Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:32

Leuk! Onderling zeker?
Echt leuk! Ik neem aan dressuur? Welke cat. gaan jullie starten?
Ik kom ook kijken hoor!!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:33

Ik heb alles van sandra, dildo dus gehoord. Ze zei dat het dressuur was, voor de rest weet ik eigenlijk niets Nagelbijten / Gniffelen

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:36

Zal wel net zoals altijd zijn denk ik. Een dressuurwedstrijd met alle categorieen. Die wedstrijden waren altijd erg leuk!! Jammer dat het nooit meer georganiseerd werd de afgelopen jaren Boos!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:04

Owh brr.. ik was al té zenuwachtig voor diplomarijden, laat staan een dressuurwedstrijdje!
Tja, daarin ben ik nogal een watje, maar het is wel leuk dat het iig georganiseerd wordt.
Carrouselwedstrijden vond ik altijd wel geweldig!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:06

Ik poep volgensmij 10 kleuren als ik moet Nagelbijten / Gniffelen Ál die mensen die naar je kijken, aahhh :|

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:08

Pfff, ja idd... vreselijk!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:10

Dat werkt echt op mijn zenuwen als iedereen zo naar je zit te kijken, helemaal met paardrijden! Maar ik wil gewoon altijd alles té perfect hebben.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:14

Hahaha, ja en iedereen ziet het wanneer je net iets te sterk bent met je hand enz... Maar tijdens het rijden heb ik er geen last van, wel van te voren...
Maar het scheelt dat er nu wel minder mensen komen kijken als er een onderlinge is, omdat er gewoon minder mensen rijden Tong uitsteken

@Lydia, dapper meisje ben je hoor, dat je met die wedstrijd in A'dam mee deed, op een onbekent paard ook nog! Was het binnen trouwens net zo mooi als op de site te zien is?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:17

Dat is inderdaad zo! En juist dan, op zulke momenten vergeet ik alles Nagelbijten / Gniffelen

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:14

Haha.. ja i know:D Dat heb ik ook hoor Haha! Van te voren vet zenuwachtig, maar tijdens het rijden vergeet je dat hoor! Je bent wel vaak wat sneller dan normaal, maar je rijd gewoon zoals je geleerd hebt.. ik soms wel iets slordiger dan ik normaal zou doen Tong uitsteken Maar verder wel gewoon goed..

Maarja idd in amsterdam was echt eng!! gelukkig had ik het paard al wel zien rijden, maar je durft toch niet echt te gaan rijden. Is iemand anders paard en je kent hem niet. Dat is wel jammer. Maar ik vind het meedoen met wedstrijden wel superleuk!!! Het is spannend en leuk! Laatste keer op de manege was op Tarzan en dat was vroeger mijn lievelingspaard. Toen moest ik er na een heleeee lange tijd ineens wedstrijd op doen. Dat was zo leuk!!! Ik kende haar nog gewoon zo goed! En die wedstrijd ging ook super!! Dat is gewoon het leuke!! Leuke sfeer, iedereen gespannen, maar iedereen wel vet sportief. Elkaar voorlezen enzo en als het goed gaat is het helemaal mooi!!

Ik heb nu al zin in jullie wedstrijd! Wordt echt leuk Haha! Als jullie nog een voorlezer nodig hebben dan bied ik me bij deze aan Haha! Echt leuk om te kunnen zien wat iedereen met zn paard bereikt heeft. Jullie moeten wel meedoen hoor!! Is ook gewoon goed voor de ervaring Lachen Ik had afgelopen weekend ook geen prijs oid, maar de proef ging gewoon erg goed. Dat is het belangrijkste!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:18

Carroussel rijden was ook altijd super!!! Het leuke daarvan is is dat je het met anderen kan delen. Het nadeel is dat je ook op het rijden van je teamgenoten wordt beoordeeld. Het mooie van dressuur vind ik dat jij en je paard het samen doen! Je vormt een combinatie en jouw fout is direct ook herkenbaar. Maar daar leer je wel weer van Lachen Ik vond alle wedstrijden gewoon leuk!! Haha!

@Rianne: De manege in Amsterdam was zooooo mooi!!! De oudste manege van nederland. Echt tussen de woonhuizen ineens een ingang en hoppa je staat in een manege. Sommige tuinen van mensen keken uit op de overdekte buitenbak Tong uitsteken Echt vet. En gewoon supermooi! Je hebt de foto wel gezien Lachen Maar helaas daardoor ook een beetje elitair. Mensen die zichzelf nogal wat vonden.. Maar de paarden waren wel suuuuupermooi!! Ik ben op heel veel verliefd geworden Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:21

Oja en je moet je niks aantrekken van mensen die kritiek hebben hoor!!! Tong uitsteken Vaak zijn ze gewoon jaloers Lachen Maar jij rijd op jou manier! En laat anderen maar kletsen. Is wel moeilijk natuurlijk.. maar dat hoort er helaas wel beetje bij. Maar dat betekend niet dat jij slecht rijd moet je maar denken Lachen

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:05

Ik zal jullie ff alle details over die wedstrijd geven Knipoog Dennis heeft het mij ingelicht.

Het is idd een dressuur wedstrijd, onderling voor de hele manege (dus ook pensionklanten) niveau B tot M2. Er wordt gejureerd door een officiele jury (!) en er zijn officiele geldprijzen (met natuurlijk officieel inschrijfgeld Knipoog).

Ik ga me morgen maar inschrijven, kijken wat ze over Aranka te melden hebben zal wel niet al te veel goeds zijn Clown (ze loopt immers nog lang niet netjes nagevelijk, wel stukjes maar die zijn vrij kort)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:20

Tot wanneer kun je je in schrijven?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:34

Geen idee, zal wel tot een week van te voren zijn. Datum is trouwens 31 maart Lachen

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:20

Jeetje wat officieel allemaal!! Wel leuk zeg!! Haha! Ik kom kijken Haha! 31 maart is een zaterdag, dan kan ik denk ik wel!!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:14

Nagevelijk hoeft niet hoor Haha! Zolang ze niet tegen de teugel loopt. Vooral in de B tot L1 zijn ze draar nog niet zo streng op Haha!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:58

Mja, eigenlijk horen ze daar niet streng op te zijn, maar doen ze helaas wel.... Met marisca als jury kan je met aranka wel winnen, die kijkt niet alleen naar nageeflijk zijn... helaas doen andere jury dat wel. Ik heb echt heel vaak op aranka dressuurwedstrijd gehad en ze zeiden op het formulier van: Hij liep niet aan de teugel Tong uitsteken Maarja, dat boeide mij in ieder geval niet Haha! Zolang ze maar goed liep Lachen En dan komt het vanzelf wel een keer Lachen

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 06:47

RianneH schreef:
Nagevelijk hoeft niet hoor Haha! Zolang ze niet tegen de teugel loopt. Vooral in de B tot L1 zijn ze draar nog niet zo streng op Haha!

Daar letten ze dus echt wél op! De B is niet zo simpel meer als 'vroegah'. Toen reed je met simpel op de letter rijden nog wel een winstpunt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 08:10

Hmm, das wel vervelend... Maar ik krijg het idee dat wanneer ik schrijf dat er voornamelijk gelet wordt op het feit dat het paard niet tegen de hand loopt dus, maar niet persé in de juiste houding hoeft te lopen. Zolang die neus maar niet ver voorbij de loodlijn is en de rug hol...
Maar dat kan ook aan mij liggen, ik rij zelf verder geen wedstrijden..

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:11

Ligt waarschijnlijk ook aan de jury, misschien dat ze in friesland wat kritischer zijn?

Maakt niet echt uit, Aranka wil best nog eens een stuk flink tegen de hand lopen Tong uitsteken Kop in de lucht en niets ontspannen, racen! ('Harder, harder, nog harder, toe nouuuu, harder!')

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:19

Kai heb ik ook niet altijd perfect lopen,.. maar wat Lydia zei; het zal wel goed zijn om gewoon mee te doen.

Ik denk ook voor jezelf en voor het paard, dat je beide (weer) even eraan kan wennen. En je hoeft heus niet te winnen, al zou het wel leuk zijn.

Als de pensionklanten ook mee mogen doen, vind ik oneerlijk. Hoelang hebben zij al met hun paard kunnen trainen? Hoeveel wedstrijden hebben zij al samen gedaan? En zij kunnen er elke dag op rijden, en zijn (meestal) de enige die er ook op rijd.
Vind ik niet eerlijk Lachen

Of had ik dat al gezegt? Tong uitsteken

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:27

Ach, de helft doet of niet mee, of op hoger niveau dan wij (denk ik dan) Tong uitsteken

Gaaahhh, was gek aan het worden van mn programma heb nu EINDELIJK het probleem gevonden, blijkt het 1 stom getalletje te zijn -.- (zoek die maar eens, in 500 regels programmeercode, net een speld in een hooiberg)

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:39

Ach, waarschijnlijk vind de jury dat aan de teugel lopen MOET, maar je moet ook voor jezelf rijden. Als jouw paard ontspannen en netjes loopt, dan heb jij een goede proef gereden toch?? Lachen En bovendien zijn de meeste leasepaarden ook nog lang niet zo ver, dat ze zo goed lopen dat ze ook naar beneden komen. Dat heeft gewoon meer tijd nodig. En in dat opzicht denk ik dat de eigen paarden inderdaad meer voordeel hebben. Maar denk dat die wel in een hogere categorie starten. Ik zou gewoon lekker in de B starten en voor je zelf een goed proefje neer zetten. Is altijd weer meer ervaring Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:41

Dat is inderdaad zo. Moet je ook met wit dekje, witte broek, wedstrijdjasje etc rijden?