Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:21

Nee dat doet ze alleen in de zomerwei Ulvy is nu herstellende van de luizen. Ik heb haar twee keer moeten wassen (lekker met dit weer) en leuk joh met zo'n jong ding. Maar ja ik ben van het principe vastbinden en hier komt de gieter met lauw water. Tja er werd een beetje gedraaid maar ze vond het niet eng ofzo. Dat geschrob vond ze wel lekker. Ja mag licht als je jeuk hebt Nu gaat het beter. Ze heeft wel nog kale plekjes maar de haren moeten daar weer aangroeien.

Verder is ze twee weken geleden gechipt. Dus weer een kale plek erbij. Ach ja kan er ook wel bij En verder is ze gewoon mijn lekkere knuffelshet. Dat beestje heb ik echt zo'n enorme band mee gewoon. Helemaal mijn maatje.

Shira2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:43

@ janneke: Super leuk dat je Red Bull gaat verzorgen als je weer thuis bent!!

@ wendy: Leuke nieuwe verzorgster heb je hihi. Ulvy heeft nu alles in een keer, luizen, chippen. Mijn vogeltje (weer heel wat anders) had ook mijten en was daardoor ook kaal. Ik moest haar inspuiten met spul dat verschrikkelijk stinkt, maar ik kon haar niet vastbinden. Lastig die kleine kriebelbeestjes! Gelukkig is het bijna over.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:59

Ahhh, arme Ulvy... Heeft ze wel een goed seizoen voor uitgekozen zeg!

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:44

idd arm ding.. die Ulvy! iig fijn dat 't al wat beter gaat met dr plekjes

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:52

Die plekken verdwijnen vanzelf als de vacht er dalijk weer af is daar ben ik van overtuigd. Ja nu ziet het er een beetje raar uit

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:19

Is Ulvy nu een punker geworden?

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:48

Hoe oud is ze nu eigenlijk? 2?

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:08

En RB is nog niet begonnen met krabben? Is toch besmettelijk?
Janneke; heb je nu geen spijt dat je zo ver weg zit? Toch niet effe op en neer om je nieuwe verzorgknol te chekken?
Emy; dat is de 'maar'; met de bus is het ong 20 minuten van Afferdern af, en dan is het een heel eind lopen (is áfgelegen). Zo gauw ik eigenaars weer spreek zal ik de mogelijkheden eens chekken. Nou had ik het idee ook al op het andere forum geopperd, maar je zou ook een anti-kraak woning kunnen huren; is een stuk goedkoper
Zo, nu weer wat knollen nieuws; na maar liefst 7 jaar kan Ascot uiteindelijk toch nog in een normaal tempo galloperen. En dat is niet alles, nee ik heb uiteindelijk ook het lef gevonden om zonder zadel te galloperen! Verder hebben we 2 april een feestje; dan loopt Rimaicka haar eerste officiële koetsentocht na alle ellende van vorig jaar

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:57

@Judith; ja ik zou wel even op en neer willen, ben benieuwd of het klikt met bullie
gaaf dat Rimaicka mee gaat doen aan de koetsentocht! is toch een fijn gevoel, dat alles nu weer goed is na al die ellende!
Emy; ik ga zo even met mijn ouders bellen (geweldige uitvinding, dat skype!) en ik zal pap even vragen of hij mij een mailtje kan sturen als hij wat hoort qua appartementjes enzo

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:26

@ Janneke en Juut: Fijn dat jullie zo meedenken. Eerst 'effe' mijn rijbewijs halen... en dan hoop ik dat ik kan verhuizen binnen vrij korte tijd.

@ Judith: Gaaf joh! Ben je er niet eens afgegleden?

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:38

@Emy: zo moet je er tussen rollen, gewoon iedereen vertellen dat je iets zoekt, heb je al besloten waar je gaat lessen trouwens? voor je rijbewijs?

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:20

@Judith nee RB heeft nergens last van. Toen dat luis ontdekt werd zat het er al blijkbaar twee weken dus ik heb ze niet meer uit elkaar gehaald want dan had hij het waarschijnlijk al moeten hebben.

Janneke komt wel helemaal goed tussen jou en Bullie daar ben ik van overtuigd. Osar zal ook wel blij zijn, mag hij weer vaker mee boscrossen. En ik ook natuurlijk want ik haat boscrossen in mijn eentje.

edit: Ulvy wordt in juni 2 jaar oud

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:20

Zo oud alweer? Mag ik ook op haar feestje komen?

@ Janneke: Ik heb boven op de computer een link staan van de rijschool waar ik wil lessen, maar ik ben de naam kwijt en ik zit nu achter de computer van beneden... Ik geloof dat ze van die blauwe auto's hebben, ik heb er weleens eentje rond zien rijden in Nijmegen.

Juut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:03

Janneke18 schreef:
gaaf dat Rimaicka mee gaat doen aan de koetsentocht! is toch een fijn gevoel, dat alles nu weer goed is na al die ellende!

Helemaal goed is het nog niet, maar goed genoeg! Ze gedraagt zich al weer als een Merrie
Emy, ik ben benieuwd hoe je de eerste les gaat vinden! Neem volgende week de boeken voor je mee
En ja, ben idd paar keer bijna op m'n bek gegaan dankzij Ascot, maar gelukkig remt hij uit zichzelf al wanneer ik uit balans zit.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:46

Tuurlijk mag je ook op het feestje komen Emy 1 juni is het feest.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:43

hier is het ook feest nu, Zweden heeft de olympische ijshockey-finale gewonnen van aartsrivaal Finland.. mijn huisgenoten zijn werkelijk door het dolle heen

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:39

Sterkte!

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:06

haha nee het is eigenlijk best leuk! spannend spelletje dat ijshockey

trouwens.. ik heb dinsdag een date met een Zweed..

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:13

Oeh klinkt spannend Janneke.

Ik moet trouwens even kwijt dat ik gisteren heerlijk gereden heb op Bullie. Hij was lekker normaal en hij deed alles wat ik hem vroeg en ook de nageeflijkheid zat er een keer lekker in. Heerlijk paard heb ik toch *zwijmel*

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:20

Dat heb je ook, Boellie is gewoon wel een lieverd!

@ Janneke: Heel veel plezier! Hou je ons op de hoogte?

Ik heb vannochtend een bosrit gemaakt met Mirjam. Zij voorop op Rakker en ik erachter aan op Rosalien-pony. Omdat dit voor Mirjam de eerste bosrit was sinds ze zwanger was, hebben we heel rustig aan gedaan en vooral gestapt, maar het was wel heel leuk. Heel apart om die kleine stapjes weer eens te voelen en die leuke ponystreken (waarom zou ik op het pad lopen als het ook door de bosjes kan?).

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:29

@Wendy: gaaf! een superpaard heb je idd!
@Emy: zal vast wennen zijn weer, zo op de pony's!

enneh.. ik zal jullie op de hoogte houden van de date met de zweed, hihi.. dinsdag gaan we koffiedrinken

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:07

Nick koning! (lang leve peelstar FM )
hoe hebben de bergemo-paarden het gedaan? welke deden dr eigenlijk allemaal mee?

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:25

Koffiedrinken? Wat klinkt dat lekker burgerlijk

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:34

whaha.. nu je het zegt, klinkt inderdaad heel burgerlijk

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:55

Lust jij koffie? Jakkes... Klinkt inderdaad wel heel erg netjes, maar zolang je maar plezier hebt toch?

Ik ben dit keer eens niet meegeweest naar de Metworst, veeeeel te koud en alleen Simba en Janneke deden mee dus dat vond ik eigelijk niet de moeite waard...