RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:04

Ja, was echt jou maatje he Tamara.. Volgens mij reed je bijna elke les op hem :D Of naast hem waha.. Idd, tot zijn dood was het een grapjas. Hoewel hij de laatste tijd wel wat rustiger was.
Heb vandaag gjesta zien bokken, dat was ook wel komisch :+ Hoorde Ini lachen in de kantine haha

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:08

Ja, was wel een beetje mijn paardje. :)

Hahaha gjesta die bokt, dat moet inderdaad komisch eruit gezien hebben. :P

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:09

Ja die ging vet hard in galop :=

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:55

Zo gek is dat niet hoor :D

Ben zelf ook 2 x van gjesta afgevallen toen ik net begon O:)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:03

Gisteren heerlijk gereden! Eerst een dressuurles en wel op Nini! Was een heel geglibber om bij Ini te komen, was dus wat later. Maar gelukkig had Echica al gepoetst. Hoefde alleen nog maar te zadelen. Blij toe! In de les liep Nini voor mijn gevoel erg fijn en dat kon Ini bevestigen. Volgens haar liep Nini op een gegeven moment op eigen benen! En dat voelde heel fijn!

Mevrouw had echter wel lopen zweten, dus na de les maar even zweetdekentje omgedaan en op stal gezet. Snel een boterhammetje gegeten en daarna weer gezadeld. Ditmaal voor springles! En wat vonden we dit allebei leuk! Nini ging graag over de hindernissen heen en ook ik heb weer genoten! En niet in de laatste plaats: de andere amazones én Ini hadden er ook lol in! Vreemd genoeg was Nini na afloop niet eens echt bezweet, sterker nog, ze was weer bijna helemaal droog.

Na de les werden we nog even de buitenbak in gestuurd voor foto's en die wil ik jullie toch niet onthouden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week heb ik geen les, maar daarna pak ik de draad weer op!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:22

Wat een leuke sneeuwfoto's Jenny! :D
Gaaf hoor :-)

Als ik even snel reken wordt Nini ook al 20 dit jaar. Welke nakomelingen van Fotty zijn er dan nog op stal?
Kanjer was ook echt mijn vriendje. Vond hem zo leuk :) Vooral als we mochten springen, dan was het ook nog wel eens een boefje wat ik mij herinner.
Laatst bijgewerkt door lotte_2 op 27-01-15 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:25

Dank Lotte_2!!! Helaas lag ik wel de volgende dag met griep plat...

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:33

Ai, dat is dan weer wat minder ja!

Ik ben eigenlijk wel heel erg voor een reunie, lijkt me erg leuk!
Tamara, jij had dit idee 2 jaar geleden toch al een keer opgepakt? Ik heb die mail nog steeds in mijn mailbox staan :') Is het een idee om dit wat verder op te pakken met het oude zaterdagculbje, en anderen hier uit het topic? En dat we dan een zaterdag in april/mei prikken? Of in de zomervakantie :D ?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:41

Partyman is toch ook van Fotty? :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:23

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:22

Oké, laten we het dan dit keer echt eens doen!

Na vrijdag zal ik mij erover gaan buigen (dan is mijn essay deadline), contact opnemen met Ini misschien ook. Zodat we het echt samen kunnen plannen, of willen we het juist een geheim houden voor ini? Misschien dat we met Marjolijn iets kunnen regelen. Dat we ook op een dag komen misschien dat er geen lessen zijn, alhoewel weekend waarschijnlijk voor iedereen het beste uitkomt. Oké, dat is wel een belangrijk iets voor nu:

Weekend en/of doordeweeks?

Als iedereen zijn voorkeur hier alvast kan aangeven. En misschien haar ideeën over de meeting?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:29

Lijkt mij hartstikke leuk! Weekend of door de week maakt mij niet uit, weekend komt wel beter uit. Ik kom dan wel zonder Kwal want ik beschik niet over een trailer.

Oh, en intussen rijdt ik geen dressuur meer maar een beetje western/freestyle met Kwallie haha. Maar een lesje bij Ini lijkt me heel leuk! Kun jij dat misschien regelen met Marjolijn, Tamara? Ik ben hun allemaal een beetje uit het oog verloren, alleen Marileen heb ik nog op Facebook haha.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:41

Weekend komt mij t beste uit ivm werk. Maar weet wel dat ze op zondag dicht zijn daar. Dus een zaterdagmiddag een idee?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:21

Denk dat een zaterdagmiddag het handigste gaat worden inderdaad. Hoe laat zijn de lessen afgelopen?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:33

Even denken... meestal na 14.00 uur! Of er moeten dan nog privelessen of een wedstrijd zijn ofzo..

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:35

Voor mij maakt het niet veel uit mitst ik het maar flink op tijd weet. Dan kan ik wat regelen op het werk ;-) Wat mij betreft sturen we een datumprikker rond?
Lesje lijkt me inderdaad ook wel hartstikke leuk. Misschien aan het eind van de middag dan, dat de meeste manege klanten weer naar huis zijn?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:58

Mag ik me hier ook melden?
Ik rij niet bij ini maar heb er nu 2 kampen op zitten en daarnaast nog een paar losse springlessen.
het is helaas te ver weg om er elke week te rijden, maar vind het leuk om alle verhalen te lezen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:49

Van mij mag dat wel hoor xxrosiexx!!!

Vanmorgen was t vrij fris op stal moet ik zeggen... :brr: Heb maar even lekker met mijn jas aan mijn paardje gepoetst. Nini was t vanmorgen weer en mevrouw had volgens mij een beetje een ochtendhumeurtje... Ze probeerde te bijten en ook maar achterbeen maaide in mijn richting. Heb haar dus eerst maar duidelijk gemaakt dat dat niet was afgesproken! Nini is een schat van een paard, leuk om op te rijden, alleen dit soort dingen vindt ik niet leuk >;) Nadat dit duidelijk gesteld was, kon ik gelukkig rustig poetsen, hoeven krabben en zadelen.

De les, ja wat kan ik daar over zeggen... NIni liep zoals altijd, superfijn! :D Heb het idee dat ik kan lezen en schrijven met haar. Alleen die eerste galop hadden we een kleine tegenslag in de vorm van Sjors, een bruine pony en duidelijk niet haar maatje. De amazone had het dier volgens mij niet fijn onder controle, ze sneed nogal eens de pas af. Met Nini dus ook. EN die vond dat niet leuk... DIe draaide om, gereed om te meppen... Gelukkig ging het wel goed, maar ik was er niet blij mee... Maar verder heb ik heerlijk kunnen rijden vandaag. We moesten zelfs een stukje zitles doen, zonder beugels dus. Ini vond dat ik daarbij "vastgeplakt" zat in t zadel. Moet zeggen, zat inderdaad heel fijn!

Na de les mocht mevrouw de wei in, lekker naar buiten. Maar eerst naverzorgen natuurlijk. En daar had ze dan weer geen zin in. Mevrouw deed weer poging tot bijten en maaien met been. Opnieuw dus maar even duidelijk op haar plek gezet. Lekker nagepoetst, hoefjes gekrabd en deken er weer op. Daarna op naar de wei. Elina mocht ook mee en die wou in de wei eigenlijk nog geen dag zeggen. Nadat een van de meiden haar had losgeklikt, kwam ze gelijk weer naar t hek toe voor knuffelen en aaien. Terwijl NIni zich omdraaide en wegliep. Maar ja, aan alles komt een eind, dus ook aan mooie ochtend weer bij Ini!

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 13:48

*Kruipt weer onder meeleessteen vandaan* Ik vergeet steeds dat dit topic ook nog bestaat :=

Wat leuk dat het zo goed gaat Jenny! Jammer dat Kanjer is overleden, maar hij was ook al op leeftijd. Hij heeft het de ruiters wel altijd moeilijk weten te maken haha.

Inge is nu ook weg toch? Hebben ze daar al iemand voor in de plaats dan?

En een reünie, ik ben voor! Eigenlijk zouden we dan moeten regelen dat iedereen op zijn vaste paardje mag rijden, maar bij sommige lukt dat al niet meer :+

Is Wuzelma er nog eigenlijk? Ik hoorde van een oud stagiar dat die is verkocht en dat ze On Time niet meer gaan gebruiken voor de fok. Schijnt dat haar melk niet helemaal in orde is van wat ik heb begrepen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:58

Eerst even antwoord op de vragen van MissMarije:

Voor zover ik weet is er niemand in de plek gekomen voor Inge. Maar blijkbaar kruipt haar bloed waar t niet gaan kan, want ze is vorige week zaterdag nog weer wezen rijden!

Wuzelma weet ik niet eerlijk gezegd en ook On Time weet ik niets van. Wel dat ze in 2014 een dood veulen had, maar hoe t zat weet ik ook niet.

Vanmorgen mocht ik eerst lekker de blubs in. Want PM was t paard waar ik op mocht, en ja die stond buiten in zijn paddock. En natuurlijk was die weer fijn baggerig... Weet nu weer waarom ik zo blij ben met mijn rubberen rijlaarzen!!! Meneer was druk aan t snuiven toen we naar stal gingen, maar waarom? Ik snap t nu nog niet. Er was niks engs te zien of te horen... En je kent PM he. Als er geen feestje is, bouwt hij die zelf wel! Stond op een gegeven moment zijn achterbeen te poetsen net boven de hoef, en had er geen erg in, wat hij deed. Bleek dus dat op een of andere manier mijn knoop in t halstertouw was losgegaan en dus pakte hij zijn momentje. Duwtje met de neus tegen de deur van de box zodat deze open gaat en weg is PM! Op zoek naar hooi! Stapte gewoon doodleuk zijn box en uit en rustig de gang in met touw achter hem aan :+ . Was geloof ik wel vermakelijk, er waren een paar lachers te horen! Maar lang duurde de uitbraak niet. Heb na een paar meter zijn touw gepakt, hem omgedraaid en weer in de box gezet. En me voorgenomen nog beter op te letten met de paardenknoop en hier nog eens extra goed op te oefenen!!!! Dit gebeurt mij niet nog een keer!

Zadelen is trouwens nog steeds niet zijn hobby. Meneer moest weer eens flink zijn tanden in t zadel zetten! Maar goed, t moest er toch op. Dus veel keuze had hij niet. We zij begonnen in de binnenbak eerlijk is eerlijk, ik merkte dat ik toch weer vooruit ben gegaan. Want normaal wil PM nog wel eens zijn neusje vooruit steken. Maar ik had hem toch steeds vaker een stukje naar beneden. Nog niet super aan de teugel, maar wel met progressie. Ook ging het doorzitten makkelijker dan anders en voelde zijn galop ook fijner en beter dan ik wel eens gewend ben. Ja, dit was best een les om op voort te borduren!! Na een 3/4 les zijn we nog even naar de buitenbak gegaan, ook hier moesten ze weer aan wennen volgens Ini. Daar moesten we draven op de binnenhoefslag. EN ineens begint Ini naar mij te roepen: je hebt hem nu op eigen benen lopen! Voel je dit? En inderdaad, hij voelde wel fijn aan. Dus ja, ik ben weer even heel tevreden!

Bij t afzadelen had PM weer een leuke streek bedacht: toen ik zijn hoofdstel eraf haalde, hield hij het bitje vast in zijn mond. En dan even schudden met het hoofd! Heel leuk! Weer de omstanders aan t lachen en weer ik die zoiets had van: "Ahum..." Maar gelukkig liet hij toch op een gegeven moment wel los, want ja hooi eten is ook belangrijk! Zijn halster bleek gevlogen, en die aan de stal hing was maat pony, dus eerst maar eens gaan zoeken naar iets passends. Onderwijl op memobord mij aangemeld voor proefje op 28 februari. 1e keuze: Nini of PM. 2e keuze: is er niet. Mag dan voor de 3e keer F10 rijden, als ik dit PP haal, mag ik volgende keer F11! Nooit verwacht dat ik dat zou kunnen, toen ik ooit bij Ini in de F4 begon! Voelt wel goed! Intussen zijn eigen halster gevonden weer omgedaan bij hem, nog even lekker naverzorgd. En dat PM en ik het best kunnen worden, heb ik gemerkt! Had ineens een neus op mijn rug zitten! Ach, zo is PM ook: een ondeugd af en toe, maar ook heel lief!

Hoop volgende week op weer zo'n lieverd te mogen!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:20

Pfffff.... Denk je een paard een beetje te kennen, blijkt toch weer dat je je vergist hebt... Want PM maakt zelf wel een feestje, als er geen feestje is. Dat wist ik. Maar dat hij dan ook echt letterlijk feest"varken" wil spelen wist ik niet... Daar kwam ik vanmorgen achter. Want wat een modderfiguur trof ik vanmorgen in de stal aan zeg! :wow: Een varkentje is er niets bij! Benen, hoofd (inclusief oren), nek, hals, manen, kortom alles waar geen deken lag, zat onder de blubs... De deken was echt drijfnat, dus denk dat hij zijn kans "schoon" heeft gezien en een een heerlijk modderbad heeft genomen. Want modder was bij Ini wel ruim voorradig...

En ja, wat mag je dan doen als amazone? Inderdaad: je borstels pakken en aan de slag! >;) Maar ja die modder was allemaal nog behoorlijk nat ook, zie dat maar eens schoon te krijgen... Heb mijn best gedaan, maar kon toch echt niet alles wegkrijgen. En als je dan ook nog eens PM hebt, die probeert natuurlijk uit de box te komen om hooi te eten :Y). Dat vlot dan allemaal niet zo he! Helemaal als je intussen ook nog een box moet opschuiven omdat de zijne uitgemest moet. EN daar maakte meneer even gebruik van. Bij die box lag namelijk hooi opgestapeld en ja dat roept dan "EET MIJ!". Tsja, PM maakt daar dan handig gebruik van en gaat gelijk even met die baal gooien... Leuk! Feestmeneer maakt gebruik van zijn naam... Zelfs na t opzadelen en tomen wou hij graag eten! Had moeite hem bij me te houden.

Maar toen we naar de bak mochten, zag ik ineens een andere kant van PM. Ik heb hem namelijk wel eens voorwaartser meegemaakt dan vandaag. Moest er echt met mijn benen aan werken om hem in beweging te houden. Stap, draf ging nog wel. Hoewel inbuigen ook niet zijn hobby was vandaag. Beetje meebuigen met volte en gebroken lijn ging nog wel, maar echt soepel was hij niet. 1e galop viel hij paar keer terug naar draf, dus hier toch even een "tik achter de laars" want doorlopen moest hij toch wel. En eindelijk viel dan t kwartje hoor! Hij ging ineens fijn lopen, echt heerlijk! Ook de 2e galop ging hij nu prima! Volte bij B of E was ineens super! EN ook in draf en stap ging hij ineens super fijn! Dat was gewoon even de wake-up call die hij nodig had. Laatste stukje stap ging hij zelfs even "aan de teugel", hoofdje naar beneden, nek beetje ronder. Nou schiet mij maar lek :? , maar hij deed het!

Laatste paar minuten uitstappen werden we voor naar de buitenbak gestuurd. HOewel Buitenzwembad een betere benaming zou zijn. De drainage doet niet helemaal wat ie doen moet zeg maar... Maar dit was voor PM geen probleem. Want bij een feestje hoort een drankje! En blijkbaar is modderwater lekkerder dan water uit een drinkbak. Dus meneer heeft maar even lekker "Bijgetankt". Op de PM manier dan welteverstaan... Eerst met de bovenlip erdoor en dan hapjes nemen. En daarna met druppelende neus doorlopen... Typisch PM!

Na t uitstappen meneer in zijn box gezet en nog maar eens met de borstel de modder en losse haren te lijf gegaan! Omdat die bagger nu grotendeels droog was, zag hij er ineens een stuk schoner en frisser uit. Kreeg zelfs nog een beetje hulp van de amazone die later nog op hem mocht rijden. Ja, hij moest eerst 1 uur lopen, daarna 1 uur rust en daarna weer 1 uur lopen. Mooi geregeld toch. Poetsen ging dus ook wat sneller dan voor de les. Maar t resultaat mocht er nu wel zijn! Ja, weer een welbestede ochtend!

Volgende week wedstrijd, dus dan iets langere monoloog van mijn kant en hopelijk met mooie resultaten!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:32

En dan nu.... Het beloofde stuk tekst over afgelopen zaterdag!

Want wat een dag was het! Toen ik eenmaal binnen was bij Ini, bleek dat ik de les op PM mocht rijden en de wedstrijd ook. Kleine teleurstelling dus, want ik had gehoopt op mijn eerste keuze, Nini. Maar helaas... PM bleek in de nieuwe stal te staan, dus eerst daar heen om hem op te halen. Toen vlug poetsen, want de les begint wel op tijd! Na poetsbeurt zijn spullen gepakt en terwijl ik dacht: moet er nog wel een wit dekje onder doen, bleek dat ook al gebeurd te zijn. Helemaal fijn! Dus snel zadelen, hoofdstel erom en naar de bak. Na het opstappen, ging meneer gelijk met neus naar beneden, terwijl ik nog aan de lange teugel liep... Erg verrassend! In de les liep hij werkelijk heerlijk! Hij was wat fris, maar dat resulteerde juist in een heerlijke les! Hij kan t dus wel, komt er alleen niet altijd uit. Had in de galop zelfs t gevoel dat elke pas van mij was! Helaas werd dat even ruw verstuurd, omdat Classic en Misty door de amazones niet in de hand gehouden konden worden, bokkend door de bak gingen en daarbij de beide amazones lieten zandhappen. Dat was wel even schrikken, dus iedereen in de Halt! Gelukkig bleef de schade beperkt bij beide dames. Ze konden allebei weer in t zadel stappen, alleen een beetje zand in de kleren en een deuk in t ego volgens mij. Verder geen rare dingen tijdens de les.

Na de les snel weer naar stal, PM mocht zadel op houden omdat de wedstrijd al ging beginnen. Huh? Nu al? Ja dus. Winneke heeft snel PM gevlochten, terwijl ik mij omgekleed heb en de theorie F10 ging maken. Ik was ook gelijk de enige die dat moest doen en mocht hiervoor even in t juryhokje zitten. Nou viel de theorie mee hoor. Ging over de hulpen en daar wist ik wel e.e.a. van. Gevolg: foutloze theorie! Na de theorie en omkleden op t paard gestapt en als groepje losgereden in de binnenbak. Zou Ini mijn topic met vraag hier hebben gelezen?

Maar goed, na t losrijden mochten we gaan draven in de buitenbak óf in de stal gaan staan. Op 1 na. Die mocht meteen de proef rijden. Ik was de enige die in de stal ging staan, dus ik mocht daarna. Proef liep hij weer net als in de les 's ochtends. Erg fijn te sturen, netjes neusje wat naar beneden, ja had echt een goed gevoel. Bij de prijsuitreiking bleek dat niet onterecht. Want met 229 punten ruimschoots mijn PP binnen! Volgende keer F11 dus! Jawel!!!! Geen prijs deze keer, maar wel met fijn gevoel huiswaarts gegaan, nadat ik uiteraard eerst PM had afgezadeld, worteltje gegeven en naar de wei gebracht. Werd nog gevraagd om samen met iemand anders Islotti en Blue Maid naar de merriewei te brengen en dat kwam ons nog op modderspatten te staan. Want Blue moest zonodig in volle galop ervandoor stuiven en flink bokkesprongen maken! Maar wat een leuke dag weer!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:14

Vanmorgen was weer leuk! Twee uur mogen rijden omdat ik nog moest inhalen. Was vermoeiend, maar leuk!

Want ik mocht eerst op PM rijden! Meneer werd al gehaald voor mij, dus ik vast zijn spullen en peesjes e.d. uit de zadelkamer gehaald. Lag nog maar net klaar toen hij werd binnengebracht. Snel poetsen en zadelen met hap hooi erbij. Tenminste dat dacht ik. Maar als PM het touw weet los te krijgen, terwijl ik even een borstel wissel, en dan ineens omdraait, krijg je andere taferelen. Dan zie je een paard uit t raam kijken, staande op zijn eigen touw, terwijl jij tegen een kont aankijkt :+ ahum... Dus meneer eerst maar voetje gevraagd, touw eronder weg gehaald. Meneer gedraaid en weer vastgeknoopt. Daarna vlot kunnen poetsen en zadelen.

In de bak merkte ik al vlug dat hij niet zo fijn liep als vorige week. Maar goed, nieuwe week, nieuwe kansen en mogelijkheden toch? EN al liep hij niet zo fijn als vorige week, toch liep hij weer als een zonnetje! Stap, draf, galop, gebroken lijnen, voltes, buigen, wijken, hij deed t gewoon! EN ik kon er best lekker aan rijden. Alleen bij draf doorzitten merkte ik dat ik niet fijn zat en er wat spanning in kwam. Daardoor kon ik niet fijn eraan rijden en ging t dus minder. Maar dat weet ik, dus kan ik er aan werken.

Tweede uur mocht ik PM overdragen aan de volgende en mocht ik Nini pakken. Die had het uur eerder ook al gelopen, dus geen zadelen o.d. maar gelijk opstappen. Beugels op maat en gaan met die banaan! En wat liep Nini weer fijn! Hier heerlijk ontspannen gereden, vraag me niet waarom? Wat liep Nini fijn! Zelfs flinke stukken aan de teugel! Alleen dat hoofdschudden he! Overal had ik druppels "nini-kwijl" zitten. Maar verder superfijn kunnen rijden!

Na de les mocht ze afgezadeld, naverzorgd, deken erop en naar de wei. Alleen waar is die deken? Nadat ik het zadel en hoofdstel eraf had gehaald en haar een passend halster had omgedaan, maar eens een speurtocht opgezet. Uiteindelijk gevonden aan de andere kant van de stalgang... Mevrouw was het trouwens ook niet eens met een borstelbeurt, werd wat happerig. Haar maar even op haar plek gezet, dat doen we dus echt niet. En daarna bleef ze inderdaad braaf stil staan. Maar goed, die poetsbeurt werd buiten alweer ongedaan gemaakt. Want nadat ik haar met deken en al in de wei had gezet, ging ze gelijk liggen rollen! Ach ja, blijft een paard he!

Nog even Ini gevraagd over dat hoofdschudden, blijkt dat ik haar dan net een pietsje meer moet drijven, en dan zou t al veel rustiger moeten zijn. Volgende keer maar eens kijken of dat lukt! Want dat ik volgende week weer rijd staat vast! Alleen moet dan pas blijken op wie...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:34

Pffff, wat een ochtend... Onderweg naar Ini toe met de brommer wenste ik elke keer maar dat ik al was... Wat was dat koud :brr: Mijn handen van blauw en pijnlijk toen ik aankwam, ondanks mijn handschoenen... Heb ze dus gelijk maar onder de deken van mijn paard gelegd om op te warmen. En paardlief? Die had er geen aandacht voor, alleen voor zijn eten :Y)...

PM, want daar mocht ik op, toch maar op een gegeven moment de deken afgedaan en gaan poetsen. Scheelt wel dat het niet meer zo modderig is. Speelt hij tenminste niet meer voor varkentje! En met een dikke pluk hooi voor de neus staat hij gewoon rustig stil. Alleen wel met de kont iets te ver tegen de muur... Maar goed, even omzetten voordat je de hoeven krabt en dan wil t wel. Zadelen is daarentegen iets waarbij hij nog steeds de oren in de nek legt en probeert te happen. Maar hij wil t dan wel weer goedmaken met je! Want toen we moesten wachten om de bak in te gaan, voelde ik ineens een kriebelneus in mijn nek. Dus ik maar even met mijn neus tegen die van hem, ademen in zijn neusgat... zie ik ineens zijn bovenlip in mijn richting bewegen en even over mijn wang gaan... Heb ik dan toch een band met hem?

Toen riep Ini, dus wij de bak in, opstappen en rijden. Nou dat deed hij super! Hij ging erg fijn aan mijn been vond ik. Hoefde maar iets met been te schuiven of hij ging al sneller, langzamer of de andere kant op. En je kent Ini, die geeft wel les hoor! Lekker fanatiek, dus veel werken! Voltes, wijken, van hand veranderen, middendraf, uitgestrekte draf, pffff.... Slechts een klein stukje galop, maar wel een superfijne handgalop! Dat merkte ik meteen! Maar dan moet je als amazone natuurlijk niet vergeten te drijven, anders valt hij weer in draf... >;) hmmm... Maar verder ging hij echt superlekker!!!

Helaas komt aan alles een eind, en dus ook aan deze les... Helaas mocht ik niet afzadelen, er moest nog iemand op rijden. Dus in de stal maar eens een bezem gepakt en de gang gaan vegen. Uiteindelijk mooi in een ruk de hele gang kunnen doen. Daarna moesten er nog een paar paarden (Islotti en Elina) de wei in, dus samen met iemand anders die kant op. Intussen had iemand moeite Ottoline te vangen, en die was dus laat voor haar les... Dus die persoon nog maar even geholpen met zadelen en ook Classic even geholpen hiermee. Daarna was t toch echt tijd om naar huis te gaan, jammer maar helaas... Volgende week wil Ini gaan springen en kan ik daarmee ook mijn eerste springpp's halen! Dus ben benieuwd!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:10

Pffffffffffffffffffffff........... zeer intensief ochtendje vandaag! Vanmorgen was Nini mijn rijdier, alleen die was goed wakker. Jeetje mina, wat een energiebommetje!!! In de stal bij t verzorgen was er niets van te merken. Was gewoon rustig hooi aan t smullen, stond braaf stil. En die ene poging tot bijten corrigeerde ik en toen was t duidelijk voor haar. Kon haar gewoon rustig zadelen, niks bijzonders.

Maar direct na t opstappen merkte ik al hoe de vork in de steel zat: rustig aan doen was er niet bij, mevrouw had t voorjaar in haar bol. Energie voor tien en halthouden zat er niet echt in. EN dat heb ik gemerkt. MOest echt af en toe afremmen... EN in de 2e galop ging het echt ff mis. Had al moeite haar in t juiste tempo op de hoefslag te houden, zodat ze niet ging racen. Maakte Ini toch niet een onverwachte beweging... En roetsj... weg was Nini. Aan de klepper en flink bokken... Kon er gelukkig bovenop blijven en haar weer terugnemen. Maar was wel schrikken. Verder ging het, voor het doen van een pittige NIni, best lekker. Liep best fijn aan t been.

Na de les mocht ze even op stal, want wij moesten met de 4 springers een parcours bouwen. De balken en staanders waren al in de bak gelegd, maar de hindernissen moesten we zelf opbouwen. Dus onder leiding van Rianka de spullen naar de juiste plekken gesleept en deels de boel opgebouwd. De laatste loodjes zou ze zelf doen. Wij moesten intussen gaan zadelen. Alleen 1 van de dames moest haar paard nog hebben en haar lespaard naar de wei brengen. EN gezien merriewei en ruinenwei eindje uit elkaar liggen, heb ik haar paard opgehaald. Bleek een enorme smeerpoets te zijn, dus haar maar even geholpen van dat moddermonster een fatsoenlijke Rallywood te maken. Daarna snel zadelen en naar de bak. Nini was nog steeds hittepetit, had er zin in en halthouden had ze helemaal uit haar woordenboek geschrapt... Maar springen ging wel superfijn! Eerst een aantal losse sprongen, daarna een volledig parcours, terwijl we gejureerd werden voor de promotiepunten. Ging best lekker. 1e parcours ging super! 2e parcours ging ook goed, tot de laatste hindernis. Want weer maakte Ini een onverwachte manouvre en sprintte en bokte Nini ervandoor. Miste op een haar na de laatste hindernis, nummer 8... KOn nog net voorkomen dat ik mijn knie stootte aan de ijzeren staander... Dus extra rondje en opnieuw aanrijden. Deze keer ging ze er wel netjes overheen. Als afsluiter mochten we allemaal nog een paar keer een oxer springen. Echt gaaf! UIteindelijk bleek dat we alle 4 een score van 49 punten of meer hadden en we dus allemaal 2 promotiepunten hadden gehaald!

Dus met een tevreden gevoel afgezadeld en Nini weer naar de wei gebracht. In de wei ging Nini gelijk richting waterbak. Maar voordat ze daar was, ging ze al down en ff heerlijk rollen! Daarna was de drinkbak een welkome verfrissing. Intussen kwam Blue Maid nog even een knuffel halen, die wou even aandacht! Nou ja, mag toch! In de wei ernaast had ik intussen Classic gespot met scheef liggende deken, dus die wei ook nog even weer gefatsoeneerd en gelijk ff een strotouwtje uit die wei geplukt. Dit alles met Ottoline en nog een bruine merrie met bles in mijn kielzog. Zij wilden ook graag een aai hebben, dus deze gegeven. Daarna was t toch echt tijd om terug te keren naar stal. NOg even geholpen alles aan te vegen en t zand weer in de bak te scheppen ipv in het halletje en toen was t toch echt tijd om te gaan. VOlgende week weer les! NU al zin in!