doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:42

Klopt, maar ik vind het pas 'af' als ik er op zijn netst uitziet en mijn pony ook. Haha!

@ Flurk: Ik moest bij de F8B door een S van hand veranderen. Mijn pony ging in een verzamelde galop aanspringen terwijl het dus in draf moest. Ik heb ongeveer de helft van dat figuur in de galop gezeten. Heb wel een 6 gehad. Staat wel commentaar bij dat ik het in de galop deed en dat de 2e helft een onregelmatig tempo was. Ik ben superblij met die 6 maar had ik in jou ogen een 5 bijvoorbeeld verdiend?

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:46

Shalimar @ wat zijn f proeven?
minder streng?
Want bij ''normale'' proeven krijg je een 4/5 als 'ie in galop aan spring hoor.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:47

Shalimar schreef:
Klopt, maar ik vind het pas 'af' als ik er op zijn netst uitziet en mijn pony ook. Haha!

@ Flurk: Ik moest bij de F8B door een S van hand veranderen. Mijn pony ging in een verzamelde galop aanspringen terwijl het dus in draf moest. Ik heb ongeveer de helft van dat figuur in de galop gezeten. Heb wel een 6 gehad. Staat wel commentaar bij dat ik het in de galop deed en dat de 2e helft een onregelmatig tempo was. Ik ben superblij met die 6 maar had ik in jou ogen een 5 bijvoorbeeld verdiend?

vind ik moeilijk om te beantwoorden zo
ik denk een 5 omdat je niet doet wat er gevraagd wordt en ik zou laten opschrijven tempo onregelmatig (wel knap in gallop want das niet makkelijk)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:50

Vond het ook wel knap van mezelf. Nagelbijten / Gniffelen Dacht dus ook dat ik een 5 zou krijgen. Jury was erg aardig voor me. Ik had namelijk een 7 voor A-X-A grote volte in galop. Ik moest terug tussen de A en de F maar mevrouw sprong over precies op de A en toen nam ik haar terug.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:51

Kion99 schreef:
Shalimar @ wat zijn f proeven?
minder streng?
Want bij ''normale'' proeven krijg je een 4/5 als 'ie in galop aan spring hoor.

F proeven zijn manege proeven (meestal met manege paarden) en daar wordt in eerste instantie naar de ruiter gekeken, geeft deze de juiste hulpen, wordt er paardvriendelijk gereden, doet men wat er gevraagd wordt.
De opzet van deze proeven was een manegeruiter mee te laten genieten van de mogelijkheden om wedstrijden te rijden en men hoopte dat men het zo leuk zou vinden en een eigen paard zou kopen waarmee men dan landelijk zou gaan starten (kortom een kweekvijver) en niet alle manege paarden zijn nu eenmaal dressuurtalenten vandaar het mildere jureren zeg maar

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:52

Shalimar schreef:
Vond het ook wel knap van mezelf. Nagelbijten / Gniffelen Dacht dus ook dat ik een 5 zou krijgen. Jury was erg aardig voor me. Ik had namelijk een 7 voor A-X-A grote volte in galop. Ik moest terug tussen de A en de F maar mevrouw sprong over precies op de A en toen nam ik haar terug.

daar zou je bij mij ook een 5 voor gekregen hebben waarschijnlijk en dan onder het mom beter voorbereiden

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:53

wow geluk gehad..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:56

Ok, het verschilt toch welke jury je hebt. Ik had een 6 verwacht. Dus ben erg blij met die 7. Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:03

Shalimar schreef:
Ok, het verschilt toch welke jury je hebt. Ik had een 6 verwacht. Dus ben erg blij met die 7. Haha!

het blijft een jurysport en de FNRS probeert d.m.v bijscholing iedereen op 1 lijn te krijgen.
Het verschil van 1 punt meer of minder is dus wel een goede richtlijn.
de bedoeling is dat alles toch zo goed mogelijk wordt uitgevoerd.
Je kunt je bijv. afvragen waarom je paard voor die overgang omsprong.
Zat je niet in ballans? gaf je een verkeerde hulp? schrok je paard?
Een paard doet iets niet zomaar zeg maar vandaar dat ik je waarschijnlijk een 5 had gegeven.
maar iets uitleggen zonder te zien blijft een zeer moeilijk zaak

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:04

als de volte en de overgang samen 1 punt zijn dan klopt die 6 van jouw jury.
een 7 voor de volte en een 5 voor de overgang is dus gemiddeld een 6

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:15

ik doe 31 maart mee aan de f2 ( moest vorig jaar gewoon in f1 beginnen, en heb na het halen van de f1 bijna 1 jaar geen f-proeven meer gereden).
Bij ons hebben ze nu weer iets verzonnen om geld mee te vangen.
Vanaf de f6 proef moet je 4 winstpunten hebben voordat je door mag gaan. Voorheen moest je 2 winstpunten hebben.

Maarjah, dat duurt nog effe als ik op dit tempo doorga ( 1/2 proven per jaar)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:15

Nou, voor de volte had ik een 7 en voor het terugkomen naar draf tussen de A en de F had ik ook een 7...Bloos Bij de volte staat het commentaar van springt over. Dat gebeurde precies op de A. Bij het einde van de volte dus.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:18

Ben vandaag 2e geworden van de ochtendgroep, met 219 punten Haha! *LOL*
We hadden 2 ringen, en 's ochtends werd er erg streng & laag gejureerd door de beide jury's, en 's middags waren er 2 anderen, en die jureerden weer heel hoog, want daarbij was iemand 1e met 245, dus je mocht het ook niet vergelijken Knipoog Haha!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:18

Super! Gefeliciteerd.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:20

Dankjewel, ik was ook echt heel erg blij, want mijn ouders hadden gezegt dat ik met Jorlando nooit bij de 1e 3 zou komen, en mijn instructrice en ik zeiden allebei dat dat wel kon, en nou werd ik dus 2e Haha! *LOL*

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:21

ik wou vandaag ook mee doen, alleen dat kon niet Clown
Maar ik ben laatst jarig geweest en ik heb witte bandages en een wit shabrak gekregen dus die ga ik de volgende keer gebruiken Lachen
Op obelix Lachen ( foto's in mn profiel )

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:21

Haha grappig!

Ik had laatst ook zoiets. Mn instructrice zei dat de pony het niet kon, werd ik 1e.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:32

Ja, bij mij zeiden m'n ouders 't Clown *LOL* Tijdens het proefje had ik echt zo iets van 'ik slaag maar net' maar nounet heb ik het op video terug gekeken, en het ging toch eigenlijk best netjes Haha! *LOL*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:36

Gefeliciteerd!!! En 219 vind ik nou niet superlaag ofzo.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:37

Nee, maar er is wel echt heel streng gejureerd Knipoog Zeker vergeleken met 1 van de jury's 's middags Knipoog Haha! *LOL*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:52

Ok.

Bij ons was het laagste 198...Nagelbijten / Gniffelen

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:52

Ja, had 'n vriendin van mij 2 januari ook gehaald, geeft ze de pony de schuld Hamer
Ik was zo kwaad op d'r geworden, voortaan heeft ze wel door dat het niet de pony's schuld was, want Amber luisterde gewoon helemaal perfect Haha! *LOL*

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:39

Ik ben ook weer net terug van onze finale van de teamwedstrijd. Dit was dus deel 2 op het paard wat je gekoezen had. Vorige keer mijn eigen lootje getrokken en 1e geworden, nu een niveau hoger, doorzitten en een vervelende oefening die ik altijd verkeerd uitkien Haha!
Maar paard deed weer erg zijn best en ben er wel tevreden mee Lachen Jammer van dat stomme figuur wat ik echt niet kwam wat voor 3 5en en 1 6 zorgen Tong uitsteken (gebroken lijn met volte op het midden)
Ik ben nu 7e van de 30 geworden met 231 punten dus ook de F9A ruim gehaald. Er waren nu ook wel een paar ruiters die het niet gehaald hadden maar met 30 mensen zit je al gauw op hoge punten als je bij de beste 10 eindigd.
Maar goed, het was een teamwedstrijd en we stonden na de vorige keer 3e en zijn nu opgeschoven naar de 2e plaats met 22 punten verschil op de nummer 3! Dus nu een leuk klein bekertje en een rozet gewonnen Lachen

Wel was het niet zo gezellig omdat 4 pensionklanten gezellig gingen inrijden op hun paard terwijl wij dat dus niet mogen! 2 daarvan zijn gedeeld 1e geworden, ik vind het wel erg onsportief hoor! Ik kan mijn paard ook veel beter laten lopen als hij warm is en goed aan het been. Een beetje nageeflijk en je kunt die figuren ook al veel beter sturen! Maar goed, het was gelukkig een teamwedstrijd maar ik vind het gewoon oneerlijk......

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:43

*sluit zich volledig bij Fleury aan*
Zelfs wbt proefje: was ook 7e met 231 punten in de F9A Haha! Paard was braaf en proefje ging netjes, ben niet ontevreden. En vooral blij met de opmerking bij mijn 8 voor mijn zit: "je veert mooi mee" Sigaar . Mèn, ik krijg altijd te horen dat ik veel te stijf zit in mijn onderrug dus dit geeft me de hoop dat ik het nog ga leren Haha!

Maar die pensionklanten hebben wel voor een beetje een nare sfeer gezorgd, zwaar onsportief...jammer van de wedstrijd!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:52

Ja, Vien, wij kunnen elkaar de hand schudden Haha! Beide lief braaf paarden en beide F9A en beide met 231 punten 7e Haha! En beide balend van de onsportieve pensionklanten! Maar goed het is niet anders...