Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Redlich

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:07

Ik zit net naar het jounaal te kijken. Naar de weerberichten. Pak sneeuw in Duitsland gevallen. Vijf tellen later..... mijn tuin ook wit!
Hagelstenen. Morgen verwachten ze vanuit het westen enige tijd sneeuw.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:10

Ik moet zeggen dat we vandaag ook eens een aardige boer met trekker tegen gekomen zijn. Haha! De man had zijn trekker aan de kant geparkeerd met draaiende motor vlak achter een veerooster en ging op zijn gemakje aan een hek timmeren Tong uitsteken
Alletwee de paarden gingen niet verder langs het rooster,de man zag dat en deed zijn trekker uit,toen vroeg hij mij om Tence vast te houden en hem langs rooster en trekker te leiden maar ook dat werkte niet.Tence ging in zijn achteruit en malvin ging gewoon niet verder.Want die had een pak kuil in het land zien staan. Haha!

Dus ben ik af gestapt en Tence aan de hand meegenomen en toen lukte het wel en malvin volgde ook.
We hebben de boer baar vriendelijk bedankt voor de hulp.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:35

Ik heb een beste dag achter de rug, les gehad met Taggerty die alles zo netjes doet zo hard wil werken, heerlijk beestje.
Pony gelongeerd en die mag morgen aan de les geloven.
Heb Romeo weereens gereden, de boef is nogal fit aan het worden, nam een raam in de buitenbak maar na ongeveer 10 minuten verveeld hij zich dus was maar de baan opgegaan boefje maakte ineens gekke sprongen met die lange voorbenen!! Vervolgens ook nog eens de dijk op gegaan naar links tot aan de NRPS fokker, de topper deed het prima, behalve een keer omdraaien voor een schaap...maar dat is hem vergeven.

Flash heeft nog geen zadel, ze vielen allemaal over z'n lange schouderbladen heen, 3 december komen ze dresuurzadels passen, misschien dat daar iets bij zit.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:45

Jammer dat er geen zadel voor Flash bij zat.Misschien dat een dressuurzadel wel beter voor hem is.
Ik hoef Tence ook geen VZH zadel op te leggen met zijn brede schouders.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:50

flash is niet zo zeer breed maar hij heeft hele lange schuine schouderbladen. Zat een zadel bij wat verder goed op z'n rug aansloot en alles maar dat viel wel weer over de achterste hoek van z'n schouders. Dressuurzadels zijn tenminste wat korter dus denk dat dat ook wel gaat schelen voor hem.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:25

Middag allemaal!
Ik stond gister half 8 rice&shine klaar voor de les van Wim, ging helaas niet door. Maar goed ook, je wilt toch niet met je trailer de weg op met zulk weer.
Ik zou nog een bosritje maken in mijn vakantie van 5 uur, toch nog maar even een paar keer de zonnedans oefenen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:04

Een zonnedans is niet gek.Het sneeuwt nu wel erg hard,we hebben met tence en laptop op de baan gereden in de sneeuw.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:25

Heb weer les gehad met Pony vandaag, geweldig beestje, ze snapt er niks van maar wil tegenwoordig wel proberen gelukkig, voorheen ging ze alleen maar overal tegenin.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 18:32

man, wat was het koud!!! Toen ik eenmaal in de buitenbak bezig was, had ik spijt dat ik niet naar binnen was gegaan. Ik voelde me werkelijk aan het zadel vastvriezen. Gelukkig kreeg ik het weer warm tijdens de draf en galop, wat hij overigens prima deed.

@ lisa: ik ken je lesgeefpersoon. Heb vroeger op dezelfde stal gestaan. lief mens en een engelengeduld.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:41

Okay dan, ik ben helemala blij met d'r, ik heb namelijk zelf ook iemand nodig die mij onder de duim kan houden anders ga ik om me heen kijken en hele andere dingen doen. Voorlopig gaan m'n lessen steeds wat beter en ik merk dat m'n poownie ook steeds meer vooruit gaat. Het is nog niet veel maar vergeleken hoe we begonnen vorig jaar heb ik al een Olympic Pony
http://www.mijnalbum.nl/Album=XEDXQYGL fotootjes gemaakt door Desi(en nog ene keer bedankt!!)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 18:47

ik zag dat zij tegenwoordig ook workshops rechtrichten doet. Klinkt spannend. Misschien een keer iets als Wim Vonck uitvalt Pling

Ziet er goed uit. Paard heeft een nek die ze ineens lang kan maken Knipoog

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:32

M'n pony had heel erg de nijging om alles precies andersom te doen, non-stop verzet hard lopen scheef lopen trekken alles. Dus dat ze nu recht loopt en in een relaxter tempo is voor ons al een enorme vooruitgang. als ik er zelf ook meer aan zou doen tussen de lessen door had ze ook verder geweest maar zonder Monique heb ik de motivatie niet om mezelf die schop onder me heel te geven en haar door te rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=EIgLmHonQLs De eerste bitloze tap geregistreerd.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 20:07

knap zeg. Hoe doe je dat???? niet dat ik het gelijk ga doen Knipoog

Kun je het ook met mijn bonte eigenwijs?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:11

Het kan met ieder paard en er is geen reden waarom het niet zou kunnen, heb alleen wel praktijk ervaring dat het bij sommigen nogal wat langer kan duren.
Hoe? staat ergens op pagina 101 ofzo heb geen zin om weer alles op te tikken Knipoog

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 20:14

Woogy schreef:
Het kan met ieder paard en er is geen reden waarom het niet zou kunnen, heb alleen wel praktijk ervaring dat het bij sommigen nogal wat langer kan duren.
Hoe? staat ergens op pagina 101 ofzo heb geen zin om weer alles op te tikken Knipoog

maar je kan het ook quote Haha! of linken? Tong uitsteken

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:37

jij kan het ook opzoeken Knipoog Barbara stelt de vraag hoe het werkt en daarna staat ene heel verhaal van mijn. Succes Knipoog

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:12

Leuk om de foto's van je les te zien Lisa!

Jammer dat ik gisteren en vandaag niet de tijd had om effe te kijken bij je les. Vind het reuze interessant om te zien welke aanwijzingen ze bij een heel andere combinatie geeft.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:58

is ook wel een heel verschil denk tussen onze lessen Knipoog ik heb twee exrenpaardjes die geen idee hebben hoe ze moeten lopen, totaal geen natuurlijke aanleg hebben ervoor en alles. Ik heb een ontzettende coördinatie stoornis en als ik even de boel kwijt raak raak ik gefrustreerd van mezelf...heb dan ook nog de totaal niet boeiende lessen met voornamelijk stappen, moest vandaag Pony op de rechte lijn met stelling rijden...dat leek dus nergens op ze zette twee keer een goede stap en ook alleen rechtsom. Ach over een jaar kunnen ze vast al wel beter lopen Knipoog

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:01

Haha, nou troost je, Thijs en ik bakken er ook nog niet veel van!

Vandaag was gewoon voorwaarts-neerwaarts draven al een gebed zonder einde Rolleyes Maar ach, je moet toch wat met je tijd doen he? ROFL

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:25

Goedmorgen allemaal! Wat hebben we een weer! Ben nu op m'n werk. Het was een slalom om met de auto naar m'n werk te rijden. Maar we zijn er, met een bak koffie. Ik heb k.... geslapen BAH! Wat zal ik vanmiddag nu met Malvin gaan doen? Bakhobbelen in de binnenbak zal het uiteindelijk wel gaan worden.
Een paar rondjes op de baan zal wel fijn zijn.

@Freya : we hebben elkaar mis gelopen!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:45

Tence is vandaag uitbesteed. Haha! Ik hoop wel dat het tegen die tijd droog is.
Ik ga voorlopig de deur niet uit geloof ik.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:23

Rustig hier!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:29

desyma schreef:
Rustig hier!

Ja,er valt weinig(mee)te lezen Haha!

Redlich