stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 17:22

mo_van_dijk schreef:
Iris, Anouk, Kevin en Jeroen: Gefeliciteerd -:) +:)+

@ Melissa: Luke is 16..

Zondag komt mijn vader kijken naar Luke. Hij kan waarschijnlijk toch niets zien, want daar heeft hij echt geen kijk op!

De stallen zagen er gisteren weer lekker fris uit. Maris verklaarde mij meteen voor gek dat ik al weer drollen aan het wippen was... Je kan het maar beter bijhouden, denk ik dan!

Nou de film ligt op stal dus misschien kun je je vader daar eerst naar laten kijken en hem dan uitleggen wat je bedoeld.
En inderdaad bijhouden is makkelijker dan grote schoonmaak achteraf.
Wervelwind is viespeuk op stal.

Flurk

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 17:25

Zo vanmorgen even wezen trainen met de kar en deze keer had ik geen hulp dus moest in en uitspannen alleen doen.
Het viel niet mee maar is gelukt
pffff dat handje extra mis je dan echt wel.
Verder heerlijk gereden

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:29

Mar, heel veel sterkte :(:)

Was wervelwind nog braaf voor de kar, lida ? :)

Me stage gaat echt snel voorbij zeg :wow:
Hoef nog maar 2 weekjes
Deze week is ook zo voorbij gevlogen :j

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 07:53

Fammiie_x schreef:
Mar, heel veel sterkte :(:)

Was wervelwind nog braaf voor de kar, lida ? :)

Me stage gaat echt snel voorbij zeg :wow:
Hoef nog maar 2 weekjes
Deze week is ook zo voorbij gevlogen :j

haha
nee hij is tijdens het rijden er even tussenuit geknepen maar ik had hem wel binnen 3 passen weer terug.
Verder deed hij het super.
Hij wordt nu langzamerhand een beetje brutaler.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 07:54

Hoi,
Als jullie weten wanneer er een DA aanwezig is geef dan even een seintje.
Wervelwind moet nog 1 inenting hebben en daarna kunnen we starten.
Me startkaart is er
Jippy

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:20

Flurk schreef:
Hoi,
Wervelwind moet nog 1 inenting hebben en daarna kunnen we starten.
Me startkaart is er
Jippy

Hoi Lida, Anders kan je dat ook even aan Jan vragen.
Udo moest ook nog ge-ent worden... En van de week kwam er een arts voor een kalf van hem, en toen heeft hij meteen Udo ge-ent.
Handig toch? :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 19:19

CharlyBrown schreef:
Flurk schreef:
Hoi,

Hoi Lida, Anders kan je dat ook even aan Jan vragen.
Udo moest ook nog ge-ent worden... En van de week kwam er een arts voor een kalf van hem, en toen heeft hij meteen Udo ge-ent.
Handig toch? :)

Dat had ik al gevraagd maar hij wist niet wanner er 1 zou komen
vandaar mijn vraag.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 19:25

hoi,
nou vandaag zoonlief weer even op Wervelwind zijn rug gezet en hij vind het al normaal.
Verkrampt niet meer als je bijna op zijn rug aangekomen bent.
Kortom redelijk vertrouwd geraakt aan gekke bewegingen op bepaalde hoogte dus. Kortom weer + puntje erbij.
Morgen komt er een masseur op stal en dan laat ik gelijk even spiercheck doen.Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn en hij heeft best wel veel voor de kar gestaan afgelopen week.
Kijken we gelijk mijn zadel na of het past en misschien begin ik dan toch wel deze week met inrijden.
Het begint nu toch een beetje te kriebelen.

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:39

Zippo gaat morgen ook naar de masseur *D
Zaterdag ging ik er weer op maar vond ´m nog redelijk stijf, dus ik zat al te denken misschien nog maar een keertje bloedprikken.
Toevallig kwam Meursing ´s middags om Theerza te spoelen.
Dus maar gelijk even bloed laten prikken.
Morgen horen we of zijn waarden weer gedaald zijn tot normaal niveau.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:18

Ha! Mede bokkende Verbooners :)

Is er hier misschien iemand die woensdag mijn corveer dienst van 17:30 over kan nemen? Dan ben ik namelijk met Udo naar de kliniek...

Ruilen kan natuurlijk ook! Ik kan in principe elke dag rond 17:30 (alleen vandaag niet...)

Maiken... ben benieuwd naar Zippo zijn waarden... spannend weer!

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:24

CharlyBrown schreef:
Ha! Mede bokkende Verbooners :)

Is er hier misschien iemand die woensdag mijn corveer dienst van 17:30 over kan nemen? Dan ben ik namelijk met Udo naar de kliniek...

Ruilen kan natuurlijk ook! Ik kan in principe elke dag rond 17:30 (alleen vandaag niet...)

Maiken... ben benieuwd naar Zippo zijn waarden... spannend weer!

Ik wil je dienst wel overnemen hoor. Alvast succes op de kliniek

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:25

Heej!! Super fijn, dank je wel! :D

Kan ik dan misschien jou dienst overnemen??

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:22

CharlyBrown schreef:
Heej!! Super fijn, dank je wel! :D

Kan ik dan misschien jou dienst overnemen??

Ik zet ze zondag altijd om 12uur buiten, maar weet niet of je dan kan?

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:31

En???? weet niet of je al terug bent van de kliniek,, Maar hoe is het gegaan in de kliniek met Luck?

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:53

chanjelte schreef:
En???? weet niet of je al terug bent van de kliniek,, Maar hoe is het gegaan in de kliniek met Luck?

Sorry zag dat ik Luke vekeerd geschreven had... Maar kon me bericht niet meer wijzigen

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:15

Hallo iedereen,

vandaag de uitslag gehoord van Zip z'n bloedwaarden, wel verbeterd maar nog niet terug op normaal niveau, zaterdag laten we hem weer prikken om te kijken.
Ook is vandaag Manja(masseur) geweest om naar Zip te kijken.
Ik vond der echt super, ze merkte op dat z'n zadel iets te lang is(dus wij doen ook mee als van rijs komt, heb t al opgeschreven).
Verder had hij door z'n slootavontuur zeer veel last van z'n achterhand, deze heeft ze helemaal losgewerkt.
Donderdag mogen we weer beginnen met longeren. En als dat goed gaat mogen we 16 juli(??) als van Rijs komt er weer voor 't eerst op, loopt die dan goed wordt die nog 1 keer behandeld en mogen we weer gaan opbouwen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:04

Hoi meiden,

Ik ben vandaag naar Bodegraven geweest. De dierenarts zag gelukkig meteen wat er mis was aan de longe. Dit keer had ik wel zadel en hoofdstel mee, waardoor ik ook kon rijden. De dierenarts had dezelfde punten van kritiek als Nico en ikzelf tijdens het rijden.

Vanaf zijn atlas tot zijn bekken zijn er foto's gemaakt. Zijn hals bleek rontg. in orde te zijn en in zijn rug (onder mijn zadel) bleken er een aantal wervels te dicht op elkaar te zitten en er is zelfs sprake van botontkalking. Toen heb ik anderhalf uur gewacht op de manueel therapeut, totdat hij een plekje had. De therapeut stond er versteld van dat ik nog met hem kon rijden. Er zat totaal geen beweging in zijn atlas en onderhals.

Na sedatie heeft de therapeut hem geprobeerd los te maken. Het gedeelte waar de wervels te weinig ruimte hebben, is klinisch in orde, want hij reageerde daar niet te heftig op.

Mijn zadel is ook gecontroleerd. Dit lag niet helemaal goed. Van Rijs komt elke vrijdag in Bodegraven. Omdat de therapeut Luke niet voldoende los kreeg in zijn onderhals (aanzet van de schouder), moet ik vrijdag terugkomen met paard en beide zadels.

Volgens zowel de DA als therapeut ziet het er rooskleurig uit.

Tot vrijdag moet ik rechtuit rijden en galloperen met een zacht bitje. Hij krijgt nu ook pijnstillers, omdat er zo veel gemanipuleerd is. De medicijnen die ik vorige week gekregen had, moet ik blijven geven, want het is dus een spierprobleem.

@ Maaike: Fijn dat het nu beter gaat met Zippo. Woensdag 15 juli komt van Rijs op stal.
@ Louise: Hopen dat het in Bodegraven voor Udo net zo positief verloopt als voor Luke, succes als ik je niet meer zie!!
@ Lida: Heb je je zoon op Wervelwind gehad? Jij durft! :o Wel fijn dat hij zo braaf is!
@ Chantal: Ik heb vandaag jullie bijrijder weer gezien (+vriend). Volgens mij vond ze het weer helemaal leuk om Jelte te kunnen doen!

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:48

mo_van_dijk schreef:
Hoi meiden,

Ik ben vandaag naar Bodegraven geweest. De dierenarts zag gelukkig meteen wat er mis was aan de longe. Dit keer had ik wel zadel en hoofdstel mee, waardoor ik ook kon rijden. De dierenarts had dezelfde punten van kritiek als Nico en ikzelf tijdens het rijden.

Vanaf zijn atlas tot zijn bekken zijn er foto's gemaakt. Zijn hals bleek rontg. in orde te zijn en in zijn rug (onder mijn zadel) bleken er een aantal wervels te dicht op elkaar te zitten en er is zelfs sprake van botontkalking. Toen heb ik anderhalf uur gewacht op de manueel therapeut, totdat hij een plekje had. De therapeut stond er versteld van dat ik nog met hem kon rijden. Er zat totaal geen beweging in zijn atlas en onderhals.

Na sedatie heeft de therapeut hem geprobeerd los te maken. Het gedeelte waar de wervels te weinig ruimte hebben, is klinisch in orde, want hij reageerde daar niet te heftig op.

Mijn zadel is ook gecontroleerd. Dit lag niet helemaal goed. Van Rijs komt elke vrijdag in Bodegraven. Omdat de therapeut Luke niet voldoende los kreeg in zijn onderhals (aanzet van de schouder), moet ik vrijdag terugkomen met paard en beide zadels.

Volgens zowel de DA als therapeut ziet het er rooskleurig uit.

Tot vrijdag moet ik rechtuit rijden en galloperen met een zacht bitje. Hij krijgt nu ook pijnstillers, omdat er zo veel gemanipuleerd is. De medicijnen die ik vorige week gekregen had, moet ik blijven geven, want het is dus een spierprobleem.

@ Maaike: Fijn dat het nu beter gaat met Zippo. Woensdag 15 juli komt van Rijs op stal.
@ Louise: Hopen dat het in Bodegraven voor Udo net zo positief verloopt als voor Luke, succes als ik je niet meer zie!!
@ Lida: Heb je je zoon op Wervelwind gehad? Jij durft! :o Wel fijn dat hij zo braaf is!
@ Chantal: Ik heb vandaag jullie bijrijder weer gezien (+vriend). Volgens mij vond ze het weer helemaal leuk om Jelte te kunnen doen!

oke nou fijn dat je nu weet wat het is, en de toekomst er weer wat rooskleuriger uit ziet voor je *D

en idd. Louise succes woensdag +:)+

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:09

Mo ben je opgelucht? Wat is nu de revalidatie tijd voor Luke? En kun je straks wel weer met hem crossen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:05

Ja, ik ben best opgelucht. Ik moet vrijdag terug voor manuele therapie in zijn schouder en dan komt van Rijs naar Bodegraven voor mijn zadels. Ik moet nu rechtuit en veel galloperen (buitenrijden). Prognose is goed. Dus volgens mij zit crossen in het naseizoen er weer in voor me :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:09

Oh gelukkig zeg! Wat een goed nieuws!

NU hopen dat Louisse woensdag ook goed nieuws heeft!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 18:42

Hee Mo,
toch wel beetje goed nieuws dat er wat aan te doen is en mooi dat je hebt doorgezet met je onderzoek.
Heb je filmpje inmiddels al kunnen bekijken?
Of werkt het nog steeds niet?
Beterschap met je paard in ieder geval maar zo te lezen gaat dat goedkomen

Ja Wervelwind is super!
Doet bijna alles wat ik wil. (zoals ik het wil)
Gisteren even door Manja laten behandelen/nakijken voor de zekerheid en alles was ruim in orde.
Zadel ook even nagekeken en dat is op dit moment aan de lange kant. Maar omdat ik hem toch nog niet ga inrijden is dat nu niet erg. Kussens lagen wel goed. Maar ja paard veranderd natuurlijk nog. Verder eigenlijk geen nieuws.

Ga vanaf 29 juni meedoen aan zwem 4 daagse dus Wervelwind moet het 1 weekje zonder mij doen.
Ga dus ook niet lessen 1 juli.
Week erop hoop ik gewoon weer mee te kunnen rijden.

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:27

Mo - Gelukkig dat alles weer goed gaat komen met Luke. Hij kan ook nooi rustig stappen he die Luke met buitenrijden.. :P
Maaiken- ow dat is wel minder, duurt dat altijd zo lang eerdat alle waardes goed zijn? hoop dat het zaterdag goed is. Ja he Manja vind ik ook erg fijn!
Louise - succes!
Lida - Mooi zo dat alles goed gaat met Wervelwind!:D

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:31

Hoi Dames

Mo! Wat fijn dat goede nieuws! :) gefeliciteerd...

Dat monster van mij is morgen aan de beurt, pfff... spannend hoor!
Ik ga nog heel even duimen, en dan naar bed...

doei

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:42

@Louise, we gaat voor Udo (en jou) duimen vandaag!!

@Priscilla, lekker hoor dat je paard gisteren geschoren is door Peggy. Hij kwam er echt niet doorheen en met het warme weer deze week... Hopelijk komt hij volgend jaar beter door zijn vacht!

@Chantal, Ik ga hem vanaf vandaag muisjes (sedatie) geven voor het rijden, want op deze manier komt er weinig terecht van revalideren :+

@ Lida, Ik heb de film gezien en ik zie wel wat... Maar dat komt meer omdat ik het ook gevoeld heb. Ik vind voelen altijd makkelijker dan zien! Maar gelukkig zijn de artsen capabel genoeg geweest om alles te ontdekken :j . Hoe kunnen de kussens nou goed liggen, maar het zadel te lang? Bedoel je dat de kamerbreedte en vorm van de kussens goed is, maar eigelijk te lang doorloopt?