Morg'n!
Gisterochtend dressuur gereden (wel met slof) heb fijn gereden, kon slof lekker los laten hangen, dus was in feite een overbodige
Gistermiddag gesprongen met hem bij mn oude stageplek, vriendje hem erheen gereden (hij heeft ruiterbewijs, ik niet) heeft hem daar ook meteen gesprongen, daarna ik er op.
Merk nu goed dat het probleem bij het springen grotendeels echt bij mij ligt, springt die bij Cris wel, bij mij niet. En waarom niet? heel simpel: geef te weinig been, waardoor de stekker er uit valt. Na een waterval aan woorden van Cris aan de kant (JE GEEFT TOCH OOK GEEN BEEEEEEEN, DOE EENS WAT! BLIJF TOCH EENS ZITTEN IPV VOOROVER TE KRUIPEN!) kreeg ik het voor elkaar => Been eraan, hand eraan, zitten voor de sprong, en hij doet het. 1 keer stopte die smerig, waardoor er weer vanaf de kant werd geroepen: GEEF EM NOU MEER EENS OP ZN FLIKKER, DAT ZWIJNTJE! (ff die extra motivatie
), en warempel: hij twijfelde geen moment, en sprong. Ook iets waarmee ik op school zat, ik durfde hem niet op zn sodemieter te geven wanneer die aan het clownen was met mij, waardoor ik geen drol meer had te zeggen.
Waar ik hem op school niet meer over een kruisje kreeg, heb ik gister met hem een B-parcour kunnen springen. En nee, het maakt geen flikker uit of er voor mij iemand opzit die hem er eerst door stuurt, zit ik er zelf op, en het komt er op aan, dan zal ik het voor 100% zelf moeten doen.
Weer een lesje wijzer