Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:34

Nee in juni in de Arena Paradiso is een beetje klein +:+

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:15

@ Juut: Pompoensoep is heel lekker hoor! Echt waar! En mijn thee ook (en nee ik heb het niet over Kombucha-thee, want daar blijft de rest van de familie af).

Ik zag in het blad van het Ruiterbewijs wat staan over die show, waar gaat dat precies over?

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:56

Ik krijg zondag nieuw paardenmeisje op visite. Ben benieuwd of het was is.

Ging nog wel grappig. Ik had haar advertentie op MP gezien en dus gereageerd. Wat blijkt nou twee weken geleden was ze bij mijn vader geweest om te vragen of ze mocht verzorgen. Maar ja toen konden we niet weten dat ik een verzorgster nodig had. Dus wel heel toevallig allemaal.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:56

Ik krijg zondag nieuw paardenmeisje op visite. Ben benieuwd of het was is.

Ging nog wel grappig. Ik had haar advertentie op MP gezien en dus gereageerd. Wat blijkt nou twee weken geleden was ze bij mijn vader geweest om te vragen of ze mocht verzorgen. Maar ja toen konden we niet weten dat ik een verzorgster nodig had. Dus wel heel toevallig allemaal.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:58

Oepsie beetje dubbel

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:39

KOmt het nog duidelijker over.

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:52

Appasionata, weet niet precies waar het over gaat. Soort toneel met paarden. De foto's zagen er in ieder geval erg gaaf uit!

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:51

En heb je je moeder al gesproken Judith?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:42

Eh, ja. Heeft het maar een kwatier volgehouden, waren zelf gister naar Zuthpen geweest en hebben er 4 uur voor nodig gehad om thuis te komen! Verder ben ik heel nlij dat ik vandaag niet hoef te werken, ik zou eigenlijk invallen voor collega die nu heel blij is dat ze vakantie heeft, maar heb gewisseld voor de snertrit vandaag, die gelukkig ook niet door ging. Heb dus in mijn bedje winterslaap gehouden tot 15.00.
De coco was overigens vanmorgen nog steeds heet, dus we hadden wel een goed overlevingspakket mee! Alleen volgende keer dekens mee
Was Anne overigens nog blij met de handtekening? Marlies was erg jarloers (die had ik voor jou gevraagd omdat zij echt met deze methode werkt, en een hoop boeken en dvd's ervan heeft. Maar ze had de pech niet thuis te zijn, de mobiel uit te hebben en pas om 22.00 uur thuis zou komen) Was beetje boos omdat ze het nu gemist heeft. Had ze maar thuis moeten zijn. }>

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:05

Precies ja. Anne was/is blij met de handtekening ja. Ze was van plan om je te gaan pben, heeft ze dat al gedaan? Of is ze dat vergeten...

Jij hebt het wel lang volgehouden in je bedje zeg! Ik stond er om 10.00 alweer naast. Normaal gesproken sta ik om 9 uur op en dus werd ik ook wakker om 9 uur. Dus nog niet super uitgeslapen maar ja...

Wel schandalig dat je moeder ons bonde kippen noemt en dan zelf de deur uit gaat...

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:21

Nou mijn nieuwe paardenmeisje is voorlopig goedgekeurd.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:59

En hoe ging het?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:16

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:24

Volgens mij niet helemaal dingetjes waar ik iets aan heb emy.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:33

Haha, dacht ik al Wendy, maar het had natuurlijk altijd gekunt. Er zit trouwens ook een Winnie the Pooh poster bij.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:24

...voor in je nieuwe huisje, Wendy Anne heeft idd gepbt. Ben dus gelukkig niet voor niets tot twee keer toe dat hele parcoursje doorgesprint
Als iemand een jong caviamannetje van een week of 7 te koop weet, waarschuw me even. Teunis is zielig alleen zonder Tinus...

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:21

Is Tinus dood?

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:18

Ja....

Staan er niet nog leuke op marktplaats? Of op Speurders?

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:42

Of kijk eens op het forum van caviaonline.nl

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:42

Even kort samen gevat over Tinus; was vorige week dinsdag teruggegaan, want de bult werd weer groter en hard. Er was nu een andere dierenarts, die heeft de troep met een pincet er uit gehaald en ander antibioticakuur gegeven. Woensdag belde hij me op; vond het zo raar wat hij gezien had, kende dit niet en moest er rekening mee houden dat het ook wel eens kanker kon zijn. Het viel mij ook op dat er meer huid ging afsterven. Donderdag toch maar besloten Tinus in te laten slapen; zelfs als het een abces was, die wond werd enorm en Tinus was totaal verzwakt... Het was verdomt moeilijk, maar wilde verder leed besparen.
Gister kon ik het uiteindelijk opbrengen actief te gaan speuren, heb twee uur achter internet gezeten om uiteindelijk op marktplaats twee advertenties te vinden. 1 was van een hobbyfokster uit Boxmeer, had een oudere caaf in de aanbieding, maar liet doorschemeren dat ze er meerdere had. Dus gemailt met de vraag of ze me terug wilde bellen. De ander was van iemand met een jonkie die weg moest vanwege astma.
Binnen een kwatier belde de fokster terug; ik mocht Teunis meenemen om rustig te kijken met welke caaf het klikte, en als ik later merkte dat het toch niet ging dan mocht ik ruilen. Klonk goed!

even kopietje van ander forum
Na wikken en wegen uiteindelijk samen besloten; Teunis en ik zijn in blije verwachting van een caaf!
Hij is een week of 8 oud, heeft al een wat krullerige vacht, is wit / lichtbruin gevlekt en heeft een heuse stamboom Volgende week is hij waarschijnlijk wel op het juiste gewicht en mag ik hem op komen halen.
Heel leuk, ik heb gereageerd op een advertentie van een hobbyfokster. Toen ze me terugbelde stelde ze meteen voor dat ik Teunis mee zou nemen, zodat we konden kijken met welke caaf het klinkte. De eerste twee waren 1 jaar oud, maar dat werd vechten. De derde heette Zeus, had een ontploft dik mannenkoppie en mijn moeder was op slag verliefd op hem. Teunis vond hem ook wel aardig, maar Zeus is twee keer zo groot als Teunis...vond ik toch niet zo prettig. Toen kwam ze met de jonkies op de proppen...en het was liefde op het eerste gezicht, Teunis was meteen heel lief en beschermend voor hem. Ze gingen uiteindelijk ook samen knus in een hoekje zitten, terwijl twee broertjes in een andere hoek zaten. Dus mag deze eerst rustig op goed gewicht komen, en dan heb ik weer gezinsuitbreiding!

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:43

Leuk voor je Judith

Met Sammie gaat het helaas weer niet goed. Sammie heeft kiezen die scheef groeien als een brug over zijn tong. Vorig jaar waren we er net op tijd bij. Hij woog nog maar 800 gram (normaal 1350). Ze hebben zijn kiezen bijgeslepen en toen ging het weer goed. Tot afgelopen augustus weer hetzelfde euvel. We hebben weer de kiezen bij laten slijpen. Nu is het weer raak. We zijn er woensdag mee naar de dierenarts geweest. Volgens hem was het veel te snel weer aangegroeid. Hij wordt vandaag weer geholpen, maar ik kon aan de reactie van de dierenarts merken dat we misschien toch aan een andere optie moeten gaan denken. Narcose is niet goed voor cavia's en al helemaal niet zo snel achter elkaar. Ik wil er eigenlijk gewoon niet aan denken. De dierenarts zei dat hij er voor de rest super uit zag. Mooie glanzende vacht en levendige oogjes en dat hij het daarom nog wel een keer wilde slijpen. Het is gewoon gemeen dat Sammie dit weer moet hebben. Duimen jullie voor me mee dat het nu iig weer een maandje of 9 wegblijft en niet nu binnen 1 maand aan gaat groeien?

Trekken kan overigens niet (ja heb ik ook al gevraagd) maar de kies is in verhouding tot de kaak van een cavia gewoon te groot en dat trekken zou hij dus zeker niet overleven.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:37

oliebol, wat een rotsituatie! Nu al weer te lang is ook wel héél snel... Maar de kiezen worden toch geslepen? Ik zal aan Sam denken! Ik kan me voorstellen dat je er verder niet over na wilt denken, zeker als het beestje er zo goed uit ziet is het heel onwerkelijk. Gewoon afwachten hoe deze ronde gaat...Sam geeft zelf wel aan wanneer het niet meer gaat. maar nu nog even niet! Go Sammie! *o/*

Tja, dan toch maar fototje van toekomstig vriendje? IK dacht dat het de rechtse was, heb niet zo goed op de pootjes gelet. Was in ieder geval de dikste

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZOAHTQNG

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:03

Oh die is wel heeeeeeeeel leuk Sammie is nu volgens mij bij de DA. Roger heeft vrij en brengt hem weg. Ik heb vanmorgen nog wel heel uitgebreid met Sammie geknuffeld. Je weet maar nooit...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:03

Shira2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:54

Hele leuke cavia'tjes Judith!!!!
En Wendy, ik duim voor jou en sam dat zn tandjes niet zo snel meer groeien!!!