Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:57

Gefeliciteerd Joyce, had daar straks zoveel aan mijn hoofd dat ik je op de manege gewoon voorbij liep, sorry.
Wat ga je doen en voor hoeveel uur.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:10

Dat word na de oproep allemaal geregeld.. want ik blijf nu donsdag woensdag bij vivent en donderdag vrijdag kan ik eventueel opgeroepen worden voor de braacken.. Dus ga op donderdag stoppen op de manege en kijken of ik savonds kan lessen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:13

Super en omdat het bijna vakantie is zullen ze je wel gaan inzetten denk ik. Wat is het eigenlijk voor iets de braacken?
Succes en ik hoop dat je snel opgeroepen wordt.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:22

Update over same! Dreams heeft last van stuwing op haar uier en laat het veulen dus bijna niet drinken. Ga nu iedere 2 a 3 uur naar stal om haar te laten drinken. Ben dus helemaal gebroken en val bijna om van de slaap!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:50

Meet Vughterheide's Dreams of Samé

Hierbij de eerste foto's. Nadat Sjoert is geweest zal ik betere plaatsen!
Hier is ze goed 12 uur oud!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:33

Lieflieflief! Haha!
Dat is wel érg vervelend zeg..
Ik zag je inderdaad toestraks weer lopen, en dan om de 2-3 uur.. succes!
Kan die stuwing op haar uier nog genezen zodat D.O Samé zelfstandig kan drinken ?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:15

Oei Peewij dat is even afzien.
Maar ....... als het maar goed komt toch.
Veel succes

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:56

Jaa idd als het maar allemaal goed komt.. Ik was gister nog even op stal en toen bleef Eefje er idd even bij om te kijken hoe of wat.. Hopen dat ze snel zelf kan drinken, want zo is het ook niks

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:56

Stuwing houdt in dat er teveel druk op de uier zit, dus eigenlijk te veel melk! het drinken doet dan zeer! Door eerst even te melken gaat de druk eraf, daarna het veulen laten drinken zodat het geen zeer doet bij moeders. Als alles goed gaat zou het met een dag of 2 a 3 helemaal weg moeten zijn. Gelukkig komt morgen de dierenarts toch. Gala wordt morgen gescand, kan ze gelijk ook even naar Dreams kijken!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:41

Gefeliciteerd Joyce en Gefeliciteerd PeeWij.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:18

Sorry twee berichten achter elkaar, maar ik kan niet meer editten. Morgenavond rijdt ik ook mee in de les om half 9.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:18

Maakt toch niet uit.. hier mogen one-liners :p

H. vandaag op Olympus hij pikte het goed.. ze snapt nu helemaal wat ik soms voel.. Ze zegt hij is niet sterk maar soms zo taai.. H vond rechtsom fijner en ik linksom Tong uitsteken

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:20

Nog gefeliciteerd hé Joyce, met je nieuwe baan! Haha, dat is altijd grappig he, dat je allebei op een andere hand fijner rijdt op hetzelfde paard. Had het wel willen zien, H op Ollie, hoe vond ze hem verder met rijden?
Vanaaf rij ik ook mee in de les van half 9, samen met liek dus, en sanne is toeschouwer Haha!

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:35

gefeliciteerd J, met je nieuwe baan.
en natuurlijk P en E met een schatje van een veulen.
Ik ben weer terug van ermelo, het was kei gezellig

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:08

op de rechterhand kan ik mijn linkerteugel er niet goed bijhouden en dat kon H dus wel.. Verder vond ze hem wel fijn maar dan af en toe taai.. En als ie er onderuit probeert te komen dan gaat ie struikelen.. Ik heb hem inmiddels al redelijk snel weer laag, maar H zij wow dan ben je hem echt helemaal kwijt (H heeft nu in elk geval gevoeld wat ik voel als ie stuikeld Tong uitsteken)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:20

Wel leuk om eens een keer je instructrice op je paard te zetten, zo zul je elkaar op sommige stukken wel beter begrijpen denk ik.

Het bevalt best wel goed om en vrijdag en zaterdag te rijden. Op vrijdag bij Amarie in de les gereden, lekker met 7 of 8. Het was weer even wennen op NL maar wel fijn. Heb ook weer fijne tips gehad waar ik echt iets mee kan. Was gisteravond echt helemaal vrolijk door de les.
Vandaag vol goede moed weer naar de manege. Om 10 uur eerst 2 privélesjes gegeven aan de kindjes van M. Toen van 11-12 een deel van het groepslesje meegegeven samen met djoon en rond half 12 zelf op gaan zadelen en longeren. De les ging beter als vorige week. De rest van de les ging op het einde een sprongetje maken, alleen NL werd hier enorm heet van. Op den duur sprong een ander paard en ik reed schuin naast de hindernis en daar stond mevrouw op haar plaats te hiphoppen van de heetheid. Tussendoor maar veel gestapt om een beetje spanning eruit te laten vloeien want op den duur was het wel enorm.

Op zich redelijk fijn gereden. De conclusie van vandaag: het is best moeilijk om 5 van die pony's achter elkaar te laten draven. Huilen van het lachen En Tuuli is een kreng Whoosh!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:49

Och arme Tuuli, die zal denk ik haar dag niet gehad hebben want ze kan ook best lief zijn ........ soms .............heel soms!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:12

haha die draak die bokte zo richting Rambo en vloog met open mond op een andere pony af...

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:49

Vrijdagavond heerlijk gereden op Unzipped, wat is dat toch een fantastisch fijn paard. Hij is natuurljk allang blij dat ie maar op manege-L1 niveau hoeft te lopen, dus hij deed braaf wat ik van m vroeg. Hij vond het alleen niet leuk toen ik m uit zijn eigen tempo moest halen Tong uitsteken. Maar over het algemeen een erg fijne les.
Helaas blijk ik een spastische linkerhand te hebben die ik linksom graag bijna op schoot zet Bloos , dat werd dus elk rondje op een vast punt controleren waar je hand uithangt Tong uitsteken.

Gisteren op Paac gereden, die niet veel energie meer had na 2 uur hobbelen. 1e halfuur ging fijn, hij begon ook flink te schuimen, maar helaas was na 30 minuten het kwartje echt op. Maar dat vond ik niet zo erg, hij had meer dan zijn best gedaan!

Lesjes geven was erg leuk! Kindjes waren lekker gemotiveerd, de pony's soms minder, maar na even tactisch plannen had je ze alle 5 zo weer op een rij op de hoefslag. Na een half uur ben ik alleen verder gegaan en dat ging eigenlijk best wel lekker. We hebben zelfs 2 proefjes geoefend, heb ze dus gelijk maar netjes leren groeten Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:41

Oja groeten met die kleintjes is leuk en helemaal als ze dan ook nog eens het zweepje in de goede hand moeten houden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:59

Lijkt me leuk zo die kinderen les geven (doe ik ook wel op de ponyclub maar dat is anders die kunnen al rijden enzo) Fijn dat jullie toch weer lekker gereden hebben.. Had S. zaterdag een betere bui?

Olympus had vandaag ook geen fijne bui.. Ik had 169 een 167 maar dat had ik al verwacht.. Poeh wat was ie vervelend zeg, allemaal kijken en gek doen

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:23

Joyceee86 schreef:
Lijkt me leuk zo die kinderen les geven (doe ik ook wel op de ponyclub maar dat is anders die kunnen al rijden enzo) Fijn dat jullie toch weer lekker gereden hebben.. Had S. zaterdag een betere bui?

Olympus had vandaag ook geen fijne bui.. Ik had 169 een 167 maar dat had ik al verwacht.. Poeh wat was ie vervelend zeg, allemaal kijken en gek doen

Jammer J !!
en A hoe ging het met jou en S of heb je niet mee gedaan?
en de andere?
P en E gefeliciteerd met jullie veulen (gaat alles nu wel goed?)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:02

IK heb niet meegedaan. Sta voor dinsdag op de lijst maar ik weet niet wat dat gaat worden met het voorspelde weer.
S. heeft meegereden, zette met P. een goede eerste proef neer en een matige tweede, jammer genoeg niet beloond met de juiste punten. Met W. een matige (kijkerige eerste proef) en een redelijke tweede, daar had hij dan ook een winstpunt.
De andere even denken, volgens mij had W 2x winst met U.
D. niet G was heel erg vervelend maar ze heeft hem na de proeven nog even bijscholing geven (heel goed Deb.) dus dinsdag hopelijk meer succes.
G had met de Jazz twee keer een winstpunt en met N. 1x dus ook tevreden.
Van de overige weet ik het zo niet. Misschien dat Joyce nog even kan aanvullen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:17

L met piaf had ook 1x winst. C met monty zou winst hebben als ze niet verkeerd was gereden (had 181-2 dus lekker zuur) En p met spetter had 2x winst maar was HC, dus telt niet mee

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:28

Dan zal C gebaald hebben!! De anderen allemaal gefeliciteerd met de gereden punten.. en Deb ik hoop dattie dinsdag betre gaat!!