Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar goed, tijd om handen op te warmen had ik niet. Want PM, waar ik op mocht, had weer eens een varkenslook aangenomen. Benen zaten echt tot boven aan toen onder de bagger... Oftewel, directe actie was nodig. Flink met de borstels in de weer gegaan, wat een zwijntje zeg... Hoeven krabben en toen zadel erop! Emmy hielp even de peesjes en strijklapjes om te doen, want ik was ietwat laat. Ik zei nog tegen haar "In de tien jaar dat ik hier nu rijd, ben ik er nog nooit afgevallen..." wel op de staldeur afgeklopt natuurlijk, maar ik denk dat PM dat toen, voor we naar de buitenbak gingen, al in zijn oortjes had geknoopt....
Maar in de 2e liep het totaal anders. Ook hier leek hij super te gaan, lekker soepel, brave handgalop. Maar toen schrok hij van iets (bakkaboutertje?) en ging er vantussen. En als dat nou alles was... maar nee, hij maakte er een feestje van en combineerde een en ander met een flinke rodeoshow! Bokken etc. EN je weet hoe PM dat kan! En ja, dat weet ik dus nu ook! Want na een paar bokkensprongen was de balans weg en kreeg de zwaartekracht de overhand... PLOF!!!! Jenny bij de R, net naast de hoefslag, op de grond!
Gelukkig niks aan de hand, gewoon opstaan, zand afkloppen en weer opstappen! Maar was wel een momentje van "ojee..."Zag toen ik opstond nog net hoe PM nog even flink bokte. Pfffff. No way dat iemand dat kon uitzitten... De rest van de les ging echter weer super, hij liep weer erg fijn. Alleen voelde ik wel dat mijn bril niet helemaal lekker zat...
Echt heerlijk! Had voor mijn gevoel echt een toppertje onder mijn zadel! Wat liep ze ontzettend lekker! Reageerde heerlijk op de hulpen, was absoluut niet schrikkerig of wat dan ook, maar volledig op mij gericht! Galopje werd gelijk de verzamelde versie! Ja dit was echt genieten!!! Helaas gaat zo'n uur dan echt veel te snel en moet je alweer overdragen aan de volgende.
Want het begon toch echt met dit... Brommer had de laatste tijd al problemen met starten, maar vanmorgen had hij er toch echt geen zin meer in... Dus brommer in de schuur geflikkerd, pa vriendelijk verzocht de autosleutels te pakken en me even weg te brengen (heb zelf geen rijbewijs)... Zucht... goedemorgen zeggen we dan...
Eenmaal bij Ini werd t echter algauw dit. Want er werd weer wedstrijd aangekondigd voor de volwassenen! En wel op zaterdag 30 mei! Heb me natuurlijk meteen ingeschreven, met als 1e keuze Nini en als 2e keuze PM. Ach weinig verrassend, maar wel leuk! Alleen nog ff overleggen met Ini, want die wil me voor de 3ex F10 laten rijden, terwijl ik die de vorige keer al heb gedaan en op mijn diploma F10 wacht. Volgende week paspoort even mee en overleggen. Hoop dat F11 een optie is!
Dit was de volgende stap. Nini bleek namelijk mijn paardje voor vandaag. Madam gedroeg zich prima, dus kon fijn poetsen en zadelen. Zonder tanden of rondvliegende benen!
Dit was mijn gedachte in de bak, na t opstappen. Want mevrouw had overal haar hoofd, behalve bij mij. En toen ze in de bak ook ineens ging staan plassen, ging mij wel een lampje branden. Mevrouw was hengstig... heel leuk. Moest echt even goed mijn best doen om haar aandacht erbij te houden. Pfffff...... maar ja dat is t risico als je merrie onder je zadel hebt. Dat zal bij PM natuurlijk nooit gebeuren.
Maar alles met alles toch wel lekker kunnen rijden!
Dit was mijn gedachte na de les, toen ik haar mocht overdragen aan de volgende. Niks lekker naverzorgen voor mij dus...
Na t trakteren kreeg ik t heldere idee om mijn tijd niet te verdoen en even de bezem door de stal te halen. Had al een dekje vervangen voor een witte omdat er vandaag proefjes voor kinderen waren en dan is aansluitend vegen geen straf. Maar Rianka had andere ideetjes. Of ik wel wilde helpen kuil voeren in de paddocks! Maar natuurlijk! Dus een kruiwagen kuil gepakt en Rianka hiermee geholpen. Pier moest ander voer, dus dat mocht ik ook nog gaan halen bij zijn box en hem geven! Ja dit was wel leuk! Terug bij stal was er al geveegd, dus dat hoefde ook al niet meer. Heb nog wel even alle borstels, zweepjes, touwtjes etc. wat allemaal bij de stallen lag, opgeruimd. Oogt t netjes en kan ook niemand struikelen.
Toen kwam deze ook nog even weer op, want ik heb nog gevraagd op verzoek van iemand hier, of er nog veulens komen! Antwoord: 1-tje, van Chariot. Juni gaat t komen. Ben heel benieuwd en houd jullie uiteraard op de hoogte!
Toen was helaas mijn vader er alweer om me op te halen. Eenmaal thuis gelijk de brommer afgevoerd naar de monteur, die gaat de zaak onderzoeken. Hoop dat er geen al te dure grappen uitkomen...maar vrees na ruim 17.000 km trouwe dienst t ergste... Maar hopen dat het allemaal mee valt...
Gelukkig heb ik een megalieve vader die gelijk besloot zijn zaterdagochtenden komende tijd op te geven om mij weg te brengen!
Paardenkeuze is al we gemaakt: 1e keuze: N..., 2e keuze P....M.. (Raden jullie maar!)
Dus ik dacht, hij moet vast plassen, dus ik eerst maar even zijn spullen opgeruimd, zodat hij de kans kreeg om dat te doen. Geen urinerende paarden gehoord hoor.... Maar toen ik terugkwam had hij de boel weer opgetrokken en stond te heerlijk te eten... Begin me toch af te vragen of ik dan echt zo heerlijk kan poetsen, dat hij dat doet...
Op verzoek van Ini nog zijn staart en manen geborsteld, zodat hij weer prinsheerlijk naar de wei kon. De andere paarden stonden verderop in de wei en daar wou hij toch wel graag heen, dus nog even een stevige draf geshowed! Ja die had volgens mij wel een toffe dag vandaag! En ik ook!
Gelukkig wist Marjolein raad en kwam met dressuurzadel van Classic aanzetten. Dus die erop en naar de bak. EN hij liep best fijn moet ik zeggen. Tuurlijk, ander zadel is altijd even wennen, maar hij ging lekker! En ineens Ini: Jenny wil jij nog een keer rijden? Euh ja... waarom niet, moet toch nog 2x inhalen!
Dus ik van Rianka voetje om op Misty te komen, zat nog nooit zo snel op een paard... In drafje van stal naar bak en daar moest ze me toch eerst even uitproberen: hapje gras proberen te scoren, niet willen galopperen, omdraaien en ineens linksaf terwijl ik rechts vroeg. En oja, proberen andere paarden op de stoken. Nou niet met deze amazone...
vroeg Ini mijn zweepje terug (die was gevallen) en pakte haar even direct aan. Niet luisteren, ook niet na meerdere hulpen -> tikje op de bips. NOu toen had ze wel door hoe de vork in de steel zat. De rest van de les heeft ze zelfs geen poging gedaan tot donderjagen. Pony is niet baas, dat ben ik! Na de les afgezadeld en op bevel van Ini even flink gerost, gezien ze aan t verharen was. Hoeven krabben (ook niet onbelangrijk) vond ze wel leuk. Bij de voorhoeven duwde ze zelfs de neus even onder mijn arm om te kijken wat er aan gebeurde. Ja, Misty is ook erg leuk (en nee, heb nooit een zwak voor Fjordjes gehad, lijkt alleen maar zo
)...
. Meestal wel nà de rodeo-sessie