Hippisch centrum Barendrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KellyG

Re: Hippisch centrum Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:56

laphamier (weet ook niet hoe je het schrijf) heb ik ook nog gekend, maar die was er toen net

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:07

Zo zo even 3 paginas terug moeten lezen!
Fijn dat de ouwertjes nu van stal wegzijn, hopelijk hebben ze nu allemaal en goed of is er gedaan wat het beste voor hen was.

Misschien dat ik over een tijdje wel weer ga kijken.
In ieder geval paar weken geleden huilend weggegaan.. Ik ben benieuwd, Filip zelf ken ik niet. Mijn ouders wel, die hebben nog op de oude manege gereden. Mijn moeder herkende van de week zelfs de foto van Junior!

jolanda76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:47

Achh Laphamir!! Mijn schatje, heb ik nog NK mee gereden! In ponyclub Marfleet tijd, met coach Eveline, geweldige tijd

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:49

Ik kan me ook nog iets herinneren over een Laika? Die was er volgens mij vrij kort...

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:14

Citaat:
Ik weet ook nog Pukkie en Linda, Linda was echt mijn favoriet voor ze met Filip meeging. Pukkie heb ik mijn allereerste lessen op gereden

Hey Smartiej :D

Pukkie heb ik ook heel wat lessen op gereden, zij had ook altijd zo'n streek dat ze gewoon de hoefslag volgde als je een volte wilde maken :+ Linda vond ik geweldig, die was bij mij toen ook favoriet. Heb het Filip nooit echt vergeven dat hij Linda, Cupido en Fred meenam naar Amsterdam (al geef ik hem groot gelijk want die waren alle drie ook heel leuk).
Citaat:
Kim is toen weggegaan omdat ze dat truukje had waarmee ze iedereen eraf gooide. Ze heeft toen bovenop een vriendin van mij gestaan.
Die had haar hoeven in haar borst staan.

Auww! Ja ze kon gemeen bokken, ik ben er ook een keer afgevallen. Deed ze erg plotseling :+ Verder was ze alsnog heeeel leuk. Caesar ken ik ook nog, was een leuke pony, zo'n schimmel met geschoren manen.

Als ik er zo over nadenk stonden er eigenlijk heel veel erg gave pony's op de manege. Kajash was mn grootste (en laatste) lieveling maar ik heb er heel veel leuk gevonden. Alleen Wanda, Malle en Tarzan had ik nooit zoveel mee...

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:19

Smartiej schreef:
Ik kan me ook nog iets herinneren over een Laika? Die was er volgens mij vrij kort...

Laika is idd pas heel laat op hcb gekomen. Ik weet dat Nicole daar vaak op reed. Maar laika kwam pas toen ik weg was.

Ilkameijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:16

KellyG schreef:
bij mij hetzelfde verhaal (heb toen die asbak naar bobbie zn kop gesmeten, hahahaaa)

al kwam ik hem een half jaar terug tegen en toen was het "he, kel, hoe is het? blablabla"
(last van hersenbeschadiging???) hahahaaa

Die hersen beschadiging heeft hij van het drinken niet van die asbak. }> typisch gevalletje korsakov

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:25

ja dat bedoelde ik ook hahahaa

Ilkameijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:29

zomaarikke schreef:
laten we hopen dat boontje om zijn loontje komt, voorlopig is zijn zogenaamde bedrijf nog actief op edres manege http://www.fixedlite.com

Je kunt een bedrijf elk privé adres laten zetten. Hij zal wel zo slim zijn geweest om dat buiten schot te houden. Het enige is dat ik het hele bedrijf niet kan vinden bij de KVK. De zoveelste leugen van meneer Lokker. Misschien om Gerda zoet te houden. Hij heeft tenslotte altijd op andermans zak geteerd en grote verhalen gehad over hopen geld waar hij niet bij kon. Stond in Amerika op een rekening. :j zal wel.

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:39

ROMANxBEAUTY schreef:
Smartiej schreef:

Laika is idd pas heel laat op hcb gekomen. Ik weet dat Nicole daar vaak op reed. Maar laika kwam pas toen ik weg was.

Ja, daar had ik ook over gehoord, maar ik bedoel op de oude manege. Maar het kan zijn dat ik wat dingen door elkaar haal...

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:58

ROMANxBEAUTY schreef:
Smartiej schreef:

Ja, daar had ik ook over gehoord, maar ik bedoel op de oude manege. Maar het kan zijn dat ik wat dingen door elkaar haal...[/quote]
Haha het was Malaika

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:10

Wat leuk om al die oude foto's te zien. Ik heb er vanaf mijn 6e tot mijn 12e gelest bij Filip en Els. Mijn lievelingspony's waren Marit, Roman en Carmen. Ook Bethine is mijn lievelingspony geweest, maar zij werd verkocht.

Ik zal ook eens foto's plaatsen.

Heel fijn om te horen dat al die ouwetjes een goed plekje hebben.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:22

Kim en Merlin weet ik inderdaad nog dat ze kwamen; daar heb ik nog vallessen op gekregen. Etterbakjes. Dat waren wel waardevolle lessen.

Ik heb mijn eerste les op Sproet gehad, daarna vooral op Tarzan gereden; ook wedstrijden. Meerdere keren het NK carroussel meegereden op Marit volgens mij. Ik had toentertijd niets met paarden, maar ik vond Kadash echt een geweldig paard. Hij was volgens mij ook niet zo groot?

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:26

Jolanda, zag ik jou niet vorige week in Zwijndrecht? (in jullie ponytijd reed ik bij de paarden.) Volgens mij waren jullie met een stuk of 8 die officiële wedstrijden reden toch? 1 reed er op Lucretia, een paar met eigen pony's, 1 jongen (Pascal?) Vond het altijd leuk om te zien hoe jullie bezig waren. (en ik balen dat ik niet mocht leasen en carrousselrijden van mijn ouders haha)
Kan mij Misky nog herinneren, kleine pony die meteen weg is gegaan toen Filip kwam. Morning Star "verzorgde" ik (nou ja, elke dag even poetsen, was helemaal een blije puber ;-d)
Ik vond de lessen van Filip altijd super, heel goede uitleg en daarbij vond ik zijn verhalen over de stukjes geschiedenis in de paardenwereld altijd erg leuk om te horen.
Ik hoop dan ook zeker dat de doorstart een goede kans maakt en de paarden en pony's het ook goed naar hun zin zullen krijgen.
Iris, heb wel wat foto's van mijzelf en Nick, maar het lukt mij even niet om ze hierop te krijgen. Komt nog! (zag ook dat je zelf ook op een foto staat :-) tijdens lesgeven

oh ja, Junior, die had mij zo goed door...als ik maar even mijn aandacht verslapte spoot ie er kort vandoor.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:44

bij dat groepje zat ook nog een paard of pony (weet niet meer wat het was) hoesein toch?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:26

Ja klopt Kel :j

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:43

Is er nog iemand die zich de pony's Happy (Mistake), Kimberley, Darwin en Diana kan herinneren? Happy en Darwin stonden er niet zo lang en ik vond vooral Happy heel leuk. Dat was nog een hele jonge pony toen.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:45

Diana zeker weten :j
Die staat ook nog bij manegepeerd toch?
Heb vliegles van der gehad zonder zadel maar ik vond het een super paardje

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:55

Hier ook bekend met alle bovengenoemde paardjes :)

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:02

Op Kimberley heb ik nog eens een ponykamp gehad, heel leuk merrietje maar had er soms ook wel ruzie mee. Ponykampen waren altijd leuk trouwens, en relaxed dat het zonder slapen was.

Echt leuk om dit te lezen allemaal... Ik heb tot ongeveer m'n dertiende op HCB gereden (toen heette het nog Philip Dros natuurlijk) maar ik kreeg het minder naar mijn zin toen het een tijdje van Gerda was. Toch heb ik soms spijt dat ik er weg ben gegaan...ben nooit meer ergens anders geweest waar de pony's zo leuk waren (de paarden heb ik nooit op gereden, toen reed ik al op een andere manege).

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 15:22

Ik ken een paar paardjes wel maar ook een groot deel niet waarover gesproken word. Ik ken Tarzan en Pukkie, maar dat Malle eerst Garfield heette?!
Er is dus een Fred meegegaan naar de Hollandse, maar er stond ook nog een bruine Fred op HCB.

jolanda76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:30

Ja, ik sta op Zwijndrecht!! Spreek me de volgende keer maar aan, weet ik gelijk wie je bent, haha!! Ja, margreet reed op Hoessein, kleine etterbak! Maar die was niet van filip, maar van mr. Sluimers, alleen margreet kon er mee overweg, hihi

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:25

Zo net ff 12 pagina's bijgelezen was toch benieuwd hoe en wat er nou precies aan de hand was
Zag vanmiddag iemand met een auto en lege trailer er naartoe rijden en dacht gaan de paarden nou toch weg
Maar zo te zien niet
Elke keer rijd ik er langs maar wilde toch niet gaan kijken
Alweer 7 jaar geleden dat ik wegging met Okido en alexander ook zoiets toch blijf je je toch wel interesseren hoe het daar ging

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:36

De andere dieren (alpaca's, het hert, de varkens en de ezels) gaan vandaag als het goed is naar een zorgboerderij. Vermoed dat die trailer daarvoor kwam. Hopelijk krijgen ze het daar goed!

okido schreef:
Zo net ff 12 pagina's bijgelezen was toch benieuwd hoe en wat er nou precies aan de hand was
Zag vanmiddag iemand met een auto en lege trailer er naartoe rijden en dacht gaan de paarden nou toch weg
Maar zo te zien niet
Elke keer rijd ik er langs maar wilde toch niet gaan kijken
Alweer 7 jaar geleden dat ik wegging met Okido en alexander ook zoiets toch blijf je je toch wel interesseren hoe het daar ging
Laatst bijgewerkt door petra31 op 20-04-12 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:43

Ja ze verdienen een goed pensioen
na alle jaren trouwe dienst en duizende uren les die ze hebben gelopen
en de hoeveelheid kinderen en volwassenen die ze daar gelukkig mee hebben gemaakt