Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karleylover

Re: Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:37

Hallo allemaal!!

@Baxter, wie rent daar zo sportief in het filmpje? ;) :P
@Jarrah, wat fijn dat je zus er weer is! Leuke stunt van haar!
@Denise, wel een beetje opletten he met de fiets! Gaat het al wat beter met je pols?
@Lotjaaa, Nico komt volgende week zaterdag sowieso weer. Weet nog niet hoe laat en weet ook nog niet wie er mee doen.

CHIO was erg leuk en gezellig samen met Ilvy. We hebben erg gelachen! Mooie paarden gezien, lekkere dingen gegeten en aan de rosé gezeten :D Geslaagd dagje :)
Was 's morgens naar het buitenpark geweest met Tjelle voordat we naar CHIO gingen. Tjelle was als een kanonskogel! Als hij zo hard rent bij de ponyrace.........................

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:39

Zeg eh,houd je hem wel rustig,ik wil nog wel een keer naar het Westerpark hoor! :D

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:49

Dit doet hij uiteraard niet als Tence mee gaat :P
Hij is altijd erg wild als ik alleen in het park ga rijden omdat hij dan nergens rekening mee hoeft te houden. Ja met mij, maar daar trekt hij zich niks van aan ;)

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:00

Ja het gaat hartstikke goed met mijn pols. Verbandje is er inmiddels af, en ik kom morgen even naar stal. :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:28

JAAAAAAAAAA 1-0!!!!!!!!!!!!!!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:42

karleylover schreef:
Hallo allemaal!!

@Baxter, wie rent daar zo sportief in het filmpje? ;) :P

Hahaha ja je was ff lekker sportief bezig :))
Tnx nog :D

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:04

Splinter schreef:
JAAAAAAAAAA 1-0!!!!!!!!!!!!!!

Het doelpunt werd zelfs in de AH (waar het overigens nog hardstikke druk was, er waren denk meer mensen met hetzelfde idee als ik :P ) omgeroepen :D
Overal gejuig in de supermarkt... was wel grappig :j

Net terug van stal.. Tiffes nog even gereden... is niet makkelijk zoals een aantal van jullie wel gezien en gemerkt hebben (sorry als ik weer eens met een geblokkeerd paard de doorgang versper, dat is niet met opzet), maar aan het einde ging ze erg lekker en na het rijden gooide ik dr nog even los in de binnenbak en zag ik dat het haar lichamelijk wel erg veel goed doet om door te zetten! Ze was een partij los en vrij in dat lichaam van dr! We blijven volhouden :j

Alief nog even gecheckt en een hapje gegeven.. wat een donder is en blijft dat zeg!
Gister was ze trouwens ontsnapt :oo
Ik ging Tiff halen en Alief denkt volgens mij dan dat ik voor haar kom, want die komt in volle vaart aan. Dus ik haar een klopje op dr hals gegeven en opzij geduwd... Ze bleef maar terugkomen, en toen ik Tiff eenmaal had en eruit wilde, kwam ze aanstormen, beukt Tiff opzij en schiet de baan op en duikt gelijk in mijn emmer met voer (waar 1 handje in zat en die ze dus ook gelijk op had :(
Pfff wat een monstertje is dat zeg... de volgende keer neem ik echt gewoon een stokje mee het land in }>

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:28

Lief=lief <3

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:12

Avond allemaal!
zo vandaag weer een dagje hard geklust, het is echt een mega rotzooi in huis. Maar de keuken schiet echt op, het blad zit erin en de kookplaat ook. Dus ik kan weer koken :D.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:36

Goedemorgen

Gisteravond naar de kur op muziek gekeken in rotterdam.Echt best weer hadden ze niet daar.

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:49

Goedemorgen :wave:
Ik kom straks lekker naar stal, ik heb op de weg naar huis weer tegenwind denk ik. :?
Op de heenweg windje mee dan natuurlijk :P
Hoop dat Bax vandaag even naar me toe komt in het land, scheelt een stuk lopen ;)
Tot vanmiddag!! :)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:38

Hallo,

Vandaag een puppy-cross cursus gedaan met Venga samen met Astrid en Wallie. Dat was voor ons de tweede keer. Venga wist gelijk al waar we waren. Bij het inrijden was hij super druk, dus maar even vol laten galopperen. Hij werd weer druk toen we eenmaal het terrein op gingen en wilde even laten zien dat hij heel goed wist wat de bedoeling was. Hij mocht omdat we het al een keer gedaan hadden voorop, dus knallen. :D

kleine impressie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de hele fotoimpressie: zie hier

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:21

Het ziet er uit dat Venga het maar een makkie vind.Hij lijkt het allemaal makkelijk te springen.
Er zitten een paar leuke foto`s bij.

Ik vroeg me alleen af wat je hier ging doen. :D

Afbeelding

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:12

Ben ik ook weer een keer! Stoere foto's Kim! Venga had het zo te zien goed naar zijn zin!

Mijn paardenjacht schiet nog niet echt op. Ik zou samen met iemand een paard kopen, maar onze wensen lopen toch iets te ver uit elkaar. Zij gaat waarschijnlijk een nog niet zadelmak paard kopen, maar dat is het niet voor mij. Ik rijd nu een paard in Wateringen en kijk rustig verder naar 'het' paard.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:16

Wow leuke foto's Kim!
Jij zit er zo te zien een stuk sterker op dan de vorige keer! Vind vooral de derde foto erg gaaf!! Knappe pleegkind van me :D

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:21

taverno schreef:
Het ziet er uit dat Venga het maar een makkie vind.Hij lijkt het allemaal makkelijk te springen.
Er zitten een paar leuke foto`s bij.

Ik vroeg me alleen af wat je hier ging doen. :D

Afbeelding

Ja... Dat is een mooi verhaal. :o venga moest namelijk over de lage hindernis, maar die vond hij blijkbaar veels te laag, dus besloot de hoge hindernis te nemen met als gevolg dat ik op zijn nek eindigden. :D.

Coby, jammer dat het niets is geworden. Ga je nu toch nog voor een eigen paard zoeken? Begrijp ik dat goed?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:30

Gave foto's Kim, Ziet er goed uit.. Jullie vinden het allebei heel leuk... dat straalt er vanaf :))

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:47

Ik denk het toch wel. Maar ik heb geen haast. Ik zie wel waar ik tegenaan loop. Ik wil het liefst via via een paard kopen en niet elk weekend heel Nederland afreizen om een paard te gaan kijken wat vervolgens toch tegen valt, of waar wel een raar verhaal aan vast hangt.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:05

Gave foto's Kim. Venga en jij hebben het echt super naar jullie zin zo te zien *D .

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:38

Wat leuk Kim, dat ziet er heel goed uit. Lekker paardje heb je aan Venga dat hij daar zo van geniet, toppie! +:)+

Nicam hoe gaat het met Aimee? Ik zag haar nog ik de box staan, heb even tegen haar aan staan kletsen. Ze stond zo alleen. Ze is wel erg groot geworden zeg.

Coby, dat is balen. Wat voor soort paard zoek je ongeveer? Alleen een paard houden heeft wel veel voordelen hoor, en je kunt altijd nog een geschikte bijrijder zoeken als dat lukt.

Vandaag ging het rijden erg k*t. Noah was erg springerig en luisterde totaal niet naar mijn hulpen, pakte het bit vast en er was geen land mee te bezeilen. Gelukkig bezeilen we ook geen land, maar het ging gewoon niet. Morgen weer een dag :Y)

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:49

@Noah....met Amaye gaat het goed gelukkig. Ze is nu ruim twee weken koortsvrij en groeien gaat gewoon door :D . Gelukkig is ze rustig op stal, maar is altijd blij als iemand langskomt.
Balen dat rijden vandaag niet ging, maar gelukkig komt er ook een morgen.... :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:53

Sorry, Amaye, :D. Dat is goed nieuws voor haar. Ze spiekt vaak even om de hoek als er iemand langsloopt. Weltruste.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:43

Goeiemorgen :D

Wat een dag was het gister.
Ilvy vraagt gister aan mij is jou paard ook zo druk.
Ik nog nee helemaal niet.
Nou een kwartier later had ik ook weer een druk monster. :P

Gave foto's Kim.
Venga doet het leuk zeg.
Gaaf dat hij het ook echt leuk vind..

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:50

Hallo dames lees dit net op een ander topic waar ik zit en denk meld het ook maar even hier...

Lawsonia

Via een paar van onze leden ontvingen we berichten over een ziekte die de laatste maanden nogal van zich laat spreken. Deze ziekte wordt Lawsonia genoemd en komt voor bij veulens en naar het zich nu laat aanzien ook bij volwassen paarden.
De ziekte heeft een sluipend karakter. De dieren worden mager, dof en lusteloos en vaak is er een vermoeden van bloedwormen. Bij de bloedtest hierop wordt echter niets gevonden.
De oorzaak ligt in een bacterie die genesteld is in de dunne darm. Deze bacterie zorgt ervoor dat het voedsel niet opgenomen wordt maar onverteerd doorgaat naar de dikke darm waarna het het lichaam verlaat. De paarden krijgen ook diarree.

De ziekte kan worden aangetoond door celonderzoek, het veroorzaakt een verandering in de witte bloedcellen. Het tast dus ook het imuunsysteem aan.

Bij niet behandelen zijn de vooruitzichten slecht. De behandeling bestaat uit een antibioticakuur die minimaal 3 weken maar vaak ook langer moet worden gevolgd.
Er is genezing mogelijk, maar het paard blijft wel drager.

Het vermoeden bestaat dat de bacterie afkomstig is van varkens, de bacterie wordt ook door ratten verspreid.

Gezien het aantal gevallen dat nu al bekend is moet er rekening worden gehouden met een grote kans op een landelijke epidemie. Om die reden geven we hier bekendheid aan.
Als uw paarden of pony’s bovenstaande symptomen hebben wees dan alert. Waarschuw uw veearts en wijs hem/haar op deze ziekte.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:06

Goedemorgen!
Gaaf Kim?

Hittegolf op komst. De kachel kan deze week eindelijk weer lager worden gezet. De eerste serieuze hittegolf in 2010 lijkt namelijk in aantocht!
Na het erbarmelijk koude weekeinde schiet de temperatuur als een raket omhoog. Medio deze week ligt het kwik al op waarden tussen 25 en 28 graden. In het weekeinde zijn zelfs tropische waarden (30 graden of meer) haalbaar. Van een officiële hittegolf is sprake als in De Bilt op vijf dagen de 25 gradengrens wordt gehaald of het op drie dagen 30 graden is. Tot in het begin van volgende week zijn de vooruitzichten ideaal zomers

Fijne dag allemaal!