Manege Bruin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:48

Ik heb gereden van 1993 tot 1997.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 23:02

MirandaB schreef:
De Marith waar jullie het over hebben is niet de Marith waar ik het over heb. Jullie hebben het over Marith Dop. Die kom ik regelmatig tegen op wedstrijd ..
Marleen en Nancy (en haar zus) zijn ook namen van die tijd.

Van de eigen paarden ken ik de Meiden van Pannekoek nog opnoemen van Silver.
Els dan van Karen, idd Ineke van de Wal, Femke Ambriola met Ceasar, Kathleen Boelsems (begon later een sportschool in julianadorp) Had in mijn tijd een roodschimmeltje, Caby Zwiebel,
Er waren ook nog twee zusjes die woonde altijd op de hoek aan de linkerkant als je huisduinen binnenkomt,(Huis heeft toen in de brand gestaan tijdens hun vakantie, ik reed toen hun pony) later zijn ze verhuist naar Schoorl, Ik 1 van die namen ook nog wel eens op de startlijsten voorbij komen.. Jennifer en.. Borst volgens mij.
Inkeke Hilverink stond er toen ook, later is ze voor haar zelf begonnen met de Emmahoeve in Slootdorp.
Liesbeth toen Timmering sr en jr. Inmiddels heet sr niet meer zo..
In die tijd werden ook Harmony en Frapant geboren van Marian Lyssen (zie ik ook nog wel eens als jury voorbij komen)
Kreeg toendertijd les van Loes en Jan.. Nou ja als iemand uit deze tijd nog meer namen weet.. Gooi maar op hihi

Ceasar van Femke is nog niet eens zo lang weg volgens mij, die is vrij oud geworden en ze heeft hem tot het eind gehouden.

Kathleen heeft nu Maverick en idd een sportschool in j´dorp.

Nancy... hmm even mn hersenen laten kraken had die destijds Zaragoza?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 00:07

Kathleen ken ik idd ook, kom ik regelmatig tegen

Ceasar is nog mijn verzorgpony geweest

Ineke is een nicht van mijn vader, ben trouwens nooit op de Emma-hoeve geweest Ze doet nu iets met botenverhuur geloof ik.

Meiden van Pannekoek ken ik ook wel Heb Silver twee jaar van hun te leen gehad

Gaby zie ik ook nog regelmatig. Heeft bij ons vlak naast het tankstation gewoond, haar paard staat daar nu nog. Is nu van het meisje dat Silver na mij heeft gehad

Jennifer ken ik goed, kom ik ook vrij veel tegen.

En Loes geeft nog steeds wel wat privélessen hier in de regio

ben zelf een koe met namen, maar heb wel steeds een o-ja-gevoel
Ben nog even aan het piekeren hoe die twee zusjes heten

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:38

Citaat:
Nancy... hmm even mn hersenen laten kraken had die destijds Zaragoza?

Dit was een lesklantje .. had geen eigen paard staan. Hoort nog bij het eerste groepje waar ik veel mee optrok toendertijd.

Gomir Die twee zusjes bedoel ik de meiden van Borst mee. Je hebt Jenifer en .......

Mijn namenknop werkt ook niet zo heel best hoor.. Ik haal daar regelmatig de delete knop overheen.
Maar zo nu en dan blijft er toch wat op die harde schijf hangen

debby_pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:21

Als het de Ceasar is die ik bedoel stond `ie hier tot vorig jaar of 2 jaar geleden. Denk dat jullie die wel bedoelen?

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:23

hoi hoi,
Even een vraagje... deze manege is bij mij aan de overkant.
Ga niet overstappen, maar heb een vraag over de vuurtorenruiters.

Wat kost de lidmaatschap + startkaart bij hun en horen daar ook lessen bij?

Heeft iemand hier trouwens misschien een suggestie voor mij als ik goede privelessen wil?
Moet wel iemand zijn die niet verbonden is aan een club en die dus niet op andere terreinen privelessen mag geven.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:57

Je kunt contact opnemen met de vereniging via www.vuurtorenruiters.nl
Of mail naar info@vuurtorenruiters.nl dan krijg je zeker antwoord. Ik weet de lidmaatschapsprijzen niet zo uit mijn hoofd, we zijn alleen geen grote, actieve vereniging.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 18:04

Ik weet zo snel niet iemand voor privelessen, waarschijnlijk weet Gomir dat wel.

Vuurtorenruiters is idd geen vereniging met veel leden, het zijn eigenlijk grotendeels mensen die op de manege gestald staan omdat lidmaatschap daar dan het makkelijkste is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:46

Dressuurprivélessen zijn niet mijn sterkste punt Flair Dat onderste heb ik trouwens nog nooit meegemaakt. De meeste mensen hier geven wel les op een vereniging, maar dan mogen ze nog wel gewoon zelf lesgeven
Mijn vorige instructrice kan wel heel fijn lesgeven, maar volgens mij komt die niet aan huis
Ineke van de Welle misschien? Die komt wel aan huis volgens mij (zie ik iig ook wel rondlopen op stal in Oostwoud )

Ik betaalde jaren geleden(98 ofzo) geloof ik 50 gulden basislidmaatschap, zal nu wel wat meer zijn. Startkaarttarieven ed zijn overal gelijk.
Lessen zijn meestal op zondagmiddag meen ik en in mijn tijd waren die ook niet erg regelmatig, die moet je gewoon per keer dat je meerijdt betalen(dacht iets van 6-7 euro).

Telefoonnummers ed kun je wel vinden op www.vuurtorenruiters.nl

debby_pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:52

Ja nu is het per jaar geloof ik 25€.
Lessen zijn 7,50 € per keer. Die zijn meestal een week ongveer voor de wedstrijd zelf.
Voor federatie leden is dat volgens mij anders met die lessen. Weet niet precies hoe dat zit.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:53

Je moet toch L1 rijden om bij de Vuurtorenruiters te mogen ?

debby_pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:54

Ja geloof het wel. Of B4 of B3 ofzo.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:09

Nou dat geldt dan vast voor de ponyruiters ofzo... ik rij gewoon B hoor en ben ook al jaren lid.

debby_pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:15

Ja klopt. Is ook voor de ponyruiters. Weet eigenlijk niet eens of ze daar nog aan doen. Toen ik lid werd zat ik ook gewoon in de B.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:23

Dat is voor de ruiters die lid willen worden met een manegepony. Met je eigen paard kun je gewoon lid worden

Ik betaal nu zelf 35 euro bij Equus(oud-NBVR), is een van de goedkoopste verenigingen in Noord-Holland. En lekker geen gezeur met tenue, verplichtingen etc. Kan ook alles zelf regelen bij de KNHS En op eigen concoursen krijg je altijd een euro korting per proef/parcours

Misschien dat ik vanavond even bij de springles ga kijken Ben wel benieuwd of Dieuw nou ingeloot is en die rijdt meestal wel mee

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 23:55

Ik zou wel bij de vuurtorenruiters willen maar ik denk niet dat ik dat kan haha Maar misschien lukt het nog over een jaartje ofzo.. Zit nu pas in B1 ..

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 00:55

Dat moet je even met mw. Leijssen overleggen Kimberley. Als je het mij vraagt kan je er makkelijk bij, maar ik weet niet precies hoe de regels nu liggen. Waarschijnlijk wordt er niet zo zeer naar je wedstrijdniveau gekeken maar meer naar hoe je rijdt. Aangezien ik vind dat je beter rijdt dan menig ander ponyruiter... moet dat kunnen.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:37

ik zou het ook wel willen hoor. Maar ja geen rijbewijs dus laat staan een trailer. En om afhankelijk te zijn van andere als je naar wedstrijd moet vind ik erg vervelend.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 10:40

Denise, je kunt ook lid worden van de vuurtorenruiters zonder dat je federatielid wordt. Dat heb ik ook gedaan, dan kan je de vuurtorenwedstrijden ook meedoen en bijv. aan wedstrijden als kringconcours bij de niet-federatie.

debby_pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:59

Zie je wel Kimberley, dat je goed kan rijden! .
Je moet gewoon aan mevr. Leijsen vragen of jeook bij de vuurtorenruiters mag. Mag vast wel. Is leuk .

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:45

o oke zal is gaan informeren En debby en kimberly ik had jullie gezien dinsdag denk ik maar had niks gezegt wist niet zeker of jullie het wel waren

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:05

He, deze staat op marktplaats te koop. Is toch ook bij Bruin?
Afbeelding

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 15:10

Dat is idd bij Bruin, het meisje dat erop zit is Soraya, een manegeruiter. Het moet dan haast wel een manegepaard zijn maar ik herken hem niet.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:27

Dat is geen manege paard maar een prive paard. Hij heet Brooklyn en is van Jamie. Die heeft hem nog niet zo lang, maar ik heb gehoord dat hij niet bevalt.

laatmederin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:43

He, is de spiegel op de lange zijde weg? Dat vond ik juist altijd zo ideaal aan de bak van Bruin (als ik mijn pony ervan had weten los te weken dan... "Nee Breeton, we gaan niet naar dat kleine schimmeltje kijken").