Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kirsten_S schreef:miss maar als hij gaat dan gaat die, en dan kan ik nog zo ontspannen zijn.. In draf lukt het al meer
om hem wat onder controle te houden door ophoudingen, maar dan nog hij blijft versnellen en ik heb
niet genoeg conditie om dat steeds te begrenzen..
Pebbs schreef:Ik zeg ook niet dat ontspannen makkelijk is want ik heb er zelf ook problemen mee.
Ik ben gister voor het eerst van me paard afgestapt omdat ik helemaal over de rooie was
Kirsten_D schreef:Kirsten_S schreef:miss maar als hij gaat dan gaat die, en dan kan ik nog zo ontspannen zijn.. In draf lukt het al meer
om hem wat onder controle te houden door ophoudingen, maar dan nog hij blijft versnellen en ik heb
niet genoeg conditie om dat steeds te begrenzen..
Voltes, gewoon lekker voltes rijden. Bij mij helpt de volte bij e-b altijd. Dan kan je lekker alle kanten uit.
En het dan steeds uitbreiden, gaat die weer te hard? Gewoon weer in een volte zetten.
Zo hoef je niet constant te begrenzen.
Het wil ook wel helpen hem echt aan het werk te houden. Dat helpt bij mij met Jastrade.
Jastrade kan ook echt een ramp zijn met snelheid(en vooral niet rustig willen worden), maar zodra je er bezig houdt
met bijvoorbeeeld voltes verkleinen en vergroten, dan zakt ze vaak terug in tempo en begint ze te ontspannen.
Melanie_B schreef:Ik heb d'r ook wel wat last van met de Indoctro merrie. Das een héle vlugge, super aan het been en stem.
Gewoon goed op je kont blijven zitten, zo nu en dan een volte inlassen en een beetje 'ho, hooo..'. Daarnaast goed opvangen met je buitenteugel, en klaar