Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:07

ik vind de stallen prima van formaat. Het is tenslotte ook maar een midweekje. en ze komen er al 2x per dag uit om te rijden.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:11

Ik ben ook blij dat ze er 2x per dag uitkomen om te rijden, er is hier ook geschreven dar er een paar paddocks waren waar je ze eventueel in kan zetten... Dan zet ik mijn pony samen met die van een vriendin (ze kennen erkaar, dus dat gaat goed) erin, als dat een uurtje per dag lukt, zou dat enorm fijn zijn !

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:21

@tientjeh: wat is "prima van formaat"? Is dat 3x3 of groter dan dat?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:26

Snoekiej: er zat echt geen plaat in, het waren zachte beschermers met 1 harde knop erin, van ongeveer 2 bij 3 cm op de achterkant van het been, verder kon je hem geheel oprollen, zowel voor als achterkant. Heb overigens zat andere crossbeschermers in de hand gehad met wel platen erin, bij een vriendin, maar die had dalmars maar had al de grootste maat voor hele smalle beentjes, dus dat gaat op mijn paard niet passen. Ben wel een beetje om me heen aan het kijken, maar moet wel kunnen passen, als het niet past heb ik er niets aan.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:28

Zie wel hoe het komt met de stallen en evt mogelijkheden van even buiten... anders ga ik lekker aan de hand ook nog met em wandelen/grazen, dat ie er niet alleen uitkomt om te werken.

Mijn paard is 1.83m dus ruime stal is wel fijn :')

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:34

Volgens mij zijn de stallen wel wat ruimer dan 3x3, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Mijn paard van 1.66 heeft meer dan ruimte zat. Er zijn ook nog wel wat ruimere stallen beschikbaar.

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:36

:j de stallen met buitenluik zijn iets groter dan die zonder buitenluik :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:38

Ze zullen er vast wel rekening mee houden ook toch?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:40

@Orlando: je bedoelt met de stokmaat van je paard bij de stalindeling? Ja, dat mag ik ergens wel hopen. Natuurlijk is het zo dat er altijd een mouw aan te passen is, even wandelen o.i.d.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:41

Ik vraag me wel af is het zeg maar daar aankomen, rennen om een stal(ok, dit overdrijf ik) en dan rennen voor een zadelkast...? Want de stallen krijg je dus niet aangewezen?

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:44

iedereen heeft een zadelkast en die is al aangewezen :) Daar staat je naam op.. Een stal mag je wel zelf kiezen maar als je er enigzins op tijd bent kun je nog goed zelf kiezen ;)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:45

femskie: Ja dat bedoel ik.. zal het evt bij het inschrijfformulier aangegeven dat de mijne ietsje aan de grote maat is :+

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:50

Ik zorg er gewoon voor dat ik er 8 uur ben..

Heeerlijk half 6 van huis :O

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:51

hihi Debbie, wat dacht je van de trip die ik ga maken vanaf het eiland.. pfoe..Eerst op zondag o.i.d naar de wal, overnachten en de volgende dag verder met de trip. Wel gedoetje maar wel veel zin in!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:54

femskie schreef:
hihi Debbie, wat dacht je van de trip die ik ga maken vanaf het eiland.. pfoe..Eerst op zondag o.i.d naar de wal, overnachten en de volgende dag verder met de trip. Wel gedoetje maar wel veel zin in!

Ja voor jou is het inderdaad helemaal een hele onderneming!
Duur grapje ook.. met de boot met auto & trailer!
Rij je nu alleen wedstrijden op Terschelling? Werkt dat wat?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:31

sammie18 schreef:
Snoekiej: er zat echt geen plaat in, het waren zachte beschermers met 1 harde knop erin, van ongeveer 2 bij 3 cm op de achterkant van het been, verder kon je hem geheel oprollen, zowel voor als achterkant. Heb overigens zat andere crossbeschermers in de hand gehad met wel platen erin, bij een vriendin, maar die had dalmars maar had al de grootste maat voor hele smalle beentjes, dus dat gaat op mijn paard niet passen. Ben wel een beetje om me heen aan het kijken, maar moet wel kunnen passen, als het niet past heb ik er niets aan.

Je kan gewoon op een SGW wedstrijd een aantal modellen passen. Op de homepagina van www.canter-equipment.nl kun je zien waar ze dit jaar staat. Dan krijg je gelijk goed advies en kan je passen :) NEW heeft ook andere beschermers, niet alleen maar crossbeschermers, dus wie weet heb je toch iets anders in je handen gehad.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:56

Wij gaan waarschijnlijk al op zondag :) Kan iemand mij iets meer informatie geven over de B&B die er in de buurt is? Hebben ze een site, hoever is het van het kamp etc?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:57

_Pasja_ schreef:
Wij gaan waarschijnlijk al op zondag :) Kan iemand mij iets meer informatie geven over de B&B die er in de buurt is? Hebben ze een site, hoever is het van het kamp etc?

Ook benieuwd naar ja! :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:18

femskie schreef:

De stallen van de Prins Willem Alexander hal zijn kleiner dan 3 x 3. Ik heb vorig jaar de lengte van de voorkant gemeten door passen van ong een meter te maken en toen kwam ik uit op ong. 2,5 meter... De diepte zou goed 3 meter kunnen zijn, maar ik vond het maar kleine hokken :o Zeker met een knoeperd als jouw Lancet merrie zou je vantevoren vragen om een grote box. Anders is het echt niet eerlijk voor je paard. Het KWPN is niet voor niets naar een andere accomodatie gaan zoeken ;)

In principe geldt overigens dat wie bij aankomst het eerste is ook het eerste maalt.

Vorig jaar waren er ook mensen die al op zondagavond terecht konden. Ik denk dat ik ga vragen of dat dit jaar ook kan, want wij moeten ook een flink end rijden (Noord Oost Friesland). Als ik de hengst meeneem moet ik sowieso een box hebben die ruim genoeg is en waarbij hij niet steeds zijn hoofd over de boxrand in het gangpad kan hangen. Dan krijg je gedoe.

Mijn ruin is minstens 1,70 m en die zou ik ook graag in een grotere box willen hebben... De accomodatie voor de paarden is eigenlijk het enige minpunt, vind ik.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:22

Pletje123 schreef:
femskie schreef:

De stallen van de Prins Willem Alexander hal zijn kleiner dan 3 x 3. Ik heb vorig jaar de lengte van de voorkant gemeten door passen van ong een meter te maken en toen kwam ik uit op ong. 2,5 meter... De diepte zou goed 3 meter kunnen zijn, maar ik vond het maar kleine hokken :o Zeker met een knoeperd als jouw Lancet merrie zou je vantevoren vragen om een grote box. Anders is het echt niet eerlijk voor je paard. Het KWPN is niet voor niets naar een andere accomodatie gaan zoeken ;)

In principe geldt overigens dat wie bij aankomst het eerste is ook het eerste maalt.

Vorig jaar waren er ook mensen die al op zondagavond terecht konden. Ik denk dat ik ga vragen of dat dit jaar ook kan, want wij moeten ook een flink end rijden (Noord Oost Friesland). Als ik de hengst meeneem moet ik sowieso een box hebben die ruim genoeg is en waarbij hij niet steeds zijn hoofd over de boxrand in het gangpad kan hangen. Dan krijg je gedoe.

Mijn ruin is minstens 1,70 m en die zou ik ook graag in een grotere box willen hebben... De accomodatie voor de paarden is eigenlijk het enige minpunt, vind ik.

Ben je dr al uit welke week je gaat doen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:23

Uuhh.... nee O:) maar het staat ongeveer 60% voor de M/Z week en 40% voor de Allround :+

nicolailover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:29

moet je er echt om 8 uur zijn?
wand van hier tot ermelo is 1.5 uur
dus met trailer en beetje file ben je al gou 3 uur opweg
dan zou ik om 5 uur moeten vertrekken
en paard lopt echt niet in een keer de trailer op
en met eten en zo zou ik echt heeeel vroeg op moeten staan

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:30

nicolailover schreef:
moet je er echt om 8 uur zijn?
wand van hier tot ermelo is 1.5 uur
dus met trailer en beetje file ben je al gou 3 uur opweg
dan zou ik om 5 uur moeten vertrekken
en paard lopt echt niet in een keer de trailer op
en met eten en zo zou ik echt heeeel vroeg op moeten staan

Nee je mag uiterlijk half 10 arriveren geloof ik :) Maar dan zijn de meeste deelnemers er al en dan zijn ook de mooiste/grootste boxen bezet.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:32

oeh van mijn vader mag ik zowiezo naar allround t/m 20 jaar! (ben ik waarschijnlijk wel 1 van de oudsten, 19 jaar) Vanavond nog even samen met moeders overleggen of haar die datum ook uit komt en zo ja, dan mag ik! Heb meteen ff overlegd dat we het paard dan zondag vast brengen!
Laatst bijgewerkt door Phylos op 10-01-10 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:35

ow jah als er nog iemand is van die week allround t/m 20 jaar die op zondagavond komt, maar nog geen slaapplaats heeft, dan kan ik wel een slaapplek regelen ;)