Ben er al een aantal weken niet geweest, vakantie en werk..
Staat op dit moment even op een laag pitje dus. Maar wel ontzettend veel weer geleerd van de 4-5 lesjes die ik heb gereden.

Heb ze op party-man en Misty gereden, 2 heel verschillende paardjes maar zo leuk! Misty vind ik toch wel het leukst
De naam Misty komt me vaag bekend voor maar ik heb geen idee welke dat is; die kwam er na 'mijn' tijd, hihi. Maar die klinkt wel leuk

Gelukkig tilde hij zijn staart niet op en schoppen deed hij ook niet... Maar mijn medeamazone had hetzelfde gelukkig. Zij mocht op Easter en stond dus bij de kont van PM...
Wat mij betreft mag Ini daar wel eens wat van zeggen!
PM liet zich fijn sturen. EN wilde ik middendraf? Middengalopje? Arbeidsgalop maar doen? Of toch arbeidsdraf?Liever stap? Linksom of rechtsaf? Slangenvolte, wijken, schouder binnenwaarts of toch liever een volte? PM had het allemaal erin zitten vandaag! Hij deed precies wat ik vroeg. Bij het wijken viel Inge ook veel vooruitgang op. Vroeger wilde ik nog wel eens met mijn zit meedrijven, deed ik nu niet meer, zei ze! Ikke =
Denk dat hij nu nog niet klaar was met rijden...Maar goed, meneer even naverzorgd en toen mocht hij toch echt weer van de wei gaan genieten!
thee willen hebben...
)
<- Dit was mijn gevoel bij t opstappen en rijden. Want wat liep hij fijn! Wilde ik links, dan ging hij links. Wilde ik rechts, dan ging hij rechts. Enzovoorts... Hij liep heel fijn aan t been, hoefde maar iets te drijven of hij ging al. En aan het einde van de les ging hij zelfs al een stukje "aan de teugel" neusje naar beneden, braaf de hand volgend. Echt heerlijk gereden op hem vandaag!
<- Dit dacht ik toen ik dat idee ook daadwerkelijk uitvoerde. Wan toen ik hem echt even liet doorlopen (met wat lichte aanmoediging van de zweep) viel hij me niks tegen! Wat kan die dan lopen zeg! Lekker voorwaarts, mooi met de buiging mee. Voltes, gebroken lijnen, van hand veranderen, alles laat hij dan zo fijn zien! In de galop liet ik hem wijken en middengalop doen. Nou, alsof hij dat alle dagen deed! Echt een heel andere Oppy dan ik ken, ik stond ook echt even verbaasd van zijn kunnen. En ook hij liep na een uur hard werken af en toe stukjes met de neus zoals t hoort! Ik heb dan ook gezegd tegen Ini dat ze zijn naam moeten veranderen in Toppy!
<- En toch zat ik er tijdens het rijden van Oppy af en toe zo bij. Want Inge reed ook vrij op dat moment met een hele mooie vos. En dat was dan ook gelijk de laatste keer dat we met zijn 2 in de buitenbak hebben vrijgereden, want vandaag was haar laatste dag.
<- Helaas was ook deze nog even aan de orde van de dag, want ik heb verdrietig nieuws om mee af te sluiten. Tijdens het feestje kreeg Inge een fotoboek overhandigd, vol foto's van de paarden en van haar in alles wat ze gedaan heeft bij Ini. Ook Moonlight staat hierin. Tijdens het gesprek hierover kwam het nieuws dat deze oude bok er niet meer is... Een paar weken geleden is hij ingeslapen. Hij was op, kreeg zijn eten niet meer weg (begreep dat hij al bijna een paar keer gestikt is in zijn eten) dus voor hem was dit beter... Maar hij heeft de respectabele leeftijd mogen bereiken van maar liefst 44 (!) jaar! R.I.P. Moonlight...