** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nataschaa

Re: ** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:04

Melanieetjuh schreef:
Flevolander schreef:
Ik liep eigelijk ook per toeval tegen mijn toenmalige vz paard aan(nouja vz paard, ik reed hem regelmatig voor dr.. moet echt op je pad komen denk ik.. Als je wat ouder bent wordt je ook eerder gevraagd.. Elena heb ik ook gevraagd om Bandit bij te gaan rijden. Ik had toen een advertentie op marktplaats staan, en dr zijn ook wel een paar mensen op af gekomen die hem hebben mogen proberen. Alleen ik was niet onder de indruk van die mensen... dus toen zat ik op msn en heb ik aan Elena (was toen een oude bekende van de manege voor mij) gevraagd of ze hem is wou proberen om evenueel bij te rijden nou die is gekomen en nooit meer weg gegaan en rijd ondertussen alweer 2 jaar.. Nu zit ik weer in het zelfde riedeltje omdat ik naar IJsland ga en iemand Elena moet bij staan. Dus het hele spelletje begint weer overnieuw..

Das idd wel waar ja! Wat je zegt over die leeftijd!!

Opzich wel, maar het ligt nog meer aan je rijervaring en kusten, al gaat dit vaak wel gepaart met je leeftijd

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:06

Tjah...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:08

Nataschaa schreef:
Emmaa_ schreef:
.

Hij zocht iemand voor in de zomervakantie.

Eigenlijk best flauw, ik mocht het hele jaar op zijn paard rijden, als ik in de vakantie voor alle 5 zou zorgen. Nou, voor mij geen probleem, als het maar uitkomt. Nou, ik dus aan mijn moeder vragen, wij gaan tot 2 augustus op vakantie. Ik dus weer terug daar naartoe. Hij gaat vanaf 14 juli tot ook zoiets, 2 of 3 augustus. Dan heeft hij niks aan me. En de rest van het jaar dan?, malloot. .

Ik snap het niet!, mijn nicht, die was niet eens op zoek naar een verzorgpaard, bij toeval verzorgd ze nu een superlieve en mooie merrie, waar ze naartoe mag wanneer ze wilt, en waar ze op mag rijden tot ze erbij neervalt, gratis, en ze hoeft echt verder helemaal niks te doen!. En dan denk ik, ik zoek nou al sinds ik weet wat een paard is, en ik vind nóóit een vezorgpaard. Ik weet niet wie het zei, maar in Almere wonen wij inderdaad niet gunstig als het gaat om verzorg/bijrijdpaarden ! Boos!

Echt banketstaaf Em !! Boos!

Ik weet niet in hoever je moeder achter je staat, en wat je kan missen aan een verzorg paard, anders zou je eens iets op veldstar kunnen proberen. Je moet dat wel met de auto of brommer. Fiets kan ook maar dat zit je wel 3 kwartier te fietsen. (En dan echt trappen). Er komt wel een bus, maar dat is nog een paasei end lopen. Echt niet tedoen.

Je zou eens op marktplaats kunnen kijken, mja, zoals ik al zei heb je dat wel je moeder achter je nodig. Of iemand anders die je heen en weer kan rijden. Knipoog

Mijn moeder staat echt achter me in dat soort dingen Ja, ze heeft zelf vroeger 2 eigen paarden gehad, en ze weet nog dondersgoed hoe blij ze was met die kans!. Veldstar zou evt. nog wel kunnen, alleen is dan het probleem weer dat mijn vader fulltime werkt, en dat we verder geen auto hebben om mee daar naartoe te gaan Knipoog. En ik ben zeker geen mooiweer ruiter, maar ik vind 3 kwartier door de regen & wind fietsen toch wel erg gaan.

Bij mijn buurvrouw gaat het ook niks worden, ze vind dat ze geen kinderpaarden heeft. Ze vind het prima als ik af en toe kom hobbelen op Dorus of zoiets, maar om nou serieus aan de slag te gaan als verzorgster, dat vind ze niet nodig, ze heeft al 2 hele goeie, dus ja Ja

Zo meteen verslag van rijden, eerst even douchen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:29

Nou, daar komt ie hoor ! Haha!.

Zat op Berlingo. Eerst op Hitstar, maar met laura geruild, dus mocht ik op berlingo. nou, leuk hoowr ! Ja. Eerst maar gewoon me spoortjes omgedaan, ik had niet zo veel zin om te werken vandaag. Nou, omdat ik toch best wel actief met mijn benen moest zijn wil ik dat ze voorwaarts ging, heb ik ze maar af gedaan. Nou, daarna was het echt een hel. ik kreeg haar voor geen goud meer vooruit, ik werd echt helemaal gek. galoppeerde ze eindelijk een keer, gaat er weer zo'n thiemo oid. voor je op de hoefslag stappen of draven, dus dan moet je heel snel afwenden, met als vervolg dat berlingo gaat stappen. Nou, leuk hoor. Uiteindelijk heb ik haar iets meer ruimte gegeven van voren, en toen ging ze wel beter. meer voor mijn been, ookal was het nog steeds een ramp, en ga zo maar door. uiteindelijk heeft ze het laatste kwartiertje toch nog wel redelijk goed geholpen, als ik mijn teugels zonder spanning in een hand hield, en mijn zweep in de andere en er wat mee zwaaien.

Niet helemaal mijn type paard .

ZADEL ZIT TROUWENS ECHT VERROT !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:29

Ik ga nu gelijk weer weg, even een filmpje kijken, morgen ben ik er weer Knipoog

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:30

Emmaa_ schreef:
Nataschaa schreef:

Echt banketstaaf Em !! Boos!

Ik weet niet in hoever je moeder achter je staat, en wat je kan missen aan een verzorg paard, anders zou je eens iets op veldstar kunnen proberen. Je moet dat wel met de auto of brommer. Fiets kan ook maar dat zit je wel 3 kwartier te fietsen. (En dan echt trappen). Er komt wel een bus, maar dat is nog een paasei end lopen. Echt niet tedoen.

Je zou eens op marktplaats kunnen kijken, mja, zoals ik al zei heb je dat wel je moeder achter je nodig. Of iemand anders die je heen en weer kan rijden. Knipoog

Mijn moeder staat echt achter me in dat soort dingen Ja, ze heeft zelf vroeger 2 eigen paarden gehad, en ze weet nog dondersgoed hoe blij ze was met die kans!. Veldstar zou evt. nog wel kunnen, alleen is dan het probleem weer dat mijn vader fulltime werkt, en dat we verder geen auto hebben om mee daar naartoe te gaan Knipoog. En ik ben zeker geen mooiweer ruiter, maar ik vind 3 kwartier door de regen & wind fietsen toch wel erg gaan.

Bij mijn buurvrouw gaat het ook niks worden, ze vind dat ze geen kinderpaarden heeft. Ze vind het prima als ik af en toe kom hobbelen op Dorus of zoiets, maar om nou serieus aan de slag te gaan als verzorgster, dat vind ze niet nodig, ze heeft al 2 hele goeie, dus ja Ja

Zo meteen verslag van rijden, eerst even douchen Vork

Werkt je vader tot laat dan ? Je kan toch na het eten gaan ?

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:32

Hum, vind berlingo wel leuk, je moet alleen echt kei hard werken.. ! Tijdje terug zat ik er ook op, jeetje wat had ik het warm.. Tong uitsteken Hhaha

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:33

Anna is op winter sport hea.. Bijna vergeten Tong uitsteken XD Wou morgen ff langs gaan bij Jas & haar.. Weet iemand wnr ze terug is ?

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:33

Ja ik ga hw maken.. Bloos Echt geen zin, maar het moet maar.
Byeee xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:20

Nataschaa schreef:
Hum, vind berlingo wel leuk, je moet alleen echt kei hard werken.. ! Tijdje terug zat ik er ook op, jeetje wat had ik het warm.. Tong uitsteken Hhaha

Ik was kartouch gewend, daar hoef je nog niet zo heel hard op te werken, maar dan kom je op berlingo, en dan ga je echt zweten!. Maarja, hopen dat ik er volgende week gewoon niet weer op zit, ik heb zin om weer op Roxanne te rijden Tong uitsteken

Wat hebben jullie trouwens weinig gepraat gisteravond ! Bloos!. Normaal is 's avonds het drukste gedeelte van de dag!

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:37

Nataschaa schreef:
Liisette_ schreef:

Jah, ook wel! Haha!
Zit op Wortelino en Troyboy! Lachen

Eentje is dan toch voor spek en bone? (Zeg maar Tong uitsteken) Welke is dan voor egie ?

Allebei voor het echie hoor! Knipoog
áls Worlino uberhaupt dan weer goed loopt om te springen! Knipoog

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:38

Emmaa_ schreef:
Nataschaa schreef:

Ik was kartouch gewend, daar hoef je nog niet zo heel hard op te werken, maar dan kom je op berlingo, en dan ga je echt zweten!. Maarja, hopen dat ik er volgende week gewoon niet weer op zit, ik heb zin om weer op Roxanne te rijden Tong uitsteken

Wat hebben jullie trouwens weinig gepraat gisteravond ! Bloos!. Normaal is 's avonds het drukste gedeelte van de dag!

Vakantie hea ! Knipoog Daarom zal het wel rustiger zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:47

Ja, iedereen is natuurlijk ook weg Tong uitsteken.

Vandaag ga ik lekker naar Junooo Haha!

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:53

Vandaag weer een dag naar de manege! Tong uitsteken
En morgen ook, en zondag ook! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:56

Ik vind het echt stom dat ik niet kan komen kijken bij het springen!. We hebben het feest van mijn opa, die wordt 80. Hij is heel lief, en ik vind het leuk om naar dat feest te gaan, maar ik was ook wel graag blijven kijken met het springen Nagelbijten / Gniffelen.

Natascha;
Mijn vader vind het prima om mij 1 keer in de week of zoiets weg te brengen, maar dat is denk ik niet genoeg. En tsja, misschien wordt ik ook nog wel een keer benaderd. Weet je wat?, ik vraag die man nog eens of ik zijn paarden mag verzorgen, vlak na de vakantie Nagelbijten / Gniffelen. Dan kan hij geen nee zeggen!.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:44

Nataschaa schreef:
Flevolander schreef:
Hihi vind ik net zoiets als roken overgens...

Dat is evengoed zonde van je geld en toch rookt een groot deel van de wereld bevolking een pakje per dag... Tja this maar waar je je geld aan uit wil geven... Zei de roker...

Slechts 1/3 van de nederlanderlanders roken...

(sorry voor de late reactie)

en daarom verwacht de overheid wenig problemen op het rook verbod (Dan heb ik het over dat er minder mensen komen, boycotten, dus minder inkomen, blaa blaa... Maar als ik uit ben zie ik bijna iedereen roken.. Hu ?

Praat overgens over Wereldbevolking... maar inderdaad klopt niet helemaal maar dat was in mijn ogen ook niet een belangrijk punt in mijn zin. Overgens als je de echte cijfers wilt weten:

Citaat:
Hoeveel mensen roken er eigenlijk?

Wereldwijd zijn er 1,1 miljard rokers. Dat betekent eenderde van de wereldbevolking ouder dan 15 jaar (bron: WHO). Verhouding mannen en vrouwen: In ontwikkelde landen rookt 42% van de mannen en 24% van de vrouwen (bron: WHO).

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:46

Liset, ik hoop voor je dat je ook op Worlino kan springen zondag ! ben echt benieuwd hoe ze een parcoursje springt met jouw Haha! jij gaat het goed doen ! Haha!
hoe laat ga je vandaag naar de manege eigenlijk? en tot hoe laat blijf je ? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:51

Ik zat net naar het filmpje van mijn proef te kijken, en ik ben toch wel verbaasd als ik dat vergelijk met een filmpje van mijn proef f2. Misschien omdat er ruim anderhalf jaar tussen zit, maar ik ben toch echt wel vooruit gegaan met rijden Ja.

Dan ging deze proef nog niet eens zo heel goed!.

Ik vind het jammer dat mensen voor het zoeken van verzorgsters/bijrijdsters al ten eerste kijken naar de leeftijd. Misschien rijdt een meisje van 19 ook wel net, en misschien kan iemand van 12 het zelfs nog wel beter dan die van 19, maar er wordt eerst naar leeftijd gekeken.

Ik kan me prima inlezen in het verhaal van verantwoordelijkheidsgevoel, maar ik vind van mezelf dat ik toch wel redelijk verantwoordelijk ben (zonder kapsones).

Nouja Tong uitsteken

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:52

Jaa, maar dat is vaak zo dat er naar leeftijd willen kijken.
maar mensen willen ook vaak dat je aantal jaren ervaring hebt, en miss eerst wel zien of je echt wel goed genoeg kan rijden.
of je de nodige ervaring hebt om hun paard aan te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:55

Pebbs schreef:
Jaa, maar dat is vaak zo dat er naar leeftijd willen kijken.
maar mensen willen ook vaak dat je aantal jaren ervaring hebt, en miss eerst wel zien of je echt wel goed genoeg kan rijden.
of je de nodige ervaring hebt om hun paard aan te kunnen.

Maar dan denk ik weer, een meisje van 12 kan al vanaf haar 4de elke dag op haar paard zitten, die kan dan 8 jaar rijden, terwijl iemand van 17 die op zijn 9de netjes is begonnen met rijden, evenveel rijervaring heeft dan. Ik weet dat ik pas 4 jaar rijervaring heb, en misschien ligt het daar ook wel aan dat ik nog geen verzorgpaard kan vinden, maar ik weet zeker (hoop eigenlijk meer) dat iemand ooit gewoon op me af komt, en dat ik niet bij mensen hoef te gaan staan schooien om een verzorgpaard. Alhoewel, mensen die tegenover Petra wonen bij mij op het hofje, hebben ook een paard, die aan de linkerkant naast Ayla & kimara, misschien kan ik daar eens langs gaan Duivel

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:56

tuurlijk ! gewoon proberen ! Lachen
je kan het altijd vragen Lachen
dan toon je ook initiatief Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:59

Klopt.

Het gaat me eigenlijk helemaal niet om het rijden. Kijk, het zou leuk zijn als ik in ruil voor het verzorgen misschien een paar keer mag rijden, maar het bezig zijn met paarden en ze lekker verzorgen, vind ik al super Knipoog

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:01

Precies, dat kan je ook gewoon aangeven !
en als je na een tijdje verzorgen denkt, ik wil er toch wel eens op rijden, gewoon vragen Knipoog
gewoon proberen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:03

Dat deden we toen ook met Nous. Alleen die mensen gingen van ons verwachten dat we spullen gingen kopen voor dat paard, en dat had ik toch liever net. Ik ga niet 200 euro aan een simpel veelzijdigheidszadel uitgeven, en dan ook nog eens met toebehoren, omdat ik dan in de zomer op dat paard mag hobbelen. En wat gaat er dan gebeuren in de winter?, dan kan je er niet eens op, vraag maar aan Amber. Dan heeft ze aldoor kwaaltjes. Ze mag niet op het weiland want dan loopt ze het kapot, ze heeft geen bak, ze is, omdat ze niet op het weiland mag, heel druk buiten het hek, ze denkt alleen maar aan gras eten, dus kom je het hek niet uit, en ga zo maar door. Onzin trouwens hé?, dat ze niet op het weiland mag omdat die man zo dol is op zijn weiland?

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:05

jaa ik weet het, dat paard heeft Lisette toen ook nog verzorgd volgens mij.
ik was wel eens met haar mee geweest Lachen
vind het wel een beetje onzin, kijk ik koop ook dekjes voor pebbles, ( nu 2 gekocht ) maar ik ben het niet verplicht, is gewoon omdat ik het leuk vindt, en ik het gewoon zelf kan gebruiken.
maar is echt heel erg onzin idd van dat weiland.
gras groeit wel weer aan hoor...