Ik moet zo iets vreselijks vertellen: Een paard bij ons op stal igesz. Die had arsworm. Zijn baasje komt bijna nooit en zegt vaak dat ze weinig geld heeft. Onlangs heeft ze een puppy voor €1000 gekocht. Toen viel bij vele van ons het begrip echt weg. Haar paard is ziek en zijn hele kont is kapot geschuurd. Doordat igesz zo'n heftige vorm van wormen heeft moesten wij al onze paarden (iedereen van stal) dezelfde kuur geven. Iedereen weer pissig. Want meerdere mensen hebben meerdere paarden. Daarbij waaren deze kuren veeel duuder als die wij normaal aan onze paarden geven. Maar oke iedereen deed het. Igesz.kreeg van zijn baas maar 1 spuit. Terwijl het probleem bij iges ligt en igesz een hele grote vos. Weken streken voorbij iedereen kreeg meer afschuw voor het baasje van igesz wat bijna nooit komt.. En igesZ staat nu aleen op een stuk land. Omdat niemand zijn paarden er meer bij wil hebben!
2 weken terug werd iedereen verplicht op eeen poepmonster te kopen. Van lyda (de bazin van stal) bij 1 van de paardeb die k rij en verzorg werd wormen gediagnostiseerd.. Nanny (degene voor wie ik ze verzorg was razend) maar iedereen heft zon monster moeten kopen. Wij dus drie want wij hebben.drie paarden. Hoppa gaat wéér dertig euro.
Een week later hoor ik. Ja igesz is wormvrij dit dat. Hadden ze dat monster al gedaan terwijl je daar uit mijn hoofd geloof ik 5 weken mee moet wachten..
Niet echt betrouwbaar dus. Gister had chantal meisje van stal wedstrijd. Trailer stond klaar en ze was aan het vlechten. Er stonden wat meiden bij haar. Chantal had gezien dat igesz zijn deken stukkig was en zei dit tegen lyda. Lyda heeft igesz uit het land gehaald en wilde een deken van haar paarden bij igesz omdoen. Ze haalde zijn stukke deken eraf. En iedereen stond te kijken en.werd gelijk stil. Zijn achterhand was helemaal ingrvallen. Zooooo dun. Ze kont was nog steeds helemaal kapot en je zag gewoon dat zijn motertje bijna opw as... Zo zo zo erg.
Chantal heeft gezegd. Gooi igesz in mijn trailer ik zeg mijn wedstrijd af wij gaanmet hem.naar de kliniek. Lyda en iedereen die erom heem stond was het er meer dan mee.eens. Ze belde.de kliniek en konden meteen terecht!!
Het was echt net op het randje. Want hij was bijna dood vertelde de mensen van de kliniek. Voor ze ig inladen belde ze zinn baas. Die gewoon zei: ik ben bij een hondenshow...
Igesz moet nu worden bijgevoerd, snachts binnenstaan, speciaale pillen slikken. Antischimmel smeren ze op hem eb ze hebben bloed afgenomen waar van de week de.uitslag van komt. Ik kwam op stal toen even later kwamen ze terug van de kliniek. Ik kon wel janken zoo zo zielig! Wij verzorgen hem nu gewoon omdat hij die aandacht verdient!! Zo wat een verhaal. Sorry van de spelfouten typ het op me mobiel
Bah Rianne, kan echt niet tegen zulke mensen! Een dier kopen en er dan niet meer naar om kijken. En blijkbaar ook nog liegen over dat ze geen geld heeft! Goed dat ze ermee naar de kliniek zijn gegaan en dat jullie er nu voor zorgen!
Mooi dat je m goed uitgereden hebt Kim!!
Hopen dat je broertje naar huis mag! En nog even doorzetten marlous.
Bah, ik kan ook altijd zo slecht tegen mensen die hun dieren slecht behandelen... neem dan geen beesten verdorie!! Wat een rotte verhalen de laatste tijd....allemaal mensen die dingen hebben enzo, ik hoop dat het bij iedereen snel weer goed gaat!
Ik kwam er net achter dat ik een blauwpaarse knie heb Was wel tegen een boom geknalt op de dagtocht zaterdag toen we in die greppel liepen zeg maar, maar deed niet super veel pijn. zit nu een ei op en het is blauwpaars
auwww suus ik heb ook een blauwe (nu bruin gele) knie, ben tegen de prullenbak aan gelopen want die stond net iets anders als normaal, en hij is van ijzer, dus lekker hard
haha ik vind het altijd wel leuk maar je woont zo ver weg hahaha, rianne, ik kan echt niet tegen zulke mensen die ze dan zo verwaarlozen zeg maar, en dat een hondeshow belangrijker is dan een dood ziek paard, zielige mensen echt waar!