stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:25

Leuk priscilla!!! Wat vond je zelf van het filmpje? Gek zeker, om jezelf te zien rijden.

Gisteren is Nico langsgeweest voor mijn paard. Conclusie, hij moest aardig wat werk verzetten en ik mag er nu pas dinsdag weer op (alleen stappen) en dan weer rustig opbouwen. Volgende week zondag had ik eigelijk wedstrijd... Die heb ik dus net maar ook afgezegd!

Flurk

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 13:09

Hoi meiden,
inderdaad foto's waren geen fijne kwaliteit maar beeld zag er leuk uit.
Fijn dat het zo goed gaat Pris.
En wat vind ik het rot en dat meen ik uit de grond van mijn hart dat sommige een beetje aan het kwakkelen zijn momenteel met hun paard.
Hoop dat jullie paardjes snel weer opknappen.
Heb afgelopen dagen niet veel tijd voor pc gehad maar wil wel met jullie delen dat Wervelwind het echt geweldig doet.
Ben echt heel blij met mijn little pony nu hopen dat hij nog wat de hoogte in schiet.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 09:58

Hoi hoi,
alles goed met jullie?
Ik heb een probleem moet morgen plotseling jureren maar ben vergeten dat het eigenlijk maandag is en ik dan land dienst heb.
Heb aan iemand een sms je gestuurd of hij dat voor me wil doen maar als er andere gegadigden zijn hou ik me aan bevolen.
Verder ben ik in aanraking gekomen met een stand met Aloe Vera producten (was ik al fan van) en heb voor Wervelwind een zonnenbrand crème aangeschaft. Als iemand iets meer over Aloe vera producten wil weten vraag het maar en ik zoek het voor je op.
Is echt geweldig spul (deed eerst Flurk zijn mok ermee behandelen en verdween heel snel)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:05

Sorry Lida ik kan morgen niet, ik ga naar kleine Mooni!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 18:59

mijn weiland probleem morgen is opgelost de eigenaar van BOB doet het voor mij en mijn 'bijrijdster' Imke.
Bedankt in ieder geval voor jullie hulp/ meedenken

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 19:05

Zo vandaag HEERLIJK met Wervelwind gereden (eigenlijk JW want wij hebben geruild) Voordat we op stal kwamen moesten we eerst toestemming vragen aan de politie om over te steken want de trauma heli was net weg en het kruispunt was afgezet i.v.m sporen onderzoek van een ongeluk wat zich daar even tevoren had plaatsgevonden. Dus onze route met Wervelwind even anders ingedeeld want met paard mochten we er niet door. Affin dus lekker gereden en een paar bomen als hindernis gebruikt en zoonlief Kjelle alvast de kunst van het hangen geleerd. (was wel krap met z,n tweeën achterop) Geweldig vond hij het. Kortom erg leuk allemaal. Toen op de terugweg weer langs het afgezette kruispunt want ja we moesten naar huis en ineens zag ik een bekende (de meneer die foto's maakte van de sporen) Dus nog effe staan kletsen totdat de mannen ongeduldig werden want die wilden thuis een boterham eten.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:40

Leuk pris!!!
Jeetje wat zit jij netjes...!!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:37

Mijn verslagje van gisteren:

Wat een dag zeg!

Vanmorgen zo goed als het kon gewerkt.

Om 12 hup de papieren van de trailer van een vriendin ophalen en naar stal.

Jims stond me al op te wachten en wilde maar al te graag zijn stal uit! Gelukkig was dat al een pluspuntje!

Vriendinnetje kwam al snel, trailer aankoppelen Jims zijn bescherming omdoen en de weg op! Hij ging gelijk de trailer op en wonder boven wonder hij liep weer op zijn pijnlijke been!!!

Gelukkig waren we op tijd en hadden we geen file. We waren er om 14.45 en ik had om 15.00 een afspraak. We mochten hem van de trailer afhalen, waarna hij naar de behandel kamer mocht.

Verband eraf geknipt, verdoving ingespoten en foto's maken. Gelukkig was hij super braaf en netjes opgevoed dus nee meneer zette zijn auw voet NIET op het blokje!

Geen enge dingen op de foto's gezien! Kamer weer uit en scheren maar voor de scan. Ook weer super braaf maar de scheermachine stopte.... Geen probleem dan maar met dat beetje haar! Helemaal niets totdat Job(veearts) op "het" gevoelige plekje scande kreeg hij toch bijna een doodsklap en dat door de verdoving heen. En jahoor een ontsteking... En een klein wondje! Dus dat was positief! Hij kon geen gekke dingen verder vinden!

Dus nu staat hij op stal met een animalintex verband om in stal en moet ik 2 dagen rustig stappen en moet de ontsteking weg gaan. Ik mag alleen nog niet juichen! Als hij na 2 dagen NOG kreupel is of pijn vertoont is het dus wel mis.......

Maargoed heb er een redelijk goed gevoel bij!

Marjolein super bedankt voor het lenen van de trailer!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:12

Hopen dat de ontsteking snel weg is ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:16

Geen dank, shar. Normaal ben ik niet zo van het uitlenen van mijn trailer (jij bent de eerste in 8jaar :P ) Maar een ritje met Jimy naar de kliniek gereden door Sophie maak ik graag een uitzondering voor!

Jij bedankt voor het schrobben van de trailer en het wassen van de transportbeschermers! :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:14

Ja graag gedaan hoor! Je bent echt mijn reddende engel in nood geweest!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:45

Even spammen: Mijn Bodyprotector staat te koop (zie onderschrift!)

Shar, ik heb gisteren weer gereden en meneer schudde weer met zijn hoofd. Ik heb uiteindelijk jouw masker gepakt en toen deed hij het niet meer....

Moet dus even de DA lief aankijken of hij mijn paard wil onderzoeken of het echt niets medisch is en of hij dan een dierenarts verklaring wil tekenen zodat ik ermee mag rijden met de dressuur!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:49

He bah Marjolein! Dat is vervelend! Je kan zijn masker gewoon pakken hoor! In de kist bovenop de kast ligt het neus flapje mocht je dat willen gebruiken!

Oh ik zag net je advertentie staat maar ik denk dat ie voor mij te groot is...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:51

Ik denk ook dat hij te groot is voor jou!!!

Tnx, ga ik vanavond weer met 'Zorro' rijden :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:02

Zorro? Ohhhhh dat is echt een knap paard zeg! ;-)

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:06

@Mar gave foto's in je profiel man echt super gaaf die foto's!
Krijg je echt een kick van als je dat zo zit tekijken!

Die foto dat luke weigert die foto's :')
Je staat zo wat weer recht op na die hindernis :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:26

@ Melissa: 1 seconde later stond ik inderdaad weer recht op twee benen met de teugels nog in mijn handen :+

Ik heb denk ik de DA al gevonden bij ons op stal :D Moet haar alleen nog even lief aankijken :o

Als het goed is komt vandaag mijn nieuwe BP binnen *\o/*

En ik heb mijn vakantie 'besproken'. Een weekje zeilen op de boot van mijn schoonouders!! Het is alleen nog even wachten, want het is pas 28 augustus tot 6 september ;( Maar waarschijnlijk gaan we ook nog een lang weekend een city tripje naar Gèneve.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 14:27

Sharon_Jims schreef:
Mijn verslagje van gisteren:

Wat een dag zeg!

Vanmorgen zo goed als het kon gewerkt.

Om 12 hup de papieren van de trailer van een vriendin ophalen en naar stal.

Jims stond me al op te wachten en wilde maar al te graag zijn stal uit! Gelukkig was dat al een pluspuntje!

Vriendinnetje kwam al snel, trailer aankoppelen Jims zijn bescherming omdoen en de weg op! Hij ging gelijk de trailer op en wonder boven wonder hij liep weer op zijn pijnlijke been!!!

Gelukkig waren we op tijd en hadden we geen file. We waren er om 14.45 en ik had om 15.00 een afspraak. We mochten hem van de trailer afhalen, waarna hij naar de behandel kamer mocht.

Verband eraf geknipt, verdoving ingespoten en foto's maken. Gelukkig was hij super braaf en netjes opgevoed dus nee meneer zette zijn auw voet NIET op het blokje!

Geen enge dingen op de foto's gezien! Kamer weer uit en scheren maar voor de scan. Ook weer super braaf maar de scheermachine stopte.... Geen probleem dan maar met dat beetje haar! Helemaal niets totdat Job(veearts) op "het" gevoelige plekje scande kreeg hij toch bijna een doodsklap en dat door de verdoving heen. En jahoor een ontsteking... En een klein wondje! Dus dat was positief! Hij kon geen gekke dingen verder vinden!

Dus nu staat hij op stal met een animalintex verband om in stal en moet ik 2 dagen rustig stappen en moet de ontsteking weg gaan. Ik mag alleen nog niet juichen! Als hij na 2 dagen NOG kreupel is of pijn vertoont is het dus wel mis.......

Maargoed heb er een redelijk goed gevoel bij!

Marjolein super bedankt voor het lenen van de trailer!

zoals je het schrijft klinkt het inderdaad redelijk positief.
Ik duim met je mee.
Sterkte

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 14:32

mo_van_dijk schreef:
@ Melissa: 1 seconde later stond ik inderdaad weer recht op twee benen met de teugels nog in mijn handen :+

Ik heb denk ik de DA al gevonden bij ons op stal :D Moet haar alleen nog even lief aankijken :o

Als het goed is komt vandaag mijn nieuwe BP binnen *\o/*

En ik heb mijn vakantie 'besproken'. Een weekje zeilen op de boot van mijn schoonouders!! Het is alleen nog even wachten, want het is pas 28 augustus tot 6 september ;( Maar waarschijnlijk gaan we ook nog een lang weekend een city tripje naar Gèneve.

inderdaad wat heb jij COOLE foto's in je profiel zeg
En wel fijn dat het rijden met Zorro beter gaat dan zonder (is tenminste simpele oplossing) Succes met de papierwinkel hiervoor

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:35

Inderdaad, dat is het voordeel van crossen. Allemaal prof. fotografen aanwezig en gelukkig vragen ze niet de hoofdprijs als je ze wil bestellen (tussen de 6 en 10 euro voor een digitaal bestand!)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 14:35

Zo gisteren les gehad en de les was heerlijk maar de voorbereiding daar aan vooraf wat minder.
Mijn little pony brak los tijdens zijn hoofdstel in doen (het halster brak op de doorn van de gesp) en in de box van het overbuurpaard kwam hij tot stilstand waar ik toen met een klein gevechtje zijn hoofdstel in kreeg. Tijdens inspannen was hij ook beetje drakerig maar uiteindelijk alles gelukt en heerlijk gereden in de buitenbak. Hij heeft super zijn best gedaan en volgende week hopen we natuurlijk op weer zo'n fijne les.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:57

Hier een update van Jims voet zonder verband...
Wel in link omdat ik het er erg vies uit vind zien!

Nog met verband:
http://i125.photobucket.com/albums/p61/ ... oetje3.jpg
Net zonder verband:
http://i125.photobucket.com/albums/p61/ ... oetje4.jpg
Na een sodabadje:
http://i125.photobucket.com/albums/p61/ ... oetje5.jpg
Droog:
http://i125.photobucket.com/albums/p61/ ... oetje6.jpg
Weer ingepakt:
http://i125.photobucket.com/albums/p61/ ... oetje7.jpg

Conclusie
Het ziet er goed uit! Wond is mooi roze met granulaat, warmte en zwelling vallen mee!

Ikke is blij!!!!!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:00

De foto's vallen mee! Ik had eerder zoiets verwacht. Niet Luke, maar dit heeft hij wel gehad!

En deze foto's kunnen wel als schokkend worden ervaren :j
http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... mages.html

Bij Luke was de hoornzuil alleen breder. Ik heb er geen foto's van gemaakt, want ik vond het al erg genoeg. Achteraf vind ik het wel jammer, had ik wiki kunnen aanvullen met mooie foto's :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:20

Had zoiets kan er net zo goed foto's van maken... Kan ik goed zien of er verbetering in zit of niet...

Maar leuke site en mooie foto's!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:27

Inderdaad, het is een hele handige site, zo met de uitleg en de foto's erbij van heel veel hoefproblemen... Ach, ik moest ongeveer elke week terug naar Emmeloord, dus zij konden het redelijk goed in de gaten houden! Om de dag mocht het drukverband er toen af om het te verwisselen, wat er eigelijk direct weer opmoest om uitstulping tegen te gaan.

Gisteravond zo iets raars meegemaakt op stal.... Nieuwsgierig? svp via PB!