En ja, pony was ff wennen weer
Maar goed, kan gebeuren, blijven levende dieren he en dan er eens iets gebeuren dat ze niet rad zijn... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hoe ging het bij je nichtje met Jelle, Kim?
Zadel erop vond ze echter minder leuk, moest even letten op tanden...
2e galop (linksom deze keer) ging wel in 1x goed, heerlijk! Pas na die galop had ik ook echt t gevoel dat ik haar Islotti een beetje lekker voorwaarts had! Les ging helaas veel te snel voorbij...
Dus ik opstappen, beugels op maat, singelcheck... Ready!
) en je hebt er geen kind aan. Stap, draf, galopje? Volte? Van hand veranderen, slangenvolte, wijken links, wijken rechts, middendraf doorzitten, verzamelde draf? Je zegt t maar hoor. Heb je Misty eenmaal lekker lopen, dan is ze echt heerlijk! Ze begon zelfs mijn hand op te zoeken en aan de teugel te gaan lopen! Ja, mij maakte ze erg blij vandaag!

tijd gaat hard, misschien van de zomer even reserveren voor een lesje
Even een "dag" op stap.
1 week op gereden, maar wist genoeg

Maar voor nu: Leesvoer voor Slotti-fans!
Dit was t eerste wat ik dacht bij t zien van t boek. Zag namelijk t woord "Oppy" achter mijn naam staan, en dat is al weer eventjes terug... Meneer bleek nog in de wei te staan, dus halster mee en die kant op.
Bij de wei (kampwei) werd mijn humeur al snel anders. Want meneer stond helemaal achteraan, samen met Bram en was geenzins van plan om naar voren te komen. En ja als paard niet naar mij komt, moet ik maar naar paard he... En dan moet je ook nog weer terug naar stal...
En ja, tegen dat je weer op stal bent, moet je eigenlijk al zadelen... Dus maar even snel borstel erover, hoeven uitgekrabd en met hulp van Rianka snel zadel, hoofdstel en peesjes erom. Cap op, handschoenen aan, zweepje mee en op naar de bak.
En wat ging hij fijn deze keer! Kon hem best wel lekker voorwaarts krijgen, buigen en sturen waar ik hem wilde hebben. Alle gangen zijn de revue weer gepasseerd, net als voltes, van hand veranderen, wijken, schouder voor enzovoorts... Aan het eind van de les merkte ik wel dat hij mijn hand begon op te zoeken. Nou mooi toch! En Ini had het weer eens op haar heupen... veel, heeeeeeeel veel doorzitten... En ja, op Oppy ja, die rug is toch echt niet te makkelijkste... Maar t is me wel gelukt! Na de les mochten we in de wei droogstappen, erg leuk!
En dat was niet erg fijn. Moest echt flink met de benen aan t werk om deze oudere dame op gang te houden en om te laten doen wat ik wilde. Ze had echt even haar streken, wilde af en toe de hoefslag niet af om volte o.d. te maken. En wilde ik geen volte o.d., dan wilde ze deze zelf wel even maken... Koppig ding nog altijd zeg! Maar toch was ze wel fijn aan t lopen te krijgen! Sterker nog, volgens Ini reed ik haar echt tussen de benen! Goed bezig dus!! En ook hier weer veel doorzitten! Gelukkig gaat dat bij deze dame beter dan bij Oppy.
Na de les mocht madam naar stal, afzadelen, naverzorgen en naar de wei. Dat vond ze geloof ik wel fijn. En of t aan de leeftijd lag weet ik niet, maar een "levend standbeeld" poetsen gaat niet eens zo slecht
Naar de wei vond ze dan wel weer een prima idee! Oortjes erop en lekker t pad aflopen! Eenmaal in de wei moest ze trouwens wel eerst flink plassen. Ach zand piest blijkbaar fijner dan strooisel...
Terug op stal mijn spullen netjes opgeruimd en toen was t toch echt weer tijd om naar huis te gaan... Een leuke zaterdagmorgen ging weer veel te snel voorbij!
gekeken heb... Dus gelijk cap op geparkeerd, hoofdstel meegepakt plus een halster. Eenmaal in de wei Melina halster om geslingerd, en intussen nog even door Nini aangezien voor schuurpaal. Ach ja, jeuk op je voorhoofd is ook niet alles...
Eenmaal buiten de wei bij Melina t hoofdstel omgedaan en met een voetje van Karst op haar rug geklommen. Mevrouw stapte eerst rustig weg, maar aan t eind van de eerste wei gaf ze toch een paar vreugdebokjes. Maar ik zat stevig (logisch met zo'n vrij brede rug) en ben blijven zitten. Alleen bij de weg was de auto met trailer (wedstrijd bij Ini om de hoek) toch wel eng en ging ze enkele passen zijwaarts-achterwaarts.
Maar verder kon ik gewoon rustig naar stal stappen. Daar van haar rug gegleden (verdorie, natte kont, mevrouw had in de regen gestaan
) haar verzorgd en zadel erop gelegd.
en weekend daarna bbq bij mijn werk
) mocht ik nog een uur vrijrijden. En wel op Misty. Nou heb ik daar al dressuurlessen mee gedaan, en zelfs een springles, maar vrijrijden met haar was nieuw voor mij. En uiteraard was het weer een kwestie van uitproberen
Van haar kant dan wel te verstaan! Links gaan waar ik rechts wil, kijken of ze hier en daar een grasje kan wegsnoepen (je bent wel een halve Fjord of je bent het niet
) keihard draven ipv galop etc... Maar ik heb mij natuurlijk niet gewonnen gegeven! Ik heb haar even heel duidelijk gemaakt dat ik de baas ben en bepaal waar we heen gaan en welke gang we doen! Uiteindelijk viel haar kwartje en gaf ze zich over! En wat kon ik haar toen fijn rijden! Ja, zo langzaam aan leer ik Misty ook kennen! En zij mij!
. Madam stond al in de stal toen ik aankwam en haar spullen lagen ook al voor de deur. Kon me dus gelijk op t verzorgen storten. Helaas had ze wel buiten in de regen gestaan, dus echt rossen was er niet bij. Maar de harde en zachte borstel vond ze wel fijn. Sterker nog, ze zag mijn handen eerst voor een ijsje aan (lekker likken) en daarna wou ze ook nog wel even aan mij knabbelen. En dat vond ik dus weer geen goed plan, dus maar even duidelijk gemaakt dat happen een no-go is... Toen dat eenmaal duidelijk was, kon ik haar zonder problemen verder poetsen en zadelen.
Oftwel lopen dus, de hele wei op en neer. Onderweg naar hek had PM nog ff zin in een geintje: meneer drukt zijn neus in mijn nek en begint daar ff te kriebelen met die bovenlip
Ja, ook goedemorgen vriendje! Rustig naar stal gewandeld, meneer gepoetst en gezadeld en op naar de buitenbak. Bij t opstappen en wegrijden leek hij nog niet helemaal wakker, dus meneer toen de les begon toch maar even wakker gemaakt. En met succes! Nadat ik hem echt even op gang moest brengen (terugvallen in stap tijdens een volte, etc) moest ik in galop juist een beetje afremmen. Iets te wakker ineens!
Helaas schrok Ottoline van iets en sprong ervandoor, en ook PM moest ik op dat moment iets verder afremmen, die wilde wel meedoen! Daarna is er ook niet meer gegaloppeerd, les was ook al bijna afgelopen. Nog wel even flink aan t werk in draf (wijken, uitstrekken, verzamelen, ja Ini had er zin in) en ja, toen was t echt tijd voor uitstappen.
Deken mocht er weer op, hoeven nog even gekrabd en toen mocht hij eindelijk weer naar de wei terug. En ja, dan wacht je ook nog een bit om te spoelen en wat andere spullen om op te ruimen. Ach ik weet dat Ini het waardeert als je dat doet, dus doe ik dat graag!