Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:08

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:21

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:26

desyma schreef:
Niks gescheurd of gebroken?

Bloos! helemaal vergeten jullie even op de hoogte te brengen... supersuf van mij Haha!
Maar het is gelukkig allemaal meegevallen! Toen ik gisterochtend opstond was het al een stuk minder dik, blauw en pijnlijk, dus ik ging al iets geruster naar het ziekenhuis! De orthopeet vertelde mij dat ik echt een flinke klap heb gehad en dat het flink beurs en gekneusd is, maar dat er gelukkig niks ernstigs aan de hand is! Ik doe dus nog wel even rustigaan, maar het valt gelukkig mee en gaat de goede kant op!! Lachen

Allemaal bedankt nog voor de berichtjes en sommigen voor hun smsjes en telefoontjes!!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:30

Staat je weer netjes. Ons zo lang in spanning houden!

Gelukkig maar. Niks gebroken of gescheurd.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:31

desyma schreef:
Staat je weer netjes. Ons zo lang in spanning houden!

Gelukkig maar. Niks gebroken of gescheurd.

Sorry, ik zal het niet meer doen Bloos

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:56

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:18

Zeg Woog, was die hele baan daar overdekt??

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:29

uhmmm ze hadden daar twee indoor banen waarvan ik de rechte op de foto heb van binnen en de up-hill van buitenaf. verder waren er ik geloof 4 ronde banen met zand en 1 met gras
Lees net even de site gauw gauw en er waren dus vijf ronde banen waarvan er 1 indoor was.
http://www.hybrid-horseman.com/blank.html de hele toko Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:51

Kreeg je er ook een fiets bij? Of golfkarretje.. want als je daar effe terug moet lopen van de north gate naar de main office ben je even onderweg zeg Tong uitsteken

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:06

dat ging allemaal met de auto Lachen tussen 9 en 7 heb je die donkere dwars streepjes, daar had hij een stel boxen en bij 15 ongeveer stond de rest...M'n apartementje stond ongeveer waar de 1 staat vlakbij de main office...Dat werd dus gewoon allemaal met de auto gereden. Het hele gras stuk bovenlangs staat er niet eens op, nam je de rubberroad ongeveer een kilometer naar boventoe kon je helemaal bovenlangs rijden met paard kwam je ergens aan de andere kant aan. Enige wattie zei toen ik de eerste dag een tour kreeg daar ook langs "if you come of your horse here you better hope it waits for you cause it's a long walk back home".
Het was er idioot groot werkelijk onvoorstelbaar.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:38

Woogy is ook weer terug in het land der levenden en heeft heel wat opgestoken waar ze verder mee kan,dat is heel mooi!
Fijn dat het het een geslaagde trip is geweest.

En Jarrah haar been valt gelukkig mee,ik hoop dat je weer snel kunt rijden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:11

helemaal allemaal uplifting news van alle kanten is dat even prettig Knipoog

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:08

@Jarrah: Wat fijn zeg!

Hoe lang is je verwachtter hersteltermijn nu?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:28

Vanmiddag naar stal geweest, Donna heerlijk gestapt in de buitenbak. Al had ze niet zoveel zin om te werken.
Verder alles goed met haar, ook met dr fluts, hahaha al was die weer wat vies, schoongemaak en morgen even weer wassen.

Ze was wel behoorlijk smerig van het kampje, haar benen en buik waren gewoon zwart, klein varkentje ... is het.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:22

Zo! Thijs heeft zijn vuurdoop vandaag overleefd Haha! Hij had het eerste uur zelfs een driekoppige fanclub aan zijn kont hangen Haha!

Echt schattig om te zien hoe Elvis (en ook die wat donkerder Tinker die erbij staat, weet zijn naam niet) hem in bescherming nam. Echt een vredestichter dat dier. Rechtvaardig en niet voor een kleintje vervaard, heerlijk paard is dat!

De enige waar Thijs niet mee overweg kon/kan is Romeo. Die viel nogaleens uit naar hem, waardoor hij een keertje echt *ploenk* omkukelde en languit in de derrie lag - dat was wel sneu Ach gut Maar hij redt zich prima hoor en ze hebben hem heel gelaten voor de les - pfew!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:33

Gelukkig maar BBreedveld en Romeo went ook wel op een gegeven moment. Knipoog

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:38

Och Romeo is heel speels en Thijs ook wel. Wie weet staan ze over een week of drie heerlijk te ravotten samen Haha!

Hij had 't vandaag helemaal geregeld bij dat kleine schimmeltje. Euhm, iemand heeft me verteld hoe hij heet, maar ik weet niet of ik het goed heb: Yashin? Of iets dergelijks?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:40

Ik had een paar uurtjes opgenomen en toen ik op stal kwam was het wel erg druk ook in de bak.
Maar toen ik ging rijden had ik ineens het rijk alleen. Haha! lekker rustig .

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:41

Het schimmeltje heet Sharif en die donkere tinker heet Lucky.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:10

Fijn!! ik heb gvd weer mok aan m'n Pony hangen...zwaar geirriteerd als ik al ben krijg ik dit er ook nog eens bovenop!!!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:17

Woogy schreef:
Fijn!! ik heb gvd weer mok aan m'n Pony hangen...zwaar geirriteerd als ik al ben krijg ik dit er ook nog eens bovenop!!!

Ik dacht vandaag al ik zeg maar niet teveel Knipoog Maar mok daar hebben meer paarden last van op het moment.Vervelend is het zeker wel.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:27

Thijs had het ook, maar dan op het pijpbeen en zéér hardnekkig.

Ik heb echt allerhande middeltjes gehad, tot dagelijkse kliederbuien met zwavelpoeder aan toe, terwijl het uiteindelijk een doodgewone mokzalf is die het hele euvel in een week om zeep helpt. Ideaal.

Het is de mokzalf van zoology. Maar ik denk niet dat je kan zeggen dat het 'dus' voor een ander paard ook werkt, er zijn zoveel oorzaken voor mok.

Neemt niet weg dat je best een likkie mag lenen als je wilt hoor Knipoog Heb destijds een pot gekocht die groot genoeg was om een hele manege de winter door te helpen Haha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:36

Pony heeft nooit mok gehad tot ze vorig jaar(laatste stal waar ik stond voor ik naar GM kwam) in een smerige box stond en d'r hele pootje onder zat waardoor ze ook nog eens leelam was. Nou vond ik d'r met rijden al wat apartig lopen maar ging uit van wat spierpijn. Toen ik terug kwam op stal heb ik d'r pootjes bekeken en te weten gekomen dat d'r rechter voorpoot om het koot heen bemokt is d'r linker achterbeen op d'r pijpbeen en rechtsachter om d'r kogel heen...
Morgen maar even invetten en daarna goed uitwassen.
Mok is ellende vooral omdat je droge en natte mok hebt, natte mok is dan met een zinkzalf product het beste te behandelen en droge met iets heel vets maar vind maar iets vet genoeg om tegen de bagger kampen op te kunnen boksen.

Romeo is een boefje boefje en hij is behoorlijk mans geworden deze zomer.

Was ene wijze zet van je Marion, als ik kwaad ben word ik het meest onredelijke persoon ooit, het domme is alleen altijd de gene die m'n bui triggert heeft het nooit door om de een of andere domme reden...ach het is aan het optrekken dus er is nog wat hoop voor me.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:43

Ik gebruik bij mok altijd Mudgard van de paardendrogist,ook goed tegen zonnebrand.
Ik ben niet zo`n voorstander van zinkzalf,het maakt de korsten te hard vind ik.
Hydrocortiderm als de boel een beetje ontsoken is en daarna mudgard er op.
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25450

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:51

Helloo een goedeavond,
Ik kan het allemaal niet meer bijlezen/bijhouden.
Te weinig tijd voor de computer Tong uitsteken

Ben vandaag heerlijk lang op stal geweest. Eerst op Tjelle les gehad, ging weer super! Daarna even op Oberon gereden in de bak. Ging ook wel lekker, hij was wel druk. En even op de dijk uitgestapt met Evelien en Laptop.
De rest van de dag heb ik bijgekletst en nog met Tjelle gewandeld/gegraasd en geknuffeld.
Morgen ga ik met Tjelle een buitenrit maken Haha!