Gatver, en dit was niet de eerste keer xd. Hij kwam steeds weer omhoog toen ie weer stond ;o. Op de foto probeerde ik hem dus ook om te trekken, om te gaan stappen en niet achterover te klappen. Nja, iedreen zei dat ik dit moest doen ofzo ..
Ik weet hoe dat dan voelt Carola en dan geef je vaak zo'n reactie. Ik doe het meestal ook en geef hem dan een beste schop na en goed vooruit rijden. Hopelijk doet ie t niet te vaak, je kan hem maar beter naar voren rijden anders trek je hem ook uit z'n evenwicht.
Haha, ja dat weet ik .. Als ie hetnormaal doet krijgt ie ook een prik met me sporen maar dan word hij weer boos zegmaar en gaat ie lopen bokken .. Dus dat kan ik niet maken als ik zo dicht langs die mensen ga die de prijzen uitreiken .. Dus kon niks anders ;p.
En ik had expres geen sporen omgedaan, en hij is dan best dood voor mijn been als ie al veel heeft gelopen die dag
Ik heb liever een paar bokken dan dat ze steigeren, dan gaan ze iig vooruit.
Zen kan met prijsuitreikingen ook zo panisch doen om het geklap
xCarolaa
Geplaatst: 31-01-10 14:04
Ik heb liever dat ie een paar keer steigert dan dat ie mensen voor hun hoofd slaat ofzo
Nja, dit is zijn tweede prijsuitreiking .. Dus het is ook wel deels angst .. Dus ik vond ook dat ik het recht niet had hem nog meer op te jagen
xShanty
Geplaatst: 31-01-10 14:12
Ik heb ook liever bokken.. Als die van mij steigert gaat ze vaak daarna uitzichzelf kei en keihard vooruit.. Heb het een op de weg naar les gehad dat ze plotseling omhoog kwam, omdraaide en keihard naar stal rende.. Bit vast pakte, en zie dan maar eens wat te doen..
Nu heb ik het vorige winter erug vaak gehad.. en inmiddels weet ze dondersgoed dat steigeren écht niet mag.. Bokken is 1 ding, maar steigeren ben ik echt neit van gediend.. (Heb ook eens hengstje voor me gehad steigerend, die heeft het ook eens goed geweten.. )
Ik heb liever stijgeren . Die van mij doet heel soms bokken ohz, maar alleen als je keihard gaat meppen in de galop (wel eens nodig ). Steigeren alleen onder het longeren .
Hij mept heus niet zomaar iemand voor z'n hoofd hoor, anders moet je gewoon blijven stappen of gewoon geen prijsuitreiking rijden
xCarolaa
Geplaatst: 31-01-10 14:20
Nou, hij ziet niet wat er achter hem staat he ..
En ik stapte ook voltes, tja .. Als dit de eerste prijsuitreiking is dat ie het doet, weet ik ook niet he . En hij moet het ook leren
Mies
Geplaatst: 31-01-10 15:38
Goedzo Carola! Ik heb liever bokken, ben doodsbang dat ze achterover klapt.
Jetske
Geplaatst: 31-01-10 18:21
ladyisabelle schreef:
met stijgeren kunnen ze achterover klappen en god mag weten wat je er aan over kunt houden
Opium heeft laatst laten zien dat ook bokken flink mis kan gaan
Maargoed, ik heb ook liever bokken!
Laatst bijgewerkt door Jetske op 31-01-10 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
riannhuh
ik vind dat het er aan ligt hóe ze bokken en hóe ze steigeren beetje omhoog komen is niet zo erg, maar zo hoog dat ze bijna achterover klappen wil ik echt niet hebben! klein bokje is ook niet erg, maar klein bokje moet kunnen. maar je kunt er beter afgebokt worden dan dat je achterover klapt met je paard boven op je, dan dan weer wel opium is dan weer een uitzondering
Laatst bijgewerkt door riannhuh op 31-01-10 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
mistid
ladyisabelle schreef:
met stijgeren kunnen ze achterover klappen en god mag weten wat je er aan over kunt houden