*Schopt zichzelf onder kont* Waar zijn mijn manieren.... Allereerst natuurlijk alle Ini Slotfans een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2015!!!
Vandaag mijn 1e les in 2015 gereden. En wel op een oude liefde: Nini!
EN wat was ze leuk vandaag! Had ruim de tijd om te poetsen, want ik was veel te vroeg op stal. Had pas om 10.00 uur les en was in de waan al om 9.30 uur les te hebben. Veel poetstijd dus! En dat vond Nini wel leuk! 1x heb ik moeten corrigeren ivm met maaiend achterbeen, maar verder was ze de braafheid zelve! Sterker nog, mevrouw wilde graag knuffelen! En dan wel op zijn paardjes he! Dus met bovenlippen en eventueel de tanden. Kijk, een knuffel met bovenlip is niet zo vervelend, ben ik van PM wel gewend. Maar dat gebit... liever niet!
Dus dat ook niet toegelaten!Opzadelen liep wel kleine vertraging op. Want iemand was bezig hooi te gooien door het luik in de zolder. En daardoor werd de stal van Jelle geblokkeerd. Amazone kon er niet in, paard kon er niet uit. Toen bleek dus dat we als groep een eenheid worden. Want iedereen zette de schouders eronder en binnen een kleine vijf minuten waren alle balen hooi opgestapeld langs de boxen en in de oude stal van Moonlight. Daarna kon iedereen rustig zadelen en naar de bak.
Vanaf minuut 1 merkte ik dat Nini in een superfijne bui was. Ze liep erg fijn, reageerde heerlijk op mijn been. Ini was afwezig, dus Wineke nam de les over! En wat doet ze dat fijn! Echt een heerlijke les gereden en weer wat dingen bijgeleerd. En ik merkte dat als ik een aanwijzing kreeg en die uitprobeerde, dat het echt werkte! Nini ging meteen beter lopen! Heerlijk! Galopje, drafje, van hand veranderen (daarbij nog een keer bijna Wineke omver gereden, en uiteraard excuses gemaakt), wijken, achterwaarts, halthouden, alles ging mega soepel. Ja ik heb echt heel fijn gereden vandaag!!!
Naverzorgen vond Nini trouwens ook heel fijn, bleef braaf staan en opnieuw moest ik een "kusje" van haar lippen incasseren! Ze was echt in knuffelbui! Onderweg naar de wei ging trouwens dat hoofd er echt even op, ze keek vol interesse rond en wilde echt die kant wel op. Op verzoek van Rianka Islotti gelijk mee terug genomen (ach je bent er dan toch, kleine moeite om dat dan even te doen) en die in een stal geparkeerd. Nog even de bezem door de gang, wat spullen opruimen en ja dan is toch echt weer tijd om dag te zeggen! Kan niet wachten tot volgende week!!
Halster goed gedaan, touwtje eraan, dekens eraf en poetsen maar. Had al snel door dat het halster gewoon te groot was voor meneer, heb wel 4 keer dat ding goed gedaan in ca tien minuten... Heb het er uiteindelijk maar af gedaan en een andere omgehangen, die wel goed paste. Voor hem ook fijner en veiliger denk ik. Wel iets te lang over het poetsen gedaan helaas. Maar goed, die benen zaten tot bijna bovenaan onder de modder. En als je dan peesjes en strijklapjes om wilt doen, moet het wel een beetje schoon zijn! Uiteindelijk moest zadelen even rap-rap, maar PM vond het niet zo erg geloof ik. Het enige wat hij deed was een keer in t zadel happen...
Had echt het gevoel weer vooruit te zijn gegaan! Ini had trouwens een volte-dag vandaag, zo leek het. De ene na de andere volte moesten we draaien. Grote volte hier, kleine volte daar. Volte openen en sluiten, werd er beetje draaierig van... Gelukkig mochten we tussendoor middendraf en uitgestrekte draf doen, keertje halthouden + achterwaarts, verzamelde draf, galopje, afwenden en wijken en regelmatig van hand veranderen. Maar dan was daar toch steeds weer die volte... Ja, was echt een draai-maar-raak-dagje!
Oftwel: POETSEN DUS! En laat ik daar nou net geen hekel aan hebben en hij evenmin. Die bovenlip van PM ging tijdens het poetsen weer alle kanten op, heel eigen leventje dat ding! 
:D:D:D