Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:52

Ireen_ schreef:
Gefeliciteerd!! Heel gaaf die foto's en super dat ze zo braaf waren!!

Ik hoop zo dat ik dat ooit met Yade kan doen.. Vanochtend zijn de foto's gemaakt en ze heeft hoefkatrolontsteking |(

Wow dat is best heftig Ireen! En wat moet je daar nu precies aan doen?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:04

Ze gaat waarschijnlijk op speciaal beslag en ze is ingespoten met een ontstekingsremmer, dan wordt het afwachten.. Ze heeft een gradatie 2-3 op rechts voor en links voor een kleine 2 (op schaal van 0 tot 5, 0 is geen afwijkingen op het straalbeen en 5 is heel ernstig).
Rechtrichten is belangrijk bij het rijden, maar daar was ik al veel mee bezig.

Het is een beetje onzeker hoe het zal gaan in de toekomst, springen zal niet meer gaan (vind ik niet zo erg), er zijn paarden met een klasse 4 die de rest van hun leven goed lopen en er zijn paarden die zo veel pijn krijgen dat ze ingeslapen worden. Heli van Madelon had het ook dacht ik..

sybje

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:52

Jeetje wat heftig! En ook beide benen... Nog best een hoge gradatie vind ik.. Waar ga je heen als ik vragen mag (met inspuiten)?
Het verschilt inderdaad per paard hoe ze reageren op de ontstekingsremmers enzo. Het is even afwachten maar ik ben redelijk positief ingesteld en eerst de behandelingen afwachten. Syb bijvoorbeeld is met al die letsels er erg goed uitgekomen na alle behandelingen (tegen alle verwachting in)...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:19

Oh, Irene! Dat is geen leuk nieuws! Gelukkig ben je al heel goed bezig met rechtrichten, en ja, het wordt afwachten...... zeker de eerste periode, met ontstekingsremmers en wennen aan speciaal beslag. Heb je bewegingsadvies gekregen of moet ze op rust?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:26

Beide benen is vrijwel altijd bij hoefkatrolontsteking.
De gradatie valt nog wel mee, met een 2 wordt een paard op een rontgenkeuring nog goedgekeurd met een bemerking. Een 0 komt vrijwel nooit voor schijnt, de meeste paarden hebben wel een 1.

Inspuiten is direct gedaan, alleen ontstekingsremmer.
Gelukkig heb ik Yade niet voor de spring/dressuursport, maar ik hoop wel dat ik straks gewoon lekker buiten kan rijden. In de endurance lopen ook op hoog niveau wel paarden mee met HKO, recht uit lopen is niet zo belastend als dressuur en springen. Maar eerst moet ze weer 100% zuiver worden.

Ze moet nu 1 week rust vanwege het inspuiten en omdat ze verder niet kreupel is mag ik haar daarna weer heel rustig aan oppakken (veel recht uit rijden en rechtrichten aan de hand).

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:34

jeetje ireen! Wat rot voor jullie!!
Ik hoop dat de behandeling aanslaat en dat jullie nog jaren samen doorkunnen!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:15

Gelukkig niet heel ernstig.
Heli had het inderdaad ook, maar veel erger.
Als je er zo op tijd bij bent kan het inderdaad mee gaan vallen.Goede behandeling kan het misschien stoppen.
Laten we dat maar hopen.
Is wel balen natuurlijk.
Succes ermee

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 18:44

Jeetje succces Ireen! Sterkte met haar herstel.... :(:)

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:09

Ireen_ schreef:
Ze gaat waarschijnlijk op speciaal beslag en ze is ingespoten met een ontstekingsremmer, dan wordt het afwachten.. Ze heeft een gradatie 2-3 op rechts voor en links voor een kleine 2 (op schaal van 0 tot 5, 0 is geen afwijkingen op het straalbeen en 5 is heel ernstig).
Rechtrichten is belangrijk bij het rijden, maar daar was ik al veel mee bezig.

Het is een beetje onzeker hoe het zal gaan in de toekomst, springen zal niet meer gaan (vind ik niet zo erg), er zijn paarden met een klasse 4 die de rest van hun leven goed lopen en er zijn paarden die zo veel pijn krijgen dat ze ingeslapen worden. Heli van Madelon had het ook dacht ik..

Ja dat klopt Ireen..Heli had al fase 4 hoor toen we er achter kwamen. Heb idd door via de methode van antoine de both te gaan rijden nog een jaar met hem kunnen rijden. Ook strand ritjes waren weer aan de orde. Maar mede door zijn leeftijd had hij ook artrose en in zijn rechtervoorbeen was dat best wel erg. en er zaten ook echte gaten in zijn straalbeen. Hij had echt pijn en ook ik heb hem nog laten inspuiten maar dat mocht niet meer baten.
Jade is toch nog jong dus als je haar goed recht blijft rijden heb je toch wel een goede kans dat je nog lang plezier van haar kan hebben.

Maar wat balen zeg Ireen, dat is nou het laatse wat je had gedacht dat er uit zou komen neem ik aan.
Weet je zeker dat je al laat inspuiten? Het is moeilijk hoor want ga maar lezen bv hier op bokt...de meningen zijn allemaal verschillend.

Sterkte ermee!
Je moet

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:13

Ohh had al gepost maar zie dat je al hebt laten inspuiten. Maar ontstekingsremmer zeg je.

Bij heli zat ook synovia bij geloof ik.

Ik hoop echt voor je dat je nog lekker buiten met haar kan rijden. En wat je zegt er zijn genoeg paarden die met hko nog rond lopen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:31

Ja klopt, alleen een ontstekingsremmer en die is ingespoten in het hoefgewricht. Ze vertelde dat je dan vaak ook een deel van het hoefkatrolgebied meeneemt. Infiltreren daar heeft de dierenarts het ook over gehad, maar dat moest dan inderdaad met een grote naald onder rontgen in de kliniek en geeft meer risico, dat ga ik niet doen.

Eerlijk gezegd had ik het wel verwacht dat dit het zou zijn, dat lichte kreupel lopen op een harde volte is zo typisch.
Maar vorig jaar kwam ze nog perfect door de buigproef heen (geen enkele pas kreupel), ze heeft verder ook zulke mooie droge en rechte benen en sterke hoeven en voor zover ik weet komt het bij volbloeden ook maar weinig voor..

Volgensmij had Caramba ook HKO, ik hoop dat Yade daar een voorbeeld aan gaat nemen :) Hij heeft volgensmij nooit meer kreupel gelopen.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:43

sterkte Ireen !! :(
hoop dat het goed gaat komen met speciaal beslag enzo !
ik zal voor jullie duimen !!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:47

Oh joh dat heb ik geloof ik niet (meer) mee gekregen. Niemand meer contact met Gaby dan?
Ik denk dat Jade met jou manier van rijden/grondwerk nog een heerlijk leven heeft bij je en waar je ook nog hele fijne buitenritten mee kan maken. En wie weet joh de endurance....Maar balen is het wel.

Heli was nooit kreupel geweest en van een overgang van galop naar draf ineens kreupel! Nooit van dit senario uitgegaan.
Ja achteraf het struikelen wat hij kon doen. Ik riep altijd tegen de dames (lees oa Anita en Nous) heli heeft ongelijke benen daarom struikeld hij! :D :D

Doe rustig aan met haar en overhaast niks. Maar jou kennende is dat wel helemaal aan jou besteed.

Sterkte nogmaals Ireen!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:48

vanavond ffkes gereden met mn knappe poowny :) dacht doet 't ff in m'n spijkerbroek maar was nie echt een succes :P leek steeds alsof er 'n velletje ergens tussen zat ofzo dus was nie zo lekker :P hihihi
droogshampoo geprobeerd maar had 'm niet dichtbij genoeg ofzo denk ik want het werkte voor geen meter ! dus ik dacht, doe het nog 'n keertje proberen en toen was na 'n klein iniminie stukje de fles al leeg :P
dus ik laat het denk ik maar even voor wat het is en zie later wel :P

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:04

Dank je :)
Caram had het al voordat hij van Gaby was en voordat ik op SMD stond, is dus echt al heel lang geleden..

Ja, die ongelijke benen weet ik nog wel ;) Yade struikelt nooit eigenlijk, ze loopt ook niet kort. De dierenarts zag ook helemaal niks aan haar, totdat ze op de volte rechtsom ging draven.

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:13

Uhh ja dat is dan idd heel lang geleden want jij stond toch al een tijd op smd. Ik heb het nooit echt mee gekregen hoor! Of misschien wel maar ben ik dat weer vergeten :o :o :o
Ouderdom he!

Maar anita weet dat vast nog wel! Die weet/onthoud toch wel een heleboel! :P
Dus misschien kan zij mijn geheugen wat opfrissen door iets te zeggen dat ik denk ohhhh ja! :+

Heb je de foto's ook zelf gezien? Weet je al wat je met beslag gaat doen? Heli heeft (bijna altijd) op het beslag van van Nassau gestaan. Je kent ze vast! Moet zeggen heb daar altijd een heeeel goed gevoel bij gehad.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:21

jeetje Ireen wat een rotnieuws! Hoop dat het door de behandeling beter gaat!!

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:26

balen ireen
tes van mij heeft ook een 4 en een 2
heeft daarbij nog wat andere dingentjes aan haar been
verlede jaar was het advies van de dierenarts haar in te laten slapen dacht nog ff op het land voor het paard ook wel leuk paard te zijn
heb haar op speciaale ijzers gehad op het laadst ijzers achterste voren en haar clucosamine gegeven
al bij al ze loopt nog steeds in de wei zonder ijzers en ik heb er zondag op gereden nog
ze loopt gewoon goed nu
dus moet houden meis en recht richten waar je al mee bezig ben is super
(voor alle paarden trouwens)
sterkte

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:07

Jeetje wat balen ireen, hopelijk werken de medicijnen goed en kan je nog vele jaren plezier aan je paardje beleven. Gelukkig is ze nog jong en met speciaal beslag zal het een heel eind goed komen.
Sterkte ermee meis.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:14

hey Madje, alles goed.
Wat zou het voor jou een feest zijn om hier te rijden, bos heuvels en akkers.Echt geweldig.

Hoest eigenlijk met Donna? Begrijp dat je Aman nog gezien had.Met der vette fjord.

Ja Caram had het ook.
Heeft ook nog lang kreupel gestaan het laatste jaar op MSD.
Heb begrepen dat ze later in Wassenaar wel weer is gaan rijden, maar hoe dat verder is afgelopen weet ik niet.
Hoorde wel dat Gaby zwanger was

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:24

hoi anietje... ja ik moet eigenlijk tijd gaan maken om jou boeltje daar eens te komen bewonderen. heb wel ff een goeie ontspannende rit nodig! iets te veel stress de afgelopen maanden!
ja ik zag aman met haar tankkie!!

donna doet het super ze staat hoofdzakelijk paard te zijn. heel veel buiten op het land ook in de winter. mooie grote uitloopstal met ruime uitloop ervoor. op mijn hyves staan wel foto's van haar eigen huis. af en toe gooien we een zadel erop en gaan we stukje rijden. meestal melis en als ik een stoere bui heb ik ook! 2 weken geleden heb ik half uurtje gereden. stukje op de terug weg maar dan wordt ze echt te heftig dus gaat melis erop! dus kort samengevat....donna loopt super is lekker paard aan het zijn en ik betaal me scheel haha.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:25

madelon31 schreef:
hoi anietje... ja ik moet eigenlijk tijd gaan maken om jou boeltje daar eens te komen bewonderen. heb wel ff een goeie ontspannende rit nodig! iets te veel stress de afgelopen maanden!
ja ik zag aman met haar tankkie!!

donna doet het super ze staat hoofdzakelijk paard te zijn. heel veel buiten op het land ook in de winter. mooie grote uitloopstal met ruime uitloop ervoor. op mijn hyves staan wel foto's van haar eigen huis. af en toe gooien we een zadel erop en gaan we stukje rijden. meestal melis en als ik een stoere bui heb ik ook! 2 weken geleden heb ik half uurtje gereden. stukje op de terug weg maar dan wordt ze echt te heftig dus gaat melis erop! dus kort samengevat....donna loopt super is lekker paard aan het zijn en ik betaal me scheel haha.

haha echt weer wat voor jou

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:30

het is vreselijk hahahha +:)+ :=

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:31

peep spuit melk

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:37

niet stiekem van drinken hoor