RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:05

Gedimd? PM? No way hoor... Nog altijd de clown van de club. Is t niet op stal of in de wei, dan is t wel in de bak... Net als n vos verliest hij wel zijn haren, maar niet zijn streken :+

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:19

Hihi ja je kan nog steeds zien wat voor bloed PM heeft!
Enkel maakt hij niet meer zulke bokkesprongen als voorheen, denk dat Tamara dat bedoeld.. :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:23

ja de bokkensprongen precies, die konden echt super gemeen zijn. (Zullen ze nog wel zijn, maar minder frequent. :P )

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:36

Ze zijn er nog wel af en toe hoor! Ben een aantal maanden terug dankzij hem nog zandruiter (nou ja, zandamazone) geworden omdat hij schrok en een paar heerlijke, niet uit te zitten sprongen maakte :+

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:46

Hihi het blijft wel Partyman he! :D

En idd Tamara, heb er vele ruiters af zien vallen. :+ Een wonder dat ik er nooit vanaf ben gestuiterd..

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:16

Wat een ochtend! Als je me dit vanmorgen verteld had, had ik je glashard uitgelachen denk ik! Jeetje mina!!!

:) Toen ik vanmorgen aankwam bij Ini en in t boek keek op wie ik mocht was ik al blij verrast. Melina zou t zijn en in de 2e les PM. Nou geen probleem toch? Melina stond al op stal, dus snel spullen gepakt, mevrouw lekker verzorgd en gezadeld. Kriebelen met de borstel achter haar oren vond ze trouwens helemaal t einde! Zo fijn!

:D Maar goed, er moest ook gereden worden en dat deden we in de buitenbak. Ik had verwacht dat ik wat moeite zou hebben met haar tempo, gezien ze in stal al heel voorwaarts was. Maar in draf en galop ging ze heerlijk! Had haar tempo onder controle, kon haar overal heen sturen/ buigen waarheen ik haar wou, ja ze ging megafijn! Had haar voor mijn gevoel lekker aan t lopen. Wel zat ik wat teveel aan haar mond, met hoofdschudden als gevolg. Maar op het eind, toen ik haar iets losser liet, ging ze zelf op haar bitje knabbelen. Ja, dat was heerlijk rijden vanmorgen!

:wow: Maar goed, Ini zou Ini niet zijn als ze niet nog weer een leuke verrassing in de petto had! Want ze had tijdens de les al aangegeven dat mijn 2e uur (inhalen) een buitenrit zou zijn. En ze had het er ook over gehad dat dat op Okke zou zijn. Nou niet dus. Want ineens klinkt het: jij rijdt straks buiten op Melina! Je hebt haar zo netjes tussen je benen en handen! Dus ik had gelijk zoiets van WTF!!! Want in de bak onder controle hebben betekent niet automatisch buiten ook. Ik zag mezelf al wegrijden van de groep met een op hol geslagen Melina...

:D Maar de zorgen bleken uiteindelijk om helemaal niks te zijn. Want bij het wegrijden van het terrein met de groep merkte ik al dat zij een buitenritje ook erg leuk vond! Wat was ze braaf en lief! Langs de boerderij met hond schrok ze even van t geblaf, maar ze bleef braaf in stap met de groep meelopen. Bagger? Geen probleem! Galopje? Wat ging dat fijn zeg! Zo braaf en toch lekker voorwaarts! Heerlijk! Modderplassen? Waren ook al geen ramp voor deze dame! Zo, wat was dit een heerlijke rit! EN wat was ze leuk buiten!

:) En ja, dan ben je terug op stal en rest je nog afzadelen en naverzorgen! En wat was ze ook hierin weer braaf! Nogmaals mevrouw lekker achter haar oren geborsteld, dat vind ze echt fijn! Gelijk met de andere merries haar naar de wei gebracht. "willen jullie gelijk Nini mee terug nemen?" Geen probleem! Dus op de terugweg Nini mee genomen. EN gelijk met Ini afgesproken dat we volgende week weer springles hebben! Nu al wel zin in! Zal dan ook weer verslag typen, ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:30

Ah heerlijk, lekker op Melina naar buiten! Goed zeg! :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:58

Wat leuk Jenny! Ben toch wel klein beetje jaloers op je buitenritje. ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:26

Niet nodig om Jaloers te worden hoor _Mara_... Hoewel t toch wel heel erg genieten was!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:16

En genieten was t gisteren ook weer! 2x gereden, 1x dressuurles en 1x springles! Super leuk!

Dressuurles mocht ik op PM en ja die stond natuurlijk nog achterin de ruinenwei. Dus ik halster en touw mee en die kant op. Stond nog bakje biks voor het hek, dus die ook maar meegenomen (ik ken PM, de ene keer laat hij zich makkelijk pakken, de andere keer loop je echt te vangen). Dus ik met biks de wei in, rammel er een een keertje mee... en zie ineens heel de kudde op mij af galopperen... oepsie... Had ineens wel heel veel vriendjes die allemaal wel wat lekkers wilden. Waren een hoop neuzen om mij heen... /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 . En nou net die ene die ik moest hebben, had uiteraard zijn halster kwijtgespeeld... Wat was ik blij dat ik er een mee had! Met paard terug naar t hek lopen, werd met twee paarden teruglopen. Want RW liep als een mak hondje zo achter mij en PM aan naar t hek. Ach ja, die bak biks he... RW zijn liefde gaat blijkbaar door zijn maag :Y) . Kwam onderweg nog een halster zonder paard tegen, dus die ook maar gelijk even geraapt en meegenomen. Voordat 1 van de ruinen dat ding om de benen krijgt... Kom ik bij t hek twee meiden tegen die onder andere dus RW nodig hadden. Nou alsjeblieft, op een presenteerblaadje! De andere dame moest Okke hebben en die moest dus achterin wezen. Haar voor de zekerheid het paardloze halster nog even meegegeven, omdat ik niet wist of Okke er 1 om had. Ik ben intussen doorgegaan naar stal. Want er moest nog gepoetst en gezadeld worden en lestijd kwam wel dichterbij. Alleen toen was daar het volgende probleem: een lege zadelsteun met de naam van PM erboven. :? Gelukkig was daar reddende engel Rianka, die mij het zadel van Easter liet pakken om dat te gebruiken. Prima, alleen wie legt dat ding nou weer op de bovenste steunen? Pffffff.... Kleine ikke had een opstapje en wat hulp van de zwaartekracht nodig om dat ding eraf te krijgen... Uiteindelijk met hulp van Rianka vliegensvlug PM te poetsen en zadelen.

De les zelf ging echt lekker. PM was wakker, dan is hij heel fijn te rijden. Had hem fijn aan t been en kon hem alle kanten op sturen. Nog wat tips van Ini gehad over mijn handen en af en toe loslaten aan de voorkant en toen ging hij ook veel nageeflijker lopen! Heerlijk! Tijdens de galop liggen mijn benen volgens Ini veel stiller en dat merkte ik ook in het rijden, hij liep echt fijn!! Echt super fijn gereden!

Meneer mocht weer lekker de stal in, dus ik daar afzadelen, en eerst zijn spullen opgeruimd. Want gezien hij behoorlijk uitschachtte had ik het gevoel dat hij wel eens hoge nood kon hebben. En dat klopte. Want terwijl ik in de zadelkamer met hulp van een krukje, dat zadel weer op zijn plek legde, hoorde ik het geluid van een plassend paard. En aan de houding van PM te zien toen ik terug kwam, is hij dat geweest. Nog even lekker naverzorgd, deken er weer op en op naar de wei.

Intussen werd Misty voor mij opgehaald, zodat ik gelijk door kon om haar te verzorgen. Nou was er nog een jongedame die Misty ook erg leuk vindt en mij hielp met verzorgen, erg fijn. Eenmaal paard gepoetst en klaar voor zadelen, moest er echter eerst nog gebouwd worden. Want ja, je kunt niet springen zonder hindernissen ;) Dus met zijn allen de buitenbak in, slepen met balken en staanders en bouwen maar. Met wat aanwijzingen van Ini lukte het prima. Daarna terug naar stal om te zadelen, cap te pakken en op naar de buitenbak.

Opstijgen, singelcheck en go! Misty had weer eens 1 van haar buien en probeerde mij stevig uit, echter zonder succes (voor haar dan). Ik ken haar intussen een beetje -:) Moest haar even doorpakken in het begin, maar daarna ging ze als een zonnetje rond, echt super! Wel af en toe hoofd naar beneden en met een zadel dat dan vooruit schuift, is dat niet praktisch. Maar alles is blijven liggen en ik ben blijven zitten. Wat helaas niet van iedereen gezegd kan worden. Zowel de amazone van Blue Maid als die van Sjors hebben een keertje zand gehapt. #) Ini zei zelfs nog tegen mij: "jij bent niet bang meer". Want voorheen wilde een springlesje bij mij nog wel eens wat spanning geven, maar vandaag was daar ook niets meer van te merken. Ja, ik merk dat ik vooruit ben gegaan en grenzen heb verlegd! :D *\%/* Mooi toch!

Na de les moesten we in de bak afstappen, paar meiden hielden de paarden vast en wij moesten de hindernissen snel opruimen. Dus dat hebben we gedaan! Nog even lekker naverzorgd en toen mochten de pony's weer naar de wei. Rianka zei al: cap op! toen ik vroeg waar ze heen moesten en wat bleek nu: we mochten de pony's zonder zadel naar de wei terug rijden! Heerlijk! Misty zit fijn zonder zadel, daar kwam ik nu ook achter! Ja, zij is behoorlijk gestegen op mijn favo paarden lijstje! Terugweg van de derde wei links aan de overkant moesten wel langs de wei met mama Chariot en veulen. En terwijl mama achterin bleef grazen, wilde veulen wel even naadje van de kous weten over wie daar nu voorbij kwamen. Erg nieuwsgierig ding!

En als afsluiter bleek Ini nog een lekker ijsje te hebben voor iedereen! Erg leuk en lekker! :9 Ja, weer een wel besteedde dag bij de manege!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:27

Klinkt als een leuke dag Jenny! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:45

Wat een ochtend! Heerlijk weer, fijn gereden, wat wil een mens nog meer?

Ik geef toe, ik was iets laat vanmorgen en blij dat Melina al op stal stond. Even lekker poetsen, snel zadelen en hup naar de buitenbak. En daar merkte ik al snel dat zij wakkerder was dan normaal. Ze was echt flink fris en voorwaarts, moest echt af en toe flink de rem erop zetten... pffff.... handen vol aan mijn dier voor vanmorgen. Kon haar wel fatsoenlijk rond sturen, maar was echt veel te energiek! EN toch heb ik best fijn gereden met haar!

2e uur (moest nog 1x inhalen) had ik juist het tegenovergestelde te pakken: Oppy, een ruin die je echt even aan het werk moet zetten en toch wel mee moet werken voor je hem echt lekker hebt lopen. Ik mocht vrij rijden in de binnenbak en tot mijn eigen verbazing kreeg ik hem best lekker voorwaarts en fijn aan t lopen! En wat is hij dan fijn, als je hem gewoon lekker aan t rijden hebt! Links, rechts, voor, achter, galopje, wijken, no problemo! Ook dit uur heb ik prima kunnen rijden!

EN dan wacht nog afzadelen en naverzorgen. En ook nog iets anders. Want toen ik Oppy in zijn stal parkeerde, bleek dat hij zodanig hoge nood had dat hij niet meer kon wachten tot t zadel eraf was. Nee, hij moest direct plassen. Kreeg niet eens gelegenheid de teugels over zijn hoofd te doen. En ja, daar sta je dan met je goede gedrag... :oo Nadat hij de blaas leeg had, bleek dat zijn singel zodanig strak zat, dat ik hem niet eens los kreeg. En voorste stoot wel, de achterste niet. Gelukkig was een mede-amazone net iets sterker dan ik hadden we hem toen zo los. Oppy lekker nagepoetst en deken op gedaan en op naar de wei. Ini zag me voorbijlopen en vroeg mij of ik de paar plakjes hooi die daar nog lagen wel even wilde verdelen over de ruinen. Ja hoor, geen probleem. Dus ik eerst Oppy en daarna dat hooi in de wei gooien, komen ze ineens allemaal in galop op me af denderen. "HOOOOOOOIIIIIIIIII!!!!!" zullen ze waarschijnlijk gedacht hebben... Wel leuk om dan te zien hoe ze reageren. Jelle die meerdere stapeltjes voor zichzelf wilde hebben, Bram en Oppy die samen een plakkie hooi delen, alle andere paarden die het niet zoveel uitmaakten, als ze maar iets hadden... Erg leuk en leerzaam om te zien!Maar ja alles gaat voorbij en dus ook deze lesochtend bij Ini! Volgende week nieuwe ronde en nieuw verslag!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:38

Daar ben ik weer!!!!

Vanmorgen waren alle inhaallessen en bijzondere dingen op, dus vandaag alleen mijn normale les gereden. Nou ja normaal... Gezien Ini zich in t buitenland bevindt voor een vakantie, was Wineke onze lesgeefster vandaag. En ja, die kijkt heel anders tegen zaken aan dan Ini!

Maar goed, laat ik bij t begin beginnen, het paard voor vandaag. Want ja dat is belangrijk om te weten, welk dier mag ik op? In t boek stond PM, dus dat geloof ik dan maar. Meneer stond al in de stal hooi te knabbelen, dus kwestie van spullen pakken en aan de slag. Bij t afdoen van de deken viel het me al op dat die bij de borst raar zat. Logisch als 1 van de musketonsluitingen kapot is! Dus dat maar bij Wineke gemeld, die gelijk een nieuwe sluiting regelde. Altijd makkelijk als die in een laatje liggen! Terwijl zij daarmee bezig was heb ik PM lekker kunnen poetsen en zadelen. Hij had intussen alleen maar oog voor zijn hooi...

Eenmaal gezadeld moesten we naar de buitenbak, terwijl t flink miezerde. Nou de bak was flink nat, sommige hoeken kon je bijna zwemmen... Maar goed, opstappen en niet zeuren! PM had er trouwens ook niet veel zin in, moest wel behoorlijk aan t werk om hem actief te houden. Maar wel veel dingen bijgeleerd. Want Ini en Wineke zijn niet te vergelijken met elkaar. Wineke was erg druk met zowel naar voren rijden alsook het terugrijden. Bovendien is zij erg gespitst ook op houding en zit en vooral vandaag ook handhouding. Duidelijke uitleg erbij, erg fijn. Daardoor had ik PM voor mijn gevoel ook best lekker aan t lopen! Echt een leerzame les, zou bijna zeggen: mag ze vaker doen! Maar dat zou Ini dan weer niet leuk vinden denk ik.

Na de les moet het paard uiteraard ook weer naverzorgd worden. Wederom onder het genot van een hapje hooi (nou ja PM dan...). Deken was intussen gefikst, dus die kon na afloop ook weer netjes erop. EN dan op naar de wei. Die uiteraard ook erg baggerig was... Gevolg: paard weer blij buiten, ik iets minder blij binnen en op naar de spuitplaats. Waar Misty net stond omdat haar staart werd gewassen. Om PM zijn peesbeschermers en strijklapjes onder de bagger zaten, deze gelijk ook maar even met de slang schoon gespoten, gelijk met mijn laarzen. Ach ja, als je toch bezig bent. Na Misty geknuffeld te hebben was t helaas alweer tijd om te gaan. Ben benieuwd wie ik volgende week onder t zadel heb!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:21

Vanmorgen liep t toch wel wat anders dan gepland... Want ik was keurig om negen uur aanwezig, omdat ik in de waan was om half 10 te rijden. Bleek dus dat de les was verhuisd naar tien uur. Ok, fijn extra poetstijd dus. :D En die had ik wel nodig. Want ik mocht Oppy rijden, en ja dat is veel paard om te poetsen! Maar goed dan moet je hem wel eerst uit de wei halen. En dat was even slalommen. Niet zozeer vanwege bagger, meer vanwege andere paarden. Want Oppy stond aan de rechterkant van de wei. Toen ik door het hek kwam, werd ik al aangekeken door een paar nieuwsgierige ruinen. PM en een van de Friezen kwamen ook direct aan wandelen, dus die twee maar even een aan en knuffel gegeven. Fries nummer 2 had toen ook zoiets van: daar moet ik bij zijn... Dus ook die maar even zijn deel gegeven. Toen was t goed en kon ik eindelijk door naar Oppy. Touwtje aan zijn halster en op naar t hek. Alleen was daar ineens Bram. Ook hij vond dat hij zijn deel aandacht moest hebben. Sta je daar met je goede gedrag en 2 paarden... Goh, wanneer heb ik dat eerder gezien ;) Dus ook Bram maar even gegeven wat hij wilde en daarna toch echt richting stal gegaan.

Daar wou Oppy toch echt liever hooi eten dan stil staan voor t poetsen. Maar goed, uiteindelijk is t me toch gelukt hem vast te knopen en lekker te verzorgen! Ini was vandaag vooral in de bui dat ze de hakken goed gepoetst wilde zien, dus daar extra aandacht aan besteed! Tijd zat! Sterker nog, ik had nog wat tijd over en op dat moment vroeg Rianka mij of ik Widuna wel even naar de wei wilde brengen. Zekers wel, geen probleem! Dus ik haar naar de merriewei gebracht, op de terugweg nog even een leeg strotouwtje meegenomen om struikelen tegen te gaan en daarna rustig aan verder gegaan met peesjes omdoen en zadelen. Rianka deed t hoofdstel erom en toen moest ik weer even wachten. En Oppy... die stond gewoon te slapen... Ogen dicht, achterbeen op rust :z Geen idee waar die was... Alleen jammer dat Ini juist wilde dat Oppy even goed aan het been werd gezet. In de beginnerslessen was hij een tikje afgestompt geraakt en dat moest er weer even uit.

Tijdens t rijden hamerde Ini daar elke keer op, moest af en toe tikje bijgeven met zweepje achter de laars, beetje inhouden zodat zijn been er wat meer onder kwam en hij ook wat prettiger op been reageerde! En dan heb je ineens een wel heel fijne Oppy onder je, waar ze zelfs in draf best goed op kunt doorzitten! Kreeg op een gegeven moment nog te horen: daar heb je hem op eigen benen lopen, voel je dat? EN ja, dat voel je best! Enige minnetje was vandaag een noodstop in de 3e galop (rechtsom). RW had een volte gemaakt en kwam weer richting hoefslag, waar ik op dat moment reed... Linksaf ging niet (Hekwerk), rechtsaf of rechtdoor ook niet (dat zou een botsing met RW geweest zijn), dus ja, dan blijft er nog maar 1 ding over: ANKERS LOS!!!! En of t nou mijn schuld was of die van de amazone van RW, dat blijft in het midden, feit was wel dat we allebei wel een beetje geschrokken zijn. Maar goed, kan gebeuren. Verder een superfijne les gehad!

Na het rijden moest er natuurlijk weer verzorgd worden (leer mij Ini kennen), en ja dan doe je dat! Lekker poetsen weer (en Oppy lekker hooi eten). Na t verzorgen deken erop en dan even wachten. Want RW moest ook naar de wei, dus dan kun je samen op lopen. Intussen op verzoek van Rianka vast Blue Maid naar de merriewei gebracht, jeetje, die had daar echt wel zin in! Open neusgaten, snuiven, oortjes erop en net een stapje harder willen lopen dan de mens naast je... Was blij dat ik op een gegeven moment met haar in de wei stond en haar los kon maken. En ja daar tegenover <3 dat schattige veulentje met mama. Ja, als die aandacht wil, weiger je dat dan? Nope dus... Ik even knuffelen met de kleine dame. Onderweg terug naar stal nog een haarspeld gevonden in t gras en ook maar even meegenomen (die wil je immers niet in een hoef terugvinden). RW was intussen ook klaar en op naar de wei dus. Bij terugkomst nog even de spullen opgeruimd, net als die van Okke, die zijn ruiter/ amazone had laten liggen. Zo houden we de stal immers netjes! Toen was helaas de tijd er al weer om richting huis te gaan, maar ik kan weer terugkijken op een geslaagde ochtend! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:40

Even een testvraag: Wordt dit topic nog wel gelezen? Heb het idee dat ik een monoloog aan t houden ben hier, zonder reacties is de lol er voor mij een beetje af aan t gaan... Willen jullie nog dat ik doorschrijf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:54

Ik lees nog heel trouw mee! Zal wat meer proberen te reageren want ik vind het ontzettend leuk :)

Zit nu op mijn mobiel dus kan nu even niet uitgebreid nog een reactie typen op je vorige stukken.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:29

Ik lees ook trouw mee! Ik zal wat vaker reageren, zonder reacties is het niet leuk inderdaad :j

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:30

Nog een meelezer! We gaan met z'n allen meer reageren! :D :P

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:46

Ja hoor, ik lees ook nog altijd trouw mee :-)
Vind het heel erg leuk om af en toe nog een update te lezen over al die oude en vertrouwde manegepaarden.

Ik wil eigenlijk binnenkort eens een keer langkomen bij Ini, gewoon om te kijken wat er allemaal nog staat en eens bij te praten. Spreek Ini nu ongeveer 1-2x per jaar als ze ponys voor de ponykampen bij ons komt ophalen. Weet je of ze eigenlijk nog het witte schimmeltje heeft? Bij ons heette ze Maxima, maar geloof dat ze haar bij Ini een andere naam hebben gegeven.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:46

Zou leuk zijn als er nog een paar actieve Ini-Slotters bij komen in dit topic.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:45

lotte_2 schreef:
Ja hoor, ik lees ook nog altijd trouw mee :-)
Vind het heel erg leuk om af en toe nog een update te lezen over al die oude en vertrouwde manegepaarden.

Ik wil eigenlijk binnenkort eens een keer langkomen bij Ini, gewoon om te kijken wat er allemaal nog staat en eens bij te praten. Spreek Ini nu ongeveer 1-2x per jaar als ze ponys voor de ponykampen bij ons komt ophalen. Weet je of ze eigenlijk nog het witte schimmeltje heeft? Bij ons heette ze Maxima, maar geloof dat ze haar bij Ini een andere naam hebben gegeven.

De enige schimmel die we momenteel hebben is Bobby (merrie) volgens mij. Of zie ik er nu een over het hoofd?

Anyway,was weer leuk afgelopen weekend. Was wat laat van huis gegaan en dat ik niet al te hard kon rijden op de brommer door modder en blad op t wegdek hielp natuurlijk ook niet mee... Was dus erg blij toen mijn paard voor die dag (Oppy) al in de stal bleek te staan. Snel gepoetst, gezadeld, op verzoek van Ini een paar spoortjes aan gedaan en op naar de bak.

Want dat Oppy even doorgepakt moest worden, was mij al direct duidelijk toen ik het woord "spoor" zag staan. Vervolg op vorige week dus. Maar als je Oppy eenmaal aan t lopen hebt, is ook heeeeel erg fijn zeg! Jeetje mina! Spoortje hielpt trouwens wel daarbij, en af en toe tikje met de zweep achter de laars ook, hoewel hij dat niet leuk vond. Een bokje met de oren in de nek is dan t resultaat. Maar dan loopt hij wel door. EN zelfs doorzitten is dan een stuk makkelijker in draf. En dat met die rug! Galop wordt dat trouwens ook al een heel stuk fijner! Ini was tevreden geloof ik, die slingerde af en toe een opmerking in mijn richting als "Voel je dit?" en "zo ken ik je weer!". Nou alleen maar goed toch! Heb Rianka trouwens nog even gemeld dat ze zijn naambordje bij zadel en hoofdstel moet aanpassen, er moet toch echt een T voor zijn naam staan! "Toppy" lijkt me een stuk beter op zijn plek!

Na t rijden dient er natuurlijk ook weer naverzorgd te worden en zoals Oppy is , vindt hij dat helemaal niet erg. Vooral niet als er een lekkere hap hooi bij komt kijken! Na het verzorgen de deken er weer netjes op gelegd en meneer een appeltje gegeven. En ja, daar laat hij zijn hooi graag even voor liggen! Geef hem hierin ook geen ongelijk trouwens! En toen die eenmaal op was, was toch echt de tijd daar dat hij de wei weer in mocht dus hem daar even heen gebracht. En niks wegrennen ofzo... Nee gelijk weer die neus naar de grond. Liefde van t paard loopt via zijn maag geloof ik... Helaas zat de ochtend er toen wel weer op, dus ook voor mij was t tijd om naar huis te gaan. Ik had eigenlijk nog beloofd Blue Maid nog even naar de wei te brengen, maar toen ik terug kwam van Oppy wegbrengen had iemand anders die al meegenomen, dus ja, dat hoefde niet meer. Ik kon rustig terug richting huis en mijn zaterdag vervolgen!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:01

Ik lees ook nog steeds mee! Zal ook vaker reageren, is idd leuker!
Oppy heeft mij ook zo verbaasd, hij lijkt wel uit 2 paarden te bestaan. De saaie, slome beginnersknol en de sportcrack! Wat een verschil als je dat beest aan het lopen krijgt he! Wel hard werken!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:05

Is inderdaad hard werken om hem aan t lopen te krijgen, maar dan heb je wel wat zeg! Jeetje!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:30

Jeetje mina, wat en eigenwijs geval had ik vandaag onder mijn zadel zeg... Pffffff.... was hard werken...

Maar goed, even bij t begin beginnen. Was op tijd bij Ini in de waan om 9.30 uur les te hebben. Mispoes dus... 10.00 was t. Alleen maar fijn, want nadat ik in t boek had gekeken en bij de stal van mijn pony (ja, je leest t goed, eigenwijze pony voor mij vandaag :P ) kwam, stond ik echt ff zo: :wow: Mevrouw had namelijk les 1 van de cursus "Hoe word ik een varkentje?" in de praktijk te brengen. En die les luidde: "Neem een modderbad"... Was dus blij dat ik extra tijd had, want t zat echt van de oren tot de staart en van de schoft tot de straalgroeven aan toe... ^) Oftewel die poetsspullen kwamen zeer goed van pas! En ja, je bent eigenwijs en een halve Fjord of je bent t niet natuurlijk... Dus terwijl jij gepoetst wordt, probeer je je verzorgster ook gelijk te poetsen...Helaas doen paarden dat met de tanden en die tanden in mijn achterste vond ik toch niet echt geslaagd, ook al was t niet hard... #) Maar goed, na flink doorpoetsen was ze toch mooi toonbaar geworden, al zeg ik t zelf!

Een paar amazones gingen al eerder erop, omdat die een buitenrit gingen maken en ja, een van hen (nou ja, t paard Blue Maid dan) liet was vallen in de gang. Dus nog een dienst bewezen, had toch tijd over, en dat even opgeruimd. Daarna was t toch echt zover, zadel erop, hoofdstel erom en naar de binnenbak. Want de buitenbak kon je op sommige plekken in zwemmen zo ongeveer...

In de bak opgestapt met krukje, maar die had ik eigenlijk niet nodig... Mijn zweepje trouwens ook niet... Want in de buitenbak moet ik deze miep vaak even aansporen, maar hier in de binnenmanege had ik echt even de handrem nodig... Jeetje mina, ze was wakker zeg! Gelukkig kon ik haar wel redelijk netjes de hoeken doorsturen en de figuren rijden, maar moest echt even bij de les blijven, ze was flink heet! Kende deze kant van haar eigenlijk nog niet... En vooral in de galop was ze bijna niet te remmen, maar volgens instructrice Rianka zat ik ook wel erg ver naar voren.. Ja logisch, paardje met bijna geen schoft en ronde vormen, zadel wil dan nog wel eens niet helemaal blijven waar t hoort...

Na deze eerste galop besloot Rianka dat we nog wel een halve les in de buitenbak konden doen, zolang we maar niet door de dikke plassen achterin gingen. Dus daarheen en tot mijn eigen verbazing moest ik daar even flink aan de bak. Jeetje, zo ken ik deze dame weer... Moest haar weer flink doorpakken, aandrijven. De 2e galop, andere hand dan de eerste, moest ik ook een keer opnieuw aanspringen omdat ze verkeerd ging (mijn fout, liet haar naar buiten naar kijken ipv naar binnen)... Nee, dat was weer het tegenovergestelde van de binnenbak. Wijken ging buiten dan wel weer beter dan binnen! Leek wel of ik 2 verschillende Misty's onder mijn zadel had...

Na de les wordt er natuurlijk verwacht dat je afzadelt en naverzorgt, dus ik weer naar stal met Misty. Helaas was alleen de achterste stal nog vrij, terwijl mijn poetsspullen bij de 1e lagen, net als haar halster... Dus ik heb gelijk ook lichaamsbeweging gehad! Ook mocht madam een appeltje hebben dus haar ook die gegeven! Nou daar wilde ze haar hooi wel even voor laten staan! Na haar nog even lekker nagepoetst te hebben, mocht ze met de andere pony's mee naar de kleine buitenbak. Dus haar netjes weggebracht en dat paar modderlaarzen accepteer ik dan maar, met dit weer is t niet anders.

Terug in de grote stal bleek dat Blue Maid nog een behandeling voor mok moest hebben, dus haar even uit haar stal gehaald, in het gangpad geparkeerd en vastgehouden voor Karst. Kon gelijk nog een keer meelopen, want ze mocht gelijk naar de wei. Dus ook haar gelijk weggebracht, samen met de andere merries. Kleine moeite, groot plezier toch? En ja, toen was de ochtend toch echt weer voorbij... Nu al zin in volgende week!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:07

Wat grappig dat je ook steeds weer op Misty terecht komt! Ben nu toch wel benieuwd naar die eigenwijze pony. :P En Rianka geeft nu dus ook les? Wat leuk!