RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:50

Rodeo? Misty? Niet gemerkt... Ze testte me wel even flink uit, maar ik laat me toch echt niet op mijn kop zitten hoor!

En ja, pony was ff wennen weer ;) Maar goed, kan gebeuren, blijven levende dieren he en dan er eens iets gebeuren dat ze niet rad zijn...

Mikkiej

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:36

Als ze geen zin heeft om te werken kan het echt een draak zijn! Is ook niet zo gek, ze moet dan natuurlijk andere spieren gebruiken als bij de kinderlesjes. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:12

Dat ben ik met je eens Mikkiej! Maar ze kan ook super fijn zijn! Mocht ooit (in de F5) een keer proefje met haar doen. In de les voorafgaand was er geen land met haar te bezeilen, super hengstig, overal kleine plasjes doen elke keer als er een ruin achter haar liep of we langs de ruinenwei kwamen... Dacht nog, dit wordt niks vanmiddag... Maar alsof er die middag een knopje omging in haar koppie, zo geweldig liep ze in de wedstrijd. Had toen 241 punten en 1e prijs! Ben benieuwd hoe het morgen met de wedstrijd in de F11 gaat en op wie ik mag... Heb Nini als 1e keuze opgegeven en PM als 2e.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:48

Succes vandaag Jenny!

Hoop dat het nog een beetje te doen was om bij Ini te komen, wat een onweer deze morgen!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:20

T was een andere dag ik vooraf verwacht had... Houd er een apart gevoel aan over...

Bij Ini komen was t probleem niet. Had vanwege de hoeveelheid spullen die mee moesten, vorige week al mijn vader gepolst en gelukkig wilde hij vanmorgen wel mee. Scheelde weer nat worden! Kleding was wel al gelijk een probleem na t opstaan. Mijn gebruikelijke rijbroek had een losse naad op een ahum... genante plek... en mams was nog niet in de gelegenheid geweest deze te fixen, dus mijn reservesetje maar aan gedaan. Was volgens mij al een voorbode van vandaag... Want Nini bleek nog niet 100% ok en dus zou die niet aan de wedstrijd meedoen. Gelukkig had ik PM als 2e keuze aangemeld (ja dat was ook niet lastig gezien die 2 de enige zijn waar ik heel vaak op rijd). Dus ik richting wei 4, want daar stond PM. Nou zag ik veel in wei 4, maar de paarden niet. Die waren kleine stipjes aan de horizon zo ongeveer... Stonden volledig achterin en naar voren komen was er niet bij. Dus ja, dan moet je zelf maar naar achteren he... Onderweg nog een halster zonder paard gevonden en maar even meegenomen. Had zelf ook halster meegenomen, dus liep met 2 exemplaren nu. En dat bleek later toch niet onhandig te zijn. Want toen ik dichter bij de de paarden kwam, bleek PM geen halster om te hebben. Geluk bij een ongeluk dus dat ik er altijd een meeneem. Alleen PM draaide zich om en liep nog een stukje naar achteren. Gelukkig was daar een Fries (niet opgelet welke) en Rallywood. Die lieten zich even knuffelen en daarna liet PM zich ook zo pakken, halster omdoen en meegeleiden naar stal.

Helaas bleef daar weinig tijd over om te poetsen en dan was ook nog eens zijn zadel zoek... Rianka probeerde verschillende zadels op hem, maar uiteindelijk moest ik toch even wachten tot Jelle uit de bak kwam en dat zadel erop doen. Dus wat later dan de rest in de bak, maar toch hup opstappen en rijden. En dat ging eigenlijk wel best lekker. PM liep wel fijn, beloofde wat voor de middag. Stap, draf, galopje, wenden, voltes, ja hij ging steeds beter lopen naar mate de les vorderde. Moest wel 2x plassen tijdens de les en direct na de les nog en keer. Maar als dat alles was, viel t mee. Ik kreeg dus goede hoop op nette proef.

Helaas werd deze na de les hard de grond in geboord. Want op aanraden van Ini had ik meneer in de spuitplaats gezet, witte voetjes gewassen en gelijk zijn staart en manen gevlochten, inclusief de voorpluk. Meneer stampte af en toe wat met een voorbeen, probeerde mijn been op te eten, en schudde eens wat met zijn hoofd. Touw waarmee hij vast stond probeerde hij ook nog op te eten. Toen hij klaar was, nam ik hem mee terug naar zijn stal en ja hoor... KREUPEL... Je begrijpt wel waar mijn humeur heen ging... Dus ik Marjolein aan d'r mouw getrokken, die heeft ook nog even met hem op stal gestapt, conclusie was duidelijk: wat ben jij een pechvogel zeg... Net zo mooi gemaakt en dan krijg je dit... Marjolein nog wel verteld dat PM ook al zoveel plassen moest vandaag. Misschien dat er een verband is... Dus Marjolein heeft Ini ingelicht en die was duidelijk: pak Okke maar, met spoortje. En omdat die al moest lopen en dus losgereden werd, kon ik met iemand rustig PM zijn vlechten er weer uithalen en me omkleden... Balen... Nadat de ander proefje met Okke had gereden en klaar was, mocht ik binnen opstappen, want het hoosde weer eens flink... In de binnenbak losgereden, daarna nog even naar de buitenbak. En je raad t al: net toen we daar waren barstte weer een hoosbui los... Dus wij met zijn alleen weer naar binnen de gang in en op onze beurt wachten.

Helaas... proefje ging echt bagger. Maar ja, wat wil je. Al sinds augustus vorig jaar niet meer op Okke gereden en toen was t ook alleen maar een buitenritje... Dan ineens erop, al balende van PM, niet fatsoenlijk los kunnen rijden door t weer... Nee, direct na de proef had ik al het gevoel van: zou ik dat pp-tje wel gehaald hebben? ZO slecht ging t voor mijn gevoel. EN bij de prijsuitreiking werd duidelijk dat dat klopte... 218 punten, zo'n lage score heb ik nog niet eerder gehad... PP was er wel, maar daar was ook alles mee gezegd...

Al met al dus een dag om weer snel te vergeten... Hopelijk gaat t volgende keer beter en zijn PM en Nini weer snel oke...

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:40

Ik vond dat je netjes reed hoor Jenny! En ik snap heel goed dat je baalde. Ik was nog even snel om het hoekje wezen kijken, mijn nichtje had vandaag ook wedstrijd gereden op Jelle, in de groep voor je.
Het geplande ritje naar Havelte ging niet door dus ben ik even door gereden naar de manege. Iedereen in de kantine had het met je te doen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:07

Ok, das dan weer een troost... Maar baalde zelf ook wel heel hard hoor. Is al de 2e keer in 2 weken (vorige week dus ook al) dat een paard waar ik op rijd kreupel wordt... Is niet leuk... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:37

Ah dat is inderdaad wel erg veel pech, Jenny... Netjes dat je toch je promotiepunt hebt binnengesleept, gefeliciteerd! Volgende keer beter :) Hoe ging het bij je nichtje met Jelle, Kim? :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:24

Ja ging goed! Weet zo niet meer haar punten. Iig wel een promotiepunt. Ze mag de volgende keer f5 starten :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:01

Wat goed! :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:23

Ja, ze is er blij mee. En nog 2e geworden ook! Met 1 punt verschil. Hoewel dat haar niet zoveel interesseert.. Het gaat haar vooral om haar promotiepunt. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:18

Zo, dat was echt even een anders dan anders dagje bij Ini (hoewel dat de laatste tijd vaker is)... Ik meldde mij vanmorgen keurig op tijd bij Ini, nou ja RIanka dan, en in t boek stond Ottoline met Slof. Dus ik op aanwijzing van Rianka Ottoline uit de nieuwe stal gehaald en in de oude gezet. Even naar de zadelkamer spullen pakken, als ineens een van de andere meiden naar mij toe komt: ik mag vandaag op Ottoline. Huh? WTF? En ik dan? Dus maar ff naar Ini om mijn verwarring te bespreken, maakt Ini die nog groter: wil je Islotti of Widuna? Dus ik zo: nou ja, Islotti heb ik onlangs nog een keer gereden, Widuna is echt megalang geleden... Toen wist Ini genoeg: mag jij Widuna met spoortje pakken. EN toevallig liep Widuna al, dus maar even geholpen Ottoline poetsen. En later had de amazone van Islotti een probleem met hoofdstel in krijgen, dus daar nog even handje geholpen. Later toen de rest met paarden naar de bak ging, heb ik Widuna overgenomen en ben gaan rijden.EN zo dat was wennen zeg!

Want zij mag dan wel ouder worden, haar manier van doen en haar karakter met streken veranderen niet. Maar heb wel fijn gereden voor mijn gevoel. Kon haar dankzij t spoortje goed bij de les houden. Hoewel ze wel af en toe probeerde ineens een andere kant op te gaan, is dat haar niet gelukt. Bij de galop moest ze wel even doorgepakt worden, want doorgalopperen was even niet heel erg bekend en rechtsom sprong ze ook paar keer verkeerd aan (mijn fout, liet haar teveel naar buiten kijken) en ja dan moet je even doorpakken. Maar verder ging ze best fijn! Ja, de ouwetjes doen t nog goed bij Ini!

2e uur was springles en gelijk parcoursje voor een Promotiepuntje! En surprise, surprise, ik bleek ineens op Misty te mogen rijden! In gedachten zag ik mezelf al op grond liggen tussen de balken met Misty naast me... Maar dit viel reuze mee! Ze probeerde wel even te etteren, maar dit liet ik uiteraard niet over mijn kant gaan. Springen bleek zij ook reuze leuk te vinden net als ik, dus dat viel weer mee. Parcours was trouwens lastig vandaag, veel sturen. Bleek ook precies de opzet van Ini te zijn... Kon ze gelijk flink wat theorie om onze oren slingeren! Erg leerzaam weer! En... ik heb er weer 2 pp's bij! Netjes gereden, dus stijlpuntjes binnen en dus de pp's!

Na de les Misty netjes afgezadeld en naverzorgd, waarbij ze mij ook wel even wou verzorgen met haar tanden. Nou nee, mag ik bedanken? Dus haar even verteld dat dat niet de bedoeling is. Ze mocht na t naverzorgen lekker naar de pony's in de buitenbak, dus haar daar neergezet. Kom ik terug, zijn al haar spullen al netjes opgeruimd! Fijn!

Want ik wou nog even naar Boer en peerd in Diever om nieuwe handschoentjes te kopen. Helaas blijkt dat alleen niet meer te bestaan... Alleen nog als webshop... en ja daar heb ik niet veel aan, gezien ik die dingen morgen al nodig heb voor een workshop bij een paardenboerderij in Wapse. Uiteindelijk na lange omweg bij welkoop steenwijk wel gevonden wat ik wilde. En die file bij de kassa neem ik dan maar een keer voor lief... Werd daar trouwens nog aangesproken: ben jij er niet 1 van de Kluif? Euh ja... Dag anoniem winkelen... Wordt nog eens een V.I.S. (Very important Steenwijkse)...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:02

Hahaha wat leuk Jenny! Dat Widuna het nog doet zeg, die was al grijs toen ik weg ging! En klopt dat Boer&Peerd er niet meer zit, gelukkig heb je alsnog je handschoentjes gevonden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:56

Ja, de oudjes doen t nog best hoor _Mara_! Had vandaag ook weer een seniore dame onder t zadel: Islotti. Moest mevrouw echt wel even wakker maken, in de stal stond ze zowat nog te slapen... Wel handig poetsen, zo'n levend standbeeld ;) Zadel erop vond ze echter minder leuk, moest even letten op tanden...

In de bak merkte ik dat ze echt niet lekker wakker was... Moest haar echt even wakker schudden. Draf was ook niet echt vlotjes, heb zelfs even een tikje met zweepje moeten geven. Ze deed wel braaf wat ik vroeg, linksom, rechtsom, buigen op de volte, pasje wijken, maar echt voorwaarts ging t niet. Pas na de eerste galop had ik het gevoel van: Hehe ze is wakker! Die eerste galop was wel gelijk haar lastige kant, rechtsom. Moest echt een paar keer opnieuw aanspringen, op aanwijzingen van Ini mijn binnenbeen er extra bij, en toen lukte het! *\%/* 2e galop (linksom deze keer) ging wel in 1x goed, heerlijk! Pas na die galop had ik ook echt t gevoel dat ik haar Islotti een beetje lekker voorwaarts had! Les ging helaas veel te snel voorbij...

Maar er was weer een onverwachte wending van Ini. Ik had namelijk nog een inhaalles en omdat ik volgende week er niet ben, komt er nog een inhaalles bij. En in de les erna was nog een plekje vrij. Ini zei al: die had ik eigenlijk al voor jou gereserveerd. Nou, leuk toch? Dus ik afstijgen, Islotti aan paar meiden overgedragen die haar zouden afzadelen en snel mijn volgende paard opgehaald. Nou ja paard... PONY is meer op zijn plek: Misty mocht ik weer op. En dat is niet tegen dovemansoren gezegd natuurlijk :D Dus ik opstappen, beugels op maat, singelcheck... Ready!

En ja Misty zou Misty niet zijn als ze niet even wilde uitproberen wie er op haar rug reed... Maar goed, leer mij haar kennen. Kwestie van even laten weten wie er baas is (zij dus niet }:) ) en je hebt er geen kind aan. Stap, draf, galopje? Volte? Van hand veranderen, slangenvolte, wijken links, wijken rechts, middendraf doorzitten, verzamelde draf? Je zegt t maar hoor. Heb je Misty eenmaal lekker lopen, dan is ze echt heerlijk! Ze begon zelfs mijn hand op te zoeken en aan de teugel te gaan lopen! Ja, mij maakte ze erg blij vandaag! :D

Na de les mocht ze lekker afgezadeld worden en naverzorgd en blijkbaar kan ik dat nog steeds goed. Ze stond echt op rust, gaapte een paar keer, ja die was wel lekker ontspannen geloof ik. Ze moest eigenlijk naar de buitenbak daarna, met de andere pony's, maar omdat daar net les was kon dat niet. Ben dus maar rustig aan naar huis gegaan, want had nog wel meer te doen vandaag.

Oja, voor de liefhebbers heb ik nog babynieuws: er is een veulentje geboren! Chariot heeft het enige 2015 veulen bij Ini afgelopen dinsdag (naar ik van Rianke hoorde om ca. 19.30 uur) ter wereld gebracht: een bruin merrietje! Was vandaag al aan t crossen door de wei, mams had haar hoeven er vol aan!

En van Karst hoorde ik dat On Time al drachtig is voor 2016! Mooie berichten dus!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:07

Heerlijk nog steeds alle verhalen! ik zeg misschien hier weinig, maar lees trouw mee *D
Ik kan me islottie ook alleen druk indenken nog??

Hoe is Melina? Wat een knollie is dat, weet haar reactie nog met de 1e x muziek in de binnenbak :+
"pommetje" toevallig daar geweest, jaren terug daar met kamp geweest en heel de week daarop gereden. Officieel was dat natuurlijk niet de naam, is een tuiger, liep met kamp voor de kar ook veel!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:12

Islotti druk? Ja na galop is ze even voorwaarts en moet er een ankertje uit, maar verder moet je juist ff wakker maken... Wordt natuurlijk ook wel dagje ouder nu (en grijzer op haar hoofdje)...

Melina is nog altijd heerlijk voorwaarts en looplustig! Leuke Fries!

Pommetje zegt me niets? Zal voor mijn tijd zijn geweest...

Denk trouwens dat ik een beetje "verliefd" begin te worden op Misty! Wat is dat een leuk paardje zeg! Tijdens het naverzorgen overwoog ik zelfs al om haar op mijn lijstje voorkeuren te zetten voor volgende proefje... En dat zegt wel wat denk ik...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:53

Nee "pommetje" stond daar ook niet vast, was er alleen met kamp. De eigenaresse was toen ook met vakantie.

Mijn kamp was ook alweer 5 jaar terug :+ tijd gaat hard, misschien van de zomer even reserveren voor een lesje :j Even een "dag" op stap.

Wij hebben hier thuis toen overwogen melina over te nemen :o 1 week op gereden, maar wist genoeg *D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:39

Zomer is Ini gesloten, ze heeft wel vakantielessen (op afspraak, dus eerst even bellen).

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:46

Ja bel sowieso. is zeker 2 uur met de auto :+
Je moet er iets voor over hebben

google doet wonderen :
Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:30

Dagje later dan gepland, maar daar is t verslagje dan weer! Volgende week nog en dan is t zomerstop en zal ik geen verslagen maken. -O- Maar voor nu: Leesvoer voor Slotti-fans! *\o/*

:wow: Dit was t eerste wat ik dacht bij t zien van t boek. Zag namelijk t woord "Oppy" achter mijn naam staan, en dat is al weer eventjes terug... Meneer bleek nog in de wei te staan, dus halster mee en die kant op.

>;) Bij de wei (kampwei) werd mijn humeur al snel anders. Want meneer stond helemaal achteraan, samen met Bram en was geenzins van plan om naar voren te komen. En ja als paard niet naar mij komt, moet ik maar naar paard he... En dan moet je ook nog weer terug naar stal...

:\ En ja, tegen dat je weer op stal bent, moet je eigenlijk al zadelen... Dus maar even snel borstel erover, hoeven uitgekrabd en met hulp van Rianka snel zadel, hoofdstel en peesjes erom. Cap op, handschoenen aan, zweepje mee en op naar de bak.

:D En wat ging hij fijn deze keer! Kon hem best wel lekker voorwaarts krijgen, buigen en sturen waar ik hem wilde hebben. Alle gangen zijn de revue weer gepasseerd, net als voltes, van hand veranderen, wijken, schouder voor enzovoorts... Aan het eind van de les merkte ik wel dat hij mijn hand begon op te zoeken. Nou mooi toch! En Ini had het weer eens op haar heupen... veel, heeeeeeeel veel doorzitten... En ja, op Oppy ja, die rug is toch echt niet te makkelijkste... Maar t is me wel gelukt! Na de les mochten we in de wei droogstappen, erg leuk!

+:)+ Daarna was t een kwestie van Oppy aan de volgende geven en mijn andere paard voor deze zaterdag pakken: Widuna. Moest namelijk nog 1x inhaalles rijden... Bij t opstappen nog iemand gevraagd om langere zweep, maar deze heb ik helaas nooit gezien, zal ze wel vergeten zijn...

>;) En dat was niet erg fijn. Moest echt flink met de benen aan t werk om deze oudere dame op gang te houden en om te laten doen wat ik wilde. Ze had echt even haar streken, wilde af en toe de hoefslag niet af om volte o.d. te maken. En wilde ik geen volte o.d., dan wilde ze deze zelf wel even maken... Koppig ding nog altijd zeg! Maar toch was ze wel fijn aan t lopen te krijgen! Sterker nog, volgens Ini reed ik haar echt tussen de benen! Goed bezig dus!! En ook hier weer veel doorzitten! Gelukkig gaat dat bij deze dame beter dan bij Oppy.

:O Na de les mocht madam naar stal, afzadelen, naverzorgen en naar de wei. Dat vond ze geloof ik wel fijn. En of t aan de leeftijd lag weet ik niet, maar een "levend standbeeld" poetsen gaat niet eens zo slecht ;) Naar de wei vond ze dan wel weer een prima idee! Oortjes erop en lekker t pad aflopen! Eenmaal in de wei moest ze trouwens wel eerst flink plassen. Ach zand piest blijkbaar fijner dan strooisel...

:( Terug op stal mijn spullen netjes opgeruimd en toen was t toch echt weer tijd om naar huis te gaan... Een leuke zaterdagmorgen ging weer veel te snel voorbij!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:18

Jeeeeeeeeeeejj!! Vandaag eindelijk weer eens bij Ini geweest! Was gelijk een dag met leuke verrassingen!

Mocht bij binnenkomst gelijk een keuze maken: Islotti of Melina! Nou, die was niet moeilijk! Een keertje een Fries was toch wel een heel leuke optie! Alleen stond madam in de achterste wei links, aan de overkant van de weg. Gelukkig moest Karst daar toch wezen om te voeren, dus ik mocht meeliften in de bak achter de tractor, samen met een halve baal hooi en een emmer biks. En Ini zei nog: neem maar t hoofdstel mee, en rijd dan maar terug. Nou, ik denk dat ik zo ongeveer zo: :wow: gekeken heb... Dus gelijk cap op geparkeerd, hoofdstel meegepakt plus een halster. Eenmaal in de wei Melina halster om geslingerd, en intussen nog even door Nini aangezien voor schuurpaal. Ach ja, jeuk op je voorhoofd is ook niet alles... ;) Eenmaal buiten de wei bij Melina t hoofdstel omgedaan en met een voetje van Karst op haar rug geklommen. Mevrouw stapte eerst rustig weg, maar aan t eind van de eerste wei gaf ze toch een paar vreugdebokjes. Maar ik zat stevig (logisch met zo'n vrij brede rug) en ben blijven zitten. Alleen bij de weg was de auto met trailer (wedstrijd bij Ini om de hoek) toch wel eng en ging ze enkele passen zijwaarts-achterwaarts. :? Maar verder kon ik gewoon rustig naar stal stappen. Daar van haar rug gegleden (verdorie, natte kont, mevrouw had in de regen gestaan >;) ) haar verzorgd en zadel erop gelegd.

En toen op naar de buitenbak! En wat liep ze fijn! Kan me nog wel een tijd herinneren dat ik moeite had haar tempo onder controle te houden, maar dat was nu wel anders! Kon haar keurig bij me houden, sturen, versnellen, verzamelen, alle kanten op rijden, ja ze liep echt als een zonnetje zo fijn! Kan echt merken dat ik vooruit ben gegaan!!!

Omdat ik er de laatste keer voor de vakantie niet was, en komende twee weken ook niet rijd (volgende week weekendje paardrijden met vriendinnen in Dwingeloo *\%/* en weekend daarna bbq bij mijn werk :Y) ) mocht ik nog een uur vrijrijden. En wel op Misty. Nou heb ik daar al dressuurlessen mee gedaan, en zelfs een springles, maar vrijrijden met haar was nieuw voor mij. En uiteraard was het weer een kwestie van uitproberen :+ Van haar kant dan wel te verstaan! Links gaan waar ik rechts wil, kijken of ze hier en daar een grasje kan wegsnoepen (je bent wel een halve Fjord of je bent het niet ;) ) keihard draven ipv galop etc... Maar ik heb mij natuurlijk niet gewonnen gegeven! Ik heb haar even heel duidelijk gemaakt dat ik de baas ben en bepaal waar we heen gaan en welke gang we doen! Uiteindelijk viel haar kwartje en gaf ze zich over! En wat kon ik haar toen fijn rijden! Ja, zo langzaam aan leer ik Misty ook kennen! En zij mij!

Uiteindelijk mocht mevrouw weer lekker naar de wei, samen met de andere twee pony's die ook meegelopen hadden! Was nog even klungelen om Bobby haar "pyjama" (exceemdeken) op te krijgen, had namelijk eerst de verkeerdete pakken. Maar toen hij eenmaal was gekleed en in de wei stond, was t goed! Maar de wei kom je niet uit zonder Charlie te knuffelen. Die moest en die zou aandacht krijgen. Duwde zelfs nog zijn neus in mijn oksel, dus echt niet ongemerkt te passeren...

Maar eenmaal buiten de wei was het wel weer voorbij... Snel mijn spulletjes gepakt en toen was het toch echt weer tijd om te gaan... Nu weer twee weken niet, maar daarna vliegen we weer met goede moed het nieuwe seizoen in! Zin in!!!!! *\%/*

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:57

Goeiendag! Wat een ochtend bij Ini! Dat was hard werken zeg! Toen ik aankwam en in t boek "Misty" zag staan achter mijn naam, had ik al zoiets van: okay :) . Madam stond al in de stal toen ik aankwam en haar spullen lagen ook al voor de deur. Kon me dus gelijk op t verzorgen storten. Helaas had ze wel buiten in de regen gestaan, dus echt rossen was er niet bij. Maar de harde en zachte borstel vond ze wel fijn. Sterker nog, ze zag mijn handen eerst voor een ijsje aan (lekker likken) en daarna wou ze ook nog wel even aan mij knabbelen. En dat vond ik dus weer geen goed plan, dus maar even duidelijk gemaakt dat happen een no-go is... Toen dat eenmaal duidelijk was, kon ik haar zonder problemen verder poetsen en zadelen.

In bak bleef ze keurig braaf staan bij singelen en opstappen, tijdens t losstappen probeerde ze nog een lekker hapje gras van de bakrand mee te pakken (buitenbak) en dat lukte haar ook nog, ze is best wel sterk. Gevolg: groene lippenstift tijdens t rijden. Maar goed, je bent een halve fjord of je bent t niet natuurlijk...

Rijden zelf moest ik echt hard aan t werk. Mevrouw was bijna niet vooruit te krijgen, moest flink drijven en haar even goed doorpakken. Maar dan heb je ook wat! Dan loopt ze erg prettig voorwaarts. Moet nog wel flink werken met haar om haar enigszins fatsoenlijk door de hoeken te krijgen en haar door te laten galopperen (en correct te laten aanspringen rechtsom en in 1x), maar als ik nu wat vaker op haar zou mogen rijden, zal dat ook goed komen. Dat weet ik zeker! Als afsluiter van de les wilde Ini ons door de modderplassen laten draven en stappen, zodat ze dat buiten ook gewoon doen. Oftewel daar ook even goed mee oefenen.

Na de les hoefde ze niet nog een keer te lopen, dus mocht ze weer naar stal toe. Lekker naverzorgd, en toen mocht ze naar de buitenbak. Geen probleem, doe ik dat toch. Dus mevrouw bij de andere pony's gezet, spullen schoon opgeruimd en dag gezegd! Volgende week geen les, dan ben ik een zaterdag op horse Event! Kom zeker om 15.00 even bij de Bokt Lounge naar de Quiz kijken en mij aanmoedigen, altijd leuk! Week daarna zal ik me zeker weer melden na t rijden met een verslagje! EN ik zal de uitslag van de quiz ook melden hier! Wish me luck!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:44

Vandaag geen manege voor mij, maar horse event! Was echt mega leuk! Veel geleerd bij demonstraties en shows. Maar ook bij een expositie. Heb nog een boekje van de fnrs gekocht over beter paardrijden met plezier en met mijn medekandidate de bokt quiz gewonnen!!! Al met al een zeer interessante en leerzame dag!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:47

Goedenavond!!! Vanmorgen 2 uur gereden en man, wat heb ik weer genoten!

1e uur mocht ik op PM en ja, die stond nog in de wei en uiteraard helemaal achteraan en geen zin om naar mij toe te komen >;) Oftwel lopen dus, de hele wei op en neer. Onderweg naar hek had PM nog ff zin in een geintje: meneer drukt zijn neus in mijn nek en begint daar ff te kriebelen met die bovenlip :+ Ja, ook goedemorgen vriendje! Rustig naar stal gewandeld, meneer gepoetst en gezadeld en op naar de buitenbak. Bij t opstappen en wegrijden leek hij nog niet helemaal wakker, dus meneer toen de les begon toch maar even wakker gemaakt. En met succes! Nadat ik hem echt even op gang moest brengen (terugvallen in stap tijdens een volte, etc) moest ik in galop juist een beetje afremmen. Iets te wakker ineens! *\o/* Helaas schrok Ottoline van iets en sprong ervandoor, en ook PM moest ik op dat moment iets verder afremmen, die wilde wel meedoen! Daarna is er ook niet meer gegaloppeerd, les was ook al bijna afgelopen. Nog wel even flink aan t werk in draf (wijken, uitstrekken, verzamelen, ja Ini had er zin in) en ja, toen was t echt tijd voor uitstappen.

Naverzorgen hoefde niet want PM mocht nog een keertje lopen. En ik mocht zelf overstappen op Oppy. En das toch weer heel anders! Enige overeenkomst was dat ook hij (en hij had er ook al een uur op zitten) niet echt wakker was en dus ook even aardig wakker geschud moest worden. Of ligt dat aan mij? Dat ik tegenwoordig wat meer pit in een paard wil hebben en wat verder gevorderd raak? Maar goed, eenmaal goed wakker kon ik Oppy ook heerlijk aan t lopen krijgen. Sterker nog, laatste kwartiertje begon hij af en toe op bitje te knabbelen en kon ik zelfs fijn doorzitten op hem! Dat was altijd best lastig! Toch vooruitgang dus!

Deze keer kon ik wel naverzorgen en naar de wei brengen en dat vond Oppy helemaal niet vervelend. De borstel expres nog even over zijn hoofd gehaald omdat hij na t rijden flink met hoofd langs mij heen wilde schuren en dat vond hij al helemaal geen slecht idee. Ach ja, jeuk is ook niet alles ;) Deken mocht er weer op, hoeven nog even gekrabd en toen mocht hij eindelijk weer naar de wei terug. En ja, dan wacht je ook nog een bit om te spoelen en wat andere spullen om op te ruimen. Ach ik weet dat Ini het waardeert als je dat doet, dus doe ik dat graag!

Ja, weer een welbestede dag bij Ini! En vandaag hadden de ponyruitertjes wedstrijd voor F4 t/m F6, dus ik heb gelijk een balletje opgegooid of er voor de volwassenen ook nog weer iets komt! Ben benieuwd!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:28

Leuk gereden Jenny! Wel grappig om te zien dat PM toch wel rustiger geworden is door de jaren heen. Eerst altijd de clown van de les en nu lijkt die wat gedimd te zijn. :P