RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:29

Klinkt weer als een welbestede ochtend! Partyman is ook zo leuk <3 En die blubber klinkt herkenbaar, is hier ook heel erg. Zowel de wei als de buitenbak, maar bij gebrek aan binnenbak rijden we er toch maar gewoon in :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:31

Tsja, wat kun je dan anders he Olina? Dan maar na afloop de benen extra onder handen nemen! ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:48

Deze week even geen verslag van mij... Ben niet wezen rijden gisteren ivm een verjaardag in Epe... En ja, je kunt niet over tegelijk zijn natuurlijk... ;)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:34

Logisch ook, kijkend naar het weer ben je in ieder geval niets mis gelopen!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:36

Nee inderdaad...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:44

Hallo! Daar ben ik weer!

En wat heb ik fijn gereden! Die ondeugd van vanmorgen begin ik toch echt steeds leuker en leuker te vinden! Kijk, Nini blijft de leukste merrie bij Ini Slot, maar deze dame begint nu langzaam steeds verder naar boven te klimmen en staan na Classic nu op de 3e plek! EN dan heb ik het natuurlijk over de 1/2 Fjord, Misty geheten! Want ja, daar mocht ik vandaag weer op!

Mevrouw was vanmorgen blij me te zien, getuige het feit dat ze me gelijk even wilde proeven :Y). EN gelukkig viel het deze keer mee met de modder. Hooguit wat tussen en op de achterbenen, onder de hoeven en hier en daar een klontje in de manen. Maar goed, daar zijn mensen dan weer goed voor, gewapend met harde borstel, hoefkrabber en manenborstel. Mevrouw stond weer even te genieten, hoewel ze dat tussen de achterbenen nog niet zo'n goed idee vond, daar de modder afborstelen. Maar ja, moet wel gebeuren niet waar? Intussen wilde ze mijn borstels ook wel even proeven, kon nog net voorkomen dat ze mijn hoefkrabber afpakte ;)

Zadel was trouwens ook niet haar beste vriend. Toen ik daarmee aan kwam lopen, gingen de oortjes in de nek, dus die er maar voorzichtig opgelegd en toen was het ook in 1x weer goed! Singeltje vast, hoofdstel erom, cap en handschoenen voor amazone op en aan, zweepje mee en op naar de buitenbak. Daar bleek er toch wel zodanig wind te staan dat je bij het opstappen er bijna meteen weer af woei... Maar goed, opstappen, beugels een kilometer langer (zeker een kindje erop gereden) en de singel nakijken. En intussen kreeg je het mega-koud door die wind. Iedereen was dus blij toen Ini ons naar de binnenbak riep.

En daar bleek dat Misty in zeer goede doen was vandaag. Of lag dat aan mijn goede humeur (weliswaar na een flinke pechweek, maar toch)...? Ze liep erg fijn. Kreeg haar ook lekker aan t been, mede dankzij een enkel tikje achter de laars. Ja, ze liep heel fijn. Ini zei ook al dat ze een paar dagen niet los was geweest en er dus een goede ruiter op moest. Ik wist niet wat ik hoorde :wow: Ik, een goede ruiter voor Misty? NOu ja, zal wel! Ze was in ieder geval heeeel fijn te rijden, heeft zelfs een stukje aan de teugel kunnen lopen én zat rechtsom in de goede galop! Wijken vond ze erg lastig, maar na een tikje met zweepje achter mijn laars leek dat er ook beter in te komen. Wel schudde ze de hele tijd flink haar hoofd op en neer, volgens Ini was dat omdat ze het moeilijk vond en behoorlijk hard aan t werk moest... Zou me niets verbazen als Misty morgen spierpijn heeft...

En gezien ik haar mocht overdragen aan de volgende, ben ik zonder paard naar stal gegaan. Heb Ottoline haar amazone even geholpen met afzadelen, paard zweetdeken omdoen en haar spullen opruimen. Ook bij de amazone van Elina heb ik even geholpen de boel op te ruimen en netjes achter te laten. Samen met een andere dame nog even Bobby en Gjesta van een stal achterin naar eentje voorin gezet en gelijk hoofdstellen en zadels opgehangen. Daarna was t helaas al weer tijd om te vertrekken, maar volgende week mag ik weer! EN dan twee keer als t meezit, ivm inhaalles. Stay tuned for more!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:31

Stay tuned: dat komt wel goed :-D
Wat kun jij toch op een leuke manier je lesdagen bij Ini omschrijven! Kunt er haast een boekwerk van maken ;-)

Wat grappig dat je steeds vaker op Misty mag rijden. En dan z'on compliment van Ini dat je een goede ruiter voor der bent, daar groei je dan wel van!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:54

Jeetje, begin jij nu ook al complimenten te geven? Niet teveel he. Ga nog eens naast mijn schoenen lopen hiero... O:)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:18

Misty klinkt echt als een leuke pony, als we ooit een reünie gaan doen dan weet ik wel in wie ik geïnteresseerd ben, door al jou verhalen Jenny. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:09

Goedendag maar weer! Vanmorgen idd 2x gereden, en op wat voor TOPPERS!!!

Nadat ik even in t boek had gekeken en mijn kerstkaart afgegeven, maar eens de wei ingegaan (of tenminste wat er voor wei door moet gaan) en man wat ben ik weer blij met mijn rubbertjes! Zak tot aan de enkels in de blubs, maar met rubberen rijlaarzen geef ik er geen drol om ;) En natuurlijk, ik sta nog niet in de wei of ik heb Okke al in mijn nek voor een knuffelmomentje... Dus meneer maar gegeven wat hij wilde en verder de wei in gegaan. En tot mijn grote verbazing komt PM al gewoon op me af lopen. En niet alleen hij. Want terwijl ik het touw aan PM zijn halster klik, verwachten Oppy en Rallywood ook een momentje van aandacht van mij. Tikkie lastig met maar twee handen, maar toch beide heren een knuffel uitgedeeld. Kleine moeite hoor als zij dat graag willen! Daarna toch maar de blubs weer getrotseerd om de wei uit te komen. Hek sluiten was geen probleem, lag een plak hooi die PM even bezig hield, terwijl ik zonder problemen hek kon sluiten. Echter, onderweg naar de stal had PM er flink de pas in, alsof hij door had dat Karst daar met biks bezig was. En in de stal ontbrak hem de rust ook. Totdat Karst hem zijn ontbijt gaf, toen was het goed! :Y) Ach ja, liefde van je paard gaat door de maag... Gaf mij wel mooi de gelegenheid om zijn benen moddervrij te krijgen. Want die waren echt heel vies, de rest viel enorm mee. Maar t is gelukt, alleen zijn witte voetje was niet wit te krijgen... Maar dat was ook niet nodig geweest, want terug in de wei zou hij toch weer bagger worden...

Keurig op tijd konden we zadelen en naar de buitenbak om op te stappen. Ini twijfelde nog even over les buiten of binnen, maar democratisch werd binnen gekozen (meerderheid van stemmen). En daar kreeg ik PM tot mijn eigen verbazing nog best lekker aan t lopen! Soepel door t lijf, zelfs enkele stukjes aan de teugel, handgalopjes, gewoonweg super! Heb echt heel fijn kunnen rijden met hem! Helaas gaat zo'n les altijd veel te snel voorbij en voor ik t wist mocht ik dan ook overstappen voor mijn 2e uur.

En dat was echt een totaal ander paard: Melina! Jeetje, wat een looplust zat er weer in! De rem was weer even ver te zoeken. Tjonge jonge... MOest echt flink aan de bak en had de handen echt vol aan mevrouw. Kijk, middendraf, uitgestrekte draf, galopje ok. Maar doorzitten in een rustig drafje of zelfs terug naar stap vroeg heel veel moeite vanmorgen. EN dan maakte Ini ook nog een flinke fout! Want ze stuurde ons op een gegeven moment naar de buitenbak om uit te stappen omdat ze het nieuws op de radio hoorde. Ze dacht dus dat t 12 uur was. Maar t was nog maar half 12! Gelukkig kwam ze er op tijd achter, stuurde ons na 10 minuten stappen weer naar binnen en zijn we in de binnenbak nog even lekker in actie geweest.

Daarna bleek al snel dat Melina nat was tot achter haar oren, dus na t rijden heb ik haar afgezadeld en er een "tafelkleedje" (zweetdeken) overheen gegooid. Men, die kon wel gezwommen hebben, zo bezweet was ze. Veel naverzorgen was er dan ook niet bij deze keer. Heb wel even haar benen moddervrij gemaakt, hoofdje gepoetst en haar hoeven uitgekrabd. Van Rianka mocht ze op stal blijven zo, dus prima. Me toch nog even op ander vlak nuttig gemaakt door te helpen vegen en opruimen in de stalgang. Want die kinderen die rijden, vergeten nog wel eens de hoofdstellen op te ruimen, de borstels terug te leggen of hun zadel weg te hangen. Dus als je aan t vegen bent, kom je nog wel eens e.e.a. tegen. En met elkaar is dat dan zo opgeruimd, ja toch? Helaas gaat de tijd dan wel erg snel en voor ik t wist was t al weer tijd om naar huis te gaan.

Volgende week mag ik trouwens weer 2x, omdat de week daarna geen les is. {:) Dus blijf lezen en reageren en tot volgende keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:29

Haha, dat zal inderdaad wel een overgang zijn, van PM naar Melina! Fijn dat het weer zo goed ging. Loopt Brammetje eigenlijk nog wel eens mee? En Bravour?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:38

Was idd een behoorlijke overstap ja.

Brammetje mg nog wel eens een beginnende volwassene de eerste kneepjes bijbrengen en Bravour weet ik eigenlijk niet. Die staat iig niet meer bij Ini voor zover ik weet...

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:18

Was Bravour niet een pension paard? Ik ben daar inderdaad wel benieuwd naar, hij deed zijn naam eer aan :+

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar alle paarden en pony's uit 'mijn tijd' zoals Sas, Giësta, Bram dan inderdaad en bijvoorbeeld Jelle. Denk dat de meeste met pensioen zijn :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:22

Bravoure staat idd niet meer bij ini. Otske ook niet meer..

ehm ff een greep uit de paardjes van 'vroeger'
Harvey loopt nog in de kinderlessen net als gjesta.
jelle loopt ook nog mee. Net als nini, islotti,oppy, widuna en okke loopt soms mee. En vergeet rallywood en party man natuurlijk niet :-) (is inmiddels zijn wilde haren wel kwijt, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk ;-))
En wellicht leuk te weten.. van. de veulens van toen wij er nog reden lopen classic en bluemaid inmiddels ook mee.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:09

Wat een heerlijke dag gisteren! Ik sluit 2015 bij Ini met een super gevoel af! Benieuwd wat er voor 2016 in de pijplijn zit! *\%/*

Toen ik aan kwam, bleek dat t boek bij Ini lag, dus ik daar naar toe. Had al afgesproken dat ik 2x zou rijden, want volgende week zaterdag is er geen les (2e kerstdag {:) ) Het eerste uur mocht ik op Okke, met een spoortje. Nou liep Okke al, dus opzadelen wat niet nodig. Ben de stal maar weer in gegaan, heb een paar spoortjes uit de kast geplukt en die bij mijn spullen geparkeerd. Hier en daar wat gekletst, knuffels uitgedeeld aan Classic (wat blijft dat toch een enorme klaaikont) en Elina, en even geholpen met ponyamazones op de pony's zetten. Okke was intussen op stal geparkeerd, ik heb mijn spoortjes aan mijn laarzen gedaan en terwijl ik daar mee bezig was, roept een moeder van een van die meiden: "mag hij wel liggen met zadel om? Volgens mij gaat hij zo rollen." Dus ik omdraaien naar stal en inderdaad meneer wou gaan rollen. (wintervacht + zweet = jeuk) Ik gelijk de naam van Okke geroepen en dat was genoeg om meneer weer in de benen te krijgen. Want zijn zadel en hoofdstel had hij nog om, dus rollen mocht alstublieft niet... Was blij dat die moeder alert was zeg! Nadat ik mezelf had klaar gemaakt, hem gelijk gepakt, maar hij wou niet in de stal blijven staan. Hij had er veel zin in!

En dat merkte ik in het rijden wel. Vanwege het zachte weer in buitenbak, wat al fijn was! Okke trouwens ook! Was heerlijk voorwaarts, kon hem superfijn overal heen sturen, had hem fijn reageren op mijn been en ook terugrijden deed hij zo braaf! In de 1e galop (rechtsom) ging hij superfijn, en bij het terugrijden naar draf kreeg ik ineens een stevig compliment om mijn oren van Ini: "voelde je dit meisje? Hij liet helemaal zijn lichaam los, echt supernetjes!" Nou ja, toch leuk om te horen en ja, fijn voelde het wel. De 2e galop (linksom) liet ik hem een paar keer verkeerd aanspringen, balen... Maar dit gecorrigeerd en wederom ging hij super! Kreeg na afloop van Ini nog te horen dat ik hem zo supernetjes gereden had! En ik moet toegeven, hij voelde wel heel fijn aan! *\o/*

2e uur mocht ik op mijn grote vriend Partyman! Hij was het uur eerder met een slof gereden, dus die er maar aan laten hangen. Wel heb ik mijn spoortjes eraf gehaald en meegegeven met de amazone die Okke zou afzadelen voor mij. Na het opstappen, teugels op maat en met de groep mee naar de binnenbak. Bij het betreden kreeg ik al een chocoladekerstkransje uitgereikt door Ini, dus deze maar snel tussen mijn kiezen gestoken en opgesmikkeld. In mij zak zou hij toch maar smelten ;) EN dit heeft mij blijkbaar vleugels gegeven ofzo, want wat liep ook PM superfijn! In het begin moest ik de slof even wat losser laten, maar halverwege de les kreeg ik het idee dat dat ding er voor jan-met-de-korte-achternaam aan hing, want hij hing helemaal slap en PM liep super aan de teugel! :D Daardoor kon ik fijn zitten en dus ook fijne hulpen geven! En dat resulteerde weer in een super lopende PM! Want alles wat ik vroeg deed hij zo braaf! Van wijken tot handgalopje tot middendraf, nou ja alles! Wat een superpaard! Ik vroeg Ini nog of die slof eigenlijk wel wat deed. Niets, volgens haar! Nou, je kon mij zowat wegdragen! Ik leek echt te zweven op PM, wat een superdier!!! Heb nog nooit zo fijn gereden als deze dag!

En ja, dan moet er na zo fijn gereden te hebben ook naverzorgd worden! Vindt PM helemaal niet erg en zeker niet als er lekker hooi te vinden is en je ook een handje muesli krijgt van Karst! Ik was echter minder blij, want iemand had een borstel van mij geleend en niet weer in mijn tas opgeborgen... Kon dus eerst zoeken. Maar heb hem gevonden en snel weer terug gestopt! PM fijn naverzorgd, meneer zijn jas aangedaan en naar de wei gebracht. Goh, dacht toch echt zwarte rubberen laarzen gekocht te hebben, maar nadat ik in de wei was geweest, leken ze wel bruin. Dus eerst maar eens afgespoeld in de wasplaats. Intussen moesten en de pony's ook nog naar buiten en dus wilde Rianka wat mensen hebben. Toen iedereen verzameld was en een pony had, bleek dat we de caps op mochten doen, touw als een teugel aan t halster en hielp zij ons erop. Dus ik mocht ook nog even op Misty, naar de wei! :D Mijn dag was helemaal compleet! Dames de wei in gezet, Misty gaf onderweg nog een bokje mee, maar ben blijven zitten! Ging bij het verlaten van de wei nog bijna onderuit in de blubs... Eenmaal terug bij stal de laarzen wederom schoongemaakt en toen was 2015 bij Ini toch echt voorbij! Mijn eerste les in 2016 is niet op 2 januari (helaas verhinderd), maar op de 9e! Dan zal ik het schrijven ook weer oppakken! Wens jullie alvast fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling en tot dan!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:54

Hahaha, klinkt als een hele leuke zaterdag! Wat heerlijk dat je zowel Okke als Partyman zo lekker aan het lopen had. En op de pony's naar de wei rijden is echt jeugdsentimentje, haha.

Jij ook alvast fijne feestdagen gewenst! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:59

Helemaal mee eens _Mara_! En je bent nooit te oud voor sommige dingen toch?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:54

Hallootjes! Daar ben ik weer met mijn wekelijkse schrijfseltje!

Gisteren voor het eerst in 2016 weer bij Ini gereden en ik moest er volgens mij weer wat in komen. Mijn rijdier hoef ik denk ik al niet meer te noemen, die kunnen jullie wel raden: P....M..

Meneer stond al op stal, dus eerst maar eens deken af en poetsen maar. Zijn benen waren weer ouderwets baggerig, dus daar moest echt even goed schoongemaakt worden. Anders jeukt t zo onder zijn peesjes en strijklappen. En das niet fijn, loop je zelf maar eens met zand in je schoenen... Na t poetsen en zadelen mochten we buiten opstappen. Buiten? In de kou? Ja dus... Gelukkig kwam Ini snel met het verlossende woord dat we naar binnen mochten, wij blij!

Binnen toch nog even de beugels versteld, waren toch iets te lang. In stap leek het goed te gaan. LIep met het hoofdje naar beneden, voelde fijn aan t been. Helaas bkleek dat in draf en galop niet het geval. Had echt het gevoel hem niet lekker aan mijn been te hebben en de communicatie tussen hem en mij liet wat te wensen over. Moest hem ook regelmatig afremmen, omdat hij echt te snel ging. En doorzitten wilde ook al niet zo best, terwijl dat normaal prima gaat. Ach, moet er weer in komen denk ik. 2e kerstdag was er uiteraard geen les en vorige week had ik andere plannen.Hele leuke mannelijke collega's van mij deden mee met een zaalvoetbaltoernooi en ik had beloofd ze de hele dag te komen aanmoedigen. En uiteraard na afloop nog wat met ze te drinken (wat een straf is dat zeg ;)) Maar ja, dan schiet paardrijden erbij in... Hoop dat t volgende week weer beter gaat.

Aangezien ik mijn rijdier aan de volgende mocht overdragen, hoefde ik dus niet af te zadelen. Heb nog maar even een paar anderen op hun rijdier geholpen, had t krukje toch vast. En even een singeltje checken draai ik de hand ook niet voor om. Terug op stal nog even geholpen Blue Maid na te verzorgen, geknuffeld met Classic (Wat een kleefpaardje zeg, zo enorm knuffelig als zij heb ik ze nog nooit meegemaakt), geholpen merries naar de wei te brengen (Hulde aan de uitvinder van de rubberen rijlaarzen!!!) en de gang van achteren naar voren geveegd. Me niet hoeven vervelen dus! Ben benieuwd hoe t volgende week weer gaat lopen!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:07

Hmmmm... weinig reacties op mijn post van vorige week, dus nu maar eens in de herkansing! Bijna letterlijk! Want opnieuw mocht ik PM zadelen, maar niet voordat ik hem even op zijn plek heb gezet. Meneer had geen halster om in de stal en toen ik met halster binnenstapte, deed hij zijn hoofd meerdere keren omhoog en probeerde het halster te ontwijken. Heb hem even bij zijn neus gepakt en vastgehouden en toen viel zijn kwartje meteen! Halster erom gedaan en tijdens de hele poetsbeurt had ik verder geen kind aan hem! Gewoon even duidelijk maken dat ik dit gedrag niet fijn vindt. En de poetsbeurt was wel nodig, meneer had zijn studie "hoe wordt ik varken" weer opgepakt. Zijn benen zaten alle 4 tot zijn buik onder de bagger en meneer had de stalbodem over zijn hele hals en oren gesmeerd... Tsja... Geen uitleg meer verder nodig dacht ik. Dus ik hem maar even een goede beurt gegeven, en hij vond dat tutten nog best lekker, getuige zijn bovenlip welke af en toe een eigen leven had... Zadelen daarentegen was niet zijn ding. Gelukkig kijkt hij dan alleen nog boos, bijten heeft bij mij al geen zin meer.

Wineke gaf ons vandaag les en ik moet zeggen dat ze dat erg fijn deed! Ik steek altijd echt iets op als ik af en toe een andere instructrice heb. Ze gaf me ook het compliment dat ik PM fijn aan t lopen had en dat klopte wel. Hij reageerde super op mijn hulpen, was fijn aan t been, doorzitten ging heerlijk (alsof ik op een wolkje zat), galop ging prima, verruimen en terugrijden ging ook super net als t wijken. Ja, echt een fijne les gehad en voor mijn eigen gevoel prima kunnen rijden. Wineke gaf ook echt tips waar je wat mee kunt, dat is ook heel fijn! Ja, echt lekker gereden vandaag!

Na de les mocht ik paard aan de volgende doorgeven, dus die er even op geholpen, beugels op maar gemaakt, krukje weggehaald etc. Nog een paar anderen met krukje of singelcheck van dienst geweest en gelijk Rianka (die die les zou geven) even geholpen door de mest uit de binnenbak te harken. In de stal even een bezem gepakt en de boel aangeveegd. Uiteraard gaandeweg Classic nog even geknuffeld (resulteerde in een neus op mijn schouder en een bovenlip in mijn haar) en daarna kreeg ik ook wat hulp met vegen, dus stal was zo schoon. Een paar meiden op de pony's geholpen die ze naar de wei zouden rijden. En ook Helina was met haar nieuwe eigenaresse weer aanwezig voor een les. En ja, die is ook enorm knuffelig! Mijn handen moesten van haar een goede sopbeurt hebben. Daarna was t helaas alweer time to go, maar heb wel weer heerlijk me vermaakt bij de manege! Tot volgende week!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:41

Ik vond het altijd jammer dat ik te groot en te zwaar ben voor pm, lijkt me echt een leuk dier! Had altijd praatjes en zo te lezen is dat nog steeds zo!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:45

PM maakt nog steeds een feestje als hij dat kan!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:35

Oepsie.... vorige week verslagje vergeten geloof ik... Mocht iig kiezen vorige week welke ik wilde, Melina of Misty. Mogen jullie eens raden!

Deze week was het dezelfde merrie als die ik vorige week koos. Was madam vorige week al een uur aan t werk geweest, nu trof ik haar in de stal aan. En ze had geprobeerd zichzelf te vermommen, de bagger zat haar tot onder het hoofd. Haar goudgele vachtje was op sommige plekken niet zo goudgeel meer. Maar goed, dan kent ze mij nog niet. Samen met een helpertje (haar paard liep al) ben ik haar met de borstels te lijf gegaan! En dat was geen slecht plan. Merrielief liet duidelijk het genoegen blijken door af en toe met haar bovenlip in het luchtledige te friemelen. Intussen wist mevrouw wel 2 keer de steun met zadel en hoofdstel erop om te kieperen, de boef! En toen ik de hoefjes krabbelde, kreeg ik spontaan een neus tussen mijn billen geparkeerd... Nou alles goed en wel, snap best dat dit een onderlinge paardenbegroeting is, maar dat is me toch te intiem... Die zone is privé... Klein tikje op de neus van paardlief was genoeg om haar duidelijk te maken dit niet te willen. En ja, toen was t al tijd om te zadelen. Mevrouw dacht daar ook nog even leuk te zijn door haar hoofd naar beneden te doen en aan de grond te snuffelen... Terwijl ik haar net t hoofdstel om had en neusriem vast wilde doen... Wat een vreselijke ondeugd... zal wel in t ras zitten...

Toen we het signaal kregen naar de bak te mogen, had ze trouwens ook nog andere ideetjes. Want die baal hooi aan de overkant was wel heel aanlokkelijk... En als ze dan t volle gewicht erin zet, zie dat dan maar tegen te houden. Dat lukt je niet... Dus mevrouw ging met volle mond naar de bak toe. Vanaf dat moment ook geen ondeugden meer bij haar gemerkt. Sterker nog, heb haar heerlijk kunnen rijden. Zelfs nog enkele stukjes aan de teugel! In galop moest ik haar wel even weer tot de orde roepen, maar toen ik haar eenmaal in de juiste galop had, en ze ook lekker doorgaloppeerde, was ze super fijn te rijden! Ja, dit gaat steeds beter! Sterker nog, ik overweeg dat, mocht er weer een proefje komen, ik haar dan eens als 1e keuze neerzet en PM als 2e. Maar goed, dat merken we dan wel weer! De les ging in ieder geval veel te vlug naar mijn zin, mocht haar op een gegeven moment aan de volgende overdragen. Helaas was de ochtend bij Ini toen ook voorbij, want mijn vader had me vanwege "poedersuiker" weer even weggebracht... En die moest op tijd weer thuis zijn ivm een uitvaart vanmiddag (broer van mijn oma van moeders kant, kende de beste man zelf verder niet). Dus niet nog even nablijven en helpen voor mij deze keer. Volgende keer weer... En dan ook weer verslag van mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:27

Hihi, volgens mij is vrijwel iedereen bij Ini wel eens door een paard naar de dichtstbijzijnde hooibaal gesleurd :D. Rallywood had er ook een handje van bij mij; als ik even niet oplette, dan trok hij me zo zijn stal uit. :o. Misty klinkt leuk, Jenny. Fijn dat het goed ging!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:30

Ging gisteren idd goed, alleen vandaag niet... Griep heeft me hier regelrecht in de lappenmand doen belanden... niet leuk... %)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:37

Topic zakt weg als ik niet schrijf merk ik... Maar goed heb ook 2 weken niet gereden ivm vakantie bij mijn broer in USA!! Atlanta, Georgia om precies te zijn! Was fantastisch en heb genoten! Maar ja, kan natuurlijk niet daar én tegelijk bij Ini zijn...