Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:47

Bo kan ook wel eens gek doen (bijvoorbeeld als er nordic walkers aan komen die zijn heeeel eng... of als er iemand achter dr rijd dan wordt ze gek Tong uitsteken)

Lando heb ik buiten eigenlijk nog nooit gereden... Maar misschien dat dat ook nog een optie is Tong uitsteken.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:19

Als je op Jack moet laat je gewoon Sas en Fen helpen om Jack in de houtgreep te houden en jump je erop Tong uitsteken

Ik zat gisteren op de leukste pony van stal. In het duin gedroeg hij zich netjes. Op strand redelijk, 1e galopje ging wel aardig, hij hing wel naar rechts, maar bleef netjes achter zijn voorganger. 2e galopje sprongen we aan en ik voelde al dat hij 1 bonk spanning was, dus ik mijn handen ontspannen, hand over zijn manen, praten tegen hem, klein beetje been, want we zaten al bij Boy op zijn kont Bloos maar kreeg de spanning er niet af, dus toen gaf hij een flinke bok en schoot een stukje naar voren. Verder heeft hij de andere paarden heel gelaten, dat vond ik al knap. Ik was bezig om alles weer op te zoeken, beugels en teugels en weer netjes te kunnen zitten. Maar hij bleef echt daarna nog gespannen. Verder was hij wel weer braaf, heerlijk in de zee gestampt.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:23

Bo mag een maand niet lopen, die heeft artrose.
En Lando was gisteren helemaal niet zo braaf, volgens mij heeft Fen echt bagger gereden. Lando mocht namelijk niet naar voren van Aad, dus dat is erg prettig rijden ahum.

Op Fox kun je wel hoor, die is wel rustig Ja En Omar, Ginger? Jack, Alex misschien? En Nynke inderdaad. Gewoon een paard aanvragen, Pablo zal ook nog wel kunnen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:26

Nynke schijnt ook wel braaf te zijn Knipoog
Bowie was in het duin ook super lief, op strand alleen in galop wat minder.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:44

Straks weer naar Lune, hopenlijk gaat het rijden wat beter, ik ga er denk maar weer eens een zadel opgooien...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 15:06

Hahahaha gaat er toch maar een zadel op....

Maar Bo heeft dus artrose.... Raar dat ze dan een maand niet mag lopen... Artrose is iets blijvends en dat wordt niet beter... En een maand stil staan helpt daar dan ook niet bij :S.

Ik ga dan denk maar gewoon Nynke aanvragen Tong uitsteken, Ginger is ook wel eens hyper, Pablo schijnt ook wat drukker te zijn... En alex vindt ik helemaal niet leuk Knipoog. Omar kan ook nog wel die valt volgens mij ook wel mee.... En Manda binnen kan natuurlijk ook altijd nog... Moet geen gekke dingen mee maken zolang mijn arm nog niet op sterkte is....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 15:54

Als echt arthrose is dan is het afwachten waarneer ze weg is denk ik.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:07

Jah idd... Artrose kan natuurlijk niet genezen en als het zo erg is dat ze niet meer mee kan lopen tja dan zal het idd niet lang duren voordat ze weg is... Ach is misschien maar beter voor dr ook... Ik vindt dr niet echt een manege paard... Ze wordt gek als dr andere achter dr lopen, dat schiet niet echt op in de lessen... Buiten valt het dan nog wel mee dan kan ze achteraan... Maar het is gewoon meer tuiger als rijpaard...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:33

Nee het is inderdaad niet de meest vrolijke met andere paarden.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 18:57

Het thema van mijn ritje gister was niet ontspanning Maar goed, verder eigenlijk best lekker gereden, buiten het strand om was Lando wel weer lief.
Alleen op het strand besloot Aad dat Lando eens in de groep moest blijven lopen, toen we van de strand opgang kwamen begon Lando al een beetje te hupsen (dus ik: Aad? Zal ik maar naar voren komen? Aad: Nee, geef hem zijn zin maar eens niet). Dat hupsen was aan het begin even mijn thema: Ik hupste wat zijwaarts en opwaarts. Vervolgens was er totaal geen ontspanning, ik probeerde het wel een beetje, maar goed, ik wilde ook niet Omar van zijn sokken rijden Nagelbijten / Gniffelen , en daarbij moest ik achter in de groep blijven. Opzich ging het na een tijdje wel en toen was er even ontspanning. Gallop ging vrij goed, was wel wat heftiger dan in het bos Vork Na het omkeren was er weer geen land mee te bezeilen. Hij gallopeerde wat zijwaarts (meneer mocht niet vooruit van mij) en op zijn plek, terwijl de rest verdorie stapte. Het koste wat moeite er toen nog ontspanning uit te rijden en ach, verder ging het uiteindelijk wel. Maar Lando vond het niet leuk Daarna in het bos moest ik af en toe vertellen afstand te houden van Boy, maar kon ik wel lekker met een lang teugeltje rijden. Lachen

Dus Es, voor Lando zou ik minder snel kiezen Clown

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:22

Ach als hij voorop mag, is het het rustigste paard van allemaal Ja Natuurlijk besloot Aad jou even een heftiger ritje te geven!

Voor zover ik weet van Bo, krijgt ze nu medicijnen, ze loopt wel gewoon, aan de longeerlijn, maar dus even niet met mensen op haar rug. Otje scheen het ook te hebben en is met medicijnen ook nog een tijdje meegegaan.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 19:25

oké, dan hoop ik dat Bóotje weer een beetje bij komt. Ik weet dat Rumak het had en dat die zonder al teveel heftige dingen het nog steeds leuk doet Lachen

En Tja, ik geloof meteen dat Lando voorop wel rustig is Ja Ik vond het niet eens zo vreselijk hoor Clown Ach, ik reed ten minste paard in plaats van dat ik meelifte Nagelbijten / Gniffelen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:27

Dat is waar Nagelbijten / Gniffelen Al kijkt Lando echt altijd heel eng uit zijn ogen als hij zijn zin niet krijgt!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 19:30

Ja, het werd helemaal rood Nagelbijten / Gniffelen En hij hopste na het omkeren ook wel extreem, toen had ik er wel even genoeg van (Aad, ik wil voorop), maar goed. Het ging daarna wel.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:34

Ja dat heeft hij wel vaker, echt lekker ziet het er niet uit

Nee Paco moest voorop Vork

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:35

beste om dat te laten merken is gewoon mee liften, dan rijd je vanzelf voorop Bloos

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 19:35

Ja, dat vond ik wel typisch. Maar goed, moet nog een keer bellen om in te halen en . . . Zondag naar buiten Hyper! (Hopelijk minder hyper Clown )

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:37

Zondag? Met Mazzel?

Zeg maar wanneer je wilt inhalen, dan ga ik wel met je mee Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 19:39

O, ik bedoel donderdag (Natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen )

Uhm... nou, ik kan misschien een keer dinsdagavond of maandagavond.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:39

Haaay, wat een wilde rit was het gister Tong uitsteken. Hahahaha ook maar geen Lando voor mij... Ik wil een paardje waar ik op kan mee liften Tong uitsteken, gewoon voor de eerste paar keer Knipoog. Ik gaat morgen even kijken hoe het gaat met opstappen op Komiek... Of ik gaat rijden weet ik zo net nog niet... Moet ik nog ff kijken Tong uitsteken.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:44

Nou veel succes Es, hopenlijk gaat het lekker Lachen

Voor mij dan het liefst dinsdagavond, alleen is het vaak wel redelijk vol, maar misschien is er nog wel ergens een gaatje! Vind je zondag niets?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:45

Nu gaat ik eerst even lekker een ciabatta met tomatenpuree, groen pesto kaas en ananas maken Haha!.
Al die losse dingen zijn erg lekker, ik hoop dat die combie ook heel erg lekker is Lachen.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 19:47

Zondag, ja dat kan opzich wel Ja Ik kan alleen niet altijd, maar goed, het kan wel.

En Es, succes dan inderdaad. Ik weet uit ervaring dat met eén hand opstappen lastig is, maar wel te doen. (en ja, het was rechts bij mij) en eetze.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:53

Neem aan dat er wel een keer een gaatje is ergens Lachen

Eetse Es!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:58

Ik hoop dat het met twee handen gaat lukken Lachen. En anders ff oefenen met één hand Tong uitsteken. Ik wil gewoon weer lekker gaan rijden Lachen.