RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:12

Oepsie, zie dat ik vorige week vergeten ben een stukkie te typen... Ini was onder de indruk blijkbaar van die keer op Ottoline, dat ik er afgelopen week zaterdag weer op gereden heb! EN wat liep ze weer fijn! Snap niet dat ik die ooit moeilijk vond!!!

Morgen zal mijn stukkie weer ff iets langer laten wachten, mag morgenmiddag proefje doen! Dus ergens in de avond een wedstrijdverslagje! Wees voorbereid en sla maar vast chips, popcorn en frisdrank in!!!

O enneh duimen jullie ff dat het goed gaat en ik mijn pp haal???

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:05

Zo, hier het beloofde verslag!!! Sorry voor evt. typefouten, zal zo wel duidelijk worden waarom dat zo is...

Gisteravond begon de voorpret eigenlijk al: wedstrijdkleren bij elkaar zoeken (sprong nog een knoop van mijn bloesje eraf, dus mam maar even lief aangekeken, was echt te moe om nog te naaien. Heeft ze als extra service ook nog even dat ding gestreken!), ruiterpaspoort in de tas doen, vlechtspullen bij de poetsspullen leggen en dan lekker op tijd bed in! Goed uitgerust zijn is t halve werk!

Vanmorgen bracht mijn vader me even weg, gezien mijn spullen toch echt niet allemaal in koffer van de brommer pasten. In de manege wed ik gelijk voor de keuze gesteld: wilde ik mijn les rijden op PM of Ottoline? Geen moeilijke keuze, de wedstrijd zou ik ook op PM en wilde vantevoren wel even weten hoe hij voelde. Meneer bleek nog in de wei te staan, dus ik die kant op. Ik doe het hek open, kijk naar hem, wil het hek weer achter mij dicht doen en heb niet door dat mijn middelvinger links er nog tussen zat. Gevolg: AUTSJ!!!!! Dikke bloedblaar, soort van scheurwondje net tegen de nagel aan (alsof de huid iets onder de nagel weggetrokken is zeg maar) en ik die van de pijn mij een beetje slapjes voel worden. Maar even tegen PM aan gaan staan, die bleef wel staan hoor. Die laat zijn hooi niet liggen. Toen ik me weer goed voelde met hem naar stal gelopen en Rianka even een pleister gevraagd. Die heeft me in de kantine weer wat "opgelapt". Snel terug naar PM, klaar maken voor de les. Haal zijn zadel uit de zadelkamer, leg dit op een schraag (houten steun), schuift dat ding ineen... Met mijn ringvinger links ertussen... Wederom autsj... EN om het helemaar compleet te maken ook nog mijn wijsvinger links tussen schraag en zadel in... alweer Autsj dus... Omdat ik door deze "ongelukjes" een beetje verlaat was, heeft Rianka mij even geholpen. Gelijk met opzadelen ook maar even vast het witte dekje eronder gedaan. In de buitenbak, opstappen, en rijden maar. Zat nog niet of Ini brult al: 'halverwege gaan Jenny en Lisa wisselen!' En Lisa reed dus op Kanjer. Had al wel gemerkt dat PM wat aansporing nodig had, die was nou niet bepaald actief vanmorgen... Maar goed, na een halve les gewisseld. Want Lisa zou vanmiddag ook op PM rijden. En als je dus een hele tijd niet op Kanjer hebt gereden, is dat best even wennen ;) Maar hij liep wel fijn! Alleen die galop uitzitten op hem... krijg t gewoon niet voor elkaar...

Na de les Kanjer afgezadeld, naverzorgd en naar de wei gebracht, wat niet erg snel ging. Kanjertred he... is gewoon niet harder lopen dan strikt noodzakelijk is >;) Maar goed, toen meneer daar eindelijk stond, snel terug naar stal. Samen met Liza PM in de spuitplaats gezet, slang erbij, shampoo. Even de witte voetjes echt wit wassen! Gelijk wat antiklit in de staart gedaan en daar een vlecht in gemaakt. En omdat we toch bezig waren ook gelijk maar even de manen tot knotjes verwerkt. Invlecht in de voorpluk en ook daar een knotje van gefabriceerd. Goed gepoetst, zelfs nog even de bonthandschoen eroverheen voor extra glans. Daarna rustig gezadeld en Lisa erop geholpen.

Terwijl zij losreed, heb ik mezelf even opgesloten in het toilet om mijn wedstrijdkleren aan te trekken. En dan heb ik het ook over de complete wedstrijdoutfit. Zal volgende wedstrijd wel even wat foto's laten maken hoe dat eruit ziet! Vervolgens maar even in de kantine gaan zitten om naar Lisa te kijken, benieuwd hoe ze reed. Vond PM op dat moment ook niet erg actief lopen. Wel netjes, maar niet actief. Dus toen zij na het rijden de bak uitkwam en ik erop mocht, gelijk maar even het paard wat aangepakt. Niks geen sloom gedoe, lekker doorlopen ~~}> Had helaas niet veel tijd om los te rijden, slechts 3 paarden tussen Lisa en mij, maar dat gaf niks. Had hem voor het gevoel fijn lopen.

Dus ik naar de bak en gaan met die banaan! En al vanaf moment 1 had ik echt een fijn gevoel. Had echt het gevoel aan t rijden te zijn, geconcentreerd op hem en niet op alles eromheen! KOn er voor mijn gevoel echt mee bezig zijn en kwam dus ook met een :D de bak uit. Moest nog wel even naar de jury. Zei al tegen Ini dat ik voor mijn gevoel fijn gereden had, en dat bevestigde de jury wel! Zij zei ook dat ik strak op de letter rijd, en dat ik dit moet volhouden! Nou prima toch! Na dit compliment zaten mijn mondhoeken echt ergens bij mijn oren geloof ik!

Heerlijk uitgestapt, daarna PM naar stal gebracht. Onder zijn zadel bleek hij nogal bezweet te zijn (wat wil je ook als je al wintervacht hebt met deze temperaturen). Maar eerst samen met Lisa alle vlechten overal er weer uit gehaald, wat resulteerde in een rasta-paard := De zweetplekken op zij rug ben ik met de tuinslang op de poetsplaats te lijf gegaan. Maar je merkte wel dat hij wel klaar was met dat getut en gedoe. Dus ik hem hem gegeven wat hij wilde: ik heb hem lekker naar de wei verplaatst en hem zijn rust gegeven!

Nog even wat anderen geholpen met hun paarden, de stal vegen etc. En toen was t tijd voor de prijsuitreiking. Die was nog even spannend, want de punten lagen dicht bij elkaar. En een paar mensen van wie ik verwacht had dat ze hoog zouden eindigen, bleken onder mij geeindigd óf ze hadden afgezien van meedoen om de prijzen. Wel mee dus voor hun PP, maar niet voor de prijzen. Uiteindelijk bleek Lisa met PM 231 punten te hebben en de 1e prijs. En ik had er 230, dus 2e prijs! En dat had ik dus niet verwacht! HIj liep wel fijn, maar zo fijn dat ik een prijs kon pakken, nee... EN dan krijg je ineens de 2e prijs!!!! NA afloop bleef de jury nog even op de manege, dus nog even met haar gepraat en wat tips gehad hoe ik van enkele 5-jes misschien wel een 7-tje kan maken de volgende keer! Leerzaam en leuk dus! Ja, deze mevrouw mag vaker komen jureren! Daar leer je nog eens wat van!

Je begrijpt dat ik die lach nu helemaal niet meer van mijn gezicht krijg. Wel overweeg ik volgende keer weer eens een ander paard te kiezen voor proefjes. Maar tijd genoeg om daar over na te denken!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:33

Gefeliciteerd Jenny!

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 14:20

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Wat leuk dat het zo goed ging en een 2e plaats, netjes hoor! Ook nog een leuke prijs gehad of dat niet?
Misschien moet ik ook maar weer eens paardrijlessen gaan volgen nu dat ik geen paard meer heb :+ .
Injoy was toch overleden? is Islotti er nog? En Rallywood?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:21

Thanks MissMarije en _Mara_! Prijs was een rode rozet! Alleen degene die 1e werd, kreeg een beker.

Injoy is idd overleden, net als Fotty en onlangs ook Moonlight. Islotti is er nog en Rallywood ook, die heeft trouwens ook nog steeds zijn streken hoor!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:33

Jeetje, alweer vergeten te typen.... *geeft zichzelf schop onder de kont*

Afgelopen week mocht ik 2x rijden omdat ik aanstaande zaterdag niet rijd. 1e uur mocht ik wederom op Ottoline rijden. In de binnenbak deze keer, met een goede reden. Want Ini was "Toos bijna Stemloos" geworden en gaf de les met hulp van een microfoon. En ja dat gaat niet in de buitenbak... Merkte gelijk met opstappen dat Ottoline errug voorwaarts was. Hoefde echt niet aan te drijven, moest eerder opletten niet een pony omver te rijden of tegen een ander paard op te botsen. Ze liep wel erg lekker, maar de overkant van de bak kwam steeds wel heel snel dichterbij. Dit was toch echt weer even wennen met haar binnen rijden.

2e uur was juist omgekeerd. Ik mocht toen op Oppy rijden, en die moest ik juist weer extra aanpakken. Dat zweepje dat ik bij Ottoline bij de stal had laten liggen, nu er maar wel even bij gepakt. Leer mij Oppy kennen... Ja die was niet heel erg vooruit te branden, denk dat hij geen haver had gehad ofzo... Jeetje, wat moest ik daar hard werken om hem iets vooruit te krijgen zeg...

Verder geen idee van de bijzonderheden meer. Is alweer zoveel gebeurd deze week... Beloof dat ik voortaan beetje alerter ben op mijn wekelijkse stukkie. BELOOFD!!!! En mocht ik weer eens vergeten hem te plaatsen, dan mag je me wel een klap geven ~~}>

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:51

Goedenmorgen zeg! Wat een ochtend!

Was vanmorgen al ietsje verlaat, dus onderweg naar Ini vol "gas op de plank" met brommertje. Gelukkig nog ruim op tijd. In het schrift hoefde ik niet eens te kijken, want Rianka zei al: "Otto staat nog in de wei." Ja dan weet ik al wel weer genoeg. Toch voor de vorm maar even in boek gekeken en idd daar stond ook "otto" achter mijn naam. Dus touwtje gepakt en op naar de wei. Gelukkig werkte Ottoline (want daar hebben we het over, maar dat had je al wel door denk ik ;)) goed mee, liet zich gewillig aanlijnen en liep braaf mee. Mevrouw in haar vaste box geplaatst, snel spullen pakken en klaarleggen. Alleen dat zadel...gelukkig staat er altijd een krukje in de zadelkamer :D. Terwijl ik met hoofdstel en peesjes naar stal liep, stond mevrouw al uitgebreid te plassen. Ach ja, stal net uitgemest en opgestrooid, niets plast fijner toch? Nadat ik haar zadel had gepakt, zag ik bij terugkomst alleen nog hoeven die in de lucht staken! :? Oftwel, even lekker rollen hoor! Blijkbaar jeuk op de rug gehad of last van de deken ofzo! Mevrouw kreeg intussen een hap hooi van Karst, dus die was ook weer blij en stond toen rustig stil. Ik heb haar snel gepoetst, hoeven gekrabd en opgezadeld. Zelfs al een riempje aan de singel gedaan voor de slof. Daarna cap op, handschoenen aan en hoofdstel om.

Op dat moment kwam Ini melden dat we naar de buitenbak mochten. Dus Rianka pakte de slof die ik had klaar gehangen om die bij mevrouw om te doen. Brult Ini ineens dat ik die niet nodig heb :? Oftewel zonder slof op "otje" rijden vandaag. Dus dat ding maar gelaten voor wat hij was en Ottoline zo meegenomen naar de bak. En inderdaad, het is me gelukt om haar zonder slof te rijden. Iets wat ik eigenlijk niet had verwacht, blijkbaar ga ik toch nog steeds vooruit! *\o/* Stap, Draf, voltes, veel van hand veranderen vandaag, voorwaartser, terugrijden, Ja Ini was weer lekker op dreef! De eerste galop (linksom) was in 2 groepjes van 4, ik zat in de tweede groep. En wat was Otto braaf!

Nou ja, tot op zeker moment dan... Ik zat net te denken: "Wat gaat zij fijn vandaag" in die galop, toen het wel even mis ging. 1 of andere bakkabouter dook ineens op tussen de A en de F. Dit resulteerde in een Ottoline die er pijlsnel vandoor ging... :evaw: En dan bedoel ik ook echt pijlsnel! Kon nog net Blue Maid ontwijken, daarna kwam ik pas ergens op G weer tot stilstand. Men, wat gaat zij dan hard! Ini wist wel te zeggen dat ik zo mooi bleef zitten en haar netjes terugnam. Nou ja, toch wel weer een positief punt :j (denk ik)... Die bocht vond Ottoline nog wel een beetje eng trouwens, moest echt even mijn best doen om haar weer daar doorheen te krijgen. 2e galop ging al stuk beter, kon haar prima onder stuur houden. Geen rare manoeuvres etc... De rest van de les ging ook erg fijn, op het einde zelfs een stukje aan de teugel! Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, geen idee :? maar ze deed het!

Uitstappen mochten we weer in de wei doen, erg leuk. In een lange rij met Otje aan het hoofd naar de wei stappen. Helemaal door de wei naar achteren rijden, omdraaien en weer terug. En dan hetzelfde rondje nog een keertje. Puur om de paarden even lekker op adem te laten komen. Eenmaal weer bij stal mochten we afstappen en afzadelen. En dat vond Ottoline geen gek idee. Nog even lekker geborsteld en getut en zelfs een lekker appeltje ontbrak niet! Ze was er blij mee, at mijn handen er bijna bij op! NOraly stond intussen met Classic te wachten om weer naar de wei te gaan, dus beetje tempo erachter gezet, deken weer netjes op madame gelegd en en nog even de hoeven gekrabd. Daarna naar de wei. Waar Classic en Helina eerst even mijn handen moesten wassen... Blijkbaar smaakte ik nog naar appeltjes... Classic vind mij sowieso wel aardig geloof ik, want toen ik het hek dicht deed (de pin erin, borgpin erdoor) deed ik dat met een Classic neus op mijn voorhoofd. En ach, beetje aandacht geven moet mogen toch!

Volgende week zal ik mijn cam even meenemen en wat fotootjes (laten) maken! Ben benieuwd of ik dan weer op Ottoline rijd!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:33

Wat leuk Jenny dat het zo goed gaat op Ottoline. Ondanks het kleine ongelukje, maar dat kan altijd gebeuren want je zit tenslotte op een dier, maar zo te lezen heb je het goed opgelost. :)

Ben benieuwd naar de foto's volgende week, moeten echt een reunietje doen ofzo een keer!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:03

Reunietje klinkt erg gezellie! Locatie lijkt me ook niet lastig: bij Ini!!!

Misschien valt er wel iets te regelen dat we dan ook even in het zadel gaan?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:06

Wat een heerlijke ochtend vanochtend! Prachtig zonnetje, totaal niet koud, leuk paard onder je billen, fijne les gehad van leuke instructrice, wat wil een mens nog meer!!!!! En ach, dat de brommer niet meteen wilde starten om naar de manege te gaan, dat vergeten we dan maar even! *\%/*

Want dat is tegenwoordig helaas vaker t geval. Ding begint oud te worden (ca 11 jaar oud en bijna 17.000 km op de teller) en heeft dus wat opstartprobleempjes nu t wat kouder begint te worden. Ach, mag dat na zo'n staat van dienst? Nou dan! (mist bejaarde smiley...)

Maar goed, was wel blij toen dat ding eindelijk begon te draaien. OP naar de paarden! Ini had vorige week al gezegd dat ze er deze week niet zou zijn ivm EHBO cursus, maar dan Wineke ons les zou geven. Nou prima toch! Bij aankomst had ik al een vaag voorgevoel dat ik mijn zweepje wel thuis had kunnen laten, want ik zou toch wel weer op "Otto" zitten. EN dat gevoel bleek 100% juist. Ik heb zo'n raar gevoel, daar kun je voor 100 % op vertrouwen, dat zit altijd goed!!! Mevrouw stond al op stal, dus de spullen gepakt in de zadelkamer (waarom staat dat krukje daar ineens niet meer, verdorie nog aan toe >;) ) en naar de stal. Mevrouw had hooi gekregen, dus stond lekker te knabbelen tijdens het afdoen van de deken en het poetsen. Voetjes uitkrabben is bij haar altijd appeltje-eitje, je hoeft maar te wijzen of ze tilt ze al op. Echt een makkie.

Opeens brult Wineke dat we nog maar 10 minuten hebben, nou dan weet je het wel. Peesjes erom, zadel erop, cap op, handschoenen aan, hoofdstel omdoen en naar de buitenbak. Aansingelen, opstappen, mevrouw vond t wel best! Eerst maar eens stap aan de lange teugel. Wineke houdt er een andere lesgeefstijl op na dan Ini, maar wel een hele prettige! Dat was al snel duidelijk! Ging er iets niet goed? Duidelijke uitleg een aanwijzingen en ook meteen resultaat! EN dat is fijn! Zowieso liep Ottoline erg fijn vandaag! Had echt het gevoel dat er nu een klik is tussen ons. Zij weet wat ze aan mij heeft, ik vertrouw haar ook steeds meer en ga als gevolg daarvan ontspannender rijden. En dat voelt goed! *\o/* Ze gaat steeds fijner lopen, kon vandaag ook steeds een klein stukje doorzitten, terwijl dat eerder niet lukte, want dan ging ze steeds harder lopen! Galopje ging ook prima, heerlijk onder mij, kon goed uitzitten, ja echt superlekker! Echt Wineke mag ons vaker les geven. Heb haar na afloop ook even een dik compliment gemaakt!

Maar goed, daar had Otto natuurlijk niet veel aan. Die had op stal maar 1 ding: blaas legen en snel ook! Had net t zadel en hoofdstel eraf en bitje gespoeld. En ik denk dat dat de trigger was. Want toen ik bitje in de waterbak wilde doen, stond zij ff leeg te lopen. Ach ja, moet ook gebeuren he! Maar daarna was haar hooi weer interessanter... NOg geprobeerd een paar foto's te maken, maar dat is niet echt gelukt... Mijn telefoon geeft nogal bagger kwaliteit blijkbaar... Neem andere keer wel eens mijn camera mee, dat ik dan wat kiekjes maak of laat maken. Heb haar nog een lekker appeltje toegestopt, en even fijn geborsteld en hoeven gekrabd. Daarna mocht ze de deken weer op en naar de wei. Terug naar haar weidegenootjes Helina en Classic.

Volgende week is Wineke er weer als lesgeefster, dan is Ini een weekje weg. En op de 15e mag ik eindelijk! Dan is het zover: springles!!! Kan nu al niet wachten! Uiteraard houd ik jullie hier op de hoogte!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:18

Waarom heb ik nou het gevoel dat dit weekend niet mijn weekend is?

Gisteren knapte al de band van mijn tas, dus vanmorgen maar even mam haar tas gejat voor naar de manege. De les zou om 10 uur beginnen, dus kon half uurtje later weg vanmorgen. In de manege stond de indeling op het whiteboard, maar ik hoefde eigenlijk niet te kijken. Want de naam bij mijn naam was dezelfde als de afgelopen weken: Ottoline. In de stal was ze gewoon braaf. Kon haar rustig zadelen, poetsen etc.

Hoe anders was dat toen ik opstapte! Niet te houden! Volgens Wineke, die ons les gaf, komt er kouder weer aan en was ze daarom zo fris. Maar nadat ze een keer "aan de kletter" was gegaan, heeft ze eerst eens een slof laten halen. En wederom ging mevrouw toen aan de kletter! Had al spierpijn in mijn schouders van gisteren (nieuw programma sportschool) en dat werkte niet echt in combi met dit paard. Dus uiteindelijk toch besloten te wisselen. Want dit ging niet werken en ongelukken had ik geen zin in. In eerste instantie was de bedoeling dat er gewoon een ander paard zou worden gezadeld, maar het liep anders. De hulp kwam hier uit onverwachte hoek, want Echica bleek de reddende engel. Zij wilde wel met mij ruilen, zij op Ottoline en ik op haar Otske! Nou, toen moest ik mezelf even knijpen, dit had ik niet verwacht! Unicum! Normaal rijdt er niemand anders op Otske! Dus Echica en ik omgeruild. En daar was ik erg blij mee, als ik zag hoe druk Ottoline was. Otske daarentegen liep super!

Snap ook best waarom Echica hem heeft als eigen paard. Wat een geweldig dier! Loopt super fijn, reageert heerlijk op de hulpen en doet precies wat jij wilt dat ie doet. Erg braaf dier, al hoorde ik ook wel andere verhalen over hem. Maar ik heb de ervaring dat hij super fijn loopt, alle gangen netjes doet, zijgangen geen probleem. Ja fijn dier!

Na het rijden hebben we teruggewisseld, zodat we ieder ons "eigen" dier konden afzadelen en naverzorgen. Hier was mevrouw ineens weer superbraaf. Ik snap ze even niet, geloof ik??? Na het naverzorgen haar de deken opgelegd en naar de wei gebracht. Eenmaal weer terug in de stallen Karst nog gezocht, hiervoor ook naar de nieuwe stal gelopen. Daar waren ze bezig met Classic zijn staart te wassen, paard zelf stond te dommelen in de spuitplaats. En hoewel in geen appels had vastgehouden, vond ze me wel eetbaar geloof ik. En de jonge dieren daar dachten er hetzelfde over. Éen van hen heeft zelfs nog een scheurtje gemaakt in mijn jas. Nou ja, die was toch al oud, maar dat is nog een reden om hem met de tanden te pakken en te scheuren. En een ander jong dier snuffelde aan mijn neus en moest accuut flemen. Hier snapte ik niets van, want zo lekker ben ik nou ook weer niet... Maar goed.

Veel te snel gaat zo'n bijzondere ochtend voorbij. Onderweg naar huis ging het trouwens nog even flink mis. Ik ga altijd op de brommer naar Ini, tenzij het hoost of erg koud is. En onderweg naar huis kom ik dan door Wapserveen. Daar moet je, zodra de bebouwde kom begint, de rijbaan op. Dus ik wil dat doen via een soort van opritje bij een huis. Maar daar zag ik wat modder over het hoofd en nog voor ik het weet, lig ik languit in de berm met brommertje en al. Gelukkig valt de schade mee. Mijn linkerbeen is een beetje pijnlijk en ietsje dik, dat zal morgen wel spierpijn en blauwe plek worden. Jas en rijbroek nog heel, alleen onder de bagger. Nou ja, daar is de wasmachine weer goed voor. Brommertje heeft losse spiegel en de standaard beetje krom, is ook nog te overzien. Maar leuk is wel anders...

Dus je begrijpt, dit weekend is niet helemaal "je-van-het", hoop maar dat het snel om is...

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:30

Echica zei idd al dat ze op Ottoline had gereden! Vond ze nog best spannend zei ze.
Otske is leuk he! Heb daar veel op gereden voor hij verkocht werd. :) Toen was hij nog niet zo rustig en braaf als nu. Braaf wel, maar gewoon nog jong. Bijna alles ging in gangetje turbo en er was nog wel eens wat eng. Maar toen al een goudeerlijk en een echte goedzak!

Mijn nichtje is helemaal weg van Jelle. En het gaat ook best goed! Ze doet mee met springlessen en rijd dan eigenlijk altijd op hem. Ini heeft haar ook laten zien hoe hard Jelle kan. Ik vermoed ook als test voor de springles. Maar dat vond ze alleen maar mooi volgens mij.
En ze krijgt hem nu ook meestal in de goede galop op zijn verkeerde kant. Toch best knap, één van de enigste dingen die ik mij kan herinneren aan hem is dat ik hem nooit of heel moeilijk in de goede galop kreeg :Y)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:56

Jelle in de goede galop vind ik zelfs lastig... Zaterdag mag ik ook springles doen! Nu al zin in!!!!!!! En inderdaad Had Ottoline iets te veel turbo aan zaterdag, vandaar dat Echica erop zat...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:52

*Schaamt zich* :oo Afgelopen week zo in een roes geleefd dat ik niet getypt heb... Zaterdag een fijne dressuur- en daarna springles gehad op Nini, zondag met de trein naar Musicals in Concert geweest in de Ziggo Dome te Amsterdam, maandag een preventief medisch onderzoek gehad bij mijn werk, dinsdag met de trein naar oma geweest omdat ze jarig was, woensdag een kalvertweeling dood geboren zien worden, donderdag naar een presentatie geweest van een boekje bij mijn werkplek (waar ik het eerste exemplaar kreeg van de directeur omdat ik op de cover stond, zie ook mijn FB-account) kortom totaal niet aan gedacht om hier te posten...

Maar vandaag maak ik het goed! Ik reed vanmorgen op PM, dat was al een verrassing op zich! Meneer stond samen met Rallywood hooi te eten in een paddock, dus samen met zijn amazone de dieren opgehaald. In de stal werd ook hooi gedeeld én biks, en ja leer mij PM dan kennen. Dan zit er wel geluid in hem! Dus meneer maar even in de stal gelaten, spullen gehaald in de zadelkamer en dan maar eens lekker poetsen. Hij is geschoren nu, dus dat maakt poetsen wel een stukje makkelijker. Niet dat het hem veel uitmaakte hoor, hij vond het allang best. Deed nog wel 2 keer een poging de stal uit te lopen om naar de bak met biks te gaan. Pech voor hem dat hij a) vaststond en b) ik zo lekker alert was! Is hem dus niet gelukt om buiten de deur te gaan eten! Met de peesjes had ik ook nog even ruzie. Bleek namelijk niet goed opgelet te hebben bij t pakken van die dingen. Had 2 rechterpeesjes te pakken en 0 linker... Leuk als je dan vlak voor de les nog weer op zoek moet... Zadel erop en singel erom vindt PM trouwens nog altijd niets he... Oren in de nek, kwaad omkijken... Maar ja t moet wel gebeuren! Wij waren als laatste in de buitenbak, dus moest even op krukje wachten, maar toen was t ook erop en gaan!

Moest hem wel even wakker maken merkte ik. Was niet heel alert nog, maar liep wel erg fijn vandaag! Ini werkte vandaag wat meer aan t terugnemen en aan je been rijden. Oftewel alert maken, maar ook opvangen en verzamelen. Snelle wisselingen, doorzitten, wijken, van halt naar galop en terugrijden etc. Allemaal dingen die PM ook echt tot nadenken zetten. En dat liet hij in de galop merken. Meneer gaf namelijk een bokje weg. Had echt zoiets van "Huh?" Want dat doet hij bij mij normaal nooit. Terugkijkend denk ik dat het een teken was dat ik hem op bepaalde spieren pakte, en ja, dat geeft hij dan even aan. Maar ik had zoiets van "niet mekkeren, doorgaan!" EN dat deed hij wel! Aan het einde van de les liep hij dan ook superfijn!!!

Na de les hoort er natuurlijk ook afzadelen en naverzorgen bij. Iets wat ik geen probleem vindt en hij ook niet. Gelukkig maar! Hij deed ook nog een poging om mijn rode hoevenkrabber op te eten. Leek denk ik op een worteltje??? Na het poetsen deken erop en naar de wei toe. De ruinen lopen naast de buitenbak, dus ik zet hem daar ook bij. Hoor ik ineens Ini brullen: "Jenny, wil jij wel van die baal in t midden een paar bultjes langs het witte draad leggen? Evenveel als dat er paarden in die wei lopen!" Dus ik naar t midden toe, hooi pakken en verdelen. Per ongeluk 7 bultjes gemaakt voor 6 paarden. Maar Rallywood zou er nog bij komen, had die gelijk ook wat. Alleen de dames die hem naar buiten brachten, hadden beiden leren laarzen aan. En vooraan in de wei was het een en al bagger. Dus ik heb met mijn rubberlaarzen aangeboden om Rally ook even in de wei te zetten. En dit werd dankbaar aangenomen. Nog een verloren handschoen meegeraapt (lag bij t hooi in t midden) en op het bureau gelegd. Hoop dat de eigenaar of eigenaresse hem vindt en blij is m weer terug te hebben. Wou nog vegen, maar dat hoefde van Ini niet. Nou ja dan niet. Wel tevreden met vanmorgen ben ik weer huiswaarts gegaan. Tot volgende week!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:14

Hallow he!!!! Was nog maar net binnen of kon mijn onderkaak en ogen al zowat van de grond rapen!!!

Want ik kon mijn ogen niet geloven toen ik zag wat er in het boek stond bij mijn naam. Ik heb geloof wel even zo: :wow: staan kijken... Ik mocht namelijk op Classic! En die is met 7 jaar natuurlijk nog een jonkie in de Slottie Stables... Had wel eens bewonderend toegekeken hoe bijvoorbeeld Inge (toen nog) en Noraly met haar reden, maar zelf erop had ik niet verwacht!

Dus je begrijpt: eerst maar eens mijn onderkaak en ogen weer op zijn plek gezet, daarna touw gepakt en richting wei. Was de stal nog niet uit of Rianka kwam al met haar aan lopen. Ottoline moest namelijk ook lopen en die 2 moesten dus maar tegelijk de wei uit. Mevrouw in de stal gezet, en eerst maar eens haar spullen gepakt. Zadel had ik zelfs een krukje bij nodig, hangt wel errug hoog voor een kleine maat vrouwtje als ik... Gelukkig blijkt Classic een meewerkende merrie te zijn en wachtte geduldig tot ik terugkwam. Of zou het de biks, muesli en hooi zijn geweest, de haar kalm hielden?

Uiteraard (zo ken ik haar) moest ze ook even proeven of ik misschien ook nog eetbaar was. Mijn handen waren in ieder geval de moeite van t schoonlikken waard! En op haar hoofd, bij haar voorpluk, borstelen was ook heel fijn, duidelijk te merken! Geef haar ook geen ongelijk hoor, los haar zal wel kriebelen... Na een heerlijke poetsbeurt, peesjes en strijklapjes erom en zadelen maar. En ook hier bleef ze keurig staan, geen enkele poging tot bijten, heerlijk paard! Hoofdstel erom ging alsof ze dat al heeeeel lang dagelijks doet, zo makkelijk! Zou niet zeggen dat ze nog vrij jong is!

Eenmaal in de bak ging aansingelen en opstappen ook al zo makkelijk. Van een vrij jong dier had ik meer stampij verwacht geloof ik... Rijden zelf was in het begin denk ik vooral ook wennen voor zowel Classic als voor mij. Stap ging al meteen erg fijn, dat gaf vertrouwen! Maar in draf deed ze eerst een giraf na geloof ik... Neus in de hoogte en moest haar ook iets meer voorwaarts krijgen volgens Ini. Was voor mij echt weer even aftasten: Waar zat ook alweer dat drafknopje en hoe hard moest ik daarop drukken? War was ook alweer het stuur en waar moet mijn been om haar op de volte te krijgen? Aanspringen in galopknopje was wel snel gevonden trouwens, zodra Ini zei dat we moesten galopperen, kon ik haar makkelijk laten aanspringen. Alleen doorgalopperen is dan weer een heel ander verhaal! Pas na de 2e en 3e galop kon ik dat ook een beetje voor elkaar krijgen. Wijken daarentegen deed ze alsof ze zeer ervaren was! Voelde echt wel fijn. En natuurlijk gaat niet alles even soepel, de eerste keer op een "vreemd" paard, maar dat is alleen maar goed. Leuke leerdoelen voor een volgende keer! Want als het aan mij ligt wil ik Classic (of Class, zoals ik haar wel noem) vaker rijden!

na afloop was er nog geen ander paard in haar stal geweest, haar hooi lag er nog, en dat was fijn volgens mij. Na het afdoen van het hoofdstel en zadel wilde ze gelijk weer eten. Nou ja prima, kon ik fijn poetsen. EN ja, Ini zou Ini niet zijn als ze ons niet nog wat "huiswerk" zou geven: ze wilde de manen van de paarden vrij van klitten hebben en de staarten ook netjes. Ok, doen we dat toch? Manen kammen vond Classic helemaal niet vervelend. En ook de staart uitpluizen vond ze prima. Zij at intussen wel door hoor. Had haar deken er al op gelegd, dus koud had ze het ook niet. Toen ik net klaar was met haar, was Lisa net klaar met Ottoline. Dus beide paarden maar weer netjes naar buiten gebracht. Zijn staan nu achter de nieuwe stal, dus op de weg terug kwamen we langs de paddocks waar nu o.a. een mooie vos staat. Deze liep in zijn wei een beetje raar te doen, alsof hij iets wilde wegjagen. EN dat was ook zo. Want in zijn paddock liep een kat van de buren en dat vond hij niet leuk. Heb trouwens ook pas 1 keer eerder een kat zo hard zien rennen. In een fractie van een seconde was hij weg. Die gezichtsuitdrukking van dat paard was trouwens ook mooi! Net alsof hij zeggen wou: pleur op kat, of ik trap je weg! Duidelijke taal, welke de kat ook prima verstond!

Ja dat was een leuke afsluiter van weer een toffe dag bij Ini! Volgende week heb ik nu al wel zin in!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:57

Wat super leuk dat je op Classic mocht! Wauw! Die heb ik nog wel als veulentje meegemaakt, tof dat je er op mocht rijden! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:52

Vond het ook erg tof dat ze mij daarin vertrouwde, dat ik er op mocht!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:18

Daar ben ik weer!!!!! Vandaag mag ik mezelf een bofkont noemen, volgens Marjolein. Want wederom mocht ik op Classic!!!!

Mevrouw stond nog in de wei toen ik aankwam, dus eerst maar eens nieuwe stal door om haar op te halen. Had het idee dat ze nog niet helemaal wakker was, ze liep wat dufjes met me mee... In haar stal haar maar even los laten staan, terwijl ik zadel, peesjes, strijklapjes en hoofdstel pakte. Daar maakte ze mevrouw even dankbaar gebruik van, want toen ik terugkwam stond ze net even te plassen. Blijkbaar is dat fijner in een stal dan in een wei :? Met poetsen haar toch maar even vastgezet, vond ze zelf denk ik een minder leuk idee. Want ze probeerde een paar keer mijn halstertouw, waarmee ze stond vastgeknoopt op te eten :Y) Gelukkig kwam Karst met biks, dus liet ze het touw maar verder met rust. Want eerlijk is eerlijk, ik vond het niet zo prettig om een kwijlerig touw steeds uit haar mond te plukken... :( En ik heb kennis gemaakt met haar standje "Gekke bekken" af en toe kwam haar tong tevoorschijn, alsof ze wilde gapen, maar dat niet lukte. :+ Poetsen was uiteindelijk verder geen probleem, net als zadelen. Hoofdstel erom gedaan en op naar de bak!

Bij het opstappen werkte mevrouw vandaag minder fijn mee. Zette het krukje naast haar, stap op het krukje en mevrouw stapt een paar passen achterwaarts... Dus krukje verplaatst, opnieuw poging tot opstappen, weer gaat ze achteruit... hum... Bij poging 3 lukte het wel en zat ik erop! Ini heeft de singel gecontroleerd, en daarna was het rijden maar! Moet zeggen dat het nu al fijner ging dan vorige keer. Had steeds meer het idee haar te leren kennen en er beter te kunnen rijden. Wat Ini ook vroeg, het ging best wel soepel eigenlijk. Kan nog wel beter, ze loopt nog wel af en toe als een giraffe in de draf, maar dit was pas de 2e keer op haar, dus kun je nog niet teveel van zeggen. Maar dat ze fijner liep dan vorige week, is wel duidelijk. Na de les in de binnenbak mochten we uitstappen in de buitenbak

Na de les mocht ik op verzoek van Ini nog even de schaar in de manen zetten. Op het hoofd, net achter de oren, mocht ik een plukje eraf halen om ruimte te maken voor het kopstuk van het hoofdstel. En voor een jong paard liet ze dat allemaal braaf toe. Hoofdje iets naar beneden, zodat ik het mooi kon zien en daarna even stil staan. Alsof ze al jaren plukjes uit de manen laat knippen... Ze paste trouwens tijdens het naverzorgen wel weer een truukje toe: weer probeerde ze een paar keer mijn touw op te eten... :Y) Of moet ik dit zien als poging om haar eigen knoop los te krijgen??? :? Maar goed, na een paar keer nee zeggen, snapte ze dat het niet slim was en deed ze het niet meer. Uiteindelijk haar zonder problemen verder naverzorgd en lekker in de wei gezet. Onderweg, in de nieuwe stal, stonden een paar dieren binnen, daar kreeg ze wel goedkeurende blikken van. Die paarden vonden haar ook wel mooi om te zien denk ik. In de wei draaide ze zich trouwens nog een keer om en duwde haar neus tegen mij aan. Alsof ze me wilde bedanken of dag zeggen ofzo... Ik weet niet, maar volgens mij heb ik een "klik met Classic" <3

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:27

Jeetje, had zaterdag echt een vaatje buskruit onder de kont... Mocht weer eens op Nini en dat heb ik geweten. Ivm kletsnatte wei stond ze binnen, en wat was ze onrustig zeg... had een soort "hoefslag" uitgesleten in de stal en kwam kletsnat bezweet onder de deken weg... Ze heeft een mega-hekel aan op stal staan, das duidelijk... |o

Je begrijpt, poetsen was niet echt aan de orde. Harde borstel er even snel overheen, hoefkrabbertje door de hoeven en dat was t... Madam wou al niet stilstaan tijdens poetsen en moest ook af en toe een maaiend achterbeen ontwijken. Heb haar maar even gecorrigeerd middels tik op de billen (als ze met been maaide) of rukje aan t halster (bij poging mij om te duwen)... Want dat zijn geen leuke grappen meer... -:(-

Rijden heb ik gedaan met slofteugel, mevrouw was echt mega-wakker... Na korte tijd zweepje zelfs weggemikt... Jeetje mina he! Was meer bezig met afremmen en normaal tempo krijgen dan echt rijden... In galop ging ze zelfs af en toe stevig op de rem naar halthouden, leek erop dat ze wilde steigeren of bokken... Heb haar op die momenten even doorgepakt, want dat doen we dus ook niet!!! Gelukkig viel na de 2e galop dan toch eindelijk haar kwartje en werd ze weer een beetje de NIni die ik ken!

Nini mocht nog een uur lopen, dus na de les haar overgedragen en zelf de stal weer in. Althans, RIanka vroeg nog even of ik haar paard wilde vasthouden bij t opstappen. Ja hoor, geen probleem. Daarna nog even snel samen met iemand anders deze bezem door de stal gehaald, was wel even nodig. Geen afzadeldingen dus zaterdag, ook wel eens leuk! KOmende zaterdag rijd ik niet, dus geen verhaaltje uit de manege, maar de 27e meld ik mij weer!!! Fijne kerst {:) allen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:03

Wat een leuke verhalen over Classic! En Nini dus lekker pittig :D

Ondanks dat het voor mij alweer een jaar of 4,5 geleden is dat ik bij Ini ben geweest, geniet ik echt van je verhalen en lees ik trouw mee :D Zou er wel weer eens een keer langs willen, heb er toch twee ontzettend leuke instructieweken gehad :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:07

Kunnen we met de mensen van dit topic niet een keer meeten bij Ini? Paardjes knuffelen, misschien zelf wel rijden? Hebben we ook gelijk een beetje een beeld bij de mensen achter de avatars!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:10

Als we dat een keer in een weekend en niet al te vroeg(i.v.m. reistijd) kunnen doen en iemand me van een station kan halen of het mogelijk is om met OV bij Ini te komen: I'm in! Zou dat echt super leuk vinden :)
En als het mogelijk is om een lesje mee te rijden o.i.d. zou dat helemaal leuk zijn :)

Niet op hele korte termijn alleen. Vanaf februari/maart ergens zou prima gaan :) Ben zelf nog revaliderende van een gebroken enkel na een val van een paard :')

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:17

Ik ben ook nog steeds een trouwe meelezer :-) en vind het een leuk plan Jenny!

Wie zit er achter de avatar olina? ;-) en waar moet je weg komen met het Ov? Misschien kun je wel mee rijden als er wat van dit plan komt :-)
ik zou het ook wel heel leuk vinden om dan een lesje mee te rijden. Kan ini weer wat van mijn piano handjes zeggen :-p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:31

Ik moet nu van Hengelo (Overijssel) afkomen :)

Zal me eens even kort voorstellen overigens: Desiree, 21 jaar oud, studeer aan de universiteit Twente en woon dus in Hengelo. Daar woon ik sinds augustus samen met mijn vriendin, daarvoor woonde ik in de buurt van Eindhoven.
Ik ben 2 keer op instructieweek bij Ini geweest, een keer op paarden van daar en een keer met mijn toenmalige verzorgpony.
Ondertussen heb ik 3 jaar een eigen pony (haflinger) gehad, zij is weggegaan in verband met heel ernstig zomereczeem en ze heeft nu een fijn huisje aan de kust. Nu heb ik samen met mijn vriendin een 2-jarige Arabier Mish (officieel is ze van mijn vriendin maar we doen alles samen). En ik rijd een leuk 7-jarige New Forest ruintje :)

Foto's van Mish (en mij) eventueel in dit topic te zien Olina @ [EJL-ITP] S.A. Mishkaljiyah vanuit een ander perspectief 1,5JL-ITP
En hier(klik) is een foto van mij met de New Forest :)

Hebben jullie een klein beetje een idee wie er achter deze naam zit.
Mijn favorieten bij Ini waren Partyman en Nini, maar dat is wel alweer een aantal jaar geleden :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:12

Ik ben er meestal op maandag te vinden tijdens de les van mijn nichtje. Af en toe op zaterdag als ze springles of een wedstrijd heeft..
Een bosrit is misschien ook leuk? :)

Ik heb ehm.. denk inmiddels een jaar of 6-7 geleden bij Ini gelest, meestal op Partyman, Nini of Fotty. Helaas nu overleden.
Heb er vorig jaar nog een aantal lessen gereden, op Partyman en Misty. Misty is toch ook erg leuk! Weer veel van geleerd. Maar nee, manegeles is toch niks voor mij. Niks ten nadele van Ini hoor, wellicht ben ik een beetje verwend in tussentijd met verzorgpony's en privéles :o