Ja doen. En maakt mij die onvoldoende op de verzorging uit. Ik ga geen schoonheidswedstrijd rijden, maar dressuurproefje, gaat er toch om hoe je paard loopt. Op de pesionstal waar ik een paar keer meegedaan heb ging ik gewoon met niet al te schonen kleren, kreeg wel een 6je voor de verzorging. Ik zal Bowie wel extra goed poetsen. En moeten de paarden met lange manen eigenlijk gevlochten worden?
Uhm ja, maar dat wordt meestal wel op tijd voor je gedaan als je op vrijdag rijdt. Als je het zelf kan, kun je dat ook aanbieden vinden ze vast wel oké Ik vind die kleren eigenlijk ook best belachelijk hoor, ik heb ze nu dus doe ik ze maar aan, maar eigenlijk vind ik het de grootste onzin. Eerst stond er zelfs gezeik omdat ik geen haarnetje in had
Ik ben mischien een zeikerd maar ik vindt wel dat zowel ruiter als paard er volgenst de regels verzorgt uit horen te zien tijdens een dresuurproef. Het gaat tenslotte allemaal om netheid en correctheid. Aan de andere kant begrijp ik ook wel als je eens per jaar een proefje rijd je niet al die spullen aan gaat schaffen, dat zou ik zelf ook niet doen.
Ik zou bij Bowie een mooie hengstenvlecht maken denk ik, dat heeft hij al eerder gehad en stond hem erg goed.
Ja en eigenlijk moet bij Bowie ook zijn voorpluk in een knotje ofzo
Je hebt ook wel een beetje gelijk natuurlijk antoinette, zeker als je vaak wedstrijden rijdt en er serieus mee bezig bent is het wel noodzakelijk om er netjes uit te zien. (Maar ach die wedstrijden die je bij smit rijdt zijn niet eens voor in je paspoort o.i.d. je kan er niets mee...) Ik heb mijn zooitje tweedehands gekocht een paar jaar geleden, dus het was niet zo duur en het past nog steeds *gelukkig*
Ik doe nu een keertje mee, nou ga echt niet verplicht wedstrijdkleding kopen, en ik vind laarzen absoluut niet lekker meer rijden nu ik al heel wat jaartjes met chaps rijdt. Heb 1x verplicht in wedstrijd kleding gereden, dat was bij de vorige manege omdat we daar een carroussel deden bij clubkampioenschap, had toen echt van iedereen wat geleend. En toen met laarzen gereden, maar dat zat echt niet lekker en ik had me een paar koude voeten. Als je echt dressuurwedstrijden (of menwedstrijden op springwedstrijden) wil gaan rijden vind ik het wel normaal als je officieel start, maar dit is 2x in het jaar een manegewedstrijdje, telt verder niet en dat vind ik zonde. En ik kan zelf wel vlechten, dus wil Bowie wel invlechten Hengstenvlecht moet wel lukken, op die tinker die ik reed heb ik ook vaak genoeg een hengstenvlecht gemaakt en bij een andere tinker daar ook, andere vonden het er zo netjes uitzien en was warm.
Nee ze zijn niet voor in je paspoort en ze doen hier ook niet aan diploma's o.i.d. En of de jury zo officieel is betwijfel ik af en t oe ook eigenlijk... Geloof dat Wil en Marloes normaal vroeg gaan vlechten op vrijdag dus als je het zelf wil doen moet je vroeg van de partij zijn
Nou waarneer ben je weer in Nederland antoinet Oke, hmm hoe vroeg is vroeg? Zou de lijst er vrijdag hangen hoe laat je moet rijden? Kan altijd kijken hoe laat ik moet en hoeveel er op Bowie zitten. Of moet vrijdag even aan marloes vragen of ik het zelf mag doen.
Ik wil eerst even werk zoeken en dan ga ik rijden, het is hier best prijzig, 14 pond per uur groepsles en 14 pond per half uur priveles, dat is rond de 20 euro. Ik zal even aan Gijs vragen of hij zijn camera onder het stof vandaan wil toveren, dan kan hij in ieder geval foto's maken.
Net weer op DjollyDrol gereden Het ging niet echt heel lekker, eigenlijk kwam dat enkel door de eerste 5 minuten. Aad begon natuurlijk weer gelijk te praten over "aan de teugel". Dus ik maar eens met Djol gaan tutten, en zoals ik een paar dagen geleden dus al zei: ze kan er gewoon echt niet tegen. Mevrouw werd er een beetje mutserig van, hoofdje gooien, niet stil willen staan... dat soort dingen. Dus eigenlijk liep mijn hele les mis door de eerste 5 minuutjes, volgende keer maar weer niet aan de teugel en relaxd laten lopen Rijdt echt 10× beter
Om te zien misschien niet (Opzich viel het ook nog mee) Maar ik heb haar liever zoals vorige week
Vandaag hebben we met onze klas op manege vreehorst gereden. Wat een manege is dat zeg. (Moet een 2 sterren manege voorstellen, waar ze die vandaan getoverd hebben weet ik niet Wij komen daar aan, paarden zelf zadelen deden ze niet aan daar. Zadels worden gewoon op de paarden gelegd zonder ze te poetsen (Je zag het zweet van gisteren nog in hun vacht zitten) Paarden stonden op zand (o.i.d.) in de boxen en het was nog donkerder als bij "ons". Van echt rijden hadden die paarden ook nog nooit gehoord, maar ik vond ze erg lief voor zo'n leven. Ik zat op ene Cordon. Hij leek heel erg op Blits, dus was nogal enthousiast over hem Toen ik erop zat bleek hij niet heel voorwaarts maar met stappen en draven ging het nog redelijk. Ook al wilde hij het liefst achter alle andere paarden aansukkelen. Toen mochten de 4 mensen die konden paardrijden nog een galopje doen. Stonden dus 6 mensen in het midden en mijn paard die het liefst bij de andere stond had niet zoveel zin, hij was amper op de hoefslag te houden en sprong 10× verkeerd aan omdat hij geen stelling had. Naja na de les werden de arme dieren weer bezweet op stal gezet. Echt niet eens een plukkie stro, en ik vond het best fris daar op stal, dus dat ze geen verkoudheid of iets dergelijks hadden viel mee... Verder iemand wel eens op die manege gereden? Of er andere ervaringen mee? Vond het echt nix...