RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:39

Af en toe, als er een plekje is.
Ben er al een aantal weken niet geweest, vakantie en werk..
Staat op dit moment even op een laag pitje dus. Maar wel ontzettend veel weer geleerd van de 4-5 lesjes die ik heb gereden. :)
Heb ze op party-man en Misty gereden, 2 heel verschillende paardjes maar zo leuk! Misty vind ik toch wel het leukst :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:49

Aw leuk :D De naam Misty komt me vaag bekend voor maar ik heb geen idee welke dat is; die kwam er na 'mijn' tijd, hihi. Maar die klinkt wel leuk :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:54

Heb ook geen idee hoe lang ze er al staat. Het is iig een pensionpony die wordt gebruikt in de lessen. Ze is een kruising met een fjord geloof ik en heeft een zadel met paarse stijgbeugels..
Eigenwijs ding is het, heeft al menig ruiter doen zandhappen. :D Die gaat er gewoon met je vandoor in het eerste rondje als je de teugels nog lang hebt, trekt je dan uit het zadel en huppelt de bak door.. Tja dan val je er als klein kindje wel af :P
Maar ze kan ook super leuk lopen! En daarom vind ik haar zo leuk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:55

Dan heb ik Misty denk ik echt nog nooit gezien, denk ik :) . Klinkt als een leuke uitdaging, hihi! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:58

Misty... die tilt de benen niet echt op... Laatste bosrit reed ze achter mij, kreeg elke plas dikke baggerdruppen in mijn nek van dr...

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:21

Hahaha.. Het blijft wel een beetje een lompe pony :P
Ze heeft al menig ruitertje de kuilbalen in getrokken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:17

Haha! Ach, zo kennen we er wel meer :')

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:11

Haha ja idd..

Afbeelding
Selfie met Joppe :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:47

Zo staat PM ook wel eens bij mij, maar dan met zijn neus tegen de mijne...

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:50

Hihi.. Dan gaat selfies maken een beetje moeilijk :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:59

Kan het een keer proberen, maar garantie geven kan ik dan weer niet...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:47

En toen bleek dat je wederom vooruit bent gegaan!

Vanmorgen was ik behoorlijk vroeg, Inge stond ook al vreemd te kijken dat ik zo vroeg was, in de manege. Geeft niet, kon ik gewoon rustig aan doen. PM stond achterin het weitje, gezellig te wezen met Easter. Met de neuzen bij elkaars billen staan en dan lekker kriebelen... Moest dus toen ik hem wilde pakken, direct achter de grote bonte gaan staan. := Gelukkig tilde hij zijn staart niet op en schoppen deed hij ook niet... Maar mijn medeamazone had hetzelfde gelukkig. Zij mocht op Easter en stond dus bij de kont van PM...

Eenmaal PM op stal gezet, eerst maar eens de spullen gepakt. Zadel en hoofdstel, check. Strijklapjes check, peesjes geen check... Had eerst 2 verschillende, 1 bruine en 1 zwarte te pakken. Daarna dacht ik goede te hebben, bleek dat het twee rechterpeesjes waren en geen linker... Dus nog een keer zoeken. Uiteindelijk twee zwarte gevonden, 1 voor links en 1 voor rechts. Snap niet dat mensen die dingen niet meteen goed opruimen... had vorige week ook al een setje van 1 blauwe en 1 zwarte te pakken... |o Wat mij betreft mag Ini daar wel eens wat van zeggen!

Maar goed, in alle rust PM gepoetst, had zelfs even het idee dat hij nog niet klaar was met slapen. Had het idee een standbeeld te poetsen. Een etend standbeeld, dat wel... Zadelen gaf hij ook geen sjoege... Leek het allemaal wel best te vinden! EN toen op naar de buitenbak, rijden.

Dat hij nog niet wakker was, merkte ik in de les ook. Moest hem af en toe echt even weer bij de les halen... 2e helft ging dat beter, had ik hem erg fijn aan t lopen. Reageerde lekker op mijn hulpen, doorzitten ging fijn :)* PM liet zich fijn sturen. EN wilde ik middendraf? Middengalopje? Arbeidsgalop maar doen? Of toch arbeidsdraf?Liever stap? Linksom of rechtsaf? Slangenvolte, wijken, schouder binnenwaarts of toch liever een volte? PM had het allemaal erin zitten vandaag! Hij deed precies wat ik vroeg. Bij het wijken viel Inge ook veel vooruitgang op. Vroeger wilde ik nog wel eens met mijn zit meedrijven, deed ik nu niet meer, zei ze! Ikke = :D

Na de les mocht PM weer lekker afgezadeld en naar t land terug. Echter... dat ging niet zonder een paar PM streken... Als eerste wilde hij bij het afdoen van t hoofdstel zijn bit niet loslaten. Hij bleef het gewoon vasthouden, terwijl ik het hoofdstel al af had gedaan. :+ Toen hij het toch uit had, moest hij per se een aantal keer flink gapen :O :O :O Ook al zo'n apart gezicht... Hoofdstel had ik aan de kant gehangen, maar niet opzij genoeg. Meneer besloot het weer te pakken begon aan t bakstuk te knabbelen... :? Denk dat hij nu nog niet klaar was met rijden...Maar goed, meneer even naverzorgd en toen mocht hij toch echt weer van de wei gaan genieten!

Ja weer een leuke dag geweest daar!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:20

Na een weekje niet gereden te hebben ivm andere afspraken, was ik vanmorgen dan toch weer te paard te vinden!

Volgens het boek mocht ik op Nini, dus ik bakje biks opgedoken (anders krijg ik haar echt niet te pakken, dan dendert ze gewoon van me weg) en op naar de wei. Liep even iemand met mij mee die Islotti moest hebben, gezellig. Eenmaal in de wei kreeg ik het eerste probleem voor mijn kiezen: Elina, jonge Friese dame. Ze moest en ze zou wat van mijn biks krijgen, al moest ze mij daarvoor zowat omver duwen... En nee, ze was heus niet opdringerig, dat leek alleen maar zo... Maar na een paar biksjes liet ze zich dan toch opzij duwen, kon ik tenminste Nini pakken. Gelijk probleem 2: nadat ze het hek door was, gingen de voeten in de grond en wou ze niet verder... Meneer met Islotti heeft haar uiteindelijk een tikje gegeven en toen ging ze verder braaf mee. Mevrouw in de stal gezet, spullen gepakt en begonnen te poetsen.

Probleem 3 kwam toen om de hoek kijken: ze was er niet blij mee en mepte naar mij. Oplossing: met strenge stem en tikje op de billen duidelijk gemaakt dat die acties toch echt not done zijn bij mij... Begint ze toch niet ineens poeslief te doen, met o.a. bij het hoeven uitkrabben haar neus op mijn billen zetten enzo... Rare merrie... Maar goed, daar was dan probleempje 4: bij het zadelen wilde de singel niet vast. Mevrouw blies zich wat op. Maar met wat geduld en een kriebel tussen de voorbenen werd ook dit probleem opgelost. Cap op, handschoentjes aan, zweepje mee en op naar de bak.

Daar kwam de grootste verrassing van vandaag. Want een van de andere meiden zou op Partyman, maar die heeft daar niet zoveel mee. Haar favoriet is Nini. En mijne dus PM. Dus ik gekscherend gezegd: je wilt zeker niet ruilen he? :+ Nou dat liet ze geen 2x zeggen! EN gelukkig was Inge het er ook mee eens. Dus ik op PM gestapt, zij op Nini.

En dat was volgens mij geen slechte keus. Nini was flink kijkerig viel me op, terwijl PM lekker bij de les bleef. Zelfs de jagende lapjespoes naast de buitenbak was geen probleem. Had PM voor mijn gevoel ook lekker aan het been, kon hem overal heen sturen in het tempo dat ik wilde. Wijken, schoudervoor/ schouderbinnenwaarts, voltes, galopje, uitgestrekte draf. Wat ik ook wilde, hij deed het gewoon! Had hem voor mijn gevoel ook lekker soepel, beetje meer over de rug heen lopen. Ja dit voelde echt heel fijn aan! En ook niet scheef voor mijn gevoel.

Na de les hem even lekker naverzorgd, terwijl hij op ruststand stond. Ben blijkbaar slaapverwekkend of ik wek ontspanning op ofzo... Hij bleek wel iets te hard met de andere mannen te hebben gedonderjaagd, gezien hij wat wondjes had. Maar goed, kan gebeuren... Uiteindelijk mocht ik meneer terug in de wei zetten, vond hij wel fijn. Liep al te snuiven naar de wei toe. En het eerste wat hij daar deed was in 1 streep naar de drinkbak lopen! Blijkbaar was die in de stal, waar een paar dode motten in dobberden, niet goed genoeg meer voor meneer... Begrijpelijk, ik zou ook geen dode insecten in mijn :9k thee willen hebben...

Ja weer een leuke verrassende en creatieve ochtend in de manege!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:03

Zo, dat was hem dan weer! Het seizoen zit erop! De laatste les voor de zomerstop is een feit... Maar het was wel een hele superfijne les! Mogen jullie 3x raden op wie...

1e hint: coupe soleil, vooral in de voorpluk
2e hint: chocoladebruin
3e hint: ruin
4e hint: zoon van Fotty
5e hint: naam begint met de P

Als jullie het nu nog niet weten... Maar goed, meneer stond in de wei, dus daar eerst maar eens uit gehaald. In zijn stal gezet, spullen gepakt, lekker gepoetst. En meneer was nog niet helemaal wakker... Die stond nog in rustmodus. Alleen zijn achterbeen optillen bij het hoeven uitkrabben vond hij niet leuk. Normaliter geen probleem... vaag... Vreesde dus tijdens het omdoen van alle beenbeschermers en het verder opzadelen al voor problemen. Echter in de bak bleken deze ongegrond! Gelukkig maar!

Want hij liep dus echt weer als een zonnetje! Geen stap verkeerd gezet, hoewel hij de voltes e.d. linksom toch wel lastiger vindt dan rechtsom. Moet er dan een stuk meer aan werken. Maar dan heb je ook echt wel wat! Hij reageerde echt superfijn op de hulpen, liep fantastisch! Wijken ging heel soepel, terugrijden van galop naar stap gaf geen enkel probleem. Heb echt het gevoel dat ik heb steeds beter ga leren kennen en hem dus ook beter kan rijden.

Na de les hoefde ik niet af te zadelen, hij mocht namelijk nog een uur lopen. Dus hem netjes aan de volgende overgedragen en ieder die hulp nodig had bij opstappen en/ of singelen even geholpen. Krukje verplaatsen van paard naar paard, en toen iedereen zat, nog even mest opgeruimd in de bak. Dat ik daarbij op de tweede binnen hoefslag stond en er over de gewone hoefslag Widuna vlak langs me heen reed, vergeten we dan maar even voor t gemak. Had gelukkig mijn cap nog op, dus als ze me wel had geraakt, was ik in ieder geval nog iets beschermd geweest...

Binnen bleek dat Rallywood nog naar buiten mocht, dus samen met Kanjer en zijn amazone naar de wei gewandeld en de dieren daar achter gelaten. Verder was er eigenlijk niet zoveel meer te doen, zelfs t vegen was al gedaan. Dus maar richting huis gegaan. 19 juli nog een vakantieles en dan pas 25 augustus weer rijden... Zal t wel even gaan missen...

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:51

Hoi!
Ik rij ook hier op ini slot!!! superleuk :j
Mijn pony staat (sinds dat ik hem heb, 3 maanden) ook hier, bij de pony's
(als je ooit bij de pony's komt, het is de prachtige haf :o )
Ik ben er nu dus ook elke dag eigenlijk ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:00

Volgens mij heb ik die haflinger idd al een paar keer gezien. Kan het kloppen dat hij op een zaterdagmorgen een keer langs de weg rende met jou er achteraan? Of was dat een andere haflnger?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:13

Is er hier nog iemand??? Joehoe????

*ziet dat iedereen tijdens de zomerstop is ingedut* *schudt ze allemaal wakker*

Vanmorgen dan eindelijk weer eens gereden! Was lang geleden voor mijn gevoel, maar ging wel fijn! Bleek op Okke te mogen vanmorgen, dus eerst maar eens richting wei om hem op te halen. Iemand anders was mij echter voor, die had hem vast even opgehaald en ja, dan kom je elkaar halverwege tegen. Paard van haar overgenomen en mee naar stal. Eerst maar eens zijn spullen gepakt, en gelijk al voor een obstakel gezet. Want zijn zadel ligt dus op de bovenste rij. Tel daarbij op dat ik niet zo heel erg groot ben (slechts 167 cm) en dan heb je dus al een probleempje ;) ... Gelukkig stond er een krukje in de zadelkamer en gelukkig was die hoog genoeg om er toch bij te kunnen. En dan volgt probleem 2: een lege hoofdstelhaak met de naam Okke erboven... :? Echica dus maar eens erbij gehaald, en zijn zag dat het hoofdstel gewoon op een andere haak hing. Dus die gepakt en gelijk zoiets van huh? Want de laatste die hem had gereden, bleek zijn neusriem en sperriempje niet te hebben losgemaakt bij t aftomen... Die zaten gewoon nog dichtgegespt. Dus die eerst maar even losgehaald, want zo kon t toch ook niet... Maar alle tijd die hierin was gaan zitten, kon dus niet meer in poetsen gestoken worden. Maar dat gaf niet, ik had toch genoeg tijd. Meneer vond poetsen wel fijn, vooral zijn hoofd. Daar moest ook ik er aan geloven. Want hij vond dat zo fijn, dat hij een beetje liep te kwijlen. En toen veegde hij dat kwijl dus af aan mijn gezicht. Lekker hoor, zo'n natte knuf van je paard. Maar heb toch liever de wat drogere versie geloof ik... Zadelen vond hij echt geen ramp, bleef gewoon netjes staan, ook hoofdstel zat er zo om. Alleen de manen kwamen wel wat in de knup... Intussen had de amazone van Nini ook wat hulp nodig. Merrie vond dat er geen zadel ophoefde, beet en trapte een beetje. Dus haar even geholpen met zadelen en gelijk Nini even duidelijk gemaakt dat bijten en trappen bij mij een "no-go" is... Daarna zelf verder gezadeld en op naar de bak.

Het rijden zelf ging ook best fijn, hoewel Okke wel wat aansporing nodig had. Maar dat ben ik gewend van hem! Met name de eerste galop moest hij even flink aangepakt worden, viel telkens terug naar de draf. Mijn zweepje was dus geen overbodige luxe. Maar als je hem eenmaal lekker aan t lopen hebt, is het een heel gaaf dier! Hij liep super soepel, lekker lenig. En dat viel ook Ini op. Die had zoiets van: keurig meid!!!! Ikke weer :D dus! 2e galop ging ook al lekkerder dan de eerste galop. KOn hem beter doorrijden, hoefde minder aan te sporen! Heel fijn. Alleen als hij dan binnen no time 4x dunne mest eruit gooit, is weer wat minder. Maar goed, ik heb ook wel eens wat last van mijn darm gehad, dus weet hoe het voelt.

Na het rijden lekker afgezadeld en wat was ik blij dat het krukje er nog stond. Anders had ik toch echt zijn zadel niet opgeruimd gekregen ;) Hoofdstel was geen ramp, dat hing zo weer op zijn plek! Lekker de Fries naverzorgd, onder het genot van een hap hooi. Ze hadden net nieuwe balen voor zijn stal gelegd, en ja dat laat je natuurlijk niet liggen! Neus door het gat in de tralies, boven de voederbak en happen maar! Kon hem dus ook makkelijk poetsen, hij stond zo braaf stil! RW en PM waren intussen al klaar en stonden op mij en Okke te wachten, dus ff iets sneller gedaan dan anders. Daarna met zijn drietjes de paarden naar buiten gezet om daar weer verder te genieten van het goede leven! Ja een welbestede ochtend bij Ini!!!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:05

JPitty schreef:
Volgens mij heb ik die haflinger idd al een paar keer gezien. Kan het kloppen dat hij op een zaterdagmorgen een keer langs de weg rende met jou er achteraan? Of was dat een andere haflnger?

Ik??? ja :') hij houd van avontuur :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:31

Een dag met gemengde gevoelens vandaag:

|o <- Hiermee begon t. Was al ietsje aan de late kant (niet op de klok gelet tijdens t ontbijt), dus moest al haasten. En als je dan je tas om de nek hangt en vervolgens breekt de schouderband, daar wordt je dan ook niet vrolijk van... Dus ik zo snel als brommertje kon rijden naar Ini gesjeest, onderweg nog even gebeld of iemand misschien vast even kon vangen en poetsen. Gelukkig kon dat!

:D <- Zo keek ik toen ik in t boek zag op wie ik mocht! PM! Gelukkig was Rianka zo lief geweest hem vast even te vangen, poetsen en zadelen en zo kon ik toch nog op tijd meneer meenemen naar de bak.

<3 <- Dit was mijn gevoel bij t opstappen en rijden. Want wat liep hij fijn! Wilde ik links, dan ging hij links. Wilde ik rechts, dan ging hij rechts. Enzovoorts... Hij liep heel fijn aan t been, hoefde maar iets te drijven of hij ging al. En aan het einde van de les ging hij zelfs al een stukje "aan de teugel" neusje naar beneden, braaf de hand volgend. Echt heerlijk gereden op hem vandaag!

+:)+ <- Dit was mijn gedachte toen ik van Ini begreep dat ik het uur erna vrij rijden mocht op Oppy. Had gezien dat de amazone bij mij in de les hem niet erg "aanpakte". Hij liep voor mijn idee niet erg voorwaarts en de amazone had volgens mij niet veel zin in les, zoals ik dat zag. Toen ik opstapte, merkte ik ook dat hij inderdaad niet erg voorwaarts was. Mijn idee was dan ook om Oppy eens lekker aan t werk te zetten.

:wow: <- Dit dacht ik toen ik dat idee ook daadwerkelijk uitvoerde. Wan toen ik hem echt even liet doorlopen (met wat lichte aanmoediging van de zweep) viel hij me niks tegen! Wat kan die dan lopen zeg! Lekker voorwaarts, mooi met de buiging mee. Voltes, gebroken lijnen, van hand veranderen, alles laat hij dan zo fijn zien! In de galop liet ik hem wijken en middengalop doen. Nou, alsof hij dat alle dagen deed! Echt een heel andere Oppy dan ik ken, ik stond ook echt even verbaasd van zijn kunnen. En ook hij liep na een uur hard werken af en toe stukjes met de neus zoals t hoort! Ik heb dan ook gezegd tegen Ini dat ze zijn naam moeten veranderen in Toppy!

:( <- En toch zat ik er tijdens het rijden van Oppy af en toe zo bij. Want Inge reed ook vrij op dat moment met een hele mooie vos. En dat was dan ook gelijk de laatste keer dat we met zijn 2 in de buitenbak hebben vrijgereden, want vandaag was haar laatste dag.

:D <- Veel tijd om hierover te denken had ik echter niet, want Oppy vroeg weer aandacht. Na het afstappen kreeg ik af en toe een neus mijn kant op, of tegen mij aan. Meneer maar meegenomen naar de stal, afgezadeld en spullen opgeruimd. En toen bleek ook waarom meneer graag naar stal wilde: een volle blaas speelde hem parten. Terwijl ik zijn zadel opruimde, heeft hij dat probleem even opgelost. Poetsbeurt bleef hij maar wat graag even voor stil staan, dat was toch wel fijn. Daarna meneer lekker de wei ingezet, samen met nog een paar andere paarden. Toen was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan.

:( <- Want in de middag mocht ik weer terugkomen, omdat Ini een afscheidsfeestje had georganiseerd voor Inge. Alle volwassenen mochten langskomen om afscheid te nemen en haar succes te wensen met de opleiding die ze gaat doen. Vandaar de sippe smiley... Maar goed, het feestje was wel heel gezellig, was ontzettend goed georganiseerd. In eerste instantie in de tuin bij Ini, maar toen het begon te regenen trad plan BB in werking. En wat was plan BB? Alle vrouwen namen de drankjes en de hapjes mee. Alle mannen namen de tafels en stoelen mee en zo hebben we het hele feestje gewoon verplaatst naar de binnenbak! BB = BinnenBak dus... Probleem opgelost, we stonden zo heerlijk droog!

;( <- Helaas was ook deze nog even aan de orde van de dag, want ik heb verdrietig nieuws om mee af te sluiten. Tijdens het feestje kreeg Inge een fotoboek overhandigd, vol foto's van de paarden en van haar in alles wat ze gedaan heeft bij Ini. Ook Moonlight staat hierin. Tijdens het gesprek hierover kwam het nieuws dat deze oude bok er niet meer is... Een paar weken geleden is hij ingeslapen. Hij was op, kreeg zijn eten niet meer weg (begreep dat hij al bijna een paar keer gestikt is in zijn eten) dus voor hem was dit beter... Maar hij heeft de respectabele leeftijd mogen bereiken van maar liefst 44 (!) jaar! R.I.P. Moonlight...

Jullie begrijpen denk ik wel dat dit een dag met meerdere kanten was bij Ini. Maar wel weer een goed bestede dag waar ik met een goed gevoel op terug kijk! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:45

Wat een emotionele achtbaan, Jenny! Jammer van Inge, maar dit was vast niet de laatste keer dat ze op de manege komt :) Waar gaat ze die opleiding doen? En aw, lieve Moonlight. 44 jaar is wel een indrukwekkende leeftijd, zeg. Geeft maar weer aan hoe goed er voor de paarden gezorgd wordt. Ik heb mijn allereerste lesje nog op 'm gereden en dat is ook al zo'n 16 jaar geleden. :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:17

School is in Groningen, Ziekenhuis waar ze de opleiding volgt is in Heerenveen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:25

Ah, niet al te ver van Drenthe dus! :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:27

Precies! Denk dat ze echt nog wel eens langs komt hoor!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:44

Awww arme Moonlight, maar 44 jaar is echt oud, woowie! En jammer dat Inge weggaat, hebben ze al een nieuw iemand?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:48

Fijn dat je les weer goed ging Jenny.
Jammer van Inge idd, maar ik begrijp het wel. Je kan dit werk niet voor eeuwig blijven doen.. Het is toch werk waarvan je afhankelijk bent van je lichaam.

Tamara, er komt geen vervanging voor Inge..