Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

jackgirl schreef:voor dat bedrag wil ik ook wel een dagrit organiseren
Willeke1991 schreef:Ja lijkt mij ookwel!
Maar als je een week komt met je eigen paard moet je toch het hele bedrag betalen...
Als dat met de dagrit ook zo is gaan we mooi op eigen initatief.. Na 5/6 jaar weet ik de weg daar wel een beetje!
Jaa, anders is het wel erg duur.
) Pau_Gustur schreef:Jammer dat er weer eens vreselijk negatief over 't Peerdespul gedaan wordt. Ik moet over zulk kinderachtig gedoe eigenlijk mijn schouders ophalen, maar ik ga toch maar weer voor de honderdste keer uitleggen...
Inderdaad de merries+veulens van dit jaar, dat is misgegaan, dat zal niemand ontkennen. Helaas kwam na het overlijden van Charles Werner de verantwoordelijkheid voor de zorg van 60 paarden (waarvan 8 drachtig) plotseling op één oud dametje neer, en helaas zijn toen de drachtige merries er een beetje bij in geschoten. In Charles' tijd werden drachtige merries ver voor het werpen al goed in de gaten gehouden en waar nodig meteen stevig bijgevoerd, wat dat betreft had zijn vrouw na zijn overlijden zo 1,2,3 niet het overzicht over de conditie van al die 60 paarden en is de organisatie op dat gebied dus wat minder verlopen. Overigens is het allemaal goed gekomen...
Paarden zielig in de kou en tot hun knieën in de modder? Inderdaad, daar kregen ze jaarlijks de DB voor op bezoek, en jaarlijks werd er dan wéér geconstateerd dat de wei inderdaad niet droog was, maar dat de paarden verder in PRIMA conditie waren. DB over de vloer zegt nog niets als de DB niet ook daadwerkelijk iets constateert wat niet in de haak is. Van een beetje modder gaan die beesten niet dood, en liever in de frisse lucht en in de modder dan in een ultrahygiënische stal en maar 4 uurtjes per dag eruit.
Rommelig? Tsja, ik noem het altijd 'gezellige bende' Het is nooit écht opgeruimd, maar daardoor niet minder gezellig.... De boerderij staat inderdaad vol met frutsels en hebbedingetjes, maar is daardoor wel ontzettend persoonlijk, huiselijk en warm. Trouwens... hoe verwend en decadent ben je als het ook maar íets van je paardrijplezier wegneemt als het erf niet helemaal aan kant is? Als de eigenaar wat vuil aan zijn handen heeft, of als de pony's klitten in de manen hebben.... Daar gáát paardrijden toch niet om? Voor mij niet iig...
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het komt er eigenlijk altijd wel op neer dat het inderdaad misschien niet altijd volgens het boekje verliep, voor zover 'het boekje' altijd gelijk heeft.... Maar feit blijft dat de paarden daar vrijwel nooit ziek, kreupel of iets in die richting waren, een vrijwel jaarlijkse -gratis- check door DB kregen (met dank aan overbezorgde bellers uit de buurt) waar ook nooit wat uit kwam, en ze altijd stok en stok oud werden. Het ging hier al eventjes over oude Dagur, die is een jaar of 35 geworden, en niet te vergeten zijn vriendinnetje voor het leven Fluga die ook al ruim de 30 gepasseerd was toen ze twee jaar geleden beide overleden.
Na het overlijden van Charles is er misschien wat mis gegaan, gewoon omdat plotseling de organisatie van zo'n groot bedrijf wegviel, maar niets met écht ernstige gevolgen, en ze zijn er weer hard op de terugweg.
Tot slot: zonder caps en zonder dekjes? Dat kán simpelweg niet van 't Peerdespul geweest zijn, omdat klanten daar verplicht mét moeten rijden, en alle leidingen ook zo slim zijn om aan hun tere schedel te denken... Dat er geen dekjes onder de zadels lag kan ik me al helemaal slecht voorstellen, gewoon omdat elk zadel zn eigen dekje heeft, en er geen reden zou zijn om die er onder uit te halen. Zeker met het oog op het welzijn van de paardenruggen waar een hele dag zo'n zadel op ligt...