Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:22

Anique_Vaandrig schreef:
ik denk dat ik voor de vakantie wel even op zoek moet naar een goed alternatief voor jolly's dressuurzadel! rijdt denk ik lekkerder met een vzhzadel oid!

marieke_, geniet van je cadeautjes he!

Een dressuurzadel zit lekkerder bij lange tochten dan een VZ zadel. Je benen hangen lang af en liggen rustig, dat scheelt een hoop vermoeidheid...en echte bergen hebben we niet in Nederland, dus je schuift er heus niet uit Haha!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:28

Iets nieuws op stal...is die criollo aangekomen? Voor het veulen is het nog wat vroeg, toch...? Ik zie het zo wel! Ik kom eraan zo!Op de legfiets!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:29

Zou Warenko zijn bevallen........die dikke buik....of komt dat van het gras...????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:45

jaaaaaaaaaaaa hooooooooooooor, ik weet het al en ik vindt het niet grappig john Haha!

jet, je za voer ligt in de meest linkse container, in de hoek! john heeft m al aangestreept! als je m niet kan vinden bel maar even dan!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:32

Citaat:
Enneh, Erika, je zult het vanzelf wel lezen denk ik
Enneh is dat serieus van dat veulen?
Heb het er vandaag over gehad, was er best wel een beetje van geschrokken. Een veulentje is leuk, maar twee paardjes worden me echt te veel Haha!
Het veulen blijft gewoon van Annemarie en Lady van mij

Donderdag nog maar 6 weekjes Vingers aflikken Vingers aflikken Haha! . Kan niet wachten!!!

Vertel anique...vertel

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:37

Hier op bokt (kraamstal) worden allemaal veulentjes geboren...ik moet nog 6,5 week wachten...ik wil ook veuliee Haha!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:32

Vanochtend maar weer eens naar de huisarts geweest ivm mijn pols, na ruim 2 maanden heb ik nog steeds last en zit er weinig verbetering in... Verdrietig
Het heeft volgens de arts te maken met een aanhechting van een pees, en het is niet goed dat ik daar nu nog steeds last van heb (ja duh, dat snap ik als leek zijnde ook wel)

Hij heeft me nu doorverwezen naar een manuele arts, zou kunnen zijn dat die arts een injectie gaat geven in mijn pees Nagelbijten / Gniffelen au Ziek
Heeft 1 van jullie ervaring met een manuele arts of met die injectie??

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:36

manuele arts heb ik nog nooit van gehoord Verward

die injectie zal wel een corticosteroide zijn, een ontstekingsremmer is dat. Volgensmij helpt dat vaak wel, maar de injectie lijkt me niet zo fijn Ach gut

misschien dat een brace nog helpt voor je pols? weet je welke pees het is?

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:43

Ireentjuh schreef:
manuele arts heb ik nog nooit van gehoord Verward

die injectie zal wel een corticosteroide zijn, een ontstekingsremmer is dat. Volgensmij helpt dat vaak wel, maar de injectie lijkt me niet zo fijn Ach gut

misschien dat een brace nog helpt voor je pols? weet je welke pees het is?

Het is een arts voor manuele geneeskunde??

Welke pees het is weet ik niet, maar het begint bij de pols richting elleboog en een stukje bovenarm
Bah, ik wil geen injectie... maar ja als het helpt dan wil ik het wel proberen.. dit is ook niet fijn

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:12

Slapen jullie allemaal, of zo? Het is hier zo rustig. Ik ga waarschijnlijk volgende week dinsdag weer naar eeen paard kijken, als ze tenminste nog niet weg is. Ik heb dit weekend familieweekend, dus kan helaas niet eerder. Gelderland is wat ver om even s'avonds heen en weer te rijden. Het is een 4-jarige zwarte NRPS-merrie van Jazzman.
Afbeelding

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:14

Ja anous, heb ik van gehoord, een manueel geneeskundige...een ontsteking in (de aanhechting van) een pees is heel vervelend. Gaat met echte rust wel over, maar ga jij maar eens een week of zes met je kont op een stoel en je arm op een goede leuning. Ik hoop dat de injectie helpt, het zal wel even pijn doen, maar er wordt idd een ontstekingsremmer ingespoten. Dat is ws. de enige manier om het over te laten gaan, want er is vrijwel geen doorbloeding in de peesaanhechting. Succes zal ik maar zeggen, ik hoop dat het helpt.

Een brace kan de rust bevorderen, maar helpt vrijwel nooit. Staat wel interessant voor mensen die graag over hun ziektes praten.....
In mijn volgende leven ga ik naar het conservatorium om zang te studeren en ik ga daarbij gewoon even medicijnen studeren. Bloos

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:18

Jeetje Fieke, jij laat er ook geen gras over groeien! Je hebt wel een goede smaak, wat paarden betreft! Neem een deskundige mee en AFDINGEN !!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:26

Jetta schreef:
Jeetje Fieke, jij laat er ook geen gras over groeien! Je hebt wel een goede smaak, wat paarden betreft! Neem een deskundige mee en AFDINGEN !!!

Heb je als je je verveeld, dan ga je maar op internet zoeken. Normaal was ik drie tot vier uur per dag met Tos bezig, nu val ik echt in een gat.
En ik heb geleerd van de vorige keer, videocamera gaat gelijk mee, ik spreek nog niks af en als het echt wat is gaat mijn instructrise de keer daarna mee. Dit paard is gelukkig al een stuk goedkoper dan de vorige, maar er mag van mij altijd nog wel wat af. Eerst maar eens kijken of ze er na het weekend nog staat, er schijnen al meer reacties op te zijn geweest, maar ja , dat kan ook een verkooppraatje zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:28

ik weet ook nog wel een hele leuke goodtimes staan Haha! Haha! Haha!

Kan heel leuk dressuren en ook nog heel leuk springen Haha! Haha! Haha! EN een heel knap ding om te zien Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:33

gijsenkim schreef:
ik weet ook nog wel een hele leuke goodtimes staan Haha! Haha! Haha!

Kan heel leuk dressuren en ook nog heel leuk springen Haha! Haha! Haha! EN een heel knap ding om te zien Haha!

Hoe oud is die, geslacht, schofthoogte, wat is er mee gedaan? Foto?

Ik zoek een paard tussen de vier en de zes jaar, zadelmak, schofthoogte tussen de 1.60 en 1.65 en het liefst een wat fijner type. Prijs tot uiterlijk 8000 euries, maar dan moet het wel een hele knappe zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:39

als je mij je emailadres geeft dan stuur ik gelijk alles naar je toe Haha!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:39

Hoi Anushka,

Ik zat even op jullie topic te kijken ( ben alleen thuis en verveel mij)
Ik heb hetzelfde gehad in mijn pols een paar jaar geleden en ik heb z'on injectie in mijn pols gehad,
Het is even op je tanden bijten en niet kijken. Verdrietig

En wat Jetta schreef is waar, rust.
Goed opletten en observeren met welke bewegingen je precies last hebt.
Bij mij was het alleen met de fijne motoriek en niet met de groffe motoriek.
Ik heb toen bepaalde dingen even niet gedaan en andere dingen anders aangepakt.
Het heeft bij mij een jaar geduurd voordat het helemaal over was ( wil je niet ontmoedigen hoor), maar op den duur ging het steeds beter.
Dus succes !!!! Vriendjes zijn?

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:49

Heeey mooi paardje Fieke!!!!

Anous ik heb diverse van dat soort injecties gehad en bij mij hielp het goed, maar alleen tijdeliijk (maarja bij mij help niets meer, behalve amputeren Haha! )
ik lieg als ik zeg dat het geen pijn doet.. Bloos Deed bij mij vreselijk pijn, maar ja wie weet valt het bij jou erg mee.

Ik heb vandaag weer heelijk gereden met Yussie...Hij liep super..Hè heerlijk zo'n bolle lieverd rijden en vertroetelen met dit mooie weer Cool

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:53

Nou deed bij mij eerlijk gezegd ook erg veel pijn en het hielp ook tijdelijk die injecties.
Mar na een jaar was het gelukkig over. Moet nog wel altijd opletten, want het blijft gevoelig.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:07

Vandaag Lady weer gereden. Ik weet niet wat ze heeft...maar ze loopt ineens super netjes, is super braaf, probeert echt de dingen zo te doen zoals ik ze vraag en als ze het even niet meer snapt, toch nog even proberen. Ben echt zo trots op mijn dametje.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:19

gijsenkim schreef:
als je mij je emailadres geeft dan stuur ik gelijk alles naar je toe Haha!

Ik heb je ge-pb-t.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:23

Vandaag al weer drie weken voorbij dat ik Tos liet inslapen. Soms lijkt het gister, soms lijkt het al veel langer geleden. Ik ga haar met de dag meer missen. Het is zo leeg en stil zonder haar. Was het nog maar januari vorig jaar. Toen leek alles nog zo goed te gaan.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:02

meestal werken die injecties maar tijdelijk, en je mag ze ook echt niet vaker dan ongeveer 3 keer hebben.. dan is het een beetje funest voor je gewrichten Bloos
een brace kan je pees ontlasten *ligt eraan welke pees het is*, en zo heb je dus rust zonder dat je er zelf constant op moet letten! het is ook vooral een soort herinnering Knipoog Heb je geen idee waar het vandaan komt Anoes? het komt bijna altijd door kleine herhalende bewegingen met je pols

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:07

haha volgensmij zag ik trouwens net je oude stal op tv anoes *LOL*
weet het niet zeker, maar het was ook zo'n bak met een dak en ze deden er aan op een "natuurlijke manier paardrijden". en vrouw op een bruin pony'tje met allemaal termen als "als een komkommer rijden" of "in een champagneglas rijden" enzo Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:08

ik heb dat ook gezien........................ en vond dat die mevrouw een complete suddervlees van zichzelf maakte............... wat een blamage zeg