doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristelJarig

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:05

buster4ever schreef:
ja maar stel nou dat de pony niks in de manen en staart heeft omdat hij daarvoor lessen heeft gelopen. en hij ook geen wit shabrakje eronder heeft enz...wat ik begreep is wat ik hoorde dan dat bij ons het cijfer een 7 blijft t maakt niet uit hoe netjes je je paard gevlochten heb...:Sgepoetst gewassen enz..

ik vind dat best wel ja raar.. want sommige mensen doe hun uiterste best om het paard tip top verzorgd de ring in te laten verschijnen..

Vindt ik heel raar ja. Dan zou gewoon iemand die misschien wel 3 uur bezig is geweest met poetsen en vlechten enz hetzelfde cijfer krijgen dan iem die er zo op klimt

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:13

Dan zou de manege eigenaar dit moeten melden

C_hristelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:16

Oké

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:30

Dat vind ik überhaubt al raar, een pony heeft net nog in de lessen gelopen en moet dan ook gelijk de wedstrijd in Verward Bij ons zijn de wedstrijden altijd op een avond dat er geen lessen zijn en 1x per jaar is de wedstrijd op een zaterdag en dan worden alle lessen afgezegd. Natuurlijk snap ik dat het per manege verschillend is maar ik vind het persoonlijk raar. Want idd, dan is het paard of pony niet ingevlochten en is het dekje niet schoon. Ik zou dat als wedstrijd ruiter op dat paard niet leuk vinden. Maar ach, dat is hoe ik erover denk. Lachen

C_hristelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:45

Shalimar, ik denk er net zo over. Volgens mij heb je dan niet echt een wedstrijd gevoel maar meer het gevoel van even een rondje in de bak rijden ofz.

Bij ons is het altijd op zaterdag of zondag, en dan zijn er nooit lessen omdat er altijd iets is op die dagen

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:46

ik rij f8 op een manege pony Haha!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:48

Bij ons is het altijd op zondag, en soms op dinsdag, maar dat is dan in de vakantie, en op dinsdag hoeven de pony's meestal maar 1 uur te lopen, en dat is pas om 16.30 (rij ik Clown *LOL* ) dus 's ochtens/'s middags is de wedstrijd Haha! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:49

C_hristel schreef:
buster4ever schreef:
ja maar stel nou dat de pony niks in de manen en staart heeft omdat hij daarvoor lessen heeft gelopen. en hij ook geen wit shabrakje eronder heeft enz...wat ik begreep is wat ik hoorde dan dat bij ons het cijfer een 7 blijft t maakt niet uit hoe netjes je je paard gevlochten heb...:Sgepoetst gewassen enz..

ik vind dat best wel ja raar.. want sommige mensen doe hun uiterste best om het paard tip top verzorgd de ring in te laten verschijnen..

Vindt ik heel raar ja. Dan zou gewoon iemand die misschien wel 3 uur bezig is geweest met poetsen en vlechten enz hetzelfde cijfer krijgen dan iem die er zo op klimt

Ik weet het nog leuker, komen met je VP.. netjes gewassen de sokken en heel netjes gevlochten en een 5 krijgen op verzorging van je paard. Rolleyes idd ook aangekaart bij manege eigenaar en die zou er wat van gaan zeggen Ja

C_hristelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:56

Hoe kan dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:01

Geen idee..
Ze was zowieso heel streng =S
Beetje heel erg.. Heel vaag in ieder geval..
Had mn proef ook niet gehaalt..

C_hristelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:03

Heel stom! hoe is een 5 nou mogelijk ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:04

Ja, dat vraag ik me ook af.
Oké zn sokken zagen een beetje geel, maar dat kwam gewoon door de bak en het slechte weer.. Vorige keer waren ze grijs en had ik ook gewoon een 7.. Ja
En het kan ook niet zijn omdat ze een hekel heeft aan tinkers, want een andere tinker van de manege zelf werd 1e.. Nagelbijten / Gniffelen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:08

Als ze een hekel heeft aan Tinkers waarom zou een Tinker van de manege dan 1e worden Verward

Maar ik vind een 5 ook niet kunnen. Niet als jij beschrijft hoe je Tinker eruit zag. Dat hoort op zijn minst eem 6 te zijn.

@Flurk: wanneer geef je iemand een 5 voor de verzorging? En wat is het laagste cijfer dat je kan/mag geven voor de verzorging? Gewoon een 1 ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:11

Ier schreef:
En het kan ook niet zijn omdat ze een hekel heeft aan tinkers, want een andere tinker van de manege zelf werd 1e.. Nagelbijten / Gniffelen

Er staat ook niet Knipoog..
Volgens mij had de jury gewoon een niet al te beste bui

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:13

ik ook Tong uitsteken
alleen ik rij pas f8 met manegepony/paard
Maar ik doe niet zo vaak mee..
Vaak heb ik geen zin in dat gestress enzo Tong uitsteken
Er rijd wel iemand bij ons met f19
en nu wil niemand meer jureren :S
Omdat het te hoog is ofso en de f proeven daar niet voor zijn ofso
beetje raar mja..
x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:42

Ier schreef:
Ier schreef:

Er staat ook niet Knipoog..
Volgens mij had de jury gewoon een niet al te beste bui

Ik lees idd niet goed... Koe dat ik ben...Haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:43

Er zijn proeven tot F20 dus wat je zegt klopt niet. Maar er zullen nog niet heel veel jury's zijn die tot de F20 kunnen en mogen jureren.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:41

umhh..
wij hadden van de week ook zo mega strenge jury..
vind dat eigenlijk niet kunnen voor manege wedstrijden.. waaren self mensen in de f2 gezakt..
hopen dat ik zondag niet zo strenge jury heb..

bij ons zijn meestal de wedstrijden op zondag en dan mogen de pony/paarden 4 keer mee doen..
en als het op zaterdag is (zijn er sochtens gewoon lessen beging het om 6 uur) mogen de pony/paarden 3 keer maar mag je maar 10 min inrijden en anders 20..
vind dit nog wel een nette regel.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:03

C_hristel schreef:
Bedankt voor je duidelijke uitleg Flurk. Je komt idd wel over als een goede jury

HAHA
dank je wel
en weet ik sta open voor kritiek want daar kun je alleen maar van leren.
ik heb ook regelmatig 'kijkers' in mijn juryhok en dat zijn of moeilijke mensen of geintreseerden en het leuke is dat na het jureren wij dan gezamelijk tevreden uit het hok stappen
alleen degene die start kijkt ineens tegen 3 gezichten aan

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:03

Fleury schreef:
Ja, ik zou jou ook eens graag als jury op onze manege willen hebben Haha! Ik zou erg benieuwd zijn!

ben bang dat ze dan teveel reiskosten moeten betalen want mijn auto rijdt niet op water

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:04

Soeskia schreef:
laatst had ik bij een pony een kanttekening gekregen, die zou rechtsom (of linksom weet niet precies meer) niet makkelijk goed aanspringen, maar hij kon het wel.

Bij de ene ruiter was er geen probleem, bij de andere sprong hij wel verkeerd aan. Maar die amazone wekte niet de indruk dat ze het in de gaten had. Laat staan dat ze een poging deed om te herstellen. Ik heb toen een 5 gegeven met het commentaar, probeer toch te herstellen ondanks dat je weet dat hij het niet kan.
Zo laat je wel zien dat je weet dat hij verkeerd zit!

precies daar kan ik mij ook wel in vinden maar ik laat het ook afhangen van welk niveau
kijk een F3 ruiter die mag toch wat meer foutjes maken dan een F4

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:06

buster4ever schreef:

als ik zoiets zie dan vraag ik altijd nog even waarom er niets aan gedaan is en dan schrijf ik pas mijn cijffer op.
Als jury kun je de protocollen meegeven wanneer jij er klaar mee bent

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:07

Soeskia schreef:
Dan zou de manege eigenaar dit moeten melden

precies

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:08

Ier schreef:
buster4ever schreef:

Ik weet het nog leuker, komen met je VP.. netjes gewassen de sokken en heel netjes gevlochten en een 5 krijgen op verzorging van je paard. Rolleyes idd ook aangekaart bij manege eigenaar en die zou er wat van gaan zeggen Ja[/quote]
vreemd verhaal
en hoe is dit afgelopen?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:10

Shalimar schreef:
Als ze een hekel heeft aan Tinkers waarom zou een Tinker van de manege dan 1e worden Verward

Maar ik vind een 5 ook niet kunnen. Niet als jij beschrijft hoe je Tinker eruit zag. Dat hoort op zijn minst eem 6 te zijn.

@Flurk: wanneer geef je iemand een 5 voor de verzorging? En wat is het laagste cijfer dat je kan/mag geven voor de verzorging? Gewoon een 1 ofzo?

ik ken juryleden die een 5 geven als er absoluut geen vlechtjes, elastiekjes of andere dingen in de manen zitten
de cijffers die je kunt geven gaan van 0 tot 10
echter ik heb geloof ik nog nooit een nul gegeven doe dan een 3 voor de moeite