Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar hij liep wel fijn! Alleen die galop uitzitten op hem... krijg t gewoon niet voor elkaar...
Maar goed, toen meneer daar eindelijk stond, snel terug naar stal. Samen met Liza PM in de spuitplaats gezet, slang erbij, shampoo. Even de witte voetjes echt wit wassen! Gelijk wat antiklit in de staart gedaan en daar een vlecht in gemaakt. En omdat we toch bezig waren ook gelijk maar even de manen tot knotjes verwerkt. Invlecht in de voorpluk en ook daar een knotje van gefabriceerd. Goed gepoetst, zelfs nog even de bonthandschoen eroverheen voor extra glans. Daarna rustig gezadeld en Lisa erop geholpen.
Had helaas niet veel tijd om los te rijden, slechts 3 paarden tussen Lisa en mij, maar dat gaf niks. Had hem voor het gevoel fijn lopen.
de bak uit. Moest nog wel even naar de jury. Zei al tegen Ini dat ik voor mijn gevoel fijn gereden had, en dat bevestigde de jury wel! Zij zei ook dat ik strak op de letter rijd, en dat ik dit moet volhouden! Nou prima toch! Na dit compliment zaten mijn mondhoeken echt ergens bij mijn oren geloof ik!
De zweetplekken op zij rug ben ik met de tuinslang op de poetsplaats te lijf gegaan. Maar je merkte wel dat hij wel klaar was met dat getut en gedoe. Dus ik hem hem gegeven wat hij wilde: ik heb hem lekker naar de wei verplaatst en hem zijn rust gegeven!
) goed mee, liet zich gewillig aanlijnen en liep braaf mee. Mevrouw in haar vaste box geplaatst, snel spullen pakken en klaarleggen. Alleen dat zadel...gelukkig staat er altijd een krukje in de zadelkamer
. Terwijl ik met hoofdstel en peesjes naar stal liep, stond mevrouw al uitgebreid te plassen. Ach ja, stal net uitgemest en opgestrooid, niets plast fijner toch? Nadat ik haar zadel had gepakt, zag ik bij terugkomst alleen nog hoeven die in de lucht staken!
Oftwel, even lekker rollen hoor! Blijkbaar jeuk op de rug gehad of last van de deken ofzo! Mevrouw kreeg intussen een hap hooi van Karst, dus die was ook weer blij en stond toen rustig stil. Ik heb haar snel gepoetst, hoeven gekrabd en opgezadeld. Zelfs al een riempje aan de singel gedaan voor de slof. Daarna cap op, handschoenen aan en hoofdstel om.
Oftewel zonder slof op "otje" rijden vandaag. Dus dat ding maar gelaten voor wat hij was en Ottoline zo meegenomen naar de bak. En inderdaad, het is me gelukt om haar zonder slof te rijden. Iets wat ik eigenlijk niet had verwacht, blijkbaar ga ik toch nog steeds vooruit!
Stap, Draf, voltes, veel van hand veranderen vandaag, voorwaartser, terugrijden, Ja Ini was weer lekker op dreef! De eerste galop (linksom) was in 2 groepjes van 4, ik zat in de tweede groep. En wat was Otto braaf!
En dan bedoel ik ook echt pijlsnel! Kon nog net Blue Maid ontwijken, daarna kwam ik pas ergens op G weer tot stilstand. Men, wat gaat zij dan hard! Ini wist wel te zeggen dat ik zo mooi bleef zitten en haar netjes terugnam. Nou ja, toch wel weer een positief punt
(denk ik)... Die bocht vond Ottoline nog wel een beetje eng trouwens, moest echt even mijn best doen om haar weer daar doorheen te krijgen. 2e galop ging al stuk beter, kon haar prima onder stuur houden. Geen rare manoeuvres etc... De rest van de les ging ook erg fijn, op het einde zelfs een stukje aan de teugel! Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, geen idee
maar ze deed het!
) en naar de stal. Mevrouw had hooi gekregen, dus stond lekker te knabbelen tijdens het afdoen van de deken en het poetsen. Voetjes uitkrabben is bij haar altijd appeltje-eitje, je hoeft maar te wijzen of ze tilt ze al op. Echt een makkie.
Ze gaat steeds fijner lopen, kon vandaag ook steeds een klein stukje doorzitten, terwijl dat eerder niet lukte, want dan ging ze steeds harder lopen! Galopje ging ook prima, heerlijk onder mij, kon goed uitzitten, ja echt superlekker! Echt Wineke mag ons vaker les geven. Heb haar na afloop ook even een dik compliment gemaakt!
Toen was hij nog niet zo rustig en braaf als nu. Braaf wel, maar gewoon nog jong. Bijna alles ging in gangetje turbo en er was nog wel eens wat eng. Maar toen al een goudeerlijk en een echte goedzak!
Afgelopen week zo in een roes geleefd dat ik niet getypt heb... Zaterdag een fijne dressuur- en daarna springles gehad op Nini, zondag met de trein naar Musicals in Concert geweest in de Ziggo Dome te Amsterdam, maandag een preventief medisch onderzoek gehad bij mijn werk, dinsdag met de trein naar oma geweest omdat ze jarig was, woensdag een kalvertweeling dood geboren zien worden, donderdag naar een presentatie geweest van een boekje bij mijn werkplek (waar ik het eerste exemplaar kreeg van de directeur omdat ik op de cover stond, zie ook mijn FB-account) kortom totaal niet aan gedacht om hier te posten...
staan kijken... Ik mocht namelijk op Classic! En die is met 7 jaar natuurlijk nog een jonkie in de Slottie Stables... Had wel eens bewonderend toegekeken hoe bijvoorbeeld Inge (toen nog) en Noraly met haar reden, maar zelf erop had ik niet verwacht!
Met poetsen haar toch maar even vastgezet, vond ze zelf denk ik een minder leuk idee. Want ze probeerde een paar keer mijn halstertouw, waarmee ze stond vastgeknoopt op te eten
Gelukkig kwam Karst met biks, dus liet ze het touw maar verder met rust. Want eerlijk is eerlijk, ik vond het niet zo prettig om een kwijlerig touw steeds uit haar mond te plukken...
En ik heb kennis gemaakt met haar standje "Gekke bekken" af en toe kwam haar tong tevoorschijn, alsof ze wilde gapen, maar dat niet lukte.
Poetsen was uiteindelijk verder geen probleem, net als zadelen. Hoofdstel erom gedaan en op naar de bak!
Of moet ik dit zien als poging om haar eigen knoop los te krijgen???
Maar goed, na een paar keer nee zeggen, snapte ze dat het niet slim was en deed ze het niet meer. Uiteindelijk haar zonder problemen verder naverzorgd en lekker in de wei gezet. Onderweg, in de nieuwe stal, stonden een paar dieren binnen, daar kreeg ze wel goedkeurende blikken van. Die paarden vonden haar ook wel mooi om te zien denk ik. In de wei draaide ze zich trouwens nog een keer om en duwde haar neus tegen mij aan. Alsof ze me wilde bedanken of dag zeggen ofzo... Ik weet niet, maar volgens mij heb ik een "klik met Classic"
allen! 
Zou er wel weer eens een keer langs willen, heb er toch twee ontzettend leuke instructieweken gehad

Ben zelf nog revaliderende van een gebroken enkel na een val van een paard
en vind het een leuk plan Jenny!
en waar moet je weg komen met het Ov? Misschien kun je wel mee rijden als er wat van dit plan komt