En die blubber klinkt herkenbaar, is hier ook heel erg. Zowel de wei als de buitenbak, maar bij gebrek aan binnenbak rijden we er toch maar gewoon in
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En die blubber klinkt herkenbaar, is hier ook heel erg. Zowel de wei als de buitenbak, maar bij gebrek aan binnenbak rijden we er toch maar gewoon in
. EN gelukkig viel het deze keer mee met de modder. Hooguit wat tussen en op de achterbenen, onder de hoeven en hier en daar een klontje in de manen. Maar goed, daar zijn mensen dan weer goed voor, gewapend met harde borstel, hoefkrabber en manenborstel. Mevrouw stond weer even te genieten, hoewel ze dat tussen de achterbenen nog niet zo'n goed idee vond, daar de modder afborstelen. Maar ja, moet wel gebeuren niet waar? Intussen wilde ze mijn borstels ook wel even proeven, kon nog net voorkomen dat ze mijn hoefkrabber afpakte 
Ik, een goede ruiter voor Misty? NOu ja, zal wel! Ze was in ieder geval heeeel fijn te rijden, heeft zelfs een stukje aan de teugel kunnen lopen én zat rechtsom in de goede galop! Wijken vond ze erg lastig, maar na een tikje met zweepje achter mijn laars leek dat er ook beter in te komen. Wel schudde ze de hele tijd flink haar hoofd op en neer, volgens Ini was dat omdat ze het moeilijk vond en behoorlijk hard aan t werk moest... Zou me niets verbazen als Misty morgen spierpijn heeft...
En natuurlijk, ik sta nog niet in de wei of ik heb Okke al in mijn nek voor een knuffelmomentje... Dus meneer maar gegeven wat hij wilde en verder de wei in gegaan. En tot mijn grote verbazing komt PM al gewoon op me af lopen. En niet alleen hij. Want terwijl ik het touw aan PM zijn halster klik, verwachten Oppy en Rallywood ook een momentje van aandacht van mij. Tikkie lastig met maar twee handen, maar toch beide heren een knuffel uitgedeeld. Kleine moeite hoor als zij dat graag willen! Daarna toch maar de blubs weer getrotseerd om de wei uit te komen. Hek sluiten was geen probleem, lag een plak hooi die PM even bezig hield, terwijl ik zonder problemen hek kon sluiten. Echter, onderweg naar de stal had PM er flink de pas in, alsof hij door had dat Karst daar met biks bezig was. En in de stal ontbrak hem de rust ook. Totdat Karst hem zijn ontbijt gaf, toen was het goed!
Ach ja, liefde van je paard gaat door de maag... Gaf mij wel mooi de gelegenheid om zijn benen moddervrij te krijgen. Want die waren echt heel vies, de rest viel enorm mee. Maar t is gelukt, alleen zijn witte voetje was niet wit te krijgen... Maar dat was ook niet nodig geweest, want terug in de wei zou hij toch weer bagger worden...
Dus blijf lezen en reageren en tot volgende keer!
(is inmiddels zijn wilde haren wel kwijt, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk
)
) Het eerste uur mocht ik op Okke, met een spoortje. Nou liep Okke al, dus opzadelen wat niet nodig. Ben de stal maar weer in gegaan, heb een paar spoortjes uit de kast geplukt en die bij mijn spullen geparkeerd. Hier en daar wat gekletst, knuffels uitgedeeld aan Classic (wat blijft dat toch een enorme klaaikont) en Elina, en even geholpen met ponyamazones op de pony's zetten. Okke was intussen op stal geparkeerd, ik heb mijn spoortjes aan mijn laarzen gedaan en terwijl ik daar mee bezig was, roept een moeder van een van die meiden: "mag hij wel liggen met zadel om? Volgens mij gaat hij zo rollen." Dus ik omdraaien naar stal en inderdaad meneer wou gaan rollen. (wintervacht + zweet = jeuk) Ik gelijk de naam van Okke geroepen en dat was genoeg om meneer weer in de benen te krijgen. Want zijn zadel en hoofdstel had hij nog om, dus rollen mocht alstublieft niet... Was blij dat die moeder alert was zeg! Nadat ik mezelf had klaar gemaakt, hem gelijk gepakt, maar hij wou niet in de stal blijven staan. Hij had er veel zin in!
EN dit heeft mij blijkbaar vleugels gegeven ofzo, want wat liep ook PM superfijn! In het begin moest ik de slof even wat losser laten, maar halverwege de les kreeg ik het idee dat dat ding er voor jan-met-de-korte-achternaam aan hing, want hij hing helemaal slap en PM liep super aan de teugel!
Daardoor kon ik fijn zitten en dus ook fijne hulpen geven! En dat resulteerde weer in een super lopende PM! Want alles wat ik vroeg deed hij zo braaf! Van wijken tot handgalopje tot middendraf, nou ja alles! Wat een superpaard! Ik vroeg Ini nog of die slof eigenlijk wel wat deed. Niets, volgens haar! Nou, je kon mij zowat wegdragen! Ik leek echt te zweven op PM, wat een superdier!!! Heb nog nooit zo fijn gereden als deze dag!
Mijn dag was helemaal compleet! Dames de wei in gezet, Misty gaf onderweg nog een bokje mee, maar ben blijven zitten! Ging bij het verlaten van de wei nog bijna onderuit in de blubs... Eenmaal terug bij stal de laarzen wederom schoongemaakt en toen was 2015 bij Ini toch echt voorbij! Mijn eerste les in 2016 is niet op 2 januari (helaas verhinderd), maar op de 9e! Dan zal ik het schrijven ook weer oppakken! Wens jullie alvast fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling en tot dan!
) Maar ja, dan schiet paardrijden erbij in... Hoop dat t volgende week weer beter gaat.
. Rallywood had er ook een handje van bij mij; als ik even niet oplette, dan trok hij me zo zijn stal uit.
. Misty klinkt leuk, Jenny. Fijn dat het goed ging!