Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:59

generaal heeft gister bij ons in de les meegereden, en hij heeft al weer gestapt, gedraaft, en heel even gegaloppeerd..

MiekSpeciaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:40

Ja ik heb vrijdag en vandaag ook op Generaal gereden. Was echt heeeeerlijk weer! Hij is heel stijf, vooral rechtsom, maar dat is opzich wel logisch. Verder pakt ie het echt netjes op allemaal! Hij zoekt zelf je hand al wel een beetje op en kun je 'm daar wel verder op 'bewerken' zeg maar..
Hij wil alleen niet heel diep zakken want hij wil wel alles in de gaten houden En vrijdag was ik aan het stappen, galoppeerde er iemand buiten om langs 'm en aan de binnenkant draafde er iemand langs, toen raakte hij wel even in paniek. Maar dat was vandaag al minder. Ik heb ook op beide handen even gegaloppeerd en ging echt prima. Zat eerst op de volte en toen ik rechtuit ging en hij een lange zijde voor zich had zette meneer even de gasknop open

Het is echt fijn om te merken dat ie er zoveel zin in heeft!

Joyceee86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:02

nou mooi zo dan..
donderdag had die dat ook dat ie even in paniek raakte als er iemand langs kwam ja..
maar echt weer fijn he..

Joyceee86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:22

Waarom is het zo rustig hier?
niemand meer wat te vertellen??
Ikke wel. Heb zaterdag sinds lange tijd het zand van de bak weer van dichtbij gezien haha.. Gorez was opgefockt die van gert was aan het bokken en slaan op de zweep.. nikos kwam op een gegeven moment achteruit.. Gorez was bang en binne 2 tellen lag ik daar. Ik was aant stappen en ik weet niet wat hij deed maar van de 1 op andere moment sprong die weg, haha en daar lag ik op mijn rug
Daarna bokte hij weg, maar hij heeft me niet geraakt

Heb nu last van me kont en mijn hak doet zeer, maar meer gelukkig niet

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:38

Hahaha, ik ben vandaag met Tjarda & Gaby mee op concour geweest, Gaby was 1e geworden ,
Tjarda hadt ook goed gereden maar helaas niet in de prijzen gevallen.
Kheb verder ook niet echt iets boeiends te melden..

annuh25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:45

Ja, Joyceee86, ik had je zien vallen. Was niet echt een leuk gezicht. Maarja..

Joyceee86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:50

jaa.. potverdorie heb ik eindelijk een vrije zaterdag. denk ik ff rustig te gaan stappen haha niet dus.. maar piet was ook geschrokken. En toen moest ik van Monique op olympus gaan gewoon voor de schrik weg te krijgen, maar dat paard geeft mij goed vertrouwen dus.. Piet zei toen ie naar mij toe kwam van wat doe je. Dus ik zeg ja ik moet er nu eigenlijk op dus ik heel ff weer erop gestapt en toen ging Monique erop

djoontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:04

Dat is idd een leuke vrije dag . Maar gelukkig is niemand gewond, behalve je kont dan

Joyceee86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:27

jaa spierpijn in mijn kont..
mijn hak is nog gevoelig, maar kan er al wel weer op lopen.. komt allemaal goed

nikos1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:34

Joyceee86 schreef:
Waarom is het zo rustig hier?
niemand meer wat te vertellen??
Ikke wel. Heb zaterdag sinds lange tijd het zand van de bak weer van dichtbij gezien haha.. Gorez was opgefockt die van gert was aan het bokken en slaan op de zweep.. nikos kwam op een gegeven moment achteruit.. Gorez was bang en binne 2 tellen lag ik daar. Ik was aant stappen en ik weet niet wat hij deed maar van de 1 op andere moment sprong die weg, haha en daar lag ik op mijn rug
Daarna bokte hij weg, maar hij heeft me niet geraakt

Heb nu last van me kont en mijn hak doet zeer, maar meer gelukkig niet

Joyceee86 schreef:
jaa.. potverdorie heb ik eindelijk een vrije zaterdag. denk ik ff rustig te gaan stappen haha niet dus.. maar piet was ook geschrokken. En toen moest ik van Monique op olympus gaan gewoon voor de schrik weg te krijgen, maar dat paard geeft mij goed vertrouwen dus.. Piet zei toen ie naar mij toe kwam van wat doe je. Dus ik zeg ja ik moet er nu eigenlijk op dus ik heel ff weer erop gestapt en toen ging Monique erop
[quote="Joyceee86"]

Als Gorez niet zo aan t snurken was, bleef Blacky ook wel braver, en als Monique niet zo afsnijdt (moest niko 3x op de noodrem trekken, erg fijn als je stang en trens in hebt...) dan was nikos ook niet achteruit gegaan...

Muts longeer Gorez voortaan eerst, was al te verwachten toen je opsteeg

Joyceee86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:33

Als Gorez niet zo aan t snurken was, bleef Blacky ook wel braver, en als Monique niet zo afsnijdt (moest niko 3x op de noodrem trekken, erg fijn als je stang en trens in hebt...) dan was nikos ook niet achteruit gegaan...

Muts longeer Gorez voortaan eerst, was al te verwachten toen je opsteeg [/quote]

dat van monique heb ik niet gezien nee..
maar nikos ging op een gegeven moment op de hoefslag achteruit en daar reed niemand want dat zag ik.. en blacky was ook al bezig toen ik er nog niet op zat (toen ik nog boven zat)

maar gorez word er bang van en blacky word er heet van dus zo hebben we allemaal wat

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:55

Ow jee Joyce, sterkte met je spierpijn en je hak. Maar ja helaas kan het iedereen overkomen. Ik lag vrijdag er bijna naast, maar gelukkig net niet.

Joyceee86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:01

haha jaa angelique maar versace is ook gewoon komisch om te zien hoe zij dat doet haha

djoontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:18

Ik weet uit betrouwbare bron dat t toch niet zo lekker zit op versace als zij een rodeorondje inlast . Maar wel mooi om te zien dat er eindelijk weer es iemand opzat die zich niet door ons kleutertje liet imponeren.

En de reactie van Versace is natuurlijk ook wel weer begrijpelijk: als je normaal gesproken zelf bepaalt wat je al dan wel of niet doet als er een ruiter op je rug zit, en er komt er opeens eentje waarvan je opeens niet meer mag doen waar je zelf zin in hebt. Tsja...dan spelen je van mama geërfde eigenwijsheids-genen op, en moet je natuurlijk op gepaste wijze reageren

Joyceee86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:54

djoontje schreef:
Ik weet uit betrouwbare bron dat t toch niet zo lekker zit op versace als zij een rodeorondje inlast . Maar wel mooi om te zien dat er eindelijk weer es iemand opzat die zich niet door ons kleutertje liet imponeren.

En de reactie van Versace is natuurlijk ook wel weer begrijpelijk: als je normaal gesproken zelf bepaalt wat je al dan wel of niet doet als er een ruiter op je rug zit, en er komt er opeens eentje waarvan je opeens niet meer mag doen waar je zelf zin in hebt. Tsja...dan spelen je van mama geërfde eigenwijsheids-genen op, en moet je natuurlijk op gepaste wijze reageren

vorige week donderdag is dat meisje uit mijn les er ook afgevallen.. wendy kwam de deur uit (bij de wc's) en net in dat hoekje reed zij..
we zaten op de rechterhand en hij maakt zo een keertwending naar links, haha was wel grappig

MiekSpeciaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:25

Oei Joyce vervelend van je spierpijn joh! Maarja af en toe moet de grond ook gekeurd worden he

Joyceee86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:08

spierpijn is over.. mijn hak is nog gevoelig (dalijk benieuwd of ik mijn leren laarzen aankrijg)
maar idd die 10 euro lag er toch niet

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:45

En hoe is het nu met de dames met deze temperaturen.
Ik draai op een iets lager pitje en ben duidelijk ook iets langzamer dan anders.

Gisteren nog zat ik met mijn hand tussen de muur op de poetsplaats en de driejarige (die noodgedwongen een paar daagjes in Vught staat)
jeetje mina dan ga je het toch wel merken dat je iets ouder wordt de botten kraken nu duidelijk sneller.

Ben vandaag niet in Vught geweest, moest jureren in Nieuwkuijk. Ook wel eens leuk om punten te mogen geven aan de toekomst

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:15

Jaja we hebben het avontuur vandaag allemaal weer overleeft. Het was behoorlijk warm in de grote buitenbak en het kippenhok met de fazanten was erg eng. Na wat bokken uit te zitten en nog wat gehuppel heb ik heerlijk gereden.
Ik draaide vandaag juist op een hoger pitje want New Legend was een beetje heet.

Ik heb trouwens Womara gezien, ook onder het zadel, erg leuk paard En dat is wel balen dat je met je hand ertussen kwam, maar hopen dat je er niks aan over gehouden hebt?
En inderdaad is jureren ook wel leuk als je niet in de brandende zon zit.

MiekSpeciaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:45

Haha ja we hebben het helemaal overleefd. Heerlijk dagje gehad vandaag. Met dit warme weer merk je wel nog eens extra hoe ontzettend stijf Generaal is, want zelfs vandaag was ie zo slecht buigbaar in zijn lijf. Maarja het zal allemaal langzaam weer opgebouwd moeten worden. Ik heb alleen het idee dat Generaal als ik rechtsom op de volte zit zijn achterhand naar buiten plaatst ofzo. Heel vaag voelt het en ik heb geen idee wat ie nou precies doet en hoe ik het op kan lossen, dus volgende week maar eens Marloes om hulp vragen.

We zagen Sam trouwens rijden op een jong paard en ik dacht al heeeey, volgens mij ken ik die van de paraplu foto's en idd, het was Womara. Ziet er uit als een erg leuk en fijn paard! Hij schijnt het allemaal goed op te pakken voor zover ik kon zien? Leuk joh!

Hoop voor je dat je niks over hebt gehouden aan je klemzittende hand? En natuurlijk dat je niet weggebrand bent met jureren haha

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:30

Ik zat in de auto te jureren, gelukkig alleen de ochtend. Had medelij met de juryleden die de middag ook moesten.
Vreemd dat de organisatie niet wat tafeltjes achter de hand had, het was toch al wat langer bekend dat het mooi weer zou worden.
Dus in plaats van lekker bij bruinen zat ik daar weg te smelten.

Aan mijn hand is gelukkig weinig te zien, lang leve de ijsklontjes en de SRL gelei.

Wat leuk dat jullie Womara herkende en leuk vinden, ze staat nu trouwens weer thuis, de stal is weer in orde en voor een jong paard is het toch beter als ze met regelmaat naar buiten kan en dat durven we op de manege met zo'n jong ding toch niet zo goed.
De omheining is toch wel erg laag.

Jullie hebben misschien ook wel gezien dat Salvador in een andere stal staat.
Helaas moest er iemand op de manege afscheid nemen van haar paard en kwam er daardoor een stal vrij. Deze stal is groter dan de stal waar Salvador in stond, dus daar ben ik heel erg blij mee.
Hij stond best goed hoor, maar toch wel een beetje aan de kleine kant en nu heeft hij duidelijk meer ruimte.
En het heeft ook als voordeel dat er niet zoveel paarden voorbij komen, hij kon nog wel eens behoorlijk lelijk doen tegen de voorbij gangers of hij haalde streken uit.

(Levi pakte hij vaak vast aan zijn deken (door het voergat) en Mo maar mopperen omdat Levi niet door liep. Ja dat wou hij wel maar hij kan het niet }>

summerfeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:15

haha ja dat viel me inderdaad meteen op dat salvador daar stond...
maarja die is ook eigenlijk niet echt te missen.

ik vind het wel jammer van loulou, maar t is natuurlijk wel beter voor haar....

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:03

Ja het is inderdaad beter voor Lou Lou want die liep nu echt voort zo kreupel. Het is denk het eerlijkste wat je ervoor kunt doen.
En Salvador kon inderdaad wel eens lelijk doen, had ik ook wel eens als ik Legend uit de stal haalde. Maar hij staat nu idd in een lekker grote stal.

Amarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:08

Ja heel vervelend van Lou Lou maar na alles geprobeerd te hebben was dit helaas de enige en dus beste oplossing.

Joyceee86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:38

Echt heel vervelend ja.. Crissy had vandaag manirma maar gepakt om lekker te poetsen maar die was ook echt heel stil enzo..
Aan de andere kant wel fijn voor salvador..
En annemarie was dat gebeurt toen jij zijn manen ging knippen/trekken?

Ook fijn voor womara dat ze weer thuis staat, kan je daar weer aan de slag zonder die vrijrijdkinderen (he annemarie:P)