RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:24

Idd... nooit verwacht dat ik steeds weer op Misty belandt.... Blijkbaar doe ik toch iets dat Misty nodig heeft. Zal wel eens kijken of ik een keer een foto van die eigenwijze drol kan maken *-:) Zal wel op een soort mislukte selfie gaan uitdraaien denk ik...

En Rianka geeft idd ook les, als Ini afwezig is bijvoorbeeld. Of ze pakt de kinderles terwijl Ini de volwassenen lest. Want die kan natuurlijk ook niet op 2 plekken tegelijk zijn (in de binnen- en buitenbak).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:16

Gek beest, binnen niet te houden en buiten lekker lui :D Leuk dat Rianka inderdaad lesgeeft aan volwassenen, doet ze dat vaker?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:49

Hier nog iemand die zo nu en dan bij leest :j
Goed het is niet trouw iedere week, maar lees dan vaak van een paar weken bij!

Grappig dat Rianka nu les geeft, ik ken haar alleen als kamp(bij)leiding :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:02

Toen ik nog bij Ini reed (tot 2009?), hielp ik bijna iedere zaterdag bij Ini op stal, samen met nog een groep andere meiden. Rianka zat daar ook bij en loopt dus ook al jaaaren bij Ini op stal rond :) Aaah ik mis het stiekem wel een beetje hoor, lekker de hele dag buiten en met z'n allen zonder zadel de pony's naar de achterste wei brengen en zo.. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:24

Zo herkenbaar culaccino! Mocht laatst ook nog eens mee de pony's naar de achterste wei rijden zonder zadel. Wel even wennen hoor!

En Rianka heeft flinke ontwikkeling doorgemaakt, ze is tegenwoordig zelfs FNRS jurylid dressuur F1 t/m F20 en springen en is FNRS parcoursopbouwer!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:09

Leuk! Is natuurlijk ook jaren terug dat ik voor het laatst daar op stal was. Denk nu ongeveer 5 jaar terug?
Toch leuk dat iemand dan toch in de paardenwereld blijft hangen! :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:10

En of dat leuk is!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:51

JPitty schreef:
Zo herkenbaar culaccino! Mocht laatst ook nog eens mee de pony's naar de achterste wei rijden zonder zadel. Wel even wennen hoor!

En Rianka heeft flinke ontwikkeling doorgemaakt, ze is tegenwoordig zelfs FNRS jurylid dressuur F1 t/m F20 en springen en is FNRS parcoursopbouwer!

Wat leuk! Is ze een soort semi vervanger van Inge geworden? :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:02

Of dat zo is weet ik niet, maar lijkt er wel wat op...

Hoewel Inge ook nog af en toe haar neus laat zien hoor! Dat gaat ze zelf weer eens te paard, of ze geeft een enkel lesje (twee of drie weken terug heeft ze enkele kinderen springlesje gegeven).

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:12

Ik ben vandaag nog bij Ini geweest! Eerst wezen wandelen in Wapserveen en op de terugreis even gestopt, had verwacht dat het een drukte van jewelste zou wezen maar er zijn op vrijdag dus geen lessen meer. -O- Met een meisje gepraat die daar nu stage liep en die zei dat Ini zo wel zou komen voeren. Dus rondje stallen gedaan, herkende maar weinig paarden. Heb nu wel de befaamde Misty gezien. :Y) Maar de paarden die ik nog kende stonden allemaal in de wei, o en gjesta! Die doet het ook nog. :D

Toen kwam Ini inderdaad binnen en die was helemaal blij verrast mij te zien. Leuk bijgepraat en toen wilde ze me wat laten zien. We gingen het jureerhokje binnen en daar hing onze foto collage die we met z'n allen toen gemaakt hadden! De groepsfoto en allemaal apart met een paard en de veulens van 2007 collage. Ze was er zo blij mee, hij hing op ooghoogte want ze deed daar vaak de administratie en dan keek ze altijd even naar de foto. :D Ze vond het zeker leuk als we een keer een reünie zouden doen, dus laten we dat dit voorjaar nou echt eens een keer gaan doen! Toen ik naar de auto liep met Ini stopten we even omdat er een paard hinnikte. "Tamara, zou je Pier even naar de andere wei willen zitten?" Haha, zo ken ik Ini weer, dus ik in de stromende regen naar de fries Pier gelopen. Geen halster om.. nouja dan maar aan de deken vasthouden, hij hoefde alleen maar naar de overkant bij de rest van de ruinen in. Maar meneer had andere ideeën en liep meteen de andere kant van het gangpad om. Heerlijk. :+ Maar heb toch nog ergens mijn paardenfluisteraar in mezelf gevonden en hem netjes de wei in geleidt. *\o/* Was zeker even leuk om weer te zijn geweest, maar ook heel raar, zeker omdat de vrijdag er dus nu niet meer is als lesdag en dat veel paardjes al overleden zijn. |( Maar we moeten nu echt een reünie gaan organiseren! :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:39

Wat leuk Tamara! Ik kom er nog wekelijks op maandag.. dan rijd mn nichtje.
Reunie lijkt me leuk! Met het vaste maandag clubje..?
Wie zaten daar ook alweer in? Jij, ik, Marleen, Karlijn, Marjolein, Jori, Channa en Donja toch?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:48

Wat leuk Tamara dat je bij Ini geweest bent! Ik loop tegenwoordig stage in Vledder dus ik kan ook wel eens een keer langs :D

Reünie lijkt me nog steeds leuk! Alleen kom ik dan niet met Kwal want ik heb geen trailer meer...

Zat Evelien niet ook in dat groepje? Of was dat van kamp?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:54

Reünie met alle mensen uit dit topic en aanhang, iedereen die wil. :)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:10

Leuk idee :) in het voorjaar is goed is Karlijn er ook weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:37

Oeh wat leeeuk dat je bent gegaan! Dat groepje heb ik inderdaad ook vaak in gereden, volgens mij ben ik op een gegeven moment verplaatst naar de vrijdag. Leuk dat Ini zo blij was :D

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:11

Ja, een reunie!! Ik ben nog steeds heel erg voor :-)

Wat leuk inderdaad Tamara! Was het lang geleden?

Is Rianka eigenlijk de enige van ons voormalige zaterdag-helpers-groepje die bij Ini is blijven hangen?

Ik geloof dat de meeste van ons nog wel iets met paarden doet toch?
Heeft Annelieke niet haar eigen pony, en Lianne niet een pensionstalletje bij huis?
Anne en cynthia heb ik geen idee van. En Marije heeft ook al een paard gehad toch?
Rianka had toch ook een draver gekocht? Weet jij of ze die nog heeft Jenny?

Wel leuk dat Rianka ook les is gaan geven! Ikzelf doe dat ook met enige regelmaat en ben sinds begin dit jaar met de Orun bezig :-). Wel pittig, maar erg leuk om te doen!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:45

lotte_2 volgens mij ken ik jou niet, of ben ik nou zo in de war? _O- Of ooit een ponykamp samen gehad? Annelieke en Lianen ken ik dan weer wel :P

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:30

Rianka heeft haar draver nog idd!
Welke anne bedoel je lotte?

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:16

Anne wesselink. Kwam ook uit Havelte, rood harige meid. Maar heb geen idee wat die nu doet.

Kwal, even geen idee welke naam hierachter schuilgaat :-D. Gok dat dat al genoeg zegt hahaha. Ik reed altijd op zaterdagmorgen (ok heb ook een tijdje op woensdagavond gereden het laatste jaar), en bleef dan ook vaak de hele dag op stal helpen.
Ik was gek met sas en kanjer :-)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:56

Reunie klinkt gaaf! Ik ben voor! En Rianka heeft idd haar draver nog! Heeft ze vanmorgen nog op gereden! Beestje wordt steeds beter afgericht! En dat "even verplaatsen" dat ze jou vroeg Tamara, herken ik ook wel! Klinkt echt als Ini!

Vanmorgen had Ini een leuke verrassing voor mij. Mocht op een merrie waar ik al een hele tijd niet meer op gereden had: Zelina! Nou had ik tijd genoeg, dus ik heb madam maar een flinke poetsbeurt gegeven, compleet met hoeven krabben, manen kammen en kootholtes uitborstelen! En dat alles terwijl ze van een flink hap hooi stond te genieten! Enige minpuntje was dat haar sokken enorm nat en baggerig waren. Ach ja, met dit weer kun je niet verwachten dat die netjes schoon blijven...

Na t zadelen naar de binnenbak en opstappen maar. Ik merkte al direct dat mevrouw erg wakker was! Ze wilde maar 1 ding: voorwaarts en actie in de taxi! Pfffff... Kreeg tijdens de eerste draf wel een compliment dat ik haar hoofdje er netjes "uit reed" en niet aan de mond zat. Maar elke keer als ik was meer wilde ontspannen, ging bij haar de turbo aan en was ze weer sneller dan ik wilde en de rem deed t niet best vandaag. Moest af en toe toch echt aan haar mond zitten. En over de hoefslag was ook al niet makkelijk... Binnenbeen deed te weinig blijkbaar. Maar zodra ik die er tegenaan legde was ze al weer weg... Galop was trouwens wel weer rustig, wel behoorlijk stampende, je hoorde het gedreun van haar hoeven overal bovenuit ;) Middendraf zat ook het probleem niet in, was meer het terugrijden. Denk dat ik haar gewoon weer wat vaker moet rijden, puur om haar weer te "leren kennen". Maar ze was wel super fijn weer vandaag, ondanks t vaak veel te hoge tempo! We moesten zelfs even "bewust verkeerd aanspringen", contragalop dus. Erg leerzaam, maar werd ze er heet van! Laatste tien minuten nog even door de plassen in de buitenbak gedraafd, was erg leuk om nog even te mogen.

Na t rijden mocht ik haar weer afzadelen, en omdat ik haar al zo uitgebreid gepoetst had, was een flinke beurt niet nodig. Alleen die bagger van de buitenbak moest er even goed af aan de benen en onder de buik. En natuurlijk het zweet onder het zadel. En toen bleek maar even hoe mak Zelina eigenlijk is. Kwam bij het poetsen van de binnenkant van de achterbenen (ja ook daar zat bagger) per ongeluk tegen de uier aan met de borstel. Van Nini bijvoorbeeld had ik dan allang een vieze mep gehad, maar zij keek niet op of om. Geen gestamp met het been, niets. Scheelt weer blauwe ogen denk ik maar... #)

Nadat ik haar de deken weer om had gedaan, mocht ze naar de paddock. En ja, die was ook modderig. Mijn zwarte rubberlaarzen waren bruin, maar o wat ben ik daar blij mee. Vergeleken met de leren laarzen of de lage jodhpurtjes die anderen dragen... Ik ben super gelukkig met mijn "rubbertjes"! Kun je zo diep in de bagger zakken als je wilt, en na afloop even de slang erover en klaar! Maar goed, voordat ik dat kon doen, moest ik eerst nog even mijn zadel en hoofdstel opruimen. Vervelende verrassing toen ik bitje wilde spoelen: water in de drinkbak was zwart en er zat iets zachts op de bodem... :r Heb maar even in andere stal t bitje gespoeld...

Nadat ik haar spullen had opgeruimd, nog even naar de nieuwe stal gewandeld om dit aan stalhulp te melden. Deze was op dat moment Classic aan t scheren. En Classic dacht ik eetbaar was :Y) . Mijn handen moesten volledig afgesopt worden en ze was flink aan mij aan t snuffelen. Kreeg zelfs een likje in mijn gezicht van haar. <3 Heb maar even letterlijk voor paal gestaan, terwijl mevrouw haar hoofd op mijn schouder had gelegd, zo kon de scheerster mooi even de hals doen! EN dat was lekker volgens mw. Paard... :wow: Ik kreeg een stevige massage van haar bovenlip in mijn gezicht. Ja, die bovenlip begon ineens een eigen leventje te leiden... En ik was blijkbaar een fijn knuffelgenootje, want toen ik even met mijn handen aan de zijkant van haar neus kriebelde, moest met die bovenlip ineens mijn haar gemasseerd worden. Ja, die dame stond echt even heerlijk te genieten en ik stond daar dus met mijn goede gedrag! Ach, zolang de tandjes niet gebruikt worden...

Kom ik weer terug in de grote stal, wacht mij nog zo'n pretletter. Ik zou namelijk even mijn laarzen afspoelen in de spuitplaats, maar daar werd ook net Charlie (bonte pony) gewassen. En die vond mij ook wel een lekker ding. Dus opnieuw werden mijn handen afgesopt. En of t nou toeval was weet ik niet, maar op een gegeven moment pakt hij mijn truitje vast, precies aan de ritssluiting van de zak. Dacht zeker dat daar wat lekkers inzat... Of hij pakte mijn truitje vanwege de groene kleur. Heb mijn kleding gelukkig heelhuids uit de mond kunnen bevrijden, en dat beetje kwijl neem ik dan maar voor lief. Snel mijn laarzen van modder en vuil ontdaan, wil mijn spullen pakken, heb je daar ineens Ini. Jenny, wil jij Baron (oude bruine ruin) nog even buiten zetten? Mag je achteraan de stal uit en naar de achterste paddock. Uiteraard, waarom niet. Dus ik met Baron naar buiten, in de paddock geparkeerd (weer hoop bagger) en opnieuw naar de wasplaats om wederom bagger van de laarzen te verwijderen. Nu kon ik gelukkig wel mijn spullen pakken en rustig richting huis gaan. Maar wat een dag weer...

Rest me nog 1 vraag: ben ik echt zo'n lekker ding? Ben ik echt eetbaar? Of zien paarden dat verkeerd? Want PM wil me ook al af en toe opeten... :Y)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:10

Mensen zijn goed eetbaar volgens sommige paarden. Ik heb zelf zo'n geval staan die je graaaaaag met zn lipjes bewerkt en handen aflebbert. Erg gezellig, alleen die tandjes komen dan ook zo dichtbij....

Ohhhhh Zelina! Mn 2e favoriet van Ini, ik heb iets met zwart geloof ik. Op haar heb ik de beste les ooit gehad, allemachtig wat kan dat dier prachtig lopen. Maar poeh wat een werk! Knopje vooruit zit er goed op, de rem is wat minder goed te vinden... Echt een dier voor mij, ik hou van actief en moeten terug rijden. Jammergenoeg was ik te zwaar voor haar, dus maar 2 lesjes op haar gehad. Dat stampende in de galop weet ik ook nog goed, vond dat erg grappig. Het blijft gewoon een heerlijk dier om te rijden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:22

Idd, die tandjes... let er altijd op, die dingen zijn hard...

Zelina is trouwens niet meer zo zwart hoor... Vooral op haar hoofdje begint ze echt wit te worden nu! En inderdaad de rem is af en toe zoek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:14

Zwerte schreef:
ik heb iets met zwart geloof ik.

Ik kan me jou nog goed herinneren met die andere grote 'zwerte' :D Vond het altijd mooi om jullie samen aan het werk te zien, het zag er altijd zo makkelijk uit :j En jaaa Lotte jij met Sas en Kanjer. Ha! Zo lang geleden al! Kwal is Quality, paard van Donja.

Leuk dat je op Zelina mocht, Jenny! Mooi verslag weer. Die galop inderdaad, zaaalig..

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:23

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:14

Wat een ochtend vanochtend zeg! Net binnen zie ik dat t boek niet op t bureau ligt, dus ik naar de binnenbak. Rianka was daar ponyles aan t geven, ziet mij en zonder in t boek te kijken weet zij dat ik op Partyman zit. Ok, dus ik terug naar stal. Een van de meiden had hem al naar stal gehaald en met de roskam bewerkt, dus ik kon gelijk met de harde borstel door. Hoefkrabber door de hoeven (poetsen gaat ook heel makkelijk als paardlief probeert je borstels op te eten :Y) ) en toen kregen we al t signaal dat we mochten zadelen. Ok, zadel gepakt, paard opgezadeld, peesjes en strijklapjes erom en op naar de buitenbak.

Want ja, daar moesten we opstappen... -O- :brr: Toen iedereen zat, kwam Ini ons gelukkig al roepen dat we naar de binnenbak mochten! :) *\o/* Dus op naar de binnenbak. Daar merkte ik al dat meneer lekker fris en wakker was. Geen punt, want dan is PM juist het fijnste! EN dat heb ik gemerkt! Wat was hij fijn te rijden! Ini wilde vandaag het buigen en de stelling centraal hebben en zo wat was meneer soepel zeg! Kon hem lekker overal heen buigen, netjes de wendingen doorsturen, en heel fijn galopperen! Echt wat was hij heerlijk te rijden vandaag! In stap keek ik even in de spiegel en had ik hem zowaar een klein stukje aan de teugel! Wow! Dat geeft moed dat ik toch iets goed doe!

Uitstappen was dan weer :brr: want ja, weer in de buitenbak... Maar goed, je moet iets nietwaar... Na t uitstappen meneer lekker afgezadeld en naverzorgd. En ja, wederom wilde hij proeven of mijn borstels eetbaar waren :Y) euh nee, nog steeds niet hoor... :Y) Na t borstelen meneer zijn jas weer aangedaan en samen met Rallywood en amazone de twee naar de wei gebracht. Nou ja wei... Bij t hek zakte ik tot aan de enkels in de blubs... Blij met mijn rubber laarzen en gelijk een verkooppraatje gehouden voor de andere dame. Kon zo in de Ruitersportzaak aan de slag geloof ik! Maar ja, mijn vader vindt t weer niet leuk als ik met die baggerlaarzen de auto in ga (logisch) ~~}> en dus maar even in de spuitplaats de bagger eraf gespoeld. Nini kreeg daar net een schone staart, dus die gelijk ook even geknuffeld. Hoofdstel en zadel opgeruimd, net als die van Nini en toen was t toch echt weer tijd om te gaan... Jammer... Nu al zin in volgende keer. Want volgend weekend ben ik daar niet ivm verjaardag van vrienden in Epe, maar week erna zal ik weer schrijven, ok?