Begeleider op ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Begeleider op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:10

hangt van het kamp af, sommigen zijn nu eenmaal groter en bekender dan anderen.
op klein oever ben ik 2 x geweest best grote groepen maar super gezellig enzo.
op het fjordenpaard waren er 60 kinderen met maar 3 rijgroepen mij te groot, je hadt ook geen vermaak zowat.
de eekwal is maar groepen van max 35 kinderen ofzo.
voel me er zo thuis mooie kleine groepen :P

is wat je wil.

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:15

ik zoek nog een begeleider(s), 2 weken ongeveer 30 kids per week ontzettend leuke meiden/ jongens.

Ben jij goed met kids? veel geduld en ben je flexibel? PB maar even. als je instructie diploma hebt is dat heel mooi meegenomen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 02:03

Phylos schreef:
zo dat is ook gaaf, ga je daar ook een kamp begeleiden?..en neem je je paard dan mee of?..

jaa :) begeleiden :D nee neem dr niet mee.. ;( vertrouw dr ook nog niet zo buiten haha :9

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:56

jarrah schreef:
Leuk om te zien hoe dit topic blijft lopen!
Ik heb er zelf eigenlijk wel een beetje van af gezien! Het lijkt me nog steeds erg leuk, maar op de een of andere manier is de roep naar tijd voor mezelf op dit moment wel erg hard en wil ik daar ook eigenlijk wel even naar luisteren :)
Misschien een andere keer!!
Veel succes iedereen die het nog wel gaat doen en als ik volgend jaar alsnog wil zal ik dit topic gewoon weer eens voor mezelf naar boven halen en hoop ik tegen die tijd ook een stukje van jullie ervaringen erin te lezen!!

:)

Ja ik zie er nu eigenlijk ook vanaf terwijl ik wekenlang alle manege's mail gestuurd heb..
ik vind mn paard (3 jaar) nog te jong om mee te nemen naar zo'n kamp, je moet zegmaar achterstevroen op je paard kunnen zitten om de kindjes in de gaten te houden en dat is nog een beetje teveel..
Dus misschien voor volgend jaar!
Iig veel plezier voor degenen die wel gaan!

Lesgeven zonder diploma vind ik niet echt gepast,ouders van die kinderen betalen zat geld voor een deskundige en gecertificeerde leiding, dan moet die er ook wel zijn.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:13

Ook ik haak af van de ponykampen. Had nog een manege gemaild maar daar heb ik niets meer van gehoord.

Naar de Laarbrug wil ik niet meer.

Tevens werk ik het hele jaar door al met kinderen dus even vrij is eigenlijk ook niet verkeerd.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:11

Wel jammer dat er ineens zoveel afhaken, ik zou wel meer dan 2 weken willen gaan in de zomer maar helaas mag je daar min-max 2 weken komen.

Ik heb er nog steeds super veel zin in!

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:30

Urko schreef:
Wel jammer dat er ineens zoveel afhaken, ik zou wel meer dan 2 weken willen gaan in de zomer maar helaas mag je daar min-max 2 weken komen.

Ik heb er nog steeds super veel zin in!

ik vind het wel slim dat we er nog even goed over na hebben gedacht,
dan dat je eenmaal op dat kamp zit en het werkt niet :)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:40

Ik mocht komen begeleiden bij Laarbrug maar er is ineens geen plek meer in de weken waarin ik vakantie heb...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:41

[sorry, beetje raar gelezen] :o?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:52

@juul: je hebt helemaal gelijk, dat heb ik ook al eerder gezegt. Je hebt er inderdaad niks aan als je jezelf voor de gek houd!

@kim: balen meid, kun je geen andere weken meer?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:11

Ik kon dan nog de laatste 2 weken van augustus. Helaas valt noord onder vroege vakanties en volgens haar was er niets meer te ruilen :') Ik baal joh.. Ook in het kader van mijn opleiding wilde ik dit doen..

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:45

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:49

Nogmaals:

Ik zoek nog jongens/mannen meiden/vrouwen :) die het leuk vinden om een ponykamp te begeleiden!

De kampen worden georganiseerd in Tolbert (prov groningen) de Hjc manege organiseert al verschillende jaren kampen waar zowel eigen leden maar ook leden van buitenaf aan mee kunnen doen. De kinderen en begeleiding zijn van maandagochtend tot vrijdagmiddag bezig met paarden/ paardrijden en allerlei leuke dingen.
Per week zijn er zo'n 25 kinderen die verdeeld worden in 4 kleinere groepen die allemaal een eigen begeleider hebben waar ze altijd terecht kunnen met vragen of "problemen"etc. het is de bedoeling dat de kidneren 2x per dag te paard komen en les krijgen van iemand met papier. Voor mij als "organisator" staan de kinderen voorop. ik zoek begeleiders die veel met kinderen en paarden hebben zodat we er samen voor zorgen dat iedereen het naar de zin heeft. als begeleider moet je flexibel zijn, geduld hebben affiniteit met kinderen en paarden. en verantwoordelijkheids gevoel hebben!

de kinderen krijgen afwisselend spring/ dressuur en volitge les. we maken ook een of 2 buitenritten in een mooi nabijgelegen bos.

het gaat om de week van 3 tot 7 augustus en de week van 10 tot 14 augustus.
wat wil je nog meer weten? laat maar horen, lijkt mij leuk.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:24

Ik wil ook graag voor in de zomervakantie een kamp begeleiden. Maar heb nog geen kamp gevonden, wat ook nog een beetje bij mij in de buurt is.
Helaas is jou kamp te ver voor mij ReneZ

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:17

Ook ik ga naar Klein Oever, van 2 juni t/m 17 juli. Dus ik ben er al een tijdje voor de ponykampen beginnen. Dit is voor mij een 7weekse interne stage, voor mijn opleiding MBO Paardensport. Ook ben ik ORUN gecertificeerd, dus mooi meegenomen omdat ik daar dus 7 weken lang manegeleiding ben. Ik ga binnenkort een keertje kijken, en het is de bedoeling dat ik ga lesgeven, buitenritten begeleiden, en waarschijnlijk ook mijn paard meeneem :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:21

Ik ga 2 weken kampleiding doen op manege Ruimzicht in Arnhem :)
bij mij bijna naast de deur :)

Maar ga deze zomervakantie ook me rijbewijs halen, en 5 duikintroducties doen aan kinderen :)
Dus zou er graaag een week of 2 bij willen, maar helaas gaat dat niet werken!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:27

't reelaer.

is egt geweldig, je kan daar gewoon keihard crossen, en je gaat gewoon leuke dingen doen en vaak naar
buiten.

treelaer.hyves.nl / http://www.reelaer.nl/

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:01

ReneZ schreef:
Nogmaals:

Ik zoek nog jongens/mannen meiden/vrouwen :) die het leuk vinden om een ponykamp te begeleiden!

De kampen worden georganiseerd in Tolbert (prov groningen) de Hjc manege organiseert al verschillende jaren kampen waar zowel eigen leden maar ook leden van buitenaf aan mee kunnen doen. De kinderen en begeleiding zijn van maandagochtend tot vrijdagmiddag bezig met paarden/ paardrijden en allerlei leuke dingen.
Per week zijn er zo'n 25 kinderen die verdeeld worden in 4 kleinere groepen die allemaal een eigen begeleider hebben waar ze altijd terecht kunnen met vragen of "problemen"etc. het is de bedoeling dat de kidneren 2x per dag te paard komen en les krijgen van iemand met papier. Voor mij als "organisator" staan de kinderen voorop. ik zoek begeleiders die veel met kinderen en paarden hebben zodat we er samen voor zorgen dat iedereen het naar de zin heeft. als begeleider moet je flexibel zijn, geduld hebben affiniteit met kinderen en paarden. en verantwoordelijkheids gevoel hebben!

de kinderen krijgen afwisselend spring/ dressuur en volitge les. we maken ook een of 2 buitenritten in een mooi nabijgelegen bos.

het gaat om de week van 3 tot 7 augustus en de week van 10 tot 14 augustus.
wat wil je nog meer weten? laat maar horen, lijkt mij leuk.

Hai Rene!

Mag je eigen paard ook mee als begeleider? En ben je verplicht om twee weken te draaien? Ik neem aan dat het op vrijwillige basis is? Hoe zit het met de voorbereidingen? Hoeveel begeleiding op 25 kids?

Ik ben benieuwd...!

Groetjes,

Kim

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:45

Hey kim!

Je mag je eigen paard meenemen als die braaf genoeg is om te begeleiden tijdens een buitenrit dan is dat helemaal mooi. Je kunt het het beste zien als op vrijwiliige basis. Een kleine vergoeding is er wel maar hoe en wat weet ik nog niet. JIJ bent niet verplicht twee weken te draaien ik zou vind het zelf wel fijn als je er bv een volle week bent. Een aantal zoals ING komen een dagdeel lesgeven. Voor de rest wil ik voor d ehele week 4 á 5 vaste begeleiders hebben die er zijn voor zo'n 25 kids.

voorbereidingen liggen voor een groot deel bij mij, ik wil graag vooraf 2 á 3 keer met de andere vaste begeleiders overleggen dit om alle punten helder te overleggen en alvast kennis maken met elkaar.

al het je wat lijtk Kim dan hoor ik graag van je :)

Hoe is het nu met Mirk?

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:37

Paard is braaf genoeg :) dat is geen probleem. Moet alleen geen cross buitenritten worden en ritten van halve dagen. Het gaat mij er iig om dat ik zelf geen kosten hoef te maken (dus geen stallingskosten oid). Als ik er ben, ben ik er een volle week :)...

Het lijkt mij zeker wat, maar of het praktisch gezien haalbaar is, dat hoor je nog van me. Ik moet tot eind juli door stage lopen en misschien dat ik nog in augustus een weekje de kids ga begeleiden in een speciale week, maar dit weet ik nog niethelemaal zeker.

Mirk gaat alles perfecto mee! Fysiek wordt ie een dagje ouder, mentaal nog steeds zo gek als een deur. Laatste tijd imiteert hij mister Ed. Heb nog steeds enorm veel lol met hem en mis hem - nu het al langer licht blijft - zo nu en dan vreselijk. Gelukkig zie ik hem vrijdag weer :#

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:57

hey Kim,

Ik hoor graag van je als je het redt, lijkt me leuk. Gister had je niet echt mooi weer voor een ritje met mrik. Hoop dat je vandaag meer geluk hebt.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:03

Ik ga nu voor mijn 2jaar begeleiden op Fjorden rij- en recreatie centrum de Wildkamp. Echt helemaal super vorig jaar 1 week en dit jaar 3 weken :) Mogelijk komt mijn paard dit jaar voor 2 weken mee echt ideaal!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:31

Hey ReneZ,
Ik heb je een tijd geleden een pb gestuurd. Alleen geen reactie ontvangen??

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:08

Passival schreef:
Hey ReneZ,
Ik heb je een tijd geleden een pb gestuurd. Alleen geen reactie ontvangen??

Hey,

Sorry ik kan hem niet terugvinden in mijn inbox, ik moet ook zeggen dat er best veel reacties op zijn geweest en dat ik niet met grote regelmaat hier te vinden ben. Als je het nog leuk lijkt zou je dan nog wat willen laten weten?

sorry voor het ongemak.

vrgr rene

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:38

Zijn er mensen hier die begeleider zijn (geweest) bij de Boschhoeve in Soerendonk?
Daar heb ik nu contact mee, mag binnenkort een keer komen kijken & voor een gesprekje :j