Ach ook al zon scheetje Wat voor aftekeningen heeft ie op zijn benen? Omara heeft ook een stevige borst en nek.. Was dit het laatste veulen (bij jullie) van Omara of niet?
Hij heeft volgens mij in alle vier zijn kootholtes een wit vlekje of streepje, maar ik weet het niet zeker, is lastig te zien bij deze kleur. Dit was inderdaad het laatste veulen, ze gaat nu de recreatie in. Veel fokkers vinden het zonde, maar het is goed zo. S. heeft er nu 7 en dat is voorlopig meer dan genoeg
ah wat een lieverdje:) als gj vakantie heeft gaan we hem een keer in het echt bekijken... ik had omara ook nog nooit gezien.. als ik ze zo zie vind ik wootje der wel veel op lijken of lijkt dat maar zo??
Nou ik heb dan dus wedstrijd gehad.. Ik had 1e proef 177 (redelijk goed voor degene die jury was) maar de proef zelf ging voor geen meter.. Meneer vond het juryhokje eng, totdat ik hem een tik met de zweep gaf toen was het over (maar toen was mijn proef ook bijna klaar ) 2e proef ging beter, daar kreeg ie weer last van de beesten.. Maar toch weer een wp met 180 En weer een mooie bult op mijn hoofd. Ik wilde Olympus vast zetten in de trailer en hij tikt achter mijn hoofd aan en ik klap met mijn voorhoofd op die ijzeren stang die daar zit.. Fijn toen ik mijn cap nog moest opzetten haha
Je kunt een eerste, tweede of derde premie krijgen op de regionale keuringen. Derde premie moet je met de merrie of het veulen eigenlijk niet fokken. tweede premie hebben ze minimaal nodig om in het stamboek opgenomen te worden(vanaf 3 jaar) eerste premie dat zijn de betere dieren die het waardig zijn om mee te fokken. Daarnaast kunnen de oudere merries op de regionale keuringen een aanwijzing krijgen voor de centrale keuring. Hier kunnen ze bijvoorbeeld ster worden.
De A of B geeft aan op welke plaats ze lopen. 1A is dus de eerste plaats met een eerste premie! en zo verder!
ja ook ik heb gister wedstrijd gehad in liempde en ik had 189 in de eerste proef daar liep meneer wel voorwaarts en vaker te diep en in de 2e proef had ik 191 en daar was meneer minder voorwaarts maar meer in de oprichting al met al wel een lekker dagje zo