manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:01

shirts?

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:28

Huh shirts?
Ik heb echt een super druk weekend gehad, gisteren ochtend was echt supergaaf! Shaar liep ook echt braaf, dus dat was mooi! Gisteren middag gewerkt tot 10 uur s avonds en toen de stad nog onveilig gemaakt, waar was iedereen nou?
Vandaag weer gewerkt van half 11, kben net weer thuis.
Vanavond vroeg naar bed, want ik ben echt super gaar!

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 18:49

Barbie1986 schreef:
Gisteren middag gewerkt tot 10 uur s avonds en toen de stad nog onveilig gemaakt, waar was iedereen nou?

Uhm, ik ben maar een keertje thuis gebleven (en maar goed ook, ben nie eens gaan stappen en ben nog snipper verkouden dan gister! hoe oneerlijk!!)
Was t nog wel gezellie in de stad?

Heel goed van Shaar! Super Toppie Pony!

Tja en dat Shirt, dat was een grapje van Bianz en mij.. we hebben t al een tijdje over tweelingen en een outfit. Hadden we bedacht (op msn bedenk je allemaal rare dingen) dat we een tshirt gingen laten maken (blauw) met een plaatje en leuke tekst erop Bianz=19 & Anne=22 Maar doen we tog maar niet Staan we zo voor gek in de stad hè en ontstaat er allemaal verwarring (zelfs hier ) t wordt gwoon een saaie, ondezelfde outfit...
*zeg wie heeft er eigenlijk dit weer besteld? Wil diegene zich voortaan maar niet meer met t weer bemoeien?

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:51

LuMy schreef:
In de tussentijd zijn er zowiezo al wel wat paardjes bijgekomen

Haha, ik ken alleen ehm...
Emma, Eldorado, Balou, Nanda, Mistral, Myra, Ureka, Voice, Nicole, Lady, Stud.
Toen ik er nog kwam was er ook nog een tinker, Melody ofzo? En ik kan me ook nog 2 pony's herinneren die in 1 box stonden, Tijgertje ofzo? En een shet, iets met een M?

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:40

nou eldorado is al een hele tijd weg, lady inmiddels ook en ureka is helaas naar de paardenhemel om het maar even netjes te zeggen....

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:40

Ik heb even iets heel leuks te vertellen, nou ja voor Chris en mij dan....
Nee ben niet zwanger, al voelt het wel een beetje als mama worden....
Wij krijgen morgen een jong katje....Gaan morgenavond kijken bij een nestje van 4 en als er wat bij zit kunnen we hem gelijk meenemen, we willen graag een katertje, moet wel een beetje pit hebben om tegen die 2 wildebrassen die we nu al hebben op te kunnen....
Ben echt superblij.....(nu al), hij moet alleen nog wel een naam hebben, hebben jullie misschien een idee???

wilde foto's plaatsen maar dat lukt niet.....help, wat doe ik fout?????

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:28

nou heb t nog eens geprobeerd, maar kan ze dr helaas niet opkrijgen......

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:31

Waar is Lady naartoe gegaan dan?
Lady is de oma van mijn oude verzorgpony Axel.

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:38

_Marjon_ schreef:
Waar is Lady naartoe gegaan dan?
Lady is de oma van mijn oude verzorgpony Axel.

Is dat de moeder van Vera dan?
Want Vera is toch de moeder van Axel?
Heeft Vera ook op paardoes gestaan?

Ladylada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:08

Ja Lady is de moeder van Vera en dus de oma van Axel. ze is met pensioen gegaan, maar is daarna spoorloos verdwenen dus niemand heeft enig idee waar ze is en of ze nog leeft.

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 20:17

Mariekje22 schreef:
Nee ben niet zwanger, al voelt het wel een beetje als mama worden....
Wij krijgen morgen een jong katje....

wilde foto's plaatsen maar dat lukt niet.....help, wat doe ik fout?????

Zwanger, was egt te eerste waar ik aan dacht hoor marieke
Maar heel gaaf hoor, een jong katje! Spannie hoor, wel ff vertellen als je hem hebt hè! En natuurlijk foto's!!!
*ff korte uitleg, heb je de foto in mijn album staan of staat hij op t internet? Maakt niet uit, rechtermuis klik op de foto, klik onderaan eigenschappen: kopieer de link die er dan staat.. Die gooi je tussen [img] & [/img] zonder spatie! (snappie?) Hoop egt dat t je lukt marieke Wil dat dropje (als ie idd mag komen om de andere 2 wildebrassen ff te temmen) wel eens zien dan! Egt zo gaaf, een lief klein poesje erbij Spannend hoor!

Uhm een naam... ik zou eerst zijn karakter ff afwachten en ik wil hem eerst wel eens zien, anders heeft ie strax een naam die totaal niet bij hem past (zwartje.. is t wit katje )

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:17

Jeej ik heb vanavond in de haflingercarousel gereden, echt super! Ik heb dr vroeger (3 jaar geleden) ook al in meegereden, totdat ik weg ging van de manege. Nu rijd ik dus weer mee en vandaag was de 1e keer. Ik rijd samen met een ander meisje voorop, dus dat is ook echt super leuk!
Kheb Sharon maar lekker binnen gezet vanavond, in haar mega stal!

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:19

24 juni is t trouwens de zeeuwse dag van t paard, dan rijd ik waarschijnlijk ook een proefje mee! Bij de haflingerproef

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:09

nog 3 dagen.......

iedereen bij ons thuis is ziek, en wilco ook, ze moeten overeven en hebben koorts, aaaaah, straks krijg ik het ook, op mn bruiloft..... aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 12:54

Ah vast nie nel, je bruiloft komt vast helemaal goed! Zonder regen en zonder verkoudenheid enzo! *duim* t komt egt al snel dichterbij... Spannie!
Zeg mariekje nog wel een keertje foto's plaatsen hè! Ben egt zo benieuwd (heb ff een pauze tussen 2 lessen dus ik dacht, ik kijk ff naar Diezel...maar helaas!)
gaat nou ff met de rest lekkr warme chocomelk drinken jammie

Ladylada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:52

Nel dat zal toch niet. Hopelijk is iedereen beter over drie dagen!

Thirz

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:23

Hallo, ik ben dr ook weer eens ! Vervelend al die zieken, ik duim echt dat iedereen beter is hoor Nel, want op een bruiloft hoor je niet ziek te zijn!! Ik zit ook thuis met hele erge keelpijn, net aan de dokter geweest, hij had het over 'druiven' van amandelen...dus ben doorverwezen naar de KNO-arts. Kijken wat die ervan zegt. Maar hoe dan ook zal ik vrijdag komen hoor Nel! Heb niet voor niets mooie kleren geshopt

Echt gaaf Bar, Shaar staat wel op de plekje daar als ik het zo hoor. Leuk om aan al die dingen mee te doen, heb je nog foto's van de dressuur-clinic?
En ben ook heel erg benieuwd naar het katje, ga m als het goed is vanavond bewonderen, hihi. Heet ie nu officieel Diezel? Vind het echt een hele gave naam!!

En Cis, ben waarschijnlijk van de partij op je feestje hoor! Zorg jij voor mooi weer?! Want anders kan ik niet op zn Hawai's komen he

Bianz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:30

Neee Nel, je bent NIET ziek vrijdag en Wilco is ook beter dan! Komt helemaal goed; extra veel kiwi's en sinaalappels eten en ff lekker bezig blijven!!
Echt gaaf Mariekje, Diezel is er! Ach en Rosie draait wel bij hoor, ze moet er gewoon maar aan wennen dat er nog een nieuw vriendje in huis bij is! Ze kan het vast niet aan dat mannen nu in de meerderheid zijn En ook jij moet niet ziek worden en ff razendsnel uitsnotteren!
En Thirz ook al; heb je meteen al een afspraak gemaakt bij de KNO? Gaat het er straks toch nog van komen en we hadden het er gisteren nog wel over!
Die Shaar, wordt nog een echte dressuurhaf! Wanneer kunnen we je eens komen bekijken met de caroussel Bar? Ook op de dag van het paard?

chanty1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:09

Hallo allemaal!
Ik ben Chantal 22 jr en heb eens een vraagje.
Wat moet precies doen als vrijwilliger bij manege paardoes?

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 19:54

Tjee, is mariekje ook al ziekjes & Thirz ook al Gaat lekkr hier dan (uhm Mariekje.. zo snel kan ik jou tog niet aangestoken hebben? ) *druiven van amandelen, arme Thirz! Wanneer moet je nou naar de KNO arts?* Jullie kunnen nu egt niet ziek zijn met al die feesten voor de deur, dus heel snel beter worden! *ondertussen doet de rest ff flink zn best om vooral niet ziek te worden! Tip: Stap niet in de trein, egt iedereen loopt daar te kuchelen, te sniffen, te snotteren en op allerlei andere manieren bacterien rond te strooien. Heerlijk!
Gelukkig ben ik al weer niet meer zo zielig en ziekjes. Alleen mn stem laat t zo nu en dan nog een beetje afweten. Stapte vanmorgen uit de trein, na 1,5 uur geen woord gezegd te hebben, wil ik "haai" roepen naar een klasgenootje: "Krrraak" Was mn opwarm oefeningen ff vergeten, en dan wil je stem nog wel eens weigeren!

Diezel is egt een super naam Ben zo benieuwd naar t lieve dropje achter de naam! *Thirz, k wil graag een heel kraamvisite verslag

Tja wat kan je allemaal doen op Paardoes, vanalles!
*je zit op bokt, dus je hebt vast wel paarden ervaring & 22 is ook wel ouder dan 14, dus je zou gehandicapten kunnen begeleiden tijdens het paardrijden.
Het ligt er ook een beetje aan wanneer en hoe lang en wat je een beetje gaat doen op paardoes. Je kan in de kinderboerderij helpen of op de manege zelf...
Uhm ik probeer ff een rijtje met dingen op te schrijven. Ik ga vast een hoop dingen vergeten, maar dat vult de rest hier wel een keertje aan
# Paarden poetsen en zadelen voor de lessen
# stallen uitmesten
# stallen opstrooien
# stallen vegen
# paarden in en uit de wei vissen (lijkt soms nog wel eens makkelijker dan t is )
# ruiters begeleiden in de lessen. Dus je ruiter op het paard helpen, naast het paard met de ruiter blijven lopen en zo tijdens de les begeleiden. Opletten dat de ruiter niet van zn paard glijdt, extra instructies geven bij het sturen van figuurtjes, opletten dat jouw ruiter + paard niet bovenop een ander paard botst, evt meedraven en meegalopperen, enz...
# nog wat losse klusjes die zo nu en dan een keertje moeten gebeuren op een manege, dus poetsspullen sorteren, zadels invetten, zadelkamer opruimen, verloren spullen zoeken, waterbakken in de wei aanvullen (in de winter dan) enz..
*Loopt in gedachten ff de zaterdag door... Ik gloof dat ik zo al wel een groot deel heb, denk ik

Verder kan je natuurlijk op de kinderboerderij helpen: Alle beestjes eten en drinken geven, hokken schoon maken (tja wat gebeurd er altijd nog meer op de kinderboerderij... Hellup?!)
Uhm is er nog iets specifieks dat je wil weten? je kan nl wel een hoop kanten op met paardoes Ik weet ook niet waar je vandaag komt, en wat je verwacht van Paardoes?

*heel boekwerk weer

chanty1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:02

op zich klinkt het wel leuk allemaal. Als je vrijwilliger bent hoevaak moet je dan komen in de week en moet je nog ergens een diploma voor hebben ofzo?

chanty1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:04

Ik ken trouwens ook wel een paar mensen. Thirza daar heb ik mee op de basisschool gezeten ze zat een klas hoger dan mij. Neline ken ik ook, tenminste ik ken haar zus wel goed en er heeft nog een meisje tot dec. daar gewerkt volgens mij ik weet ff niet meer hoe ze heet.

chanty1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:05

owh en ik woon trouwens in oost-souburg das bijna naast de deur';)

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:11

Nou voor zover ik weet heb je er geen diploma voor nodig (ik ben me iig niet bewust van een diploma wat ik op zak heb )
Verder ben je redelijk vrij in wanneer je wil komen, maar... Je moet wel duidelijk afspreken wanneer je er denkt te zijn. Het is best lastig als er op je gerekend wordt, en je blijkt er niet te zijn (lijkt me opsich ook wel logisch )
De meesten werken standaard op bepaalde dagen (dagdelen) bijvoorbeeld: Dinsdag avond. Ze werken dan iedere dinsdag avond op de manege een vast aantal lessen. Dat is ook het hanbdigste voor de instructrice, die weet dan op hoeveel vrijwilligers ze kan rekenen en of er eventueel extra mensen gebeld moeten worden.
*bedenkt net nog wat klusjes; Voeren, hooi en stroo klaarzetten paardje moeten natuurlijk ook eten
Laatst bijgewerkt door Anne_87 op 23-05-06 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

chanty1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:13

klinkt allemaal wel oke! Hebben ze nog wel eens vrijwilligers nodig?