DewiRox schreef:Ik had gewoon peesbeschermers + strijklappen om. Bij sommige waren deze losgegaan in de waterbak, moesten ze er later zelf in om ze eruit te vissen!
Simpel een rolletjes tape mee en vasttapen dan blijft het gewoon zitten. Verder zie ik dat de eskadron beschermers hier flink worden gepromoot, dat zou niet mijn keuze zijn(werd mij ten sterkste afgeraden, zowel in de winkel als mensen die in de cross wereld zitten, van een beetje dressuur gaan ze al kapot, als ze een tik krijgen zijn ze dward doormidden), ik rij nu met gewone peesbeschermers van br en de bijpassende achterpeesbeschermers(http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49706&sgid=48694&title=BR%20Peesbeschermer%20Extra%20Lang), natuurlijk in combi met springschoenen. Dit werd mij aangeraden door mijn instructrice voor de cross(mede omdat mijn paard rare benen heeft, waardoor veel niet zou passen), Misschien eens sparen voor de andere eskadrons(http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49459&sgid=48694&title=Eskadron%20Cross%20Country%20Flexisoft%20peesbeschermer). Maar tot nu toe gaat dit erg goed, ondanks dat ik toch al aardig wat lessen en oefencrossen heb gereden(vanaf april officieel crossen) en voor die ene crossles op kamp hoef je niet vanalles aan te gaan schaffen hoor. Neem toch aan dat iedereen een paar peesbeschermers heeft.
Over zadels ik heb nu nog een kieffer(vhz), heb nu een crown op proef en een kent&masters(vhz richting spring). De bruine thorowgood(is zeer goed betaalbaar en toch een mooi compleet zadel) in springversie vond ik verschrikelijk mooi, zat ook lekker voor mij maar niet voor mijn paard(maar daar ben ik nog wel mee bezig, de kussens waren waarschijnlijk te hard en mis de keilkussens(of in ieder geval heb bredere kussen eronder nodig)). Verder heb ik afgelopen week op een msfc zadel gezeten dat zat ideaal, maar daar had ik te korte benen voor. Verder vond ik vroeger de springzadels van br wel fijn. Ik ga voor een nieuw zadel ,maar kijk zowel naar A merk zadels maar ook richting B merk, maar een tweedehands ga ik niet vinden met mijn boommaat(te weinig kans, dus heb niet zoveel keus).