Hoi meiden,
Ik ben vandaag naar Bodegraven geweest. De dierenarts zag gelukkig meteen wat er mis was aan de longe. Dit keer had ik wel zadel en hoofdstel mee, waardoor ik ook kon rijden. De dierenarts had dezelfde punten van kritiek als Nico en ikzelf tijdens het rijden.
Vanaf zijn atlas tot zijn bekken zijn er foto's gemaakt. Zijn hals bleek rontg. in orde te zijn en in zijn rug (onder mijn zadel) bleken er een aantal wervels te dicht op elkaar te zitten en er is zelfs sprake van botontkalking. Toen heb ik anderhalf uur gewacht op de manueel therapeut, totdat hij een plekje had. De therapeut stond er versteld van dat ik nog met hem kon rijden. Er zat totaal geen beweging in zijn atlas en onderhals.
Na sedatie heeft de therapeut hem geprobeerd los te maken. Het gedeelte waar de wervels te weinig ruimte hebben, is klinisch in orde, want hij reageerde daar niet te heftig op.
Mijn zadel is ook gecontroleerd. Dit lag niet helemaal goed. Van Rijs komt elke vrijdag in Bodegraven. Omdat de therapeut Luke niet voldoende los kreeg in zijn onderhals (aanzet van de schouder), moet ik vrijdag terugkomen met paard en beide zadels.
Volgens zowel de DA als therapeut ziet het er rooskleurig uit.
Tot vrijdag moet ik rechtuit rijden en galloperen met een zacht bitje. Hij krijgt nu ook pijnstillers, omdat er zo veel gemanipuleerd is. De medicijnen die ik vorige week gekregen had, moet ik blijven geven, want het is dus een spierprobleem.
@ Maaike: Fijn dat het nu beter gaat met Zippo. Woensdag 15 juli komt van Rijs op stal.
@ Louise: Hopen dat het in Bodegraven voor Udo net zo positief verloopt als voor Luke, succes als ik je niet meer zie!!
@ Lida: Heb je je zoon op Wervelwind gehad? Jij durft!

Wel fijn dat hij zo braaf is!
@ Chantal: Ik heb vandaag jullie bijrijder weer gezien (+vriend). Volgens mij vond ze het weer helemaal leuk om Jelte te kunnen doen!