Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:34

Hey Aniet. Was het lekker op het strand?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:35

Ik ga na het eten even alles doorlezen, anders na stal want jees wat zijn er een hoop pagina's bij.
Heb nu alleen gelezen dat Tamaar zwaar aan de druks Knipoog zit, fijn dat hij wat gevonden heeft, dan kunnen ze er tenminste wat aan doen he Tong uitsteken
En rustig aan doen, als de nood hoog is neem ik Moon desnoods zondag wel mee hoor, offer ik mezelf wel op voor jou rug Schijnheilig Knipoog

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:39

He Sil, dat geloof ik graag Haha! Maar met de drugs moet het weer lukken. Heb nu net het eerste pilletje op (moest bij het eten) en voel me nu wel fijn... Even geen last van de rug is voor de verandering erg prettig! Haha!

Enne, Falli, als je morgen niets te doen hebt... Dikkie Dik staat geheel tot je beschikking Haha! Prijs voor het lenen van mijn ponypaard is het uitmesten van de stal (hihihihi Haha! Haha! )

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:41

Zo ik ben weer een beetje snel bij gelezen Bloos
Kon het niet laten en er gebeurd zoveel he.

Donder Blandootje Duivel

Anita en Madelon eh....eh......eh.......ik vind het best wel leuk hoor om de paardjes buiten te zetten....eh......eh........chips....heb gewoon even geen argumenten......maar wees niet bang...voor het einde van de dag heb ik er vast wel weer een paar gevonden Haha!

Staan alle groepjes al op hun eigen plekjes?
Kortom is de indeling al bekend Haha! Knipoog
Ben benieuwd kom zo naar stal toe, hopelijk met Ro want 100% voel ik me nog steeds niet en in deze periode van ehmsz...de vlag speelt mijn rug helaas ook altijd op, voel me net een oma.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:42

djinnie schreef:
He Sil, dat geloof ik graag Haha! Maar met de drugs moet het weer lukken. Heb nu net het eerste pilletje op (moest bij het eten) en voel me nu wel fijn... Even geen last van de rug is voor de verandering erg prettig! Haha!

Enne, Falli, als je morgen niets te doen hebt... Dikkie Dik staat geheel tot je beschikking Haha! Prijs voor het lenen van mijn ponypaard is het uitmesten van de stal (hihihihi Haha! Haha! )

Ach meis ik doe het allemaal voor jou hoor Haha!
Zit geen greintje eigenbelang bij Duivel
Ge niet maar even van de niet pijn, kan ik ook niet zo afentoe zo'n pilletje van je lenen? Knipoog

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:46

Hai allen,Cilla heeft Champ buiten gezet in de losgooi bak,op verzoek van Tessa,Pina op het land gezet op verzoek van Anoes,Blando in de bak gezet.....zo heb je nog eens wat aan je kinderen!.......he Karin..hihihi

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:52

spettertjuh schreef:

nu al veels te heet maar ook ff lekker bij mac D. geweest hihi.Nog lekker aan het werk

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:00

Even snel een berichtje van mij Lachen
Alles is goed gegaan, Anita ontzettend bedankt voor het gebruiken van je trailer, zat toch best even in de stress!!

Evita heeft aan 2 achterbenen spat en Kissing spines in haar rug. Dit betekend dat haar ruggewervels aan elkaar vergroeid zijn en er zijn bij haar ook vervormingen opgetreden. Waarschijnlijk komen hier al haar klachten al die tijd al vandaan... en nu in combinatie met de spat.
De dierenarts was wel redelijk positief en er zijn gelukkig nog mogelijkheden voor haar. Ik zal het straks allemaal wat duidelijker uitleggen Lachen

Ik ben in ieder geval blij dat ik de oorzaak weet, en helemaal dat er misschien nog iets aan te doen is!
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 13-04-07 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:03

AnitaJoeri schreef:
spettertjuh schreef:

nu al veels te heet maar ook ff lekker bij mac D. geweest hihi.Nog lekker aan het werk

Jip ik ben nog aan het werk nog ongeveer 1,5 uur en dan zit het er gelukkig op.........maar ik heb ze weer verdiend!!!!!!!!!
Geld, geld! Geld, geld! Geld, geld!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:04

Gelukkig maar Irene dat je nu weet wat het is en nu kun je er wat aan doen misschien nog.........we horen het wel ......... ben je opgelucht nu zeker .......

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:39

doppie45 schreef:
Afbeelding

Maak jij altijd foto's van poepende paarden??? Haha!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:45

Ja ik zag het ook van Blando het poepende paard.

Ik ga stoppen met bokt voor vandaag, ga aan mijn ronde beginnen en dan gelijk door naar de paardjes en dan hup naar huis, douchen, hondjes uitlaten, katjes verzorgen en de chinchilla's en dan heerlijk naar bedje toe.

doeg mensjes tot morgenmiddag.....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:46

Dag Karin! Slaap lekker, harde werker!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:51

Nagelbijten / Gniffelen stelletje kleppers *LOL*

Lekker even een klein stukje naar buiten gegaan, veel te warm om echt te gaan rijden Nagelbijten / Gniffelen Was gezellig Anoeska Ja

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:01

Ja ik ben wel opgelucht.. best verbaasd ook eigenlijk, ik dacht dat dit echt haar pensioen zou betekenen! (als de behandeling niet aanslaat is dat ook zo, maar er zijn nog mogelijkheden).

We waren mooi op tijd aan de beurt. Eerst het hele verhaal verteld en daarna mocht Evita even heen en weer lopen en aan de longe draven, maar het was meteen duidelijk zichtbaar, links achter liep ze kreupel. Daarna zijn we met de thermografie begonnen! Hierop was duidelijk te zien dat haar linker spronggewricht wat warmer was van binnen en dat haar rechter achterbeen er in zijn geheel een beetje "vlekkerig" uit zag (logisch, want die belast ze nu). Ook haar linker kogeltje was wat warmer en haar rug gaf een heel duidelijk beeld. De lendewervels waren wit (warm) en rond haar SI was het warm.
De Veearts wilde toch haar linker sprong proberen te verdoven om te kijken hoe ze dan ging lopen. Toen ik ging draven begon ze rechts achter te kreupelen, dus het was duidelijk dat er een probleem in haar linker sprong zat, maar dat er ook rechts iets zat.

Daarna zijn ze foto's gaan maken van haar rug en 3 per sprongewricht. Evita heeft echt voorbeeldig stilgestaan, ze vonden haar allemaal een schattig dametje Haha!
Ik heb de foto's mee mogen bekijken. Haar sprongewricht zelf zag er best goed uit, maar er waren wel haakjes/botwoekeringen te zien. Niet heel schokkend, maar het is wel aan beide kanten spat (op een keuring een "2tje").
Toen de foto's van haar rug. Bij de schoft was er nog een mooie ruimte te zien tussen de wervels, maar de 3e en 4e borstwervel zaten al aan elkaar vastgegroeid en verder richting lendenen werd dat steeds duidelijker. Ook waren er vormveranderingen te zien.. Heel duidelijk Kissing Spines en waarschijnlijk de oorzaak van al haar eerdere kreupelheden!

Afbeelding

Doordat Evita haar rug holgetrokken is, wordt ook haar bekken gekanteld. Hierdoor komt ze steiler te staan met haar achterbenen en draaft ze van achter kort in plaats van dat ze naar voren grijpt. Dit zorgt er weer voor dat ze last krijgt van de Spat en daardoor krijgt ze weer meer last van haar rug.. en zo blijft dat doorgaan in een circeltje! Ze moet gaan leren om haar rug weer bol te maken en haar achterbenen te gebruiken.

De veearts had 2 mogelijkheden voor Evita, ze moet in elk geval wel weer gaan bewegen en haar rug versterken.
Ze kan opgenomen worden in het revalidatiecentrum voor aquatraining (elke dag zwemmen *LOL* ). Dit zou ideaal zijn voor haar omdat ze zo wel haar rug traint maar niet haar benen belast.
Of ik moet haar gaan longeren met pijnstillers.
Ik heb voorlopig even voor het laatste gekozen, ik vind het nogal wat om haar naar het revalidatiecentrum te brengen, op haar leeftijd nog Haha!
Ze gaat dus op pijnstillers en ik moet haar gaan longeren, veel "joggen" en oefenen met wegdraven, waardoor ze haar rug weer een beetje leert gebruiken.

Evita op pensioen zetten vond de veearts niet zo'n goed idee, omdat ze dan alleen maar vaster zal komen te zitten en ze naar zijn idee verder nog een heel sterk en kwiek dametje is.

Dus, ik ga het proberen de komende weken! Het gaat een beetje tegen mijn gevoel in om haar te gaan longeren terwijl ze niet goed loopt, maar aan de andere kant weet ik nu ook dat er niks "kapot" kan door beweging.
De dierenarts is ook osteopaat en heeft haar rug behandeld, dit moet ik ook zelf blijven doen door middel van het prikkelen van reflexen waardoor ze haar bekken kanteld en rug bolt.

Over 2/3 weken moeten we wel weer terug waarschijnlijk.

Evita was helemaal uitgeput volgensmij Ach gut

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:05

Tamaar, ahh arme jij. Verdrietig
Sterkte. Lachen

Ireen, jeetje zeg.
Nou maar goed dat je nu iig weet wat het is.
Volgens mij liep je al een paar jaar te tobben wat er nou aan de hand was.
Gelukkig dat het behandelbaar is. Ja

Xeen, idd was gezellig. Haha!
Volgende x naar de zandvlakte? Pling

Vera, John doet haar rode fleece deken om. Knipoog
En ze heeft een uurtje op het land gestaan met Kola & Donna. *LOL*

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:08

Oh! Arme Vietje! Maar gelukkig kan je zelf aktief bijdragen aan een stukje revalidatie!
Ja, dat van die achterhand sterk maken is wel belangrijk bij spatpaarden. (Met Renk gaat dat wel steeds moeilijker.) Moet ze nog speciaal beslag of is dat niet nodig?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:16

Speciaal beslag was niet nodig, maar ze moet wel wat meer binnendoor gezet worden en we moeten maar kijken of dat gaat lukken zonder ijzers (ze slijten namelijk erg hard aan de buitenkant, en dat is niet zo goed).

Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan, ik mocht echt wel een half uur/drie kwartier longeren op een grote volte, maar dat houdt ze helemaal niet vol volgensmij *LOL*
Voorlopig mag ik er ook niet op, want dan wordt haar rug weer holler. Waarschijnlijk mag ze eerder wel voor de wagen, dat is beter voor haar rug!

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:25

djinnie schreef:

Haha daar doe ik het voor hoor.. geen probleem.. Leuk zelfs.. Is er misschien dan ook nog iemand die morgen met mij.. en dikkie dik dus naar buiten wil???? Bloos

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:00

wat dag je van mij fallon Clown ga ik met moskai mee Haha!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:09

OK dan! Kijk eens aan: twee vliegen in een klap. Ponypaard krijgt beweging en ik hoef me rug niet te belasten met stalletje...gna gna gna Duivel Je kan me alleen niet sms-en wanneer en of je met hem gaat rijden Fal, want tja, dode foon doet niet veel...grrrr.... Zondag, eind van de dag, heb ik mijn oude foon weer ter beschikking en ben ik weer bereikbaar...

@Irene: fijn dat je nu in ieder geval weet wat het is en actief kan bijdragen aan haar 'genezing'. Het is weliswaar geen genezing, maar weet zo even geen ander woord ervoor... Bloos Hopenlijk gaat ze zich snel wat beter voelen in haar ruggetje en daardoor ook in haar (achter)benen!

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:38

Falli schreef:
Falli schreef:
Heeft iemand Tessa van Dox toevallig op stal gezien... die probeer ik al de hele dag te bereiken..?!?!

Laat maar.. ik heb een onderzoek ingesteld.. en ik ben al achter de waarheid.. Haha! Haha! Haha!

yeahh I'm back Haha!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:26

Doei!

Ja Anoeska zandvlakte Cool

Sterkte tamaar Bloos

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:32

spettertjuh schreef:
Als Blando zich niet kan gedragen in deze nieuwe groep zet ik hem tussen de merries in bij Challenge en tante Corrie, mogen die hem opvoeden en ik geloof dat hij mag lopen dan en dat ie dan wat geleerd heeft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Duivel Extreme duivel Verward Frusty Schijnheilig Gestoord

dan komt het zeker goed want daar zit DONNA ook bij Duivel Duivel Extreme duivel Extreme duivel Haha!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:39

ben honden uitlaten en dan naar bed...

heb nog supersnel rondje park gedaan met anietje...heel het park door gegaloppeerd hihi...paardjes waren zeer ontspannen zelfs joepi galopeerde met zijn hoofd naar beneden...

nou morgen kom ik mijn nieuwe ruinen groep buiten zetten en ook de merrie's ik kom rond 13.00 uur misschien kwartiertje later.

Merries mogen op eigen land dus wil ze iets langer laten staan...

Dus vera of noes pina gaat rond half 2 of 2 uur naar buiten...dan is het het heetst van de dag en dan kunnen ze beter buiten staan dan in hun box...vandaar dat we voor de middag gekozen hebben