KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:25

Nou heb net gesprongen :P
BB had ik 1 tijdfout
B 1balk (heel stom gereden) en 1stop.
Maar had al mensen van bekende stal aan mn broek hangen dat ie zo'n mooie sprong maakte en of hij te koop was en hoe oud en afstamming etc etc :D (hij is niet te koop hoor ;))

Zondag dressuur probeer nog rondje b in te schrijven :)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:44

Plannen voor hemelvaart, ik zit nu paardensport te kijken wat ik drie weken terug heb opgenomen. Zo maar eens kijken hoe het met mijn auto afloopt, die hield er gister opeens mee op(ik kreeg mijn koppeling niet meer omhoog, of de koppeling is nu kapot of het kabeltje naar het pedaal(dat heb ik een paar maanden terug gehad met de kabel naar het gaspedaal)). Dus ook even kijken naar een andere auto, dat zat niet in de planning. Paardje netjes toilletteren voor kamp, rijden en spullen schoonmaken en wassen voor kamp.

Handig een fyshio mee, morgen even een echo laten maken van het hoefijzer op mijn kuit. Ik heb nu tape op mijn been, van de huidtherapeut, het ziet er echt niet uit. Ga ook maar even niet zonnebanken(dat wilde ik nog even voor kamp doen) maar dan kunnen we boter kaas en eieren spelen op mijn been en heb ook iets wat lijkt op een octopus.

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:26

hm Sammie dat klinkt niet zo lekker, ik hoor het ineens overal mensen die door hun paarden getrapt worden. Zullen de hormonen wel zijn denk ik. Een meisje dat ik ken had minder geluk, die had haar pols verbrijzeld en zit nu met allemaal schroeven in haar hand. Ik neem me fiets maar niet mee dan ga hem toch niet gebruiken denk ik.

xlszjuh95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:30

heb er echt vet veel zin in! :D kan niet wachten tot het maandag is hahaha! :D

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 12:38

Netjes gedaan Colet! :j

Het zit je evn niet mee als ik dat zo lees he sam!? Zul je altijd zien, komt alles tegelijk ;)

Heb deze week ook de wasmachine volop aan het werk gezet, nog 2 dekjes en dan heeft ie een weekje rust (vriendje zal nl wel niet wassen :P )
Heb al zitten verzinnen wat ik allemaal mee moet nemen, maar werd een beetje wanhopig toen ik zag dat mn lijstje wel heel lang werd! Zaterdag dus nog maar ff kijken ;)

Heb as zaterdag nog een wedstrijdje, hoop weer een puntje (liefst 2 :Y) ) binnen te halen.. We zullen wel zien, training is de afgelopen tijd niet optimaal geweest ivm tijdgebrek..
Vanmiddag nog maar ff rijden en morgen een lesje en dan zijn we klaar voor volgende week :D
Spannend hoor! :D :D

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:47

Ik zou met een paard van een vriendinnetje gaan zwemmen in renswoude, en hij moest eerst even heen en weer in de sloot van mij en hij springt zo opzij de wal op. Ik trok hem terug de sloot in(ik dacht dat hij alleen met de voorbenen op de wal sprong) maar toen sprong hij weer terug de wal op en toen lag ik eronder en toen stond hij op mijn been. Was helemaal bont en blauw, van alle schampen die ik heb gehad. Maar nu 6 weken verder zit nog steeds met een ijzer afdruk op mijn been.

N zit inderdaad alles tegen, auto, trailer, been. En er heeft nog wel meer tegengezeten, hoop dat het nu allemaal mee gaat zitten!!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 13:38

We gaan gewoon voor een supergave week volgende week, dan kun je alle mindere dingen vergeten ;)
Een week lang met leuke meiden, alleen maar paarden, drank en gezelligheid! Klinkt alsof een week te kort is ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:53

Haha zeker is om voordat je er erg in hebt ;). Ze hadden t weekend er gewoon bij moeten doen ;)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:07

Wat zijn jullie al goed bezig met voorbereiden, wow! Mijn springdekjes kunnen inderdaad ook wel een wasbeurt gebruiken.

Hmmm de paarden mogen hier nog maar 3 uur per dag het land op, omdat het zo droog is (geen gras). Echt onwijs balen!!! ^) Gelukkig gaan Storm en ik bijna op kamp! :D Weten jullie hoe het bij de KNHS zit? Ze zullen wel niet het land op kunnen, maar hebben ze paddocks o.i.d.?

Iedereen nog veel plezier vandaag! Geniet van het mooie weer!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:09

Ja 2 om precies te zijn.... Dus veel komen ze niet buiten, ALS je al een paddock veroverd krijgt moet je er wel bij blijven (max 15min, zeker als het druk is is het asociaal om hem er zo lang in te gooien natuurlijk ;))

Ocrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:22

Hmmm... je mag zeker niet over het terrein even gaan wandelen / ergens grazen met je paard, of wel?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:26

ja dat mag wel :)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:53

Heerlijk dagje vandaag he meiden! Wat een weertje.
Helaas moest ik werken. Er was ruim 500 man binnen, dus nog hard werken ook! ^)

Colet heeft lekker gereden en nog een geinteresseerde gehad hihi. Al staat ie niet te koop, is toch altijd egostrelend leuk om te horen niet?!
Sam, iets minder geluk. Succes met dat hoefijzer op je been, klinkt pijnlijk. Heb ik iig nog een mede-kneusje op kamp. En zoals al eerder gezegt, alle pech heb je nu wel gehad lijkt mij, dus laten we maandag maar gelijk met zijn alle proosten op een hele leuk week met wat meer geluk!

Wat een voorbereiding allemaal hier. Ik moet nog beginnen, moet morgen en zaterdag ook nog werken dus ik ga zondag pas alles bij elkaar pakken. Kan beter morgen wel even kijken of ik nog iets nodig heb, want zondag zijn de winkels natuurlijk dicht.

Is Mo niet al terug uit Barca? Hoe was het Mo?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 20:17

Hoop dat ik Levi wel ff de paddock in kan laten, ze rolt zo graag door het zand na het rijden!

Pff dan heb je het wel warm gehad zeker Shel?

Ja Mo, heb je het leuk gehad? Nog wat meegekregen van de overwinning? ;)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:40

Ja, lekker in zwarte kleding en sloof om werken helpt ook wel mee ja Martien! Maar lekker in de zon werken ipv binnen vind ik niet vervelend hoor!

Net lekker een BBQ Chicken pizza in mijn holle kies gestopt en een wijntje erin, heerlijk! :D
Maes heb ik al aan de longeerlijn achter zijn broek aangezeten, die had het ook warm maar dat mocht wel na zijn twee dagen vakantie.

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:52

Wat een lekker dagje vandaag ja!

Vanochtend even gewerkt tot 11, daarna nog bij bedrijven op bezoek gegaan ( opendag altijd met hemelvaart in de beemster ).. en kom net weer terug van me werk.. Moest een een voerronde doen en heb gelijk me paard even gereden, Wat liep ze ontzettend lekker :D :D
Als ze dat nou volgende week ook doet, ben ik erg blij ;)

Ik moet morgen nog de hele dag werken op stal en dan zaterdag ochtend nog..
En dan alles inpakken voor zondag!!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:00

Zondag, 19:00u bij de Italiaan *\o/*

Ik heb besproken voor 8 personen, dat moet genoeg zijn toch?!
Zit iedereen in hetzelfde B&B?

Lekker Peetje, altijd fijn als het goed gaat.
Jij staat eigenlijk heel dicht bij mij bedenk ik mij net weer eens. Misschien ben ik je weleens op wedstrijd tegen gekomen of start je niet veel in de Beemster?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:06

Nou ik hoop dat het smaakt zondag bij de Italiaan, kaart zag er iig goed uit!
Mijn paardje heeft vandaag weer gesprongen met mn vriendinnetje, hieronder wat foto's voor de geinteresseerde.
Afbeelding

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:10

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze laatste was ik net te laat met op het knopje duwen

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:31

Haha jaa dat klopt!! Athans, mijn paard staat nu op me werk ( Stal bastiaan aan de noorddijk, ligt precies achter Bon Ami ).
Ik ben 2 jaar lang niet op wedstrijd geweest, en ga nu langzaam starten met me paard ( net 4 ) die ook zondag mee gaat.

Volgens mij heeft iedereen het hier over hetzelfde B&B,, Word erg gezellig denk ik!
Hoelaat vertrek jij vanaf de volgerweg?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:48

Ik zit niet in het B&B ik zit in putten in de sta caravan van mijn opa en oma, mocht iemand nog omhoog zitten heb ik ook nog wel een slaapplaats beschikbaar!

19.00 bij de italiaan moet te doen zijn!!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:00

Leuk Peet. Wie weet komen we elkaar na de instructieweek nog eens tegen dan op wedstrijd.
Ik heb destijds ook nog bij stal Bastiaans gekeken om te staan, maar vond het toen net iets te ver weg vanuit Zaandam. Wat voor werk doe je dan daar op stal? Eigenlijk had ik nog niet bedacht hoe laat ik wil vertrekken, jij al enig idee?

Misschien wel iets voor Nikki om bij jou in de caravan te overnachten Sam, die brengt haar paard zondag's al en komt zelf op maandagochtend?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:17

Leuke fotos wollie :)
Alvast veel plezier bij de italiaan allen ;).
Weten jullie toevallig of 'vreemde' het terrein op mogen tijdens IW?
Kga morgen even naar tweedehands ruiterbeurs koopjes scoren en heel mss ook hoefbalbeschermers kopen (mits er korting is :p)
En daarna even naar ch eindhoven :)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:27

Sjel schreef:
Misschien wel iets voor Nikki om bij jou in de caravan te overnachten Sam, die brengt haar paard zondag's al en komt zelf op maandagochtend?

Wat lief dat je daar aan denkt! Maar ik slaap zondagavond gezellig bij mijn beste vriendinnetje in het Gooi! Ze is zondag jarig dus dat is extra gezellig. En ik bespaar de maandagochtendspits op de ring van A'dam. Ik heb echt veel zin in het kamp!!! Jammer dat er maar twee paddocks zijn. Misschien kunnen we van die palen in de berm slaan en daar de paarden aan vastbinden. À la shetlander zeg maar... Kunnen ze lekker grazen terwijl we uitmesten... :+ Wie durft... O:)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:54

Regenjassen inpakken meiden! Pietje voorspelt dat het vanaf maandag voorlopig gedaan is met de droogte.....