zeker weten januari is nog maar een paar dagen ...
Machonito
Geplaatst: 29-01-10 16:55
nu ik nog
Machonito
Geplaatst: 29-01-10 16:56
Saar hoe ging het gisteren met rijden
Saaarr
Geplaatst: 29-01-10 17:40
Ik hoop voor je dat je iemand hebt kunnen vinden stacy En ik denk dat je februari bedoelt
Ging heerlijk ! Alleen galina reed in de bak dus Swen was helemaal voor mij (andere paarden kunnen nog wel is afleiden) Het gaat steeds lekkerder Weer tempowisselingen achter elkaar gedaan paar passen stap- draf -galop stap-galop en andersom.. en even goed in de galop geoefend .. want ik druk me onderrug naar voren en span me bovenbenen aan.. en ik moest juist wat boller me rug maken dus ik voelde wel een heel verschil ook swen gallopeerde een stuk ontspannender door.. alleen ik krijg me voeten niet recht haah
Heb alleen weer best wel last van me been
Machonito
Hey, ik kom hier even binnenvallen! (zie gelijk al een bekende heidi, hoe is het met je paarden? ) Heb vanmiddag proefgereden op Mentor, vond het erg leuk en ging voor mijn gevoel wel goed. Vroeg me alleen nog wat af over het rijden bij jullie op stal, en kwam dit topic toevallig tegen dus dacht ik vraag het hier even! Hoe zit het bij jullie in de 'prive' bak met rijden/longeren? Kun je hier altijd rijden of zitten er bepaalde regelens aan met betrekking tot de mensen die aan het longeren zijn of iets? Alvast bedankt.
Machonito
Geplaatst: 05-02-10 01:59
Hay Nathalie welkom hier
rijden en longeren gaat voor losgooien. rijden mag altijd (alleen maandag middag is het eventjes een losgooi middag voor de manege paarden) als je wil longeren dan moet je wel eerst eventjes vragen in de bak aan de mensen die er rijden of het mag. aan de hand stappen mag ook altijd.
maar leuk dat je mentor gaat doen.
Ik ben ook op zoek naar een betalend bijrijdster want Raquel stop ermee. ze wil sparen voor auto rijlessen en voor een autootje nu ze bijna 18 is. helaas maar het is nu 1maal zo.
Met Baron gaat het goed en met macho minder goed. hij heeft van de week een beroerte gehad. (waarschijnlijk een darm infarkt) trombose heeft ie en krijgt nu medicijnen ervoor en nu hopen dat het aanslaat. hij heeft een goede klap van gehad en is nu brood mager. hij staat te rillen op stal ondank hij 2 dekens op heeft en een hals deken en zo koud is het niet binnen in de stal. ja als het echt vriest maar dat doet het nu niet zo.
Macho mest nog niet goed en na 10 min lopen ligt ie alweer lang uit in zijn stal
hij eet slecht maar hij krijgt zijn voer in kleine beetjes zodat ie geleidelijk aan wat naar binnen krijgt. Inneke kook elke avond lijnzaad en die krijgt hij ook van haar en ook zonnebloem olie. ze let heel goed op Macho. als er wat aan de hand is beld ze me direct op.
wat was het dan met macho? komt het wel weer goed met hem? ik heb btw nog een stappeltje oude fotos van macho en mij enzo zal ze wel een keer geven aan je
xxx
Machonito
Geplaatst: 05-02-10 09:50
Hhi zijn baby foto met jou als klein vervelend meisje ernaast die foto,s zeker leuk
Ik was met Macho aan het wandelen en ineens deed hij zijn koppie naar beneden en ging langzamer lopen en klapte zo met zijn achter hand heel raar naar links. ging ie zwabberen en het werd eventjes erger en ik dacht hij gaat hier op straat dood. toen kwam ie weer een beetje bij ben ik snel naar stal terug gelopen. hij leek wel dronken. en binnen 2 dagen was ie ook ineens zo mager (kan door de pijn zijn) hij is onderzocht en kwam uit dat ie trombose heeft. ergens is er een bloed propje gekomen vlak bij zijn hart en darmen. we vermoeden dus een darm infarkt. om zeker tezijn moet je eigelijk een MRI scan maken maar dar is Macho te zwak voor en kan ie in de verdoving blijven (zijn lichaam dan hij is temager)
Hij staat aan de medicijnen. verder is Macho aardig helder en is een sterk mannetje in zijn hoofdje. en daar zijn we blij om dan vecht zo een paardje.
1 dag gaat het beter dan de andere dag. hij mest moeilijk dus de kans is dat ie ook darm krampen krijgt groot. vandaar we snel aan de olie hebben gezet en aan de gekookte lijnzaad. Inneke maakt het toch iedere avond voor haar paard en geef ze ook wat aan Macho.
ze geeft Macho ook een extra bakje voer tegen 24.00 of 24,30 zodat ie over de hele dag kleine beetjes voer krijgt. dat is nu beter voor zijn darmen.
Ik ben blij dat er goede zorgen van de manege krijgt. Woensdag ging Macho gelijk liggen terwijl een lief klein verzorgstertje met hem had gewandeld. 10 min en Macho plofte gelijk in zijn stal neer. Inneke heeft het verdrietige meisje opgevangen en naar Macho gekeken.
Is echt een lief bezorgt meisje die Macho doet echt zo lief. ze waarschuwd wel iemand als er wat aan de hand is.