schouwse ruiters topic....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:01

Wat een rust hier zeg!
Iemand nog iets te vertellen? :D

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:15

Nou gisteren was natuurlijk het Zeeuws Kampioenschap! Jammer dat het allemaal zo ontzettend slecht geregeld was, is me nog steeds een raadsel wat daar allemaal gebeurde bij die organisatie.
Ik ben wel tevreden over gisteren, na de eerste proef mocht ik overkampen en de tweede proef ging ondanks veel spanning toch fijn, hij voelde goed aan. Ik ben uiteindelijk 4e in het Z1 geworden geloof ik! Super van zo'n jong paard, hij gaat zo snel vooruit opeens!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:30

Ja, Karel was laat thuis! :D

Knap hoor Annemarie, met zo'n jong paard, hardstikke goed!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:53

shan schreef:
Wat een rust hier zeg!
Iemand nog iets te vertellen? :D

Ja heel veel eigenlijk ! :D
Dreamer is naar de hengst, we hebben haar gister gebracht.
We gaan dit keer voor een drumhorse, ze wordt dan ook gedekt door een mooie tinkerhengst die bont vererft.
Jasper is logeren in Ellemeet, bij een vriendin dr paard, anders stond ie ook maar zo alleen, dus lekker naar het strand van de week !
Ik heb hem gister er vanaf Noordgouwe heengereden, precies 2 uur over gedaan, wel lekker relaxt hoor, beetje draf, stukje galop en vooral veel stap, heerlijk !!
En zaterdag hebben we onze 1e (anti)schriktraining gegeven met nog wel een beetje hulp van www.schriktraining.nl.....ons debuut op Zonnemaire ;
Afbeelding
Afbeelding
was erg leuk, maar ook erg warm.
We hadden 2 groepen enthousiastelingen.
Website is in de maak, dus jullie zien hem snel !! ;)
Zo, genoeg over mezelf, maar dan hebben jullie wat te lezen ! :D

Yavanna

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 10:00

Leuk is dat he die schriktraining. Dat hebben we een paar maanden geleden ook op grol gehad, en ze komen in oktober weer terug voor de vervolgcursus. Het is echt zo grappig.
Maar je gaat het zelf ook doen? Super zeg.
Enne dat met Dreamer, dat wordt vast een erg leuk babydreamertje

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:09

jaaa ik doe zelf ook mee op Grol :D , dat is dan van de mensen die ons helpen dit op te zetten. ;)
het is echt erg leuk om te doen en de vragen van; o, moet mijn paard daarna dus bomproof zijn ? nee, dat zal niet, na 1 zo'n training, maar zelf ga je gewoon anders om met ongewone dingen en als je merkt wat een invloed dat op je eigen paard heeft.....
het paard waar we zaterdag de meeste bange reacties van hadden verwacht.....deed alles het allerbraafst !! 8-) Supercool !!
Het is leuk om te geven, die training, maar zeker ook om mee te doen !!

Ja leuk he, ik hoop dat het lukt nog om haar drachtig te krijgen. We hebben 2 jaar pech gehad, nu werd aangeraden eens laat in het dekseizoen te dekken...dus afwachten maar !

Ooo lekker he, wat koeler weer met bewolking ??

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 08:29

Oh, spannen Karin.. hopen dat het nu wel lukt...
Enne:
Boehoeeee... snik.. krijg gisteren een mailtje.. deze foto mag niet meedoen.. het zijn aziatische olifanten ipv afrikaanse.. weet ik veel,ik weet echt het verschil niet tussen die 2 soorten, want .. ze zijn grijs, groot, hebben grote oren, een slurf en slagtanden..
Mijn andere foto mag dus wel meedoen, maar daar heb ik nog niet zoveel stemmen op, zit n.l met de olifanten al op 490, het zou wel zo eerlijk zijn als ze die stemmen overzetten op het stokstaartje. Aangezien je in principe maar 3x kunt stemmen per ip adres
Maar willen jullie nog een keer voor me stemmen? En dan op het stokstaartje.. als het lukt natuurlijk, alvast bedankt voor jullie hulp
http://mijnfotovandiergaarde.pageproces ... 1248621932

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:33

Gedaan hoor !!
Maar...komen ze wel lekker op tijd mee zeg :(
Had je teveel stemmen ofzo ? ;)

Maar het stokstaartje vind ik ook helemaal leuk !

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:17

Nou Maris,ik wil wel stemmen maar hij zegt daar dat ik al 3 x gestemd heb?!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 14:02

Ja, dat bedoel ik.. je kan maar 3x per ip adres stemmen, en de meeste hebben dus op de olifanten gestemt, en kunnen dus niet meer stemmen op het stokstaartje.. ben woest gewoon, ze doen er dus niks aan. Belachelijk toch.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:49

ik kon op beiden 3x stemmen :+

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:14

Huh?Nou ik denk probeer het nog een keer en nu kon het dus wel...Affijn,je hebt er van mij ook 3 bij :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:20

Hallo, pff hier een berichtje vanaf mijn vakantie adres from hell...
Direct goed nieuws, ik mag donderdag al naar huis ipv zaterdag, scheelt toch weer 2 daagjes. Voor de rest vind ik het hier nog altijd niet erg leuk. Gisteren op strandrit geweest, mooie kiekjes gemaakt, zal kijken of ik ze hier kan neerzetten. Erg spannend was het verder niet, beetje door het water en een handgalopje gedaan. We schijnen ook nog wat harder gegalopeerd te hebben, maar tegen die tijd sliep ik al. :Z
Ik ga kijken of ik de foto's op kan sturen naar 't ad, wil wel zo'n camera winnen hihi.

Oja met Niels gaat het niet zo best, denk dat ik maar eens duidelijk ga maken dat ik geen 0900 nmr ben en dat als hij wat leuks wil doen hij me mag bellen, maar niet met de mededeling ik zit op een terasje...

En de kampioenschappen waren errug gezellig, en de bbq al helemaal. :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 18:43

Nou Cis, had jij niet wat te vertellen.. ik wacht :D

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:22

Yavanna schreef:
Nou Cis, had jij niet wat te vertellen.. ik wacht :D

gaat ze trouwen ? :D ;)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:24

Whahahaha, ja die Niels is een enorme plakker, en heeft haar gewoon ontvoerd..:D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:33

Whahaha, nou euhm, als ik wat weet om te gaan doen mag ik 'm bellen. :+
Hij is volgens mij echt lui ofzo hoor haha, pff, bedenk zelf lekker wat.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:08

nou, wat wilde je nou vertelllen dan ?

Niemand hier iets leuks te melden ? of minder leuk ? Mag ook ! ;)

Ik ben afgelopen 2 weken lekker op het strand aan het rijden, bij Ellemeet, heerlijk !!
Jasper staat daar, zolang zn vriendin even bij de hengst staat.
vanavond weer een heerlijek strandrit...... :D

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:13

het is hier wel inderdaad stil :P
Ik ga vanavond een strandrit maken op grol :o dit keer met 2 vriendinnen
Meestal ging ik met me tante lekker zonder begeleiding :D

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:56

Lekker zeg, over het strand! Klinkt goed!

Ik heb dinsdag voor het eerst weer even op Joy gereden (ze moest een paar weken rust) maar ze liep nog niet helemaal lekker. Was wel een tegenvaller maar goed. Jos komt vrijdag, ben benieuwd wat hij er van zegt.

Ik ben nu in m'n klas bezig de muren te schilderen, was hard nodig!

Veel plezier vanavond Iris, misschien kom ik jullie nog wel tegen met Floortje uitlaten.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:51

Heb nog wel nieuws...
Vorige week naar de Veluwe geweest met onze shetten en wagen, Gerit mocht logeren in Renesse op de wei(helaas).
Heerlijk gemend, heide hartstikke paars, super mooie omgevo ing, tot zover alles prima......
Donderdag ochtend, uur of 6, JL hoorde een hoop herrie en gegallopeer, dus gauw eruit en naar de wei, pony;s weg.
JL sporen gevolgd, wat bleek, wrs waren er weer wilde zwijnen in hun wei geweest en zijn ze zich te pletter geschrokken, zijn ze door prikkeldraad gevlgen, door 2 schrikdraadweien en toen de weg op, over 2 wildroosters(mazzel gehad) gevlogen en het bos in gerend.
Nu is de Veluwe hartstikke groot, ga maar es zoeken dan,na een uur speurzoeken heeft JL ze kunnen vinden, hadden ze zich gelukkig vast gelopen zodat ze niet meer verder konden.
Druipend van het zweet en Coco onder het bloed,zie ze dan maar weer es normaal thuis te brengen, zo hieper de pieper als ze waren.......
Gelijk maar naar een kliniek in Nunspeet gereden, waar Coco een stuk of 40 hechtingen en krammen in haar benen en borst kreeg, en goed schoongemaakt.
Al met al best nog wel geluk gehad, schrikdraad was nieuw, geen roest, geen auto's tegen gekomen, en niet vast komen te zitten in een wildrooster!
Toen was het wel gelijk klaar met de vacantie, we wilden ze ook niet meer in dat weitje zetten en zelf stonden ze ook weer te hieperen toen ze daar heen liepen, dus er is daar iets heel spannends geweest, maar wat.....jammer dat ze niets kunnen zeggen.

Nu is JL dan maar met Lola aan het enkelspannen, die had verder niets, die is gewoon gevolgd, Coco had de weg al vrijgemaakt, volgende week heeft JL kampioenschappen, dus dan moeten ze weer aan de bak, dit weekend gaan de hechtingen eruit.

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:15

Wat een verhaal, wat een verschrikkelijk einde van je vakantie! Ik hoop dat coco er niks blijvends aan over houdt...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:42

juf_esther schreef:
Wat een verhaal, wat een verschrikkelijk einde van je vakantie! Ik hoop dat coco er niks blijvends aan over houdt...

Het ziet er prima uit, geen wondvocht o.i.d, het zit mooi dicht, dus dat is een geluk, ze gaat nu Scarface CoCo heten.........

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:37

Jeetje wat een verhaal met die shetjes... Het klint alsof het een heel eng avontuur voor ze is geweest, arme beestjes... Ik hoop dat coco er niet veel pijn meer aan heeft...

Hé Esther, ook wel balen dan...
Word het nu trouwens al wat rustiger met je broodjes?

acacia schreef:
nou, wat wilde je nou vertelllen dan ?

Niemand hier iets leuks te melden ? of minder leuk ? Mag ook ! ;)

Ik ben afgelopen 2 weken lekker op het strand aan het rijden, bij Ellemeet, heerlijk !!
Jasper staat daar, zolang zn vriendin even bij de hengst staat.
vanavond weer een heerlijek strandrit...... :D

Eh, wou ik iets vertellen? :+

Ik heb wel wat leuks te vertellen van vandaag. :D
Een vriendinnetje meegenomen naar michiel, om te springen. Nou dat wou Chantal wel, dus ik ingesprongen en daarna mocht zij lekker de hoogte in. :Y)
Uiteindelijk hebben ze een oxer van 1 meter hoog gesprongen! Moest echt lachen, paard en ruiter helemaal hyper omdat ze het allebei zo gaaf vonden. :D
Zijn wel leuke foto's uit gekomen, ze staan op m'n hyves, en op die van stal bevelander. ;)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 09:36

Jow, wat hebben jullie gedaan op het NK?