Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uprica

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:26

Jeetje dat is idd niet echt het nieuws waar je op zit te wachten. wat karin idd vraagd wat zijn de vooruitzichten? sterkte komende tijden!

En wat die snelheids gekken, nu dat het sneller donker is kan je merken dat mensen gewoon niet hun snelheid op deze weg aanpassen! zelfs als je geheel in kerstvelichting loopt rijden ze nog bijna aan! grrr...

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:05

Uprica schreef:
Maar goed ik ga in beroep omdat er namelijk geen bord aan die kant van de weg staat dat ik daar NIET mag fietsen, tuurlijk weet ik dat ik fout zit maar ook hun zitten fout ( gewoon zonde van hun werk en de mijne want dit feit ga ik hoogst waarschijnlijk toch winnen ) ongelovelijk zeg? :(

Gewoon doen hoor! Het is Dave al een aantal keren gelukt dus het loont wel. Je moet natuurlijk wel een goed verhaal hebben hé...! :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:11

Ik heb inderdaad die scan van Daily gezien en er was duidelijk een verschil tussen haar rechter- en linker eierstok te zien. Links was heel dicht van structuur en zag er egaal uit maar bij rechts zaten duidelijk ruimtes en kon je de cystes heel goed zien. Ik vind het heel erg voor jullie. Nadat Daily terug is, rolt ze van het een in de andere. Een operatie aan de eierstokken is ook niet niks want het is altijd weer afwachten hoe ze uit de narcose komen..

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:33

Ga ik ook doen, is 10 min werk want op internet zijn er al kant en klare brieven die je zo over kan nemen.
is nu afwachten op de bekeuring zelf. weet niet of jij of Dave dat weet Lin, maar ik las dat je niet de bekeuring moet betalen als je een bezwaarschrift in heb gedient, dat bekend namelijk dat je de boete accepteerd en dus akkoord gaat ( bezwaar maken heeft dan geen zin )

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 13:06

Uprica schreef:
Ga ik ook doen, is 10 min werk want op internet zijn er al kant en klare brieven die je zo over kan nemen.
is nu afwachten op de bekeuring zelf. weet niet of jij of Dave dat weet Lin, maar ik las dat je niet de bekeuring moet betalen als je een bezwaarschrift in heb gedient, dat bekend namelijk dat je de boete accepteerd en dus akkoord gaat ( bezwaar maken heeft dan geen zin )

Ik kom weer eens binnenvallen ;) .
Ik heb een keer een parkeerboete gehad, betaald, maar ook bezwaar aangetekend. Bezwaar was gegrond, kreeg toen het geld binnen een aantal werkdagen teruggestort.

Wat erg van Daily! Veel sterkte met haar.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:10

Hanneke zei dat de operatie op zich niet heel zwaar is, hoewel ik daar persoonlijk een ander gevoel bij heb.. Maar er zijn twee manieren: door de buik of vanaf de achterkant. Mij lijkt persoonlijk via de achterkant de 'fijnere' optie, aangezien er dan veel minder gesneden wordt, maar goed, ik weet er ook echt niets vanaf.

Het is gewoon allemaal even afwachten. In ieder geval gaan haar voeten wel steeds beter, dat is in ieder geval iets..

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:47

Is niet fijn dit voor jullie met Daily maar je weet in ieder geval waar haar gedrag vandaan kan komen. Dat is dan ook het enige positieve nieuws.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:01

Hoi Meiden!

Ik ben vandaag met Chef bij Christie Dreessen geweest bij de Raaphorst, voor zijn tandjes...
Voor degene die hun paard ook laatst hebben laten doen door de jongens uit België... ik zou jullie willen adviseren om jullie paard binnenkort nog eens na laten kijken door een andere tandarts. Wellicht kunnen jullie gezamenlijk Christie laten komen? Het is wel een stuk duurder, maar erg professioneel.
Je paard krijgt een klein roesje, maar hierdoor kan ze erg zorgvuldig de tanden na kijken... Ze schijnt met een zaklamp de mond in. Zelf kan je dus ook erg goed bekijken wat ze doet.
Chef zijn gebit zat vol scherpe randen en ongelijke tanden... en had allemaal putjes en sneetjes in zijn wangen. De jongens zijn zo'n 3 maanden geleden nog bij Chef geweest (ik had ze tussendoor nog een keer laten komen omdat de osteo zijn gebit niet vertrouwde) En ze vonden het er nog prima uit zien...

VOlgens Christie kan Chef nu weer 10 maanden vooruit!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:04

CharlyBrown schreef:
Hoi Meiden!

Ik ben vandaag met Chef bij Christie Dreessen geweest bij de Raaphorst, voor zijn tandjes...
Voor degene die hun paard ook laatst hebben laten doen door de jongens uit België... ik zou jullie willen adviseren om jullie paard binnenkort nog eens na laten kijken door een andere tandarts. Wellicht kunnen jullie gezamenlijk Christie laten komen? Het is wel een stuk duurder, maar erg professioneel.
Je paard krijgt een klein roesje, maar hierdoor kan ze erg zorgvuldig de tanden na kijken... Ze schijnt met een zaklamp de mond in. Zelf kan je dus ook erg goed bekijken wat ze doet.
Chef zijn gebit zat vol scherpe randen en ongelijke tanden... en had allemaal putjes en sneetjes in zijn wangen. De jongens zijn zo'n 3 maanden geleden nog bij Chef geweest (ik had ze laten komen omdat de osteo zijn gebit niet vertrouwde) En ze vonden het er nog prima uit zien...

Hier inderdaad dezelfde ervaring, ze is een maand of twee a drie geleden ook voor Vien geweest, daar werd zelfs nog een stukje wolfskies uit haar kaak gevist (die zes jaar geleden al eruit getrokken was...), en er was wel meer dat niet in orde was...
Ik weet dat Annet en Monica hun paarden ook al door haar behandeld worden, misschien dat we volgend jaar een groepje bij elkaar kunnen krijgen die ze op stal komt behandelen?

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:09

Yes.. ik wil dan wel mee doen!

Ze komt namelijk niet voor 1 paard... althans dat wordt wel een erg dure grap om een tandarts en een dierenarts te laten komen voor 1 paard...En omdat ik geen goed gevoel bij die tanden had, wilde ik graag snel naar Christie. Daarom was ik er vandaag heen gereden. En dat bleek een verstandige keus! :D

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:09

versTANDige keus... wahahaha

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:11

CharlyBrown schreef:
Yes.. ik wil dan wel mee doen!

Ze komt namelijk niet voor 1 paard... althans dat wordt wel een erg dure grap om een tandarts en een dierenarts te laten komen voor 1 paard...En omdat ik geen goed gevoel bij die tanden had, wilde ik graag snel naar Christie. Daarom was ik er vandaag heen gereden. En dat bleek een verstandige keus! :D

Bij mij moest ze toevallig bij Verboon zijn, dus dan was het een kleine moeite ook bij mij langs te komen.
Maar volgend jaar wil ik Esmeetje ook na laten kijken, voordat ze een bitje in krijgt.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:20

Ik doe ook mee, hoor....ik hoor steeds andere verhalen over die jongens die er vorig jaar waren. Ik heb toen wel zelf in Storms' bekkie gevoeld vóór en na de behandeling en er was duidelijk verschil. Het wordt tijd voor een keurmerk ....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:20

KAAR! Bedankt voor je goede zorgen voor onze ondeugende Storm! /3

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:00

Graag gedaan hoor Jet, stalletje schoon, koppie in de ton met wortels, rooie flexibele emmertje in mondje, poging kruiwagen omgooien, zandje eraf geborsteld. Haha een pipo is het !!!!!!!!!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:09

Nou dat is lekker dan... denk je mensen die vak kundig zouden zijn te kunnen vertrouwen hoor je dit verhaal....
Mocht iemand haar willen laten komen dan meld ik Val er ook voor aan. :)

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:16

Ik sluit me ook wel aan. Ik heb op zich geen reden om aan de kundigheid van de jongens uit Belgie twijfelen maar ik sta ook open voor een nieuwe kijk. Ik heb van de vorige eigenaresse begrepen dat Maesto netjes zijn jaarlijkse beurtjes heeft gehad maar ik moet even informeren wanneer de laatste keer is geweest.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:08

CharlyBrown schreef:
Hoi Meiden!

Chef zijn gebit zat vol scherpe randen en ongelijke tanden... en had allemaal putjes en sneetjes in zijn wangen. De jongens zijn zo'n 3 maanden geleden nog bij Chef geweest (ik had ze tussendoor nog een keer laten komen omdat de osteo zijn gebit niet vertrouwde) En ze vonden het er nog prima uit zien...

VOlgens Christie kan Chef nu weer 10 maanden vooruit!

Maandag komt voor Zip en Veer Hein Vollaers, van de zelfde vereniging als waar Christie van is.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:29

Weet je of hij ook met een lamp in de mond kijkt?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:06

Ja die werkt op precies dezelfde manier als Christie wat ik heb begrepen.
Zou je ff aan Maiken moeten vragen, die is een paar keer met hem meegeweest
http://www.nvvgp.nl/index
Daar staan ze beiden in, dus ik neem aan van wel.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:30

nouja... mij maakt het natuurlijk niet heel veel uit of hij het wel of niet met een lampie doet... ;)

Maar ik vond dat gister echt een eye-opener... waarom zou je voelen of het goed is, als je het ook gewoon precies kan zien wat de tandarts doet... Ik kon precies zien wat ze aan welke tand deed, en wat het uiteindelijke resultaat was. Ik had daar helemaal een goed gevoel bij! En dat leek me dus een aanrader voor één ieder. :D

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:31

maar ik denk het wel... als ik de site zo zie +:)+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:35

Ik kijk pas als de verdoving dr in zit....kan niet zo goed tegen dat soort prikkies....dan moet ik horizontaal afgevoerd worden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:50

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:09

owjeej, dat wordt verbouwen voor Arjan... onze boxen zijn geen 10m2, toch???