Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ATE schreef:meelen schreef:Wat ontzettend sneu.
Sterkte Mireille......... hoe kan dit nou gebeuren?
Komt het misschien door die trappen van van de week van dat andere paardje?
nee daar is het niet van gekomen
het is de natuur geweest en die was te vroeg
is wel een mooi veulen

Shenavallie schreef:Even snel een berichtje voor ik een poging ga doen om te slapen:
Kom zojuist van stal af (ben alleen even een uurtje weggeweest om te eten, moest van m'n moeder....) en Maisie is inmiddels stukken rustiger dan vanmorgen. Het hoe of wat ga ik morgen wel uitleggen, maar inderdaad is Maisie vanmorgen bevallen van een merrieveulen, genaamd Shena (je spreekt het uit als Sjenna). Helaas mocht het niet blijven leven, maar dat had ook niet gekund: ze was 4 weken te vroeg geboren en dan zijn veulentjes niet levensvatbaar. Twee weken te vroeg kan nog net, maar langer niet. De oorzaak is niet aan te geven, kan van alles zijn (stress, virus, etc.), maar ze had ook niet blijven leven als er wel iemand bij was geweest. De longen zijn namelijk nog niet "rijp" op die "leeftijd" (tja, hoe noem je dat eigenlijk). Hoe dan ook, Maisie was erg van streek (logisch) en had de nageboorte stuk getrapt. Daarom moest ze vandaag en morgen gespoeld worden, om te kijken of er niets is achter gebleven. Het is een kei mooi veulen en we hebben veel foto's gemaakt. Ik zal kijken of ik morgen een hier kan plaatsen, maar nu staat m'n hoofd er even niet naar. M'n boilertje was vanmorgen al helemaal leeggehuild en is inmiddels al weer rustig aan het voldruppelen, dus ik verwacht nog wel een overstroming...
Iedereen enorm bedankt voor jullie lieve reacties en steun, daar ben ik echt heel erg blij mee!