#1 Domaine du menil

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Re: #1 Domaine du menil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:49

yeah :P nog minder dan 3 maanden voor mij :P
Heb er zin in xD

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 09:33

voormij nog maanden :D

tent in gekocht :D
zadeltassen heb ik
rijbroeken
warme broek voor 's nachts

ik heb er zin in :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 09:01

:):)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:05

haha ik had nog tent van vorig jaar :P Rijbroek ga k ook nog inkopen :D Krijg ik van mn oma nog voor mn verjaardag 8-)
Alleen nog geen tijd gehad om naar de ruitersportwinkel te gaan xD

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 16:57

oke
vorig jaar ging ik samen met een vriendin in haar eenpersoons opgooi tent, en dat was erg krap :')

dus nu heb ik er zelf 1 gekocht (3 persoons :D)
en dan gaan we daar in :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:59

whaha ik heb indd ook 3persoons xD was vorig jaar bedoeld om met zn 2-en in te liggen, maar uiteindelijk lagen we er alsnog met zn 3-en in _O-
Lag ook ehh niet erg ruim :D maar ach... voor 1 nachtje prima :')
Was alleen jammer dat t toen net die nacht enorm ging stortregenen en onweren xD
Moesten 3kwart van de spullen buiten zetten omdat het niet in de tent pastte, maar dat werd dan allemaal zeiknat :=
Was blij dat k mn jodphurs goed had ingepakt in een plastic zak :P (eigenlijk alleen ivm de naaktslakken en sprinkhanen die daar allemaal rondwandelden :o, maar uiteindelijk waren ze ook gered van de regen :'))

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 19:25

lekker :')

waren er bij jullie ook zoveel krekels?

ik lag dus met een vriendin in een tentje van 90 cm breed en 180 cm lang, dat was erg gezellig _O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:57

mwhaha :')
Jaa er liep daar volgens mij alles qua ongedierten wat je maar kon bedenken, mwhahaha waren de 1e die daar sliepen van dat jaar, dus alles nog helemaal begroeid xD moesten maar wat plantjes plat trappen en daar onze tent neerzetten :')
Heel fijn dat het toen net heel veel had geregend en er dus ook heel veel naaktslakken en weet ik veel wat hun huis hadden gebouwd :')

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 09:34

lekker!

ik heb die nacht echt amper geslapen, door de krekels en door de kleine ruimte in de tent
en als ik dan slip rolde ik bijoorbeeld om en lang ik op de vriendin en dan werd ik weer wakker :')

ik vond de wc wel geniaal :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:50

de wc? :')
Bij ons hadden ze nieteens een wc :')

ik ben indd ook altijd bang dat k op degene naast me rol _O- mwhahah

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 19:40

bij ons had patrick een wc gemaakt, achter in het weiland,
een houte bak met wc bril er op en er om heen hing een douche gordijn :')

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 19:40

en zaagsel en wcpapier

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:31

mwhahaha wij moesten wild-plassen :')
Gingen naar de rivier, daar achter een boom staan :D dan stroomde het de rivier in,mwhaha
En had je meteen een houvast aan de boom om niet om te vallen als je op je hurken ging zitten _O- , al zorgend dat je je rijbroek niet onderpiste O:)

Was wel balen als je snachts of savonds in t donker moest plassen xD Dan hield ik het in, maar sliep ik de hele nacht niet. :P

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:38

_O-

ik moest 's nachts plassen en ik wilde niet dat hele weiland door,
dus ik die bosjes in

wordt in opeens aangestaard door frodo :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:40

mwhaha :') die waren iig dus wel wakker _O-

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 16:15

ja :P

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:55

Hallo ik kom weer eens "jullie" :p topic verstoren..
Ik moet even mijn levensverhaal kwijt hoor, Heeel spannend! Nee ik ben zondag voor het eerst in een half jaar weer wezen paardrijden, door drukte kon ik steeds niet. Was gelijk een strandrit van 4 uur.
Nou had ik eerder bij die manege gereden, en toen ging het wel lekker en omdat ik best wat strandervaring had met jonkies dachten ze goh die kunnen we wel even op onze nieuwe zetten. Daar ging ik dus op een pony/paard ergens ertussenin :p, dat pas 1 keer op het strand mee was geweest.
Problem is, het was zo'n spierbonk weet je wel, breed en gedrongen. Leuk beestje hoor dat wel, in de duinen luisterde goed naar het been enzo.
Maar toen op het strand! Volgens mij heeft hij de eerste keer alleen maar rengalop gedaan, zo reageerde hij wel in ieder geval! Ik kreeg meteen druk op de teugels, alle spieren werden aangespannen, kop de lucht in, ik dacht OOO oliebol ;p
Dus ik prob hem zo in de kont van het voorpaard, heb maar even gevraagd of we de stap over konden slaan en direct aan een goede draf konden beginnen. Dat deden we dus, ik had werkelijk niets aan mijn teugels, heb hem zoveel mogelijk begrensd zodat hij er niet langs kon, maar that was it.
Toen we uiteindelijk in rengalop gingen spurtte ik dan ook direct een paar tientallen meters voor de rest uit. Seriously toen ik nog in de rentraining reed had ik dat wel vol gehouden misschien, maar bij de laatste keer dat we gingen galopperen hadi k echt geen kracht meer over. Ik stond nog half in de beugels teugels in 1 hand, andere hand op de hals gezet en heb me zo omhoog gehouden :Z
Maar goed de begeleiding was helemaal enthousiast, vroegen of dit weekend weer wilde komen rijden zodat hij eraan went niet directi n rengalop te mogen enzo, nouu ik heb maar even gezecht dat dat een paar weekjes moet wachten voordat ik weer kon, ik zag de bui al hangen . En ja hoor, de volgende ochtend wordt ik wakker, en ik kwam mijn bed niet meer uit :+
Ben naar school geweest, mijn vriendinnen lachten me allemaal vierkant uit omdat ik werkelijk loop alsof ik een stok in mijn kont heb ofzo. Die avond maar in bad gaan liggen, maarja hoe kom je er dan weer uit :? Ik liep vandaag nog steeds als een dronken olifant, Maar goed het was verder wel een heel leuk paardje, voor eens in het jaar :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:32

Mwhaha :') zie t al helemaal voor me xD
Jij jou omhoog houdend, hopend niet in de rengalop van je paard af te kukelen :P Lijkt me best eng ook :=
Bij ons op stal heb je ook van die paardjes die dan echt onder je uit lijken te rennen en zich sterk maken. Dan raak k helemaal gespannen als k daar dan op zit O:)

Dat moet dan wel behoorlijk wat spierpijn geweest zijn indd!! Zullen we bij DDM ook wel weer krijgen, haha
(zou t zelf niet volhouden om een half jaar niet te rijden :x krijg nu na 2 weken niet rijden door de vakantie, al enorm veel zin om te rijden, alsof t een paar maanden geleden was. _O- Maargoed... vrijdag is weer mn 1e 2-uursrit (over het strand) van dit seizoen xD )

Zou indd nog niet direct weer op dat beest gaan rijden xD dan ben je weer helemaal gesloopt volgens mij

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:19

hoii..
wij gaan zondag heen op werkweek van school met een groepje van 6
maar ik heb dit topic even doorgelezen en ik denk dat het wel leuk wordt :)
groetjes gonny

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:38

Ga je in die gastverblijven bij Domaine du menil dan overnachten? :D
Wat gaan jullie daar doen met school? :) Paardrijden? of meer actieve dingen als mountain biken enzo :+

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:49

wij volgen het programa van jeugdweek
en elke dag rijden en de laatste 2 nachten hebben we een trektocht (:
en de eerste dagen overnachten we in een huisje (lekker duidelijk xD)
maar wat voor soort paarden hebben ze daar ?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:57

Veel Painthorses, Apaloosa’s of een kruising van diverse rassen.
Maar hoezo gaan jullie dan op 'werkweek' van school waarbij je maar met 6 mensen gaat en de hele week gaat paardrijden? :+
Zou k ook wel willen :') wij gaan gewoon met 20 of 30 mensen ofzo naar bijvoorbeeld parijs ofzo, of ardennen-survivalkamp :j

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 07:16

labyrinth schreef:
Hallo ik kom weer eens "jullie" :p topic verstoren..
Ik moet even mijn levensverhaal kwijt hoor, Heeel spannend! Nee ik ben zondag voor het eerst in een half jaar weer wezen paardrijden, door drukte kon ik steeds niet. Was gelijk een strandrit van 4 uur.
Nou had ik eerder bij die manege gereden, en toen ging het wel lekker en omdat ik best wat strandervaring had met jonkies dachten ze goh die kunnen we wel even op onze nieuwe zetten. Daar ging ik dus op een pony/paard ergens ertussenin :p, dat pas 1 keer op het strand mee was geweest.
Problem is, het was zo'n spierbonk weet je wel, breed en gedrongen. Leuk beestje hoor dat wel, in de duinen luisterde goed naar het been enzo.
Maar toen op het strand! Volgens mij heeft hij de eerste keer alleen maar rengalop gedaan, zo reageerde hij wel in ieder geval! Ik kreeg meteen druk op de teugels, alle spieren werden aangespannen, kop de lucht in, ik dacht OOO oliebol ;p
Dus ik prob hem zo in de kont van het voorpaard, heb maar even gevraagd of we de stap over konden slaan en direct aan een goede draf konden beginnen. Dat deden we dus, ik had werkelijk niets aan mijn teugels, heb hem zoveel mogelijk begrensd zodat hij er niet langs kon, maar that was it.
Toen we uiteindelijk in rengalop gingen spurtte ik dan ook direct een paar tientallen meters voor de rest uit. Seriously toen ik nog in de rentraining reed had ik dat wel vol gehouden misschien, maar bij de laatste keer dat we gingen galopperen hadi k echt geen kracht meer over. Ik stond nog half in de beugels teugels in 1 hand, andere hand op de hals gezet en heb me zo omhoog gehouden :Z
Maar goed de begeleiding was helemaal enthousiast, vroegen of dit weekend weer wilde komen rijden zodat hij eraan went niet directi n rengalop te mogen enzo, nouu ik heb maar even gezecht dat dat een paar weekjes moet wachten voordat ik weer kon, ik zag de bui al hangen . En ja hoor, de volgende ochtend wordt ik wakker, en ik kwam mijn bed niet meer uit :+
Ben naar school geweest, mijn vriendinnen lachten me allemaal vierkant uit omdat ik werkelijk loop alsof ik een stok in mijn kont heb ofzo. Die avond maar in bad gaan liggen, maarja hoe kom je er dan weer uit :? Ik liep vandaag nog steeds als een dronken olifant, Maar goed het was verder wel een heel leuk paardje, voor eens in het jaar :=

arme jij :(:)
hoewel ditverhaal ondertussen ook wel een klein beetje grappig is :o

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 07:17

1234 schreef:
Mwhaha :') zie t al helemaal voor me xD
Jij jou omhoog houdend, hopend niet in de rengalop van je paard af te kukelen :P Lijkt me best eng ook :=
Bij ons op stal heb je ook van die paardjes die dan echt onder je uit lijken te rennen en zich sterk maken. Dan raak k helemaal gespannen als k daar dan op zit O:)

Dat moet dan wel behoorlijk wat spierpijn geweest zijn indd!! Zullen we bij DDM ook wel weer krijgen, haha
(zou t zelf niet volhouden om een half jaar niet te rijden :x krijg nu na 2 weken niet rijden door de vakantie, al enorm veel zin om te rijden, alsof t een paar maanden geleden was. _O- Maargoed... vrijdag is weer mn 1e 2-uursrit (over het strand) van dit seizoen xD )

Zou indd nog niet direct weer op dat beest gaan rijden xD dan ben je weer helemaal gesloopt volgens mij

leukleukleuk strandrit :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 07:18

zou ik ook wel willen, aar de ardennen op werkweek :P