Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:59

Floor heeft ooit calypso gehuurt toch? heeft nu eigen paard; dilanco(die overigens als 2 druppels water op mijn ponykamppaard lijkt Tong uitsteken) en staat sowieso altijd op woensdag achter de bar Haha! Maar ben bang dat dat je nog vrij weinig zegt Tong uitsteken

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:16

Welke floor ivm volgens mij toen ik op wilten reed 2 meiden waren die Floor heetten..
Bedoel je Floor die in verleden Roy hielp met zijn paarden, of niet?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:27

Floor wels Knipoog Die is is Flor op bokt Knipoog

En je hebt nog Floor van beek, die is van luna Haha!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:33

Oké Floor Wels ken ik me ook nog wel wat van herinneren zij was blond en had best lang haar (hmm als ik nog goed heb).
Floor van Beek ken ik op zich wat beter zij hielp Roy met z,n paarden zoals aan de hand stappen op parkeerterrein naar wei brengen opzadelen enz..
Maar ook ging floor regelmatig toen om met Joyce de Boer van Dundee..
Met Joyce ben ik nog lang bevriend mee geweest,ben zelfs zowat bijna elke dag met der mee geweest naar haar paard(en),en toen ik zelf pony had stond ik eerst in dalfsen op de manege,en ben daarvanuit naar stal in lierderholthuis gegaan waar joyce dus ook stond..

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:32

Amethyst_ schreef:
Leukkk! Je bent nu al aan het rijden ofniet... Wel jammer, maar ik heb vanaf volgende week weer tijd!

hoi hoi!!! ik heb idd gister gereden van half 8 tot half 9, mocht op My Lady, wel een Super paard!! Knipoog maar wat zit ze beroerd in Galop!! tis net een plank!, maar toen ik haar eindelijk aan de teugel had in galop ging het al iets beter Clown
het ging iig wel erg goed gister!!

Ach volgende week, of de week erna, of die week daarna, het maakt niet uit hihi ik kan morgen iig wel komen!! Haha! jij moest toch ook rijden om half 8??? dan kan k er wel zijn om 7 uur! Clown

X Det!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:45

Ok leuk! Dan ben ik er ook wel vroeg, morgen intro op school dus.. Ik neem mn camera wel mee dan! Ben er suuuuuuuuuuuper zuinig op maar speciaal voor jou neem ik m mee( hahahaha Tong uitsteken)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:48

Ik vind my lady echt helemaal gaaf Haha! Die kan je zó makkelijk in de krul krijgen he Haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:41

My Lady is n heerlijk beest. Nooit op gereden maar je hoort altijd goede reacties en het ziet er meestal erg leuk uit als er iemand op zit...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:59

Dr waren mensen die dr huurden die kregen dr niet aan de teugel Vork En ik zit er echt maar heel af en toe op, geef ff iets druk op de teugel en plop paard aan de teugel Tong uitsteken

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:02

Kheb my lady trouwens als 2e keus ingevuld Lachen Target uiteraard als eerste, en wss mag ik daar ook wel op Knipoog Die rijdt meestal hoogstens 2 keer mee met de wedstrijd, waarvan ik altijd Tong uitsteken

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:45

Zo mensen, ben ik ook weer Haha!
Op stage ligt t internet eruit dus kan k niet mee praten.. Tong uitsteken
Straks om half 11 theorie-examen.... spannend!! met oefenexamen wil t nog niet echt, dus ben heel benieuwd...

@ sympathico, grappig, joyce ken ik ook nog van vroeger, en heb 1,5 jaar geleden samen met haar op stage gezeten. Liep ik daar via deurne stage, en kwam zij daar via pesse.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:47

Hééééél veel succes meid!!!!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:51

@lin4life: Grappig idd, alleen ik heb zo hier en daar al wel weer gehoord dat Joyce gestopt is met die opleiding, ook heeft ze der zoveelste paard weer verkocht, ivm ze waarschijnlijk jongens voorop stelt, iig dit weet ik al te goed ik ben vroeger wel vaak met der mee geweest naar der paarden, ik zal even van begin beginnen.

Als eerst had joyce dundee, dundee was geweldige springpony en oke ze was dan ook wel zz-springen met dundee, maar goed joyce begon te groot te worden voor dundee dus heeft ze dundee verkocht (aan een nu vriendin van joyce had ze ontmoet op ponykamp) dus dundee staat nu in apeldoorn e/o.

Toen..na dundee kocht ze Orthos dit was een nog jonge ruin van silvio II, Orthos heeft ze niet lang gehad, want ze vond het schijnbaar niet leuk dat ze elke keer op concour uitgebeld werd (goh zij dacht dat aan paard lag, not dus he ligt toch nooit aan het paard).

Nou ja Orthos verkocht, en ging ze op zoek naja toen kwam ze uit bij een jonge Laroche (genaamd Rebel) dit paard was totaal niet op fatsoenlijke manier zadelmak gemaakt, joyce erop voor proefrit en vertelde ze me dat ze er goed van af gevallen was, maar ze toch aan denken was om rebel te kopen, en ja hoor ze kochten rebel idd, joyce dacht het paard wel aan te kunnen en het netjes voor elkaar te krijgen.
Nou eenmaal rebel op stal aangekomen wou ze erop rijden natuurlijk dus joyce rebel uit trailer geladen en gaan poetsen en opzadelen, wat er toen gebeurde rebel vond het totaal niet prettig een zadel op z,n rug nou eenmaal in de bak aangekomen joyce wou opstappen (dit moest echt met een longeerlijn en iemand moest rebel vasthouden) joyce had rebel in de buitenbak en in de hoek tegen het hek gezet, en ik hield rebel op dat moment vast (de longeerlijn) nou echt wat toen gebeurde ik weet me dat nog al te goed, eenmaal had joyce voet in de beugel en op dat moment dacht ik my god dacht dat rebel zo door het hek of overheen wou dus ik rebel weggetrokken en ja hoor rebel sloeg helemaal wild geslagen (ik liet maar niet los want was bang dat rebel dan nog verder van huis raakte) dus ik werd door het zand heen gesleept, mijn linkerhand (vingers) lagen echt helemaal open en wat deed ik zat doodleuk naar me hand te kijken, was zo van de kaart geraakt.

Nou ja toen hebben ze hulp van gerrit meulink in geroepen, en zijn toen ook verhuisd om bij gerrit meulink op stal te staan, gerrit is iig wel een echte goed man die weet wat ie doet, na zoveel tijd met rebel had gerrit het wel voor elkaar gekregen, rebel zou altijd wel die angst houden als er een zadel op z,n rug gelegd wordt.

Nou ja joyce wou graag 2 paarden (1 kon ze amper aan en had weinig zin om er naar toe te gaan maar goed), ze kwamen uit bij een errug mooie merrie (royal me) calvados x impuls x jasper x joost.
Royal hebben ze uiteindelijk gekocht (ook meer naar het papier wat royal had)
Met royal dacht ze het hoge niveau springen wel te behalen, joyce dus sommige dagen (want soms had ze geen zin) trainen, nou de eerste paar springconcoursen gingen nog wel netjes, maar even later ze kwam toen niet meer verder dan hindernis 2 (echt was zoo erg en ook toen weer zei ze ligt aan deze rot knol en blabla), en ging ze tekeer tegen de moeder. Ik dacht toen echt van mens ligt niet aan je paard je moet zelf is leren rijden.

Nou na een tijdje had ze geen zin meer in royal en wou ze der verkopen, maar toen kwam het royal was namelijk voordat royal door joyce enzo werd gekocht helemaal goedgekeurd, nou toen joyce royal liet keuren kwam er dergelijk wat uit royal afgekeurd op alle 4 de benen (echt zoo errug, en ik weet wel hoe dit gekomen is hoor, want je paard raakt nie zo even van zelf na korte tijd afgekeurd op 4 benen,temee denken jullie wel dat ik misschien uit me nek banketstaaf, nee das nie zo ik weet hoe joyce tekeer is gegaan tegen royal echt verschrikkelijk).

Nou ja uhm volgens mij deed (een bekende springruiter) een bod op royal, joyce en der moeder wouden dat nie accepteren want ze wouden voor royal minimaal 7500 voor hebben ze hadden royal voor 8000 te koop (moe je nagaan een afgekeurd paard, ja maar zeg joyce royal hebt goeie papieren, ik zo ja en paard is afgekeurd en paard moet het zelf doen en niet het papier).
Naja toen zijn ze uiteindelijk toch maar akkoord gegaan met dat bod van (eigelijk nog veel geld voor afgekeurd paard, bod van 2000).

Van deze opbrengst had ze net genoeg om der volgende paard te kopen dit was een 3 jarige landwind.
Naar dit paard ben ik paar keer mee geweest, ze verhuisde inmiddels ook van stal dus ging bij gerrit weg en stalde der paard in zwolle aan de dijk.

Echt joyce dacht echt alles te weten en echt de beste was nou ze hebt die jonge landwind ook niet lang gehad want dees hebt ze na tijdje ook weer verkocht, ivm ze teveel met jongens bezig was/is, en voor haar jongens op nummer 1 staan in plaats van een van der paarden die ze allemaal afgeragd heeft.

Waarom ik der nie meer mee omga is omdat ze mij afbekte en als ze met der vrienden was mij gigantische begon te treiteren/pesten, en ze was van plan me vriend van mij af te pakken. En nog wel meer.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:33

Die schimmel, die landwind had ze toen mee naar stage.
over Royal en Rebel heb ik veel verhalen gehoord. en Dundee ken ik natuurlijk van de manege in zwolle.
Ze is inderdaad gestopt met die opleiding. En vind jongens erg interresant Knipoog

maarja iedereen zo zijn eigen keuzes. moeten ze zelf weten.
ik kon altijd wel goed met der opschieten, leuke meid.
Soms alleen niet zo slim bezig met dingen.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:34

Theorie gehaald trouwens Haha! Haha!
had 4 foutjes, nu nog de praktijk Tong uitsteken

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:29

Idd is ze niet even slim bezig in dingen. Vroeger ging ik dan ook wel met der om toen ik gewoon nog thuis woonde in zwolle, ook zij was eerder bij wilten weg gegaan met dundee ivm een heel gedoe enz..
Maar goed op welke stal was dat dan die stage?
Ik zelf heb ook opleiding paardensport gedaan, ik heb bij Peter Paul Bosch te Nagele stage gelopen was een geweldige stageplek, en daarna heb ik bij Marjan Post te Urk stage gelopen waar ik ook onwijs gezellige stageplek was.
En heb dag stage gelopen bij Pim Mulder.

En trouwens nog gefeliciteerd..!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:55

Nogmaals gefeliciteerd Lin!!!
Geniet van mn laatste daggies vakantie, morgen weer es rijden:)

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:26

@Helena - Ja ik ben dus niet Floor van Beek maar Floor Wels. Nooit Roy geholpen Knipoog. En ik had inderdaad lang blond haar (nu heb ik het donker). En heb dus, zoals Annelotte al zei, inmiddels mijn eigen paard. Nouja.. ookal weer 4 jaar inmiddels!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:30

Hey dames, ik had nog ff n vraagje.
Kan je ook tussendoor een losse les halen en de week daarop weer een hele leskaart?
Ik heb mn loon nl nog binnen dus kan ook nog geen hele leskaart halen. En hoe duur is n losse les ook alweer?

@ Lotte: kwam je nog langs vanavond?:P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:04

Leskaart is 7,50 omhoog gegaan Boos! Is nu 117,50 Boos! Losse les is 17.50 Boos! Ik hoorde het gister, echt stom Boos!

Jo; heb al smsje gestuurd Tong uitsteken

Bah ben ziekig Boos! En moet morgen wel werken want moet naar aa-landen en ze zitten daar ontzettend omhoog qua personeel Boos! Maar zien hoe dat gaat Tong uitsteken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:15

had t idd gezien, da's niet eventjes een klein prijsje erbij ofzo:S
Nouja, wat moeten we anders he.
Heb op Igor gereden, was echt wel weer werken aan mn houding maar heb de les weer goed uitgezeten:)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:38

symphatico schreef:
Idd is ze niet even slim bezig in dingen. Vroeger ging ik dan ook wel met der om toen ik gewoon nog thuis woonde in zwolle, ook zij was eerder bij wilten weg gegaan met dundee ivm een heel gedoe enz..
Maar goed op welke stal was dat dan die stage?
Ik zelf heb ook opleiding paardensport gedaan, ik heb bij Peter Paul Bosch te Nagele stage gelopen was een geweldige stageplek, en daarna heb ik bij Marjan Post te Urk stage gelopen waar ik ook onwijs gezellige stageplek was.
En heb dag stage gelopen bij Pim Mulder.

En trouwens nog gefeliciteerd..!!

Alles en iedereen die jij opnoemt ken ik ook Lachen en jahaaa Joyce... met Dundee die ken ik ook Scheve mond die gaf echt ALTIJD haar paard de schuld ja. Jij kent mij denk ik ook wel nog van gezicht... ik stond altijd achter de bar. Weet niet of jij er toen ook nog was toen ik er fulltime werkte.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:00

@Miss_blimm, ken je mij even op weg helpen dan als je even iets verder verteld wie jij ook alweer was, maar ik zag wel in je profiel in je paardengedeelte dat je het over voicy had dat dat je paard oid was, hopelijk spreken we over hetzelfde paard, de voicy die ik me nog beetje ken herinneren was dacht ik donkerbruin tot beetje zwartig en wou altijd dolgraag springen ging liever te snel over de hindernissen dan te langzaam.
En heeft in de stal naast dundee gestaan iig die voicy die ik nog herinner en van de fam. van Rotterdam is/was.

Ik hoop dat je me wat op weg ken helpen, ik heb zo ongeveer tot mijn 13e op manege wilten gereden.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:35

Jolien87 schreef:
had t idd gezien, da's niet eventjes een klein prijsje erbij ofzo:S
Nouja, wat moeten we anders he.
Heb op Igor gereden, was echt wel weer werken aan mn houding maar heb de les weer goed uitgezeten:)

Igor is niet echt ehh... mijn favoriet ofzo Vork Haha was les wel leuk? Lachen

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:22

symphatico schreef:
@Miss_blimm, ken je mij even op weg helpen dan als je even iets verder verteld wie jij ook alweer was, maar ik zag wel in je profiel in je paardengedeelte dat je het over voicy had dat dat je paard oid was, hopelijk spreken we over hetzelfde paard, de voicy die ik me nog beetje ken herinneren was dacht ik donkerbruin tot beetje zwartig en wou altijd dolgraag springen ging liever te snel over de hindernissen dan te langzaam.
En heeft in de stal naast dundee gestaan iig die voicy die ik nog herinner en van de fam. van Rotterdam is/was.

Ik hoop dat je me wat op weg ken helpen, ik heb zo ongeveer tot mijn 13e op manege wilten gereden.

Voicy is zwart en van was van familie wilten, Ik denk dat jij Vichy bedoeld die is gek op springen en van familie van rotterdam helaas heeft vichy ataxtie ofzo.