Leuk voor je Judith 
Met Sammie gaat het helaas weer niet goed. Sammie heeft kiezen die scheef groeien als een brug over zijn tong. Vorig jaar waren we er net op tijd bij. Hij woog nog maar 800 gram (normaal 1350). Ze hebben zijn kiezen bijgeslepen en toen ging het weer goed. Tot afgelopen augustus weer hetzelfde euvel. We hebben weer de kiezen bij laten slijpen. Nu is het weer raak. We zijn er woensdag mee naar de dierenarts geweest. Volgens hem was het veel te snel weer aangegroeid. Hij wordt vandaag weer geholpen, maar ik kon aan de reactie van de dierenarts merken dat we misschien toch aan een andere optie moeten gaan denken. Narcose is niet goed voor cavia's en al helemaal niet zo snel achter elkaar. Ik wil er eigenlijk gewoon niet aan denken. De dierenarts zei dat hij er voor de rest super uit zag. Mooie glanzende vacht en levendige oogjes en dat hij het daarom nog wel een keer wilde slijpen. Het is gewoon gemeen dat Sammie dit weer moet hebben. Duimen jullie voor me mee dat het nu iig weer een maandje of 9 wegblijft en niet nu binnen 1 maand aan gaat groeien?
Trekken kan overigens niet (ja heb ik ook al gevraagd) maar de kies is in verhouding tot de kaak van een cavia gewoon te groot en dat trekken zou hij dus zeker niet overleven.