stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 11:50

mo_van_dijk schreef:
Vandaar dat je telkens geband wordt Melis!! ~~}> :D

Geslaagd voor wat?

zal je wel zien binnenkort

treasure27

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:07

Paard?? Of jury?? of was je daar al voor geslaagd haha

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:11

Ik denk een ander paard. :o

Zo groot feest van me werk ze bestaan 60 jaar dus ga ff me haar in de krul zetten. :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 19:22

Nee 23 mei ga ik weer voor een andere jurycursus dus dat is een ander onderwerp.
Flurk gaat trouwens laatste tijd echt lekker lopen (onder de man dan want voor wagen is nog niet naar wens)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 19:55

Mag ik U voorstellen; Wervelwind
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:13

Gave haflinger Lida ;)

Blijf je hem wervelwind noemen of niet ?
Wanneer heb je hem bij jou ? :D
Of heb ik daar overheen gelezen

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:36

gefeliciteer Lida met je nieuwe aanwinst! Hij is knap zeg!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:46

Ooh, heb stiekem meegelezen, maar moet nu wel even zeggen dat ik het een ontzettend stoer ding vind! :D

Veel geluk hiermee, en succes met de verkoop..

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 00:14

Ow leuk beesie lida!
Nou ben benieuwd als ie op stal is.
Alleen de naam. :=
Maar goed verder leuke bles ook echt leuk ding. :j
Hopen dat je daar meer geluk mee hebt. :D
Heb je der al opgezeten?
Ben beetje nieuwschierig :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:30

Ja lida, vertel!!!!

Wanneer komt je nieuwe crack? Leuk beestje hoor, maar je wilde toch geen haflinger :?

@ Priscilla: Heb jij al foto's van jou op je paardje? Ik vind hem echt steeds leuker worden!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 19:27

mo_van_dijk schreef:
Ja lida, vertel!!!!

Wanneer komt je nieuwe crack? Leuk beestje hoor, maar je wilde toch geen haflinger :?

@ Priscilla: Heb jij al foto's van jou op je paardje? Ik vind hem echt steeds leuker worden!

Inderdaad ik zocht eigenlijk een fjord en kwam op een haflinger uit.
Zal jullie nu klein geheimpje vertellen ongeveer 25 jaar geleden zocht ik een haflinger en werd mijn eerste paardje een .... juist ja een fjord.
Toen ben ik in de fjorden gebleven en Jens mijn fjord die vorige week 20 jaar is geworden heeft me z'n plezier gegeven en ik had gehoopt dat in Flurk voort te kunnen zetten maar dingen veranderen.
Van Flurk heb ik ondanks alles toch veel kunnen leren en dat pakt niemand mij meer af.
Het was dat het nieuwe thuis op mijn pad kwam anders had ik Flurk nog wel een tijdje gehouden.
Onder de man is hij nl met sprongen voorruit gegaan maar een echt wedstrijdpaard (zoals Jens) zal hij nooit worden en dat mis ik het meest.
Het gekke was dat Wervelwind mij het gevoel geeft dat wel te gaan worden dus heb ik de gok maar genomen.
Daar komt bij dat mijn man Flurk altijd al een .... knol heeft gevonden. Je kunt je voorstellen dat dit niet echt in het voordeel meewerkt.
Bij Wervelwind heeft hij gelukkig hetzelfde gevoel als ik dus is er hoop.
Waarschijnlijk ga ik Wervelwind rond Hemelvaart halen maar dat hangt ervan af wanneer Flurk kan verhuizen.
2 paarden stalling is beetje prijzig. (en dan moet je ook 2x weiland corvee doen :o )

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:16

Weiland corvee whaha zo das iri!!!!
Dat vind ik echt een nadeel geef jan liever 100 extra stal huur zonder al die paarden elke keer binnen tehalen of buiten te zetten...

@Mar
Bolero is gewoon leuk. :')

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:49

mo_van_dijk schreef:
Ja lida, vertel!!!!

Nee nog niet haha ja ik ook hoor!! Gister ging joyce er f op en toen zag ik m natuurlijk voor
t eerst lopen zoals tie ook loopt als ik er op zit t voelt zo fijn maar hoe t eruit ziet? :P haha maar nu
weet ik het en hij is dan zo gaaf joh en hij kan lekker lopen!! Misschien dat mn moeder woensdag meegaat om foto's te maken :P

@ Flurk gefeliciteerd met wervelwind, blijf je hem zo noemen of niet? Hoe oud is tie of lees ik daar weer eens over heen?

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:27

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Lida ! Hij ziet er leuk uit! Ben ook benieuwd naar meer info over hem :j

en waar gaat Flurk nou precies heen?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:41

Lida heb je al nieuws?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:39

Whitney01 schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Lida ! Hij ziet er leuk uit! Ben ook benieuwd naar meer info over hem :j

en waar gaat Flurk nou precies heen?

Heej!

Hoe is het met Dimas en Whitney?
*Ben Natasja, vriendin van Maaike ;)*

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:59

Flurk gaat morgen naar; http://www.dekronkel.com/
Hij is verkocht en zijn werk bestaat uit huifkar trekken in stap en als 'manege' pony mee met bosritten. Tenminste daar is hij voor gekocht. En de eerste periode rijden ze hem zelf of gevorderde dat zijn tevens ook mensen die in het bezit zijn van ruiterbewijs en koetsiersbewijs. Verder zal Flurk ingezet worden voor de grote zware huifkarren en dan loopt hij in tweespan.
Stel dat hij toch niet de pony is die ze zoeken dan komt hij terug en zoeken we een andere koper. Ik moet er nl wel een goed gevoel bij hebben want het hoe gek het ook klinkt toch een klik met hem. Mijn nieuwe pony daar kan ik nog niet zoveel over vertellen.
Alleen dat op de dag dat we gingen kijken hij er leuk uit zag en makkelijk was in de omgang. Verder hebben we allerlei moeilijke verkeerssituaties gehad en dat ging die dag super en zelf heb ik hem in een weiland gereden met van die grote ronde balen en ook dit ging super.
Met in en uitspannen was hij super braaf en ook het aan de hand uitstappen ging super.Hij is heel licht in de mond en reageert goed op de hulpen. Is netjes gereden. Morgen gaan we Flurk wegbrengen en maken een lekkere bosrit en daarna blijft hij 24/7 buiten. We nemen Wervelwind dan mee terug want die wordt daar gebracht. En met Wervelwind blijf ik gewoon lekker bij Roelof lessen (mennen en later rijden)
Zodra ik de papieren weer in mijn handen heb zal ik ze wel inscannen en mogen jullie ze uitpuzzelen (schijnt goede papieren te hebben)
Zo dadelijk mijn laatste onder de man les met Flurk om 20:30 uur

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:39

Spannend Lida! Hoop dat je les goed gegaan is!

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:24

Citaat:
Heej!

Hey Natas! Met de fjordjes gaat t goed :D Dimas is alweer 2 jaar en staat nu lekker de zomer 24/7 op de wei. En Whit is ook een stuk veranderd, ze krijgt steeds meer conditie en bespiering. Ben met alle2 nog erg blij :+:
Heb Maaike paar dagen terug fotos gestuurd als je ze wilt zien want mijn album is verlopen.
Hoorde van dr dat je nu ook paardjes hebt (incl. verhalen) haha, wel hartstikke leuk zeg!
* ff in je profiel gespiekt, je shetje is echt gaaf met die wilde manen!

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:33

Wel mooie omgeving Flurk zn nieuwe huisje! En wat je zegt wel fijn idee dat hij terugkomt als het niet werkt.
Sterkte morgen..

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:07

Lida sterkte vandaag!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:52

Whitney01 schreef:
Citaat:
Heej!

Hey Natas! Met de fjordjes gaat t goed :D Dimas is alweer 2 jaar en staat nu lekker de zomer 24/7 op de wei. En Whit is ook een stuk veranderd, ze krijgt steeds meer conditie en bespiering. Ben met alle2 nog erg blij :+:
Heb Maaike paar dagen terug fotos gestuurd als je ze wilt zien want mijn album is verlopen.
Hoorde van dr dat je nu ook paardjes hebt (incl. verhalen) haha, wel hartstikke leuk zeg!
* ff in je profiel gespiekt, je shetje is echt gaaf met die wilde manen!

Mooi zeg :D Fijn dat je er zo blij mee bent nog steeds :D Ik ga Maaike eens lastig vallen, hihi ;)
Ze kon het altijd heel goed vinden met die kleine, maar sinds 2 maandjes ofzo toch niet meer.. haha.. heeft ze denk k verteld :P

En met die Fries ben ik echt superblij.. heel trots op hem! :D Heb hem sinds hij 2.5 is, nu is hij 3 en ben ik begonnen met inrijden.
Hij doet het echt super, dus ik denk dat hij zijn ballen mag houden :P Hihi

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:52

Nou Flurk eerst nog even snel zijn manen geknipt en gepoetst en toen opgeladen. Hij ging goed de trailer in.
Heeft zich keurig gedragen en daar aangekomen was hij voor zijn doen weer lekker druk.
Wilde niet stilstaan met transportbeschermers afdoen.
Trok .... (verzorgster) van de sokken dus moest ik die wildebras overnemen.
We waren amper 1 stap in het weiland of meneer was relaxt.
Wel moest hij eerst even uitgebreid naar zijn maatjes hinniken.
Affin we waren nog geen 10 minuten daar of Wervelwind was inmiddels ook aangekomen en hup van de ene trailer in de andere trailer geen enkel probleem.
Hij is echter zo klein in verhouding met Flurk dat de trailer ineens wel mega groot leek en de stal thuis ook.
Op stal aangekomen lekker even met hem gestapt op het erf en lekker losgegooid in de veulenpaddok waar hij even ging showen.
Daarna lekker op stal gezet en hij hinnikte naar ieder paard wat binnenkwam. Morgen gaan we zijn staart wassen want die is niet wit meer en lekker karren.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:57

Leuk lida ben benieuwd heb je geen foto's :D
Ben nieuwschierig. :o

AHHHHHHHHHHHHHHHH IK MAG EINDELIJK EINDELIJK!
Vanavond me vriendje van vliegveld halen YES!!!!!!! *\o/*

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:46

Spannend Lida! Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet!! Fijn dat alles goed gegaan is ook met Flurk!

Veel plezier vanavond Melissa!