Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uprica

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:09

ach gossie de foto waar ze in de paddock ligt is super cute! :)

Heb vrijdag mijn nieuwe deken binnen gekregen :) hij past mooi en staat erg leuk :) laat de winter ( niet al te nat of teveel sneeuw ) maar beginnen....

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:08

Voor diegene die het nog niet weten; Ik ben weer zo trots als een pauw met die kleine Kanjer
<3
Georgy liep erg lekker met inrijden het leek wel of hij een veer in zijn schoenen had zo lekker soepel :wow:
, maar helaas in de andere rijbaan leek het wel of ik hem niet naar voren kreeg, de rijbaan was erg nat en het leek of hij erin gezogen werd, maar goed hij heeft wel zijn best gedaan.
We zijn van de M/Z combinaties in de middag 6de geworden met 187 punten, dus nog 3 en dan zijn we M2 startgerechtigd
*\o/*

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:30

Wat fijn, gefeliciteerd!!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:30

Wow, Chris, dat is geweldig!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:15

Wat ik nu weer aan me fiets heb hangen.... krijg ik zojuist een bekeuring van 70 euro ( ja je leest het goed ) omdat ik aan de verkeerde kant van de weg FIETSTE..... het moet niet gekker worden? makkelijk verdiend weer zo.
Maar goed ik ga in beroep omdat er namelijk geen bord aan die kant van de weg staat dat ik daar NIET mag fietsen, tuurlijk weet ik dat ik fout zit maar ook hun zitten fout ( gewoon zonde van hun werk en de mijne want dit feit ga ik hoogst waarschijnlijk toch winnen ) ongelovelijk zeg? :(

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:19

Balen Wan, maar daar hoeft denk ik geen bord voor te staan hoor, dat staat gewoon in de algemene verkeersregels.....maargoed, proberen kan je altijd!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:34

dit staat in de algemene verkeersregelement.... artikel 1 zou dan om mij gaan? beetje onduidelijk gezien er bestuurders staan, zijn dit ALLE bestuurders? ( staat er niet bij vermeld ) want bij punt 5. wordt er echt specifiek over fietsers gesproken...

Plaats op de weg
Artikel 3 (artikel 1, 2, 2a en 2b in bijlage 3)
1 Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te
houden.
2 Fietsers mogen met zijn tweeën naast elkaar rijden.
Dit geldt niet voor snorfietsers.
Artikel 4
1 Voetgangers gebruiken het trottoir of het voetpad.
2 Zij gebruiken het fietspad of het fiets/bromfietspad
indien trottoir en voetpad ontbreken.
3 Zij gebruiken de berm of de uiterste zijde van de
rijbaan, indien ook een fietspad of een fiets/bromfietspad
ontbreekt.
4 In afwijking van het eerste en tweede lid gebruiken
personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen,
niet zijnde voertuigen, het fietspad, het
fiets/bromfietspad, het trottoir of het voetpad. Zij
gebruiken de rijbaan indien een fietspad, een fiets/
bromfietspad, een trottoir of een voetpad ontbreekt.
Artikel 5
1 Fietsers gebruiken het verplichte fietspad of het
fiets/bromfietspad.
2 Zij gebruiken de rijbaan indien een verplicht
fietspad of een fiets/bromfietspad ontbreekt.
3 Zij mogen het onverplichte fietspad gebruiken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:04

Jij valt ook in de categorie bestuurder, alle bestuurders van voertuigen.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:27

Je valt als fietser inderdaad onder de categorie bestuurder, dus je valt onder artikel 3 lid 1..

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:40

hahaha, nouja ik hield rechts op het linker fietspad..... geldt dat ook? stond namelijk geen verbod bord en die staan dus voor de kruising wel, maar borden worden na een kruising weer opgeheven ( moet dus weer een nieuw bord staan ).... ben benieuwd

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:13

Is er ook een fietspad aan de rechterkant van de weg? Dat maakt nog wel eens uit..

Pff.. na veel gehaast braaf om 12 uur thuis om de aannemer (die na 3 maanden eindelijk een lekkage komt repareren, nou ja lekkage, het regent binnen onder de deur door, lang leve de snelheid van Vidomes) binnen te kunnen laten, ben benieuwd wanneer hij er daadwerkelijk is...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:30

Tja, Wanda.....dat wordt betalen! Je zou het heel leuk doen in Engeland.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:51

hahaha... uhm ja jet helas gaat dat hier nu niet op nee.
Joh het is het proberen waard. briefje is zo geschreven en verstuurd. is natuurlijk onzin dat dat 70 euro moet kosten kom op zeg.... zelfs te hard rijden is nog goedkoper....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:09

Hoooooi *zwaait*

K las het op Facebook Wanda.. Echt stom :( Hopen dat je het 'wint', tis inderdaad een flinke boete!

Heb vandaag m'n 3e lesje met Dora achter de rug. Inmiddels kunnen we dus ook rechtsom rijden (wel aan de longe nog) en zat ik een paar keer tussen d'r oren als ze besloot ineens om te draaien of op de noodrem te gaan :+ maar uiteindelijk liep ze toch braaf d'r rondje in een rustig drafje dus heb ik het wéér positief afgesloten met mijn pennypony, wat mij een hele trotse penny maakt :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:47

Lekker gevoel, hè, Chell? Als het zo braaf gaat en ze er ook wat van snappen! stormpie was ook braaf. In de grote bak ( aan de hand) is ie ook wat meer op zijn gemak nu. Dus daar gaan we binnenkort ook eens rijden. Elke verandering is wel spannend voor hem, heeft Dora dat ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:20

Mwah op zich heeft ze niet heel veel tegen de wisseling van bakken.. Eerste les waren we in de 20 x 60 rijbaan en daar was ze pas 1x geweest en deed ze totaal niet raar in, was ze best braaf. Nu lessen we telkens in de 20 x 40 bak en daar heeft ze ook niks op tegen.. Het enige wat ze tot nu toe raar vind, is dat we vandaag dus rechtsom gingen want dat is toch wel haar 'enge' kant, met longeren gaat ze daar soms ook even raar doen, maar verder is ze echt lekker rustig in d'r bolletje :) Kan met d'r langs de treinen lopen enal kijkt ze niet van op of om.. Dus echt ideaal :D

Wat fijn dat Storm het zo goed doet! De filmpjes die ik pas geleden had gezien zagen er ook erg leuk uit :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:53

Wat een rare mensen heb je toch. Reed op weg naar stal over de Abswoudse weg, kwam een tegenligger aan dus snelheid teruggenomen en helemaal aan de zijkant/in de berm gaan rijden. Bleef die man gewoon 60 rijden op het midden van de weg en rijdt mijn spiegel stuk. Ik ben meteen gestopt en na aanwijzing van mij kwam hij achteruit om me vervolgens uit te schelden dat ik verkeerd zat, want er zat een heel stuk terug een stukje waar ik in had moeten gaan - waar ik al voorbij was voordat hij aangescheurd kwam. Hij weigerde zijn gegevens te geven en begon vervolgens te vertellen dat ik discrimineerde, want blanken voelen zich de koningin van Nederland.. (gelukkig maar niet gezegd dat de koningin toch ook blank is, was vast niet in goede aarde gevallen) en me ook veel te hard rot geschrokken. Waar haalt die vent het lef vandaan; je rijdt toch niet met 60 km/u op het midden van de weg langs een andere auto! En dan mij uitschelden ook!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:22

En toen noteerde je zijn kenteken en belde 112. Echt, er rijden zoveel mensen ongelooflijk hard daar. Je mag 60, maar het kan niet altijd. Bv. bij passeren......
Discrimineren...jaja.....misbruik maken van je zonnige kleurtje kan natuurlijk ook!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:35

Heb zijn kenteken en vrijdag een afspraak bij de politie inderdaad. Is inderdaad een groot verschil tussen mogen en kunnen, argh. Idioot. En dat kleurtje: echt, alsof ik door zou rijden zodat hij mijn spiegel er af kon rijden, omdát hij gekleurd is? (alsof ik bij elke tegenligger kijk/doorheb wat zijn etniciteit is.. en het er ook maar íets toe doet welke huidskleur iemand heeft _-:()

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:38

Tssssh belachelijk zeg! Sommige gasten zijn zo snel aangebrand. Goede actie van je om dit gedrag niet te pikken en aangifte te doen!

Karin, fijn voor je dat de uitslag goed is. Kan je dat hoofdstuk tenminste voor jezelf afsluiten. Nog bedankt voor het buitenzetten gister van Maestro. Ben er erg blij mee en Maestro vast ook! :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:55

Ik mag wel effe zeggen dat het buitenzetten mij erg bevalt en ik hoop dat we het met zijn allen vol kunnen houden dit seizoen. Fijn voor de paarden en ook voor de baasjes!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:48

Helaas was dat niet het enige wat mijn dag vandaag tot een rotdag maakt. Zoals sommigen hier misschien weten kwam Hanneke vandaag langs vanwege Daily's hengstengedrag. Er is een scan gemaakt en hier kwam uit dat haar rechter eierstok veel groter is en cysten bevat. Hier komt ook haar rare gedrag vandaan. Er is nu bloed afgenomen zodat de testosteronspiegel gemeten kan worden, om hetgeen we op beeld gezien hebben te bevestigen.

Naar Hanneke nu weet is de enige behandeling het verwijderen van haar eierstok.

Dit is dus precies wat we hoopten dat het niet zou zijn. Het is nu de bloeduitslagen afwachten (die krijgen we waarschijnlijk maandag) en dan weer verder kijken..

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:18

Wat rot van Daily Kim en Elize, daar zaten jullie net niet op te wachten.........

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:21

Hè, wat een rotnieuws voor jullie....wel duidelijkheid over haar gedrag, maar waarom meteen zo'n ernstig medisch probleem....kan er nounooit eens iets gewoon gaan met paarden???

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 07:37

Goedemorgen

Geen dank hoor Linda, heb toch nog vakantie en als er genoeg paddokjes vrij zijn en paarden nog niet buiten zijn geweest help ik nu ook gewoon mee. Ga de paardjes nu wel een beetje van naam kennen met de baasjes heb ik nog wel wat moeite, begint vaak wel met de eerste letter goed maar maak er dan wat anders van :o

Die snelheidsmaniakken zijn gewoon een beetje "gehandicapt" Kunnen niet zo goed de snelheidsmeter lezen op hun dashboard. Lezen zeer waarschijnlijk miler per hour ipv km per uur, neem het ze maar niet kwalijk :P

Jeetje wat een rotnieuws van Daily (jaja heb gisteren goed geleerd hoe ik deze naam moest schrijven) Is het een groot risico om haar te opereren, buiten dat elke operatie natuurlijk risico's heeft?