Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lucy

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 15:42

dat is idd een leuk extratje, bij jullie op t asiel word je gewoon betaalt? vett :D

bij ons draaien ze bijna helemaal op vrijwillegers, alleen een paar mensen die betaalt worden.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:44

Jah ik doe er vakantiewerk. De vrijwilligers die er lopen krijgen een vrijwilligersvergoeding. Vorig jaar verveelde ik me dood hier thuis en belde ik hen of ik nog kon komen helpen, wilde het ook wel vrijwillig doen, maar nee ik kreeg wel gewoon betaald en kon meteen beginnen :P En dit jaar belde ze mij of ik nog kon komen dit jaar.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 15:50

oke leuk!!
dat lijkt me idd wel echt super :)

maarja dat zal je hier nooit krijgen, want daar hebben ze nooit genoeg geld voor.
en er zitten steeds verkeerde directeuren die t geld (dat er al is) in eigen zak steken enzo..
ze hebben net eindelijk een directeur weg gekregen, die zelfs blik voer in het asiel afgeschaft had voor katten.
oke daar kan je natuurlijk op bezuinigen, maar ook katten die het nodig hadden om aan te sterken of oude katten die geen brokken meer konden eten mochtn het niet..
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 21-07-11 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:52

Ik heb bijna alles al ingepakt, zo laatste dingen even wassen en dan morgen de rest inpakken. En neem 50 euries meee!!.xx

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 15:54

oh goed dat je t zegt, ik moet de was nog ophangen :P
en dan nog ff mn pyama broek wassen, en dan heb ik alles gehad denk ik :)

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:01

Haha, iedereen heeft problemen met inpakken geloof ik :P makkelijk he zo'n site; kunnen anderen je vertellen wat je niet moet vergeten!

Ik zit nu heel relax spelletje te spelen, maar zie nu dat het al 4 uur is. Ik moet de ratten van de buren nog doen,de hond uitlaten, koken en na het eten naar de paarden en proberen ze allebei te rijden! Mm, misschien moet ik maar eens iets gaan doen!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:03

L_bonsai_L schreef:
oke leuk!!
dat lijkt me idd wel echt super :)

maarja dat zal je hier nooit krijgen, want daar hebben ze nooit genoeg geld voor.
en er zitten steeds verkeerde directeuren die t geld (dat er al is) in eigen zak steken enzo..
ze hebben net eindelijk een directeur weg gekregen, die zelfs blik voer in het asiel afgeschaft had voor katten.
oke daar kan je natuurlijk op bezuinigen, maar ook katten die het nodig hadden om aan te sterken of oude katten die geen brokken meer konden eten mochtn het niet..

owh lekker dan :S Nee mijn asiel is al jaaareen in het bezit van dezelfde eigenaar. En ik moet zeggen dat er elke week best wel wat asielkatten over de toonbank gaan zegmaar. Daar krijgen ze dus ook allemaal geld voor. Helaas komen er ook weer asielkatten bij.... en ze zitten altijd elke zomer vol met pensionhonden en katten waar natuurlijk ook veel geld voor gevangen wordt.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:11

Zoo ben weer terug uit de stad,
Even laatste dingetjes gekocht voor vakantie en een hele leuke broek die afgeprijsd was 50 % korting
En omdat 1 heel klein vlekje in zat kregen we nog eens 5 euro korting extra. :)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:17

Nou ik denk dat ik nog wel wat meer op me rekening heb staan. Morgen krijg ik me laatste salaris van t umc :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 16:31

ja oke, nee het asiel hier hoort bij de dierenbescherming dus heeft niet een "eigenaar" , er worden idd ook heel vaak katten (en honden) verkocht, maar dat dekt dan denk ik net alle andere kosten.
en het is geen pension, dus zulke extra verdiensten hebben ze niet.
maar ze krijgen dus ook altijd veel zieke katten enzo binnen, en als je al die katten moet behandelen kost t ook redelijk wat denk ik..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:37

Ja dat kost zeker wat. Bij ons gaan de katten die binnenkomen eerst in quarantaine en vaak mankeren deze katten ook wel wat ja. Er komen ook best weer wat kittens binnen die gewoon gevonden worden ergens. Dinsdag zaten er maar 4 waarvan er al 3 gereserveerd waren geloof ik, vandaag zaten er al een stuk of 8 geloof ik....zo snel gaat dat...

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 16:46

de kittens die hier gevonden worden worden eerst gecontroleerd door de dierenarts, en gaan daarna zo snel mogelijk door naar een pleegadres (wat wij dus doen) en dan blijven ze daar tot ze 8/9week zijn. en dan mogen ze naar een nieuw baasje.
ze willen niet dat kittens te lang in t asiel zitten, alleen als t echt niet anders kan (als ie geopereerd moet worden ofzo) maar anders gaan ze zo snel mogelijk naar een pleegadres zodat ze genoeg zorg krijgen en ze gewend raken aan het huis leven zegmaar xD maar dat ze wel gewoon nog een tijdje met hun broertjes en zusjes kunnen blijven. en ze zeker weten dat er goed voor gezorgd word als ze nog zo klein zijn.
en daarna worden ze gechipt en geent, en dan moet de nieuwe eigenaar later terug komen voor een 2e enting en om m te laten castreren.
dat zit allemaal bij de prijs in. de kittens zijn dan wel duur, maar als je t allemaal zelf laat doen ben je 3x zoveel kwijt.

pff wat een afzetters zeg die dierenartsen.
een enting kost je zo 40 euro, terwijl zij voor dat spuitje 7euro betalen.
haha daarom laten wij t ook altijd in het asiel doen, want dan kost het ons maar 7euro :)
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 21-07-11 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:48

Jah de kittens bij ons worden ook weer snel geplaatst hoor, ik bedoel, die kittens zijn tog leuker en schattiger dan een oudere kat :P

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 16:49

haha ja tuurlijk.
er is hier ook altijd een wachtlijst, dus ze zijn meestal zo weg. tenzij ze bang zijn ofzo.

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:59

Onze vorige hond ging altijd naar 't pension als wij op vakantie gingen. Ik vond het verschrikkelijk! Ze jankte echt keihard als we wegliepen, zo sneu! Gelukkig kan onze lieve hond nu gewoon goed met andere honden opschieten en hoeft ze er niet heen!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:01

Onze honden zijn ook wel eens in het pension geweest en zij vonden het er wel leuk. Vooral Starlight vind al die aandacht wel gezellig :P

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:49

Zin innnnnnn kammmmpp

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:28

nou jongens ik heb even ALLES vast ingepakt om te kijken of t paste, en............

Als ik op me koffer ga zitten past alles in me koffer en me paardentas, dan heb ik alleen me slaapzak los:) en mehandbagage dan :) :D me koffer staat alleen wel kleinbeeetje op springen xD of iig, zo ziet t dr uit hahahahaha
maar zo durf ik dr wel mee met de trein :) slaapzak ff aan me koffeer vastmaken en dan dus alleen nog die paardentas :) gaat helemaal goed komen :)
Ik gaat nu maar weer ff me kussens uit me koffer bevrijden :) haha te toiletspullen laat ik gewoon zoveel mogelijk ingepakt, dan leef ik vanavond en morgen ochtend nog wel even uit me toilettas :) hahah

zoooo blij dat t maar (xD) 2 "tassen" en n slaapzak zijn he! :D

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:29

oh en bij de weg.. Me internet op me eigen laptoppie doet t ook weer :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:13

Jeee , nou ik ben mog miet tot inpakken an gekomen. Zo ff lekker inslaan en dan straks ff tas inpakken

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:57

woow ikwas bijna me hoeslaken vergeten!! nou heb ik wel (voor t aller aller aller eerst) n slaapzak mee, maar die rits ik dan half open en slaap dr zegmaar mee als met n dekbed maar dan met dicht voeteneinde xD whahaha maargoed dat ik daar nog even aan dacht!!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 20:00

haha, ik neem altijd gewoon laapzak mee, lekker makkelijk :P en in de herfst had ik er zelfs 2 mee xD
in de ene en dan de andere als deken er over, en dan nog een fleece deken, en ik heb het geen een keer koud gehad :D xD

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:01

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:01

Zo allemaal al hard aan het pakken... ik nog niet.. ben nog druk met de laatste schooldag.
Ben wel moe al.. pff.. morgen maar rustig aan en zaterdag moet iedereen maar vroeg gaan slapen anders ben ik de hele week chagrijnig.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 20:01

haha mn kat licht helemaal op t puntje van mn bed, want de rest ligt vol met rotzooi en ze weet dat ze niet op mn kussen mag xD