Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) kooslover schreef:Veel plezier in jullie nieuwe huisje!!

Hengstenvlecht moet wel lukken, op die tinker die ik reed heb ik ook vaak genoeg een hengstenvlecht gemaakt en bij een andere tinker daar ook, andere vonden het er zo netjes uitzien en was warm.

is Gijs nu ook thuis of is hij alweer vliegen? 
Het ging niet echt heel lekker, eigenlijk kwam dat enkel door de eerste 5 minuten. Aad begon natuurlijk weer gelijk te praten over "aan de teugel". Dus ik maar eens met Djol gaan tutten, en zoals ik een paar dagen geleden dus al zei: ze kan er gewoon echt niet tegen. Mevrouw werd er een beetje mutserig van, hoofdje gooien, niet stil willen staan... dat soort dingen. Dus eigenlijk liep mijn hele les mis door de eerste 5 minuutjes, volgende keer maar weer niet aan de teugel en relaxd laten lopen
Rijdt echt 10× beter

(Opzich viel het ook nog mee)
Wij komen daar aan, paarden zelf zadelen deden ze niet aan daar. Zadels worden gewoon op de paarden gelegd zonder ze te poetsen (Je zag het zweet van gisteren nog in hun vacht zitten) Paarden stonden op zand (o.i.d.) in de boxen en het was nog donkerder als bij "ons". Van echt rijden hadden die paarden ook nog nooit gehoord, maar ik vond ze erg lief voor zo'n leven. Ik zat op ene Cordon. Hij leek heel erg op Blits, dus was nogal enthousiast over hem
Toen ik erop zat bleek hij niet heel voorwaarts maar met stappen en draven ging het nog redelijk. Ook al wilde hij het liefst achter alle andere paarden aansukkelen. Toen mochten de 4 mensen die konden paardrijden nog een galopje doen. Stonden dus 6 mensen in het midden en mijn paard die het liefst bij de andere stond had niet zoveel zin, hij was amper op de hoefslag te houden en sprong 10× verkeerd aan omdat hij geen stelling had. Naja na de les werden de arme dieren weer bezweet op stal gezet. Echt niet eens een plukkie stro, en ik vond het best fris daar op stal, dus dat ze geen verkoudheid of iets dergelijks hadden viel mee...
(oja, jij doet natuurlijk dat dierending... toch?)