RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:19

Moonlight is inderdaad sinds 2 weken denk ik nu, ik wist het op de dag zelf, heel moeilijk om dan naar huis te gaan en hem voor de laatste keer een aai te geven :(
44 is trouwens een schatting .... toen ik begon zeiden ze 40, en vorig jaar ook. hij heeft niet in zn paspoort staan hoe oud hij was.

Ik vind het ook heel jammer dat inge weg is, maar ik snap het wel, ik zou ook niet voor altij blijven. komt idd nog wel eens langs :D
voelt wel raar hoor, eerst zie ik elke dag (omdat ik daar ben voor Dutchie) en nu bijna nooit meer %)

@ Jenny, Chantal (ken je die nog???) komt wel weer werken geloof ik, maar niet iemand meer die komt wonen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:29

Chantal zegt me even niets, zal vast wel weer een lampje gaan branden als ik haar weer zie.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:37

Ach, Moonlight is niet meer :( Ik heb zelfs nog op hem gereden! En Inge weg, zat er denk ik wel aan te komen, ze komt daar al zo lang! Chantal zegt mij zo ook even niks, misschien als ik haar zie idd (Facebook zal dat wel worden :D )

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:43

Inge heeft daar 9 jaar gelopen zei ze zelf. Best een tijd dus!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:48

Achgossie, Moonlightje. Hij was natuurlijk ook al oud. Denk dat hij het bij Ini super heeft gehad.
Heb mijn eerste les nog op hem gereden. Ik was helemaal verliefd, wilde per sé op die zwarte :j

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:50

haha, ik heb ook de eerste les op ml!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:41

Heeft iemand morgen half 11 les???

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:00

ik heb een uurtje eerder les, half 10 tot half 11 dus. Waarom wil je dit weten?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:08

Ik rij morgen voor een keertje in die les, omdat ik woensdag niet kan :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:10

aha. Dan zien wel elkaar denk ik nog wel even! Zal wel op de haflinger letten!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:13

ja haha, ik ga voor het eerst in de les met hem :D een half uurtje, de andere helft op ander paard

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:24

Gezellig! Ga wel even bij je kijken als ik klaar ben met rijden en naverzorgen! Heb jouw JITP topic ook even bekeken, lijkt me een echte Maflinger of niet?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:31

hahaha ja dat klopt :') hij is een beetje maf ja

(ga trouwens maar niet kijken :+ )

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:18

Poe poe, wat een ochtend!

Mocht vanochtend op PM rijden, dus ik gewapend met touw naar de wei om hem te halen. Blijkt meneer helemaal achterin te staan, nog net zichtbaar in de mist. En heel druk met eten bezig, zo druk zelfs dat hij geen tijd heeft om naar voren te komen. Dus ik maar naar achteren toe, meneer ophalen. Maar dit ging natuurlijk wel van de poetstijd af. Dus iets sneller gepoetst dan anders, zadel erop en rijden maar.

Al vanaf moment 1 merkte dat hij weer fijn liep vandaag. Buigen naar links is altijd lastig bij hem, buigen naar rechts ging beter. Maar goed, hij moet toch wat, dus op een gegeven moment na het van hand veranderen weer voltes gaan rijden en toen ging hij al beter. Galop had hij geen problemen mee vandaag, alleen sprong hij 1 keer verkeerd aan?!?! Dat heb ik echt nog nooit met hem gehad... Gelijk hersteld, en verder liep hij de hele les als een zonnetje! Hij voelde echt fijn aan!

Party bleek nog een uur te mogen lopen, met de amazone van Melina erop. Vrij rijden in de binnenbak. Verzoek van Ini of ik dan Melina wel wilde naverzorgen en staart wassen. Ja, natuurlijk wil ik dat wel. Maar toen bleek dat de amazone geen zweepje had en ja die is wel nodig bij PM (heel af en toe). Dus ik eerst Melina in haar stal gezet, hoofdstel eraf gehaald en de peesjes. Zadel was er al af, die was bij een ander paard nodig. Daarna Melientje even gelaten voor wat ze was en even zweepje weggebracht. Gelijk (ik was daar toch) even een paar mensen geholpen met aansingelen, beugels op maat maken, krukjes van paard naar paard brengen etc. Eenmaal weer in de stal was de wasplaats bezet, maar gelukkig ook snel weer vrij. Dus samen met een een van de kinderen daar de staart van Melina gewassen. Daarna even een doek erdoor, borstel over t paard, hoeven krabben en madame in de wei zetten.

Op dat moment was mijn plan eigenlijk om huiswaarts te gaan. Maar niet voordat ik mij eerst nog heb aangemeld voor een paar springlessen én voor de wedstrijd op 4 oktober. Dan mag ik voor de 2e keer F10 rijden. NU al zin in! EN ja, kiezen voor paarden he. 1e keus is niet moeilijk. Als je mijn stukjes leest, dan weet je eigenlijk wel wie t wordt. 2e keus was moeilijker. Ik heb uiteindelijk voor 1 van de friezen gekozen als 2e keuze, namelijk Okke. Heb er nu al zin in!!!

Maar naar huis gaan was volgens Ini nog geen optie. Moest eerst een glas ranja drinken (heel moeilijke taak ;)) en daarna was er nog iets te doen. Want ook GJesta en Harvey hadden dorst. In hun wei stond geen drinkbak. Dus een oude plastic bak schoon gemaakt, in hun wei geplant en gevuld. En dat viel in goede aarde, had ineens 2 ponyneuzen in de bak zitten :D!

Daarna nog geholpen stal te vegen, Oppy naar de wei gebracht (en ja, die ging gelijk even ondersteboven liggen op de meest zanderige plek van de wei :+ ) Deken opgeborgen en zo nog een paar van die kleine dingetjes die toch weer tijd vragen. Uiteindelijk ben ik na het rijden nog zeker 1 1/2 uur bezig geweest met van alles en nog wat. Maar toen was ik ook wel klaar en kon ik fluitend naar huis rijden! Wat een ochtend weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:51

Ah lekker hè, al die klusjes in en rond de stal! Klinkt weer leuk, Jenny! Er zijn best vaak wedstrijdjes, of lijkt dat zo? Leuk!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:39

2x per jaar normaliter wedstrijden loveshadow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:05

Oh dan is dat niet veranderd sinds ik weg ben. :) Wie heb je gekozen? PM en Nini? :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:18

PM wel, hij is eerste keuze, Okke is 2e keuze dit keer! Ging de vorige les die ik met hem reed (2 weken terug denk ik) zo fijn! En dat is toch wel iets waar ik op let bij kiezen. Welke rijd ik veel op? Welke vind ik fijn te rijden? En aan de hand daarvan kies ik t paard voor de wedstrijd.

Vandaag bij EJ hier vlakbij nog een nieuwe vlechtkam gehaald, mijn vorige is bij Ini zoek geraakt. Zal wel achter een hooibaal zijn gevallen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:19

Wat een ochtend! Eentje vol met verrassingen (van de leuke soort gelukkig)...

Allereerst onderweg al. Langs dezelfde weg als de manege staat een weiland met koeien. 1 van die dames lag bijna tegen de draad aan, de rest stond aan de andere kant van de wei. Ik denk nog: "wat apart dat die daar alleen ligt", en op dat moment zie ik dat ze niet helemaal alleen is... Naast haar lag een pasgeboren kalfje, zo sweet <3

In de manege bleek dat de naam Okke op alle inschrijflijsten voor de wedstrijd is doorgestreept, denk dat die niet mee mag doen... Dus maar eens ga nadenken over een andere 2e keuze paard. Intussen even in het boek kijken op wie ik mag, dat werd dus Nini! Verrassing! En ik werd verzocht er een slof aan te hangen. Nou ja prima toch. Mevrouw stond al in haar box, draaide me alleen wel even haar bips toe, toen ik de deur wilde openen. Dus ik haar duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was, madame omgedraaid en vastgeknoopt. Poetsspullen pakken en aan de slag. Mevrouw mopperde wat (lees: poging tot meppen en bijten)... Dus haar maar even duidelijk gemaakt dat dat ook echt niet de bedoeling was. EN daarna verder gaan poetsen. Hij het hoeven uitkrabben, was ze even nieuwsgierig, ze deed spontaan de neus op mijn achterwerk :? En ze deed een poging tot compliment! Want op moment dat ik de linker voorhoef wilde uitkrabben, ging zij door haar knieën. Maar ook wel gelijk weer overeind hoor. Apart beest... Zadelen vond ze dit keer niet zo'n ramp, gelukkig maar.

Rijden pakte ze gelijk lekker op, hoewel ze nog wel even moest plassen bij het losstappen. Ach ja, even wat overbodige ballast weg zeg maar. Of zou ze hengstig zijn geweest vandaag? Maar goed, ze liep verder wel heel fijn! Echt "dressuren" was er trouwens niet bij vandaag! Nee, Ini had andere plannen. Na de eerste galop legde ze een drietal balken neer. "Draaf er maar overheen"! Oke, erover dus. Van de ene kant en van de andere kant. Al vlot kwamen er 2 staanders bij... En dan weet je wel waar dat heen gaat! Springen! Klein kruisje, daar ging bijna iedereen nog overheen. Alleen Melina niet, maar dat is logisch. Kruisje werd iets hoger en toen viel een deel al af. Die moesten over een balk over de hoefslag gaan. Maar een drietal mensen niet, die mochten zelfs nog een hoger kruisje doen! Echt leuk! Nini deed dit met de oortjes naar voren, we vonden het allebei prachtig! Jammer alleen dat zo'n springlesje zo snel voorbij is, echt een feestje! En dat vond Ini ook! en Nini ook trouwens! *\%/* *\o/* :):)

Terug in de stal was voor mij intussen wel duidelijk wie de 2e keuze moet worden. Want oude liefde roest niet he! Nini it is! Zij staat nu als 2e keuze genoteerd voor mijn proefje!

NAverzorgen vindt Nini nooit een probleem, zeker niet als er ook nog een appeltje (want ja die zijn er weer volop bij Ini) mag worden gegeten. Daar lust Nini wel een hele boom vol van! Helaas zijn er ook een paar dieren die dat niet mogen ivm risico op slokdarmverstopping en dat stond ook duidelijk op het whiteboard. Maar gelukkig mocht Nini wel! Na het naverzorgen mw maar lekker in de wei gezet, en ook dat is natuurlijk fijn!

Ja een fijne en verrassende ochtend bij Ini weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:43

Mhihi, uiteindelijk toch PM en Nini dus! :D Als ik het me goed herinner, doet Okke inderdaad meestal niet mee met wedstrijdjes; misschien omdat het een pensionpaard is? Leuk dat je op Nini hebt gesprongen, leuk dat ze daar nog steeds zoveel plezier in heeft! Aaah ik mis de paarden en iedereen. Heb het nu veel te druk maar in december kom ik hopelijk écht weer een keer alle lieve paarden (en mensen) een knuffel geven :D

Zaten jullie laatst nou truowens bij elkaar in de les, Jenny en mignonne? Hoe ging het met je leuke haflinger? :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:34

Nee we zaten een les na elkaar :)
Ging wel heel goed hoor de les!
Vandaag ook gereden, weer een les na Jenny. Mocht op Helina <3 superpaard!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:05

Helina? Ik ken wel Zelina en Melina en Elina, maar Helina gaat me geen belletje rinkelen... Zou ik wat uitleg mogen? :?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:31

Je hebt Zelina, en dan is Elina haar dochter. Ook nog een andere en daar is Melina dus weer van, dus Zelina is oma van Melina.
Helina is ook van Zelina, dus zus van Elina en tante van Melina :) '
Ze staat nu 1e links bij Classic en ottoline

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:47

Zal volgende week eens opletten dan als ik daar weer ben!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:58

GOEDENMORGEN ZEG! Wat een ochtend!!! Zelfvertrouwen heeft een boost gehad vandaag geloof ik!

En dat terwijl ik in eerste instantie nog mijn bedenkingen had... Want toen ik in het boek "Ottoline" achter mijn naam zag staan, kon ik mijn ogen toch echt niet geloven... "WTF!" was mijn eerste gedachte... Want de laatste keer (geen idee meer wanneer) ging dat nog niet erg lekker, was ze me te voorwaarts. Met een gezonde dosis spanning dus gepoetst en gezadeld. Nog een vogelvleugel uit de stal gevist (hoe die er kwam, geen idee, maar hij lag er) en in de prullie gemikt. Op verzoek van Ini een slofje aan paard gehangen en op naar de bak. Merkte al dat het voorwaartse er wel in zat.

In de bak aansingelen, beugels 4 gaten korter (welke langbeen heeft daar voor t laatst op gereden???) en hup erop. Had gelijk door dat de zweep geen goed idee was... Die dus even weg gemikt. Daarna ging t gelijk een stuk beter. Eerste stukje had ik nog een beetje spanning, puur omdat ik het toch wel een beetje eng vond... Maar wist haar gelijk redelijk bij me te houden. Moest in draf nog wel een paar keer wat laten remmen, maar ging toch fijn. Galop vond ik nog wel spannend, vorige keer dat ik haar reed, ging ze me daarin aan de kletter... Maar wat ging ook dat fijn, heel mooi gesloten/ verzameld gereden. Dat was mijn keerpunt, daarna ging ik een stuk ontspannener de les door en toen ging ze nog fijner! Na de tweede keer galopperen (op de andere hand), welke net zo fijn ging als de eerste, kwam het vertrouwen toch wel weer goed terug. Ja, Ottoline mogen ze weer wat vaker op zetten!

Na de les mochten we nog even in de mist uitstappen in de wei naast de bak. En in het verlengde van de bak liepen mama Chariot en veulen Jollity samen met On Time. Dat was dus even teveel voor de eierstokken van Ottoline, die hengstig was vandaag... De boel begon te rammelen van binnen en dat moest geuit worden! Slijm uit vulva, volop en luidkeels hinniken, en daar zit je dan bovenop... Hum...Waar zei je dat dat valluikje ook al weer was???

Eenmaal terug bij stal afstappen, meteen een box in (anders gooit mevrouw haar mest in t gangpad neer) en afgezadeld. Onder het zadel was ze vrij nat, dus met een spons haar even afgenomen. Nog even nagepoetst, hoeven gekrabd en op naar de wei. Daar stonden ook al 2 paarden, inderdaad Classic en Helina. En die laatste vond mij wel lief geloof ik. Stond al over het hek te kijken toen ik er aan kwam, moest haar echt even aan de kant schuiven. Nadat ik Ottoline had los gelaten, ging die gelijk in draf bij de buur(man?) kijken in de wei ernaast (dames staan nu 2e links, in de 3e links stond een andere bruine) die ook bij Classic wel in de smaak leek te vallen. Over aandacht van de dames had die buur niets te klagen ;) En Helina zag in mij een liksteen ofzo denk ik. Heeft mijn handen afgelikt en wou graag in mij kruipen. Helaas is zij daar toch echt iets te groot en te zwaar voor, maar was is zij lief en aanhankelijk. Dat zit in de familie denk ik, want een paar Friezen in de andere merriewei doen t zelfde...

Maar ik denk dat ik nog wel even tijd nodig heb om deze fijne ochtend op Ottoline te verwerken...Die glimlach zit zo ongeveer vastgeplakt op mijn gezicht...