RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:16

Wat goed, Jenny! Netjes dat je bent blijven zitten met Nini's lentekriebels. Zijn er nog veulentjes op komst?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:21

Zo, klinkt als een heftig ritje Jenny! Maar wel goed dat je je punten gehaald hebt! :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:40

Veulentjes weet ik niet, zal volgende week eens informeren voor je loveshadow!

Was me idd het rijden wel ja _Mara_... Maar ben blij met de punten!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:04

Sjips... zie dit topic en bedenk me ineens dat ik iets moest informeren vandaag... Helaas is dat er even bij in geschoten excuses... Heb mijn hoofd op t moment ook heel ergens anders, vandaar dat ik t vergeten ben... Mijn lieve omaatje van 92 ligt op sterven, vandaar... |(

Maar ondanks alles vanmorgen wel naar Ini geweest, even de gedachten verzetten, even ontspannen en even leuke dingen doen. Tot mijn eigen verrassing stond er "Islotti" achter mijn naam... Dat was toch al wel een kleine 2 jaar terug denk ik, dat ik daar voor t laatst op gereden had... Omdat ik wat laat was, even snel een borstelbeurtje gegeven en daarna zadelen. Ze had een plekje op haar rug, maar dat had PM een aantal weken terug ook. En bij hem was t ook geen probleem, dus gewoon gezadeld en op naar de buitenbak.

Daar opgestapt bleek dat mevrouw wel wat problemen gaf met halthouden, daar had ze niet veel zin in... Maar goed, beugels moesten goed op maat gemaakt worden en de singel moest nog even gedaan. Uiteindelijk heb ik haat halt gezet en Hannah haar aangesingeld. Fijn dat ze dat wou! De les moest ik wel eventjes weer wennen aan haar, want ja, lang geleden. Maar ze liep erg fijn! Netjes aan de teugel, kon ook fijn doorzitten, ja echt lekker! Galop is bij haar nog altijd een puntje van aandacht merkte ik. Rechtsom moesten we eerst en voor mijn gevoel zat ik behoorlijk te klungelen. Steeds verkeerd of overkruisd voor mijn gevoel... Linksom ging beter, in 1x goed en fijn rond te sturen. Ja, had een lekker gevoel bij haar. Ze liep echt heel lekker!

Na t rijden mocht ze gelijk weer naar stal toe. Toen ik t zadel eraf pakte, viel het me gelijk op dat de plek op haar rug weer een beetje bloedde. Niet veel, 2 drupjes maar. Maar toch... Dit natuurlijk gelijk gemeld bij Ini, die gelijk even gekeken heeft. Islotti was aardig aan t verharen en ik had met de rosborstel al flink wat weggehaald, maar Ini gaf me gelijk nog een andere borstel om nog beter haar weg te halen. Was van ijzer, maar werkte uitstekend! Na al dat losse haar verwijderd te hebben, netjes de hoeven gekrabd, deken om en lekker naar buiten gezet. Bij de wei viel het me meteen op dat een van de onderste planken stuk was, gewoon doormidden! Zaten een paar lelijke splinters aan. Dit bij terugkeer in de stel gemeld bij Ini en Onno. Dus dat komt ook weer goed, Onno kennende mag hij klussen... In de stal nog even geholpen met wat kleine dingetjes als hooibalen sjouwen, los hooi opruimen etc.

Toen toch maar weer richting huis, tenmiste dat was de bedoeling. Maar bij mijn brommer werd ik door Marjolein aangesproken. Ini had een paashaas van chocolade voor mij, omdat ik altijd zo oplettend ben als t aankomt op wondjes, kapotte dingen in de stal of wei, rondslingerende zaken in de wei, losse dekens etc. Ik dacht dat dat vanzelfsprekend was, maar volgens Marjolein is dat niet het geval. Niet iedereen ziet die dingen en als ze gezien worden, worden ze soms niet eens gemeld. Maar ik doe dat wel en daar wilden ze me voor belonen. NOu, alleen maar leuk toch! Toch een klein lichtpuntje op een dag als vandaag. Daarna toch richting huis gegaan... Ben benieuwd hoe t volgende week weer gaat.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:17

Wat leuk Jenny! Het is inderdaad goed om dat allemaal te melden, ze kunnen moeilijk alles zelf zien. En leuk dat je weer een keertje op Islotti mocht, ik opende het topic en verwachtte alweer pm of nini te zien. :P

Heel veel sterkte met je oma!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:55

_Mara_, kreeg net het bericht dat oma vanmiddag is overleden... Ben gebroken...

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:58

Gecondoleerd Jenny! Sterkte

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:17

Gecondoleerd Y;(

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:48

Gecondoleerd Jenny! :(:)

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 06:27

Gecondoleerd Jenny.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:50

Ach wat naar, veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:03

Sterkte Jenny :(:)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:51

Dank jullie wel... t zal tijd nodig hebben voor dit een plekje heeft... Ik weet ze heeft een mooi en lang leven gehad, maar toch blijft t lastig...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 13:26

Hallo, daar ben ik weer!

Was vanmorgen een heel andere ochtend dan ik vanmorgen bij t opstaan had verwacht! Begon onderweg al, was toch wel wat frisser dan verwacht op de brommer. :brr: Maar goed, tijd om handen op te warmen had ik niet. Want PM, waar ik op mocht, had weer eens een varkenslook aangenomen. Benen zaten echt tot boven aan toen onder de bagger... Oftewel, directe actie was nodig. Flink met de borstels in de weer gegaan, wat een zwijntje zeg... Hoeven krabben en toen zadel erop! Emmy hielp even de peesjes en strijklapjes om te doen, want ik was ietwat laat. Ik zei nog tegen haar "In de tien jaar dat ik hier nu rijd, ben ik er nog nooit afgevallen..." wel op de staldeur afgeklopt natuurlijk, maar ik denk dat PM dat toen, voor we naar de buitenbak gingen, al in zijn oortjes had geknoopt.... :)*

Want in principe ging de les erg fijn! Hij liep heerlijk. Wel af en toe links weer wat vasthouden, maar verder erg fijn! Ook de eerste galop was een heerlijke! Goed gevoel, mooie handgalop, ja super! :D Maar in de 2e liep het totaal anders. Ook hier leek hij super te gaan, lekker soepel, brave handgalop. Maar toen schrok hij van iets (bakkaboutertje?) en ging er vantussen. En als dat nou alles was... maar nee, hij maakte er een feestje van en combineerde een en ander met een flinke rodeoshow! Bokken etc. EN je weet hoe PM dat kan! En ja, dat weet ik dus nu ook! Want na een paar bokkensprongen was de balans weg en kreeg de zwaartekracht de overhand... PLOF!!!! Jenny bij de R, net naast de hoefslag, op de grond! -O- Gelukkig niks aan de hand, gewoon opstaan, zand afkloppen en weer opstappen! Maar was wel een momentje van "ojee..."Zag toen ik opstond nog net hoe PM nog even flink bokte. Pfffff. No way dat iemand dat kon uitzitten... De rest van de les ging echter weer super, hij liep weer erg fijn. Alleen voelde ik wel dat mijn bril niet helemaal lekker zat...

PM mocht nog een keer lopen, dus ik met hem naar de binnenbak, afgestapt en volgende amazone er op geholpen. Bij t verlaten van de bak even bril geinspecteerd en ja hoor... neusje verbogen... fijn... Wel nog de hele gang geveegd, want dat was weer een rommeltje, en daarna lekker naar huis. Nou ja, eerst naar de opticien dan, om dat neusje weer recht te laten zetten...

Ja, deze ochtend was er een van vallen en opstaan! Volgende week zal ik 1x niet rijden omdat ik dan nog in Zwitserland met vakantie ben, maar daarna horen jullie weer van mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:45

Oei! Gelukkig alleen een verbogen bril dus. Fijne vakantie!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:04

Goedendag! Daar ben ik weer! Ik had verwacht 1 uur te rijden vanmorgen, maar was wel was laat.In t boek stond Nini + slof. Dus ik naar zadelkamer, spullen pakken en natuurlijk... geen slof meer... Rianka gevraagd en zij zou gaan zoeken. Ik ben meteen maar gaan poetsen. Maar toen we mochten gaan zadelen, was ik daar nog lang niet klaar mee. Gelukkig wilde Rianka wel even helpen, gelukkig toch nog op tijd in de les! Karst hielp ons met opstappen, singelen etc. en daar had hij het best druk mee geloof ik, voordat al die meiden erop zitten...

Na mijn eerste rondjes stap en het op orde krijgen van slof en gewone teugel, besefte ik mij ineens: ik mis wat... Zweepje lag nog op de grond waar ik was opgestapt. Dus die mocht Karst ook nog even aangeven. Ini wist gelijk al dat ik nog een keer moest inhalen, en ze had nog plek in de les erna. Of ik nog wel een keer wilde rijden. Ja tuurlijk, waarom niet! Maar eerst deze les met Nini! En wat ging die fijn :D Echt heerlijk! Had voor mijn gevoel echt een toppertje onder mijn zadel! Wat liep ze ontzettend lekker! Reageerde heerlijk op de hulpen, was absoluut niet schrikkerig of wat dan ook, maar volledig op mij gericht! Galopje werd gelijk de verzamelde versie! Ja dit was echt genieten!!! Helaas gaat zo'n uur dan echt veel te snel en moet je alweer overdragen aan de volgende.

Maar mijn 2e uur ging ook best lekker! Ik werd op Oppy gezet en das even geleden! Maar ook dit ging eigenlijk heel lekker! Had hem fijn aan t been, kon hem lekker overal heen sturen in de gang die ik wilde (of die Ini wilde) en zelfs doorzitten lukte goed deze keer, ondanks zijn aparte bouw... Maar wat ik ook vroeg, of t nou stap, draf of galop was. Of een volte. Of wat dan ook. Hij deed het! En hij ging zelfs voor mijn gevoel wat neerwaarts lopen. Ja, ik mag echt niet klagen!

Of het moet zijn over het vele haar dat er momenteel van de paarden af komt. Je kunt er niet tegen poetsen!!! Dat merkte ik bij Oppy ook maar weer. Jeetje mina, wat zijn die dieren in de rui zeg! Alles zit onder het haar, van je kleding tot je borstels, echt alles! Maar het is wel de moeite waard, als je dan je paard weer in de wei zet en ze lopen tevreden rond daar! Ja, dan is alle moeite niet vergeefs geweest! Volgende week ben ik er weer een keertje niet, maar die week daarna wel weer! Nu al zin in!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:39

Helaas deze week ff geen verhaaltje van mijn kant, ben deze week niet geweest. Had gisteren etentje in Zwolle en dan blijf ik heen en weer gaan... was ff geen doen. Dus volgende week weer! Stay tuned!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:57

Goede dag! Weer een dag vol gemengde gevoelens vandaag zeg! Maar goed, laten we bij t begin beginnen!

-:(- Want het begon toch echt met dit... Brommer had de laatste tijd al problemen met starten, maar vanmorgen had hij er toch echt geen zin meer in... Dus brommer in de schuur geflikkerd, pa vriendelijk verzocht de autosleutels te pakken en me even weg te brengen (heb zelf geen rijbewijs)... Zucht... goedemorgen zeggen we dan...

*\o/* Eenmaal bij Ini werd t echter algauw dit. Want er werd weer wedstrijd aangekondigd voor de volwassenen! En wel op zaterdag 30 mei! Heb me natuurlijk meteen ingeschreven, met als 1e keuze Nini en als 2e keuze PM. Ach weinig verrassend, maar wel leuk! Alleen nog ff overleggen met Ini, want die wil me voor de 3ex F10 laten rijden, terwijl ik die de vorige keer al heb gedaan en op mijn diploma F10 wacht. Volgende week paspoort even mee en overleggen. Hoop dat F11 een optie is!

:D Dit was de volgende stap. Nini bleek namelijk mijn paardje voor vandaag. Madam gedroeg zich prima, dus kon fijn poetsen en zadelen. Zonder tanden of rondvliegende benen!

>;) Dit was mijn gedachte in de bak, na t opstappen. Want mevrouw had overal haar hoofd, behalve bij mij. En toen ze in de bak ook ineens ging staan plassen, ging mij wel een lampje branden. Mevrouw was hengstig... heel leuk. Moest echt even goed mijn best doen om haar aandacht erbij te houden. Pfffff...... maar ja dat is t risico als je merrie onder je zadel hebt. Dat zal bij PM natuurlijk nooit gebeuren. ;) Maar alles met alles toch wel lekker kunnen rijden!

-O- Dit was mijn gedachte na de les, toen ik haar mocht overdragen aan de volgende. Niks lekker naverzorgen voor mij dus...

+:)+ Maar wel tijd om lekker traktaties uit te delen omdat ik 26 april jarig was! Gewoon op mijn gemakkie langs de amazones lopen, hen wat lekkers geven en ook de paarden een worteltje toestoppen. Gewoon omdat dat kan! Classic wilde trouwens mijn hand ook zowat opeten bij t worteltje...

:)* Na t trakteren kreeg ik t heldere idee om mijn tijd niet te verdoen en even de bezem door de stal te halen. Had al een dekje vervangen voor een witte omdat er vandaag proefjes voor kinderen waren en dan is aansluitend vegen geen straf. Maar Rianka had andere ideetjes. Of ik wel wilde helpen kuil voeren in de paddocks! Maar natuurlijk! Dus een kruiwagen kuil gepakt en Rianka hiermee geholpen. Pier moest ander voer, dus dat mocht ik ook nog gaan halen bij zijn box en hem geven! Ja dit was wel leuk! Terug bij stal was er al geveegd, dus dat hoefde ook al niet meer. Heb nog wel even alle borstels, zweepjes, touwtjes etc. wat allemaal bij de stallen lag, opgeruimd. Oogt t netjes en kan ook niemand struikelen.

*\o/* Toen kwam deze ook nog even weer op, want ik heb nog gevraagd op verzoek van iemand hier, of er nog veulens komen! Antwoord: 1-tje, van Chariot. Juni gaat t komen. Ben heel benieuwd en houd jullie uiteraard op de hoogte!

:wave: Toen was helaas mijn vader er alweer om me op te halen. Eenmaal thuis gelijk de brommer afgevoerd naar de monteur, die gaat de zaak onderzoeken. Hoop dat er geen al te dure grappen uitkomen...maar vrees na ruim 17.000 km trouwe dienst t ergste... Maar hopen dat het allemaal mee valt...

Maar dat horen jullie de volgende keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:01

Ah leuk, lieve Nini! En dankje voor het vragen, leuk van Chariot! Komt vast weer een springtalentje uit. Hoop dat je brommer snel en goedkoop gerepareerd kan worden, succes! :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:50

Nog geen reactie over de brommer... Heb er zelf achteraan gebeld, ze hebben het momenteel erg druk, wachttijd van 4 weken... zucht... ben die brommer nog wel even kwijt dus... -O- Gelukkig heb ik een megalieve vader die gelijk besloot zijn zaterdagochtenden komende tijd op te geven om mij weg te brengen! *\o/*

Vanmorgen had ik mijn ruiterpaspoort even meegenomen naar Ini, want de 30e is er weer wedstrijd. En er was wat onduidelijkheid over welke dressuurproef ik mag gaan rijden. Nou de duidelijkheid is er nu! F11A! Voor de eerste keer F11, proefje met wijken in stap en de galop verruimen op de volte. Ga maar eens mijn FNRS boekje Paardrijden met plezier bestuderen en de proef goed leren denk ik... -:) Paardenkeuze is al we gemaakt: 1e keuze: N..., 2e keuze P....M.. (Raden jullie maar!)

Voor de les mocht ik vandaag trouwens op de laatste rijden. Meneer stond al lekker op stal, dus gelijk lekker aan de poets. Meneer is trouwens wel een echte toverbal qua vacht... Lijkt de ene keer veel donkerder dan de andere keer, de ene keer is zijn coupe soleil in de maantop ook duidelijker dan de andere keer... Apart dier... Gelukkig vind hij poetsen wel fijn... Zadelen daarentegen... moest even op de tanden letten daar...

En natuurlijk, toen we de bak in kwamen, bleek het zadel ietsje verschoven te zijn. Dus singel los, poging zadel weer goed te leggen... Maar helaas vond hij dat toch niet zo leuk, kwam zelfs even met de voorbenen paar cm van de grond... Dus maar even hulp gevraagd en gekregen. Zadel goed gelegd, singel weer vast. Beugels waren al op maat, dat scheelde een heleboel. Te paard nog even nagesingeld en hup aan de slag. Want dat het hard werken was, was al snel duidelijk. Ini had het weer lekker ouderwets "op haar heupen"... Actie in de taxi en geen gezeur! Middendraf, veel doorzitten, galop in 2 groepen en ff doorpakken met die dieren. Geen gedram of gedoe, daar had Ini geen zin in vandaag... Gelukkig had paardlief daar geen last van, die was zo braaf, deed wat ik vroeg en zette geen pasje verkeerd!

De dikke knuffel na de les was dan ook verdiend! Vond ook van mij denk ik. Want hij draaide zijn hoofd naar mij toe en begon in mijn neusgaten te ademen. Dus ik dat terugdoen, legt hij ineens zijn bovenlip op mijn neus! Euh ja... Kusje van paard dus! Meneer mocht na dit lieve gebaar naar stal, dus ik hem afzadelen en lekker poetsen. En ja dat kan ik blijkbaar heeeeel goed. Want nadat ik zijn hoofd had gedaan, moest hij die eens lekker schudden! Ach kan gebeuren... Maar zijn "jongeheertje" hing ook wel heel relaxed buiten boord tijdens het poetsen... >;) Dus ik dacht, hij moet vast plassen, dus ik eerst maar even zijn spullen opgeruimd, zodat hij de kans kreeg om dat te doen. Geen urinerende paarden gehoord hoor.... Maar toen ik terugkwam had hij de boel weer opgetrokken en stond te heerlijk te eten... Begin me toch af te vragen of ik dan echt zo heerlijk kan poetsen, dat hij dat doet... :? Op verzoek van Ini nog zijn staart en manen geborsteld, zodat hij weer prinsheerlijk naar de wei kon. De andere paarden stonden verderop in de wei en daar wou hij toch wel graag heen, dus nog even een stevige draf geshowed! Ja die had volgens mij wel een toffe dag vandaag! En ik ook!

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 00:11

Jenny, wat vindt ik het toch altijd leuk om je verhalen te lezen! nog gecondoleerd met je oma.
wat balen van je scooter, kun je hem niet ergens anders heen brengen?

Ik heb gister sinds heel lang weer een lesje bij ini gereden. Mocht weer op Bluemaid *\o/*
was echt weer super om er te zijn! hard werken inderdaad maar echt gaaf!
zal proberen morgen even uitgebreider verslag te doen!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:34

Dank xxrossiexx nog voor je medeleven...

Scooter ergens anders heen brengen wordt lastig. Dichtstbijzijnde (voor zover ik weet) is dan Vollenhove of Meppel. En gezien dat ding niet startte en daarheen lopen vanuit Steenwijk niet echt een optie is...

Bluemaid, daar heb ik nog nooit op gereden. Is zij leuk? Komt af en toe pittig over op mij als ze in de les meedoet, klopt dat? Kijk erg uit naar je verslag!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:30

Pffffff.... wat een ochtend.... denk dat ik maar stop met plannen hoe dingen moeten lopen, zaken lopen toch altijd anders...

Was vanmorgen al een tikje laat bij Ini, gelukkig was paard al uit de wei gehaald. Alleen... meneer had wel een cadeautje meegenomen: paar kilo zand all over the horse... Maar ja, das net weer iets voor PM he... Gelukkig kon ik vlug wat hulp regelen voor bij t poetsen. Even zadel etc halen in de zadelkamer: euh... waar is t zadel? Op zijn steun lagen alleen een dekje en bontje... :? Gelukkig wist Marjolein raad en kwam met dressuurzadel van Classic aanzetten. Dus die erop en naar de bak. EN hij liep best fijn moet ik zeggen. Tuurlijk, ander zadel is altijd even wennen, maar hij ging lekker! En ineens Ini: Jenny wil jij nog een keer rijden? Euh ja... waarom niet, moet toch nog 2x inhalen!

Dus overstap op mijn andere favo, Nini. Ook zij liep erg fijn, eerste half uur althans... want toen we na rondje stap de teugels weer op maat moesten maken, merkte ik het meteen: HINKELEPINK, HINKELEPINK... kreupel... Slofteugels er af gehaald, hoeven gecontroleerd, niks gevonden, maar wel kreupelen he... Pffff. Dus Nini naar stal verplaatst, en omdat Misty op dat moment op stal stond, wilde Ini die gezadeld hebben voor mij. Iemand vroeg nog: durf je dat aan met haar? Maar Ini zei: dat durf ik met Jenny wel aan. Nou dank je wel! :D Dus ik van Rianka voetje om op Misty te komen, zat nog nooit zo snel op een paard... In drafje van stal naar bak en daar moest ze me toch eerst even uitproberen: hapje gras proberen te scoren, niet willen galopperen, omdraaien en ineens linksaf terwijl ik rechts vroeg. En oja, proberen andere paarden op de stoken. Nou niet met deze amazone... ~~}> vroeg Ini mijn zweepje terug (die was gevallen) en pakte haar even direct aan. Niet luisteren, ook niet na meerdere hulpen -> tikje op de bips. NOu toen had ze wel door hoe de vork in de steel zat. De rest van de les heeft ze zelfs geen poging gedaan tot donderjagen. Pony is niet baas, dat ben ik! Na de les afgezadeld en op bevel van Ini even flink gerost, gezien ze aan t verharen was. Hoeven krabben (ook niet onbelangrijk) vond ze wel leuk. Bij de voorhoeven duwde ze zelfs de neus even onder mijn arm om te kijken wat er aan gebeurde. Ja, Misty is ook erg leuk (en nee, heb nooit een zwak voor Fjordjes gehad, lijkt alleen maar zo O:) )...

Volgende week wedstrijd, nu al zin in!!!!! Duimen jullie mee dat ik mijn PP weer haal?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:33

Hahaha wat leuk dat je een keer weer op een pony mocht! :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:41

Misty is leuk! En ze kan nog leuk lopen ook! :j. Meestal wel nà de rodeo-sessie :D